AÇIK Şasede ezik önemli bir sorun mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ftfh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ftfh

Gvbmkkh
Senkromeççi
8
35
Marka
Nissan
2008 model nissan micra aldım 450 bine. Arabanın sağ şase ucunda hafif ezik var demiş eksper. Bu önemli bir sorun mu, aracı satarken çok değer kaybına uğrar mı.
 
Arkadaşlar aracı ekspere soktuk araçta değişen yok, sadece ön çamurluklarda boya var. Ayrıca airbag da açmamış. Sadece şase ucunda çok hafif ezik var.
Değişensiz bir arabanın şasisinde, şasi ucunda ezik, ezilme, hasar olması diye bir şey olamaz. Tamponu, kaputu, çamurlukları söküp öyle kullanıp aracı vuracak değiller. O araç öyle ya da böyle bir kaza geçirmiş ve değişeni de mutlaka var ki şasi ucunda ezik var. Adam akıllı Tarcanlar vs düzgün bir ekspertize gidip gösterin bence. Ufak bir kaza geçirip şasi ucunda ezilme olmuş olabilir. Problem değil ama bilinmesi gerekiyor. Neticede kazasız oranında para veriyorsunuz bu araca.
 
Satarken söylemeseniz de olur boşverin. Hayırlı olsun.
Bu da yanlış hocam. Bizim için önemsiz olan bir şey başkası için önemli olabilir. Hepsini geçtim hasarsız, kazasız x aracı 500 bine satıyorlar. Ufak, sorun yok dediğimiz ama söylemediğimiz kazalı bir aracı da aynı fiyata sattıklarında bu haksızlık olur. Hasarın büyüklüğü oranında fiyat düşürülmesi gerekiyor ki fiyatı düşük şekilde aracı verseniz bile yine de bu araçta şu şu şu var diye söylenmek zorundadır. Malın kusuru saklanmaz.
 
Değişensiz bir arabanın şasisinde, şasi ucunda ezik, ezilme, hasar olması diye bir şey olamaz. Tamponu, kaputu, çamurlukları söküp öyle kullanıp aracı vuracak değiller. O araç öyle ya da böyle bir kaza geçirmiş ve değişeni de mutlaka var ki şasi ucunda ezik var. Adam akıllı Tarcanlar vs düzgün bir ekspertize gidip gösterin bence. Ufak bir kaza geçirip şasi ucunda ezilme olmuş olabilir. Problem değil ama bilinmesi gerekiyor. Neticede kazasız oranında para veriyorsunuz bu araca.
Cenk hocam, işlemli boyalı çamurluklar + değişmiş tampon ile birlikte şase ucunda eğilme olanaklı duruyor bence. Alçak bir engele çarptıysa kaput hasar almamış olabilir.
 
Cenk hocam, işlemli boyalı çamurluklar + değişmiş tampon ile birlikte şase ucunda eğilme olanaklı duruyor bence. Alçak bir engele çarptıysa kaput hasar almamış olabilir.
Kazanın şeklini ve şiddetini anlamak zor. Ama şasi ucunda ezik olan bir araçta sıfır değişen olması ihtimali çok düşük. Sadece şasinin ezik olan ucundaki çamurlukta değil, diğer çamurlukta da boya var. Hadi diğer çamurluk başka bir şekilde hasar aldı diyelim. Çamurluktan doğru kazaya karışıp da şasi ucu ezilen bir arabada hasar alan ve değişen yahut tamir ettirilen tek şey çamurluk olmaz. Yani çamurlukla sınırlı kalmaz o iş. Mutlaka çamurluk yanında kalan motor parçalarında veya o çamurluğa denk gelen ön düzen parçalarında bir hasar, değişim, tamir artık her neyse olmuştur diye düşünüyorum. Araç büyük oranda parça değişimine gidilmeden tamir ettirilmiş olsa bile mutlaka bir değişen parçası vardır kaporta aksamında olmasa bile. Bizim aslında öğrenmek istediğimiz bu araç nasıl bir kazaya karıştı da o şase ucu o şekilde ezildi. Kazanın boyutunu bilmek lazım ki ileride baş ağrımasın.
 
Konu sahibinin biraz daha bilgi vermesi , belki de daha detaylı bir ekspertiz yaptırması lazım.

Biz burada ne desek komplo teorisinden ileri gitmiyor.

"Söylemeseniz de olur"a böyle cevap geleceğini biliyordum.

Bu konu bile insanı söylememeye teşvik ediyor 😁
Arabanın ne airbagi kaldı ne rakamsız trameri..

Konu böyle biter umarım 🤣

 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aracı eniştem 2 tane ustaya gösterdi. İkisi de şase ucunda ezik falan yok demişler. Ustalar da iyice bakmış arabaya onlarda sadece 2 parça boya var demiş. Şimdi bugün bir expere daha sokacağız. Sonucunu buraya yazarım.
 
Arkadaşlar aracı eniştem 2 tane ustaya gösterdi. İkisi de şase ucunda ezik falan yok demişler. Ustalar da iyice bakmış arabaya onlarda sadece 2 parça boya var demiş. Şimdi bugün bir expere daha sokacağız. Sonucunu buraya yazarım.
Ezik var diyen ekspertize götürün aracı varsa eziği göstersin. Bunun için başka yere tekrar para ödemeyin.
 
Arkadaşlar başka bir expere gösterdik araçta daha fazla sorun çıktı. Ön kapı sök tak. Arka panelde de ezik çıktı. Şimdi ben satıcıya ihtarname çekip arabayı iade edebilir miyim. Bana bunlar söylenmedi. Ayrıca ikinci expere aracı sadece kaportadan sormuştum. Full soksam başka problemler de çıkacak gibi geliyor bana.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar başka bir expere gösterdik araçta daha fazla sorun çıktı. Ön kapı sök tak. Arka panelde de ezik çıktı. Şimdi ben satıcıya ihtarname çekip arabayı iade edebilir miyim. Bana bunlar söylenmedi. Ayrıca ikinci expere aracı sadece kaportadan sormuştum. Full soksam başka problemler de çıkacak gibi geliyor bana.Ekli dosyayı görüntüle 44583Ekli dosyayı görüntüle 44584
İlk mesajımda da söyledim. Hala aynısını söylüyorum. Boşuna para kaybediyorsunuz. Tarcanlar ekspertizden randevu alın ve oraya götürün. Başka bir yere götürmeyin.
 
Arkadaşlar başka bir expere gösterdik araçta daha fazla sorun çıktı. Ön kapı sök tak. Arka panelde de ezik çıktı. Şimdi ben satıcıya ihtarname çekip arabayı iade edebilir miyim. Bana bunlar söylenmedi. Ayrıca ikinci expere aracı sadece kaportadan sormuştum. Full soksam başka problemler de çıkacak gibi geliyor bana.

Geçmiş olsun, olayın hukuki boyuta varması halinde ve profesyonel desteğe ihtiyaç duyarsanız yardımcı olabilirim.
 
Kaporta - boyacı bir usta baksaydı daha temizdi.
Eksperler yılan hikayesi..
Al işte 4 ekspertiz 4'ü de farklı..

Araba belki hatasız , belki de ufak birkaç kusuru var.

Şimdi fabrikanın kapı ayarına sök - tak diyen adam da var..
Sök-tak zaten tam bir.. Gereksiz ifade.

Bence arabada sadece 2 parça boya olduğunu söyleyen ekspertize çok güvenmediğiniz gibi ;
kapı sök - tak , arka panel ezik diyen ekspertize de çok güvenmeyin 😁
 
Değer kaybı elbette olur ama diğer dediklerinizi de değerlendirirsek büyük bir değer kaybının söz konusu olacağını düşünmüyoru.