Şasi doğrultma hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bu arada hocam paso görsel atıyorum fakat anlatması ve anlaşılması güç olmasın diye daha kolayıma geliyor :) İkinci bir ihtimal olarak aklıma şöyle geliyor; şase doğrultma dedikleri belki ön tampon demiri ile şasenin bağlandığı noktada yapılan bir işlem de olabilir. Bazı kazalarda bu bağlantı yerleri az ya da çok yamulabiliyor. Şasenin üstünde direkt işlem gördüğü yer burası da olabilir. Yanılmıyorsam da bu kısımda yapılan ufak işlemlerin aracın gidişine bir etkisi olmuyor ki zaten sizin aracın da öyle şasenin etkili derecede yamulacağı kadar bir kazası yok.
Ekli dosyayı görüntüle 10672
Adı Crash Can olması lazım. AR-GE sürecinde üzerinde durulan parçalardandır kendisi. Aracın önden çapmasının emilmesi için ciddi bir mühendislik barındırır. Şasiye zarar gelmemesi için dirayetli olmaktan çok, absorbe etme üzerine mühendisliği yapılır diye biliyorum. Bunların hepsini bildiğim yer bir AR-GE'ci. Konuşarak öğrenmiştim, yanlış hatırlıyor olabilirim. Öyleyse kusuruma bakmayın lütfen.



Taksinin de durumuna bakılırsa bence Mazda 3 iyi bir güvenlik sunmuş. Allah daha büyüklerinden korusun hocam...



Edit: Sanırım tam tersine şasiye yayılsın diye konulan bir parça, yekpare kalmasını sağlıyor. Audi güzel bir video yapmış bununla ilgili : https://www.audi-technology-portal.de/en/body/stiffnes-crash-safety/crash-safety

Edit2: Crash member leg de deniliyor sanırım : https://www.ebay.co.uk/p/Audi-A2-Fr...Genuine-Audi-Part/2231070053?iid=121847384281
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Adı Crash Cane(?) olması lazım. AR-GE sürecinde üzerinde durulan parçalardandır kendisi. Aracın önden çapmasının emilmesi için ciddi bir mühendislik barındırır. Şasiye zarar gelmemesi için dirayetli olmaktan çok, absorbe etme üzerine mühendisliği yapılır diye biliyorum. Bunların hepsini bildiğim yer bir AR-GE'ci. Konuşarak öğrenmiştim, yanlış hatırlıyor olabilirim. Öyleyse kusuruma bakmayın lütfen.

Taksinin de durumuna bakılırsa bence Mazda 3 iyi bir güvenlik sunmuş. Allah daha büyüklerinden korusun hocam...
Bende aynı şekilde çarpışmadan kaynaklı kuvveti emmeye ve şaseye direkt zarar gelmesini önlemek için monte edildiğini biliyorum hocam. Daha önce de konuştuğumuz gibi şase doğrultma diye geçen işlem yüksek ihtimalle bu parçanın şaseye sabitlendiği, bağlandığı noktaydı. Zaten baktığında mazda'da kozmetik bir hasar pek gözükmüyor ama yetkili servisleri bilirsin. Pireyi deve yapıp şişirdikçe şişirirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Bende aynı şekilde çarpışmadan kaynaklı kuvveti emmeye ve şaseye direkt zarar gelmesini önlemek için monte edildiğini biliyorum hocam. Daha önce de konuştuğumuz gibi şase doğrultma diye geçen işlem yüksek ihtimalle bu parçanın şaseye sabitlendiği, bağlandığı noktaydı. Zaten baktığında mazda'da kozmetik bir hasar pek gözükmüyor ama yetkili servisleri bilirsin. Pireyi deve yapıp şişirdikçe şişirirler.
Tabii ki, bir de kaskodan yaptırılınca iyice şişiriyorlar. Daha önce manuel bir makina ile şasi düzeltmesi izlemiştim. Gerdiriyorlardı bir makine vasıtası ile. Yine de bu konuda bilgilerim oldukça eksik, yanlış konuşmuş olmayayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Biraz araştırma yapayım dedim, ilk başta düşündüğüm ve hatırladığım gibi görevi absorbe etmek imiş. Crash Can, Crumple Zone, Crash Tube diye de denilirmiş. Wikipedia'dan bakabilirsiniz: https://en.wikipedia.org/wiki/Crumple_zone
 

Ekli dosyalar

  • Crash-Tube.JPG
    Crash-Tube.JPG
    5.1 KB · Görüntüleme: 221
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tabii ki, bir de kaskodan yaptırılınca iyice şişiriyorlar. Daha önce manuel bir makina ile şasi düzeltmesi izlemiştim. Gerdiriyorlardı bir makine vasıtası ile. Yine de bu konuda bilgilerim oldukça eksik, yanlış konuşmuş olmayayım.
Var var youtube'da da var bilgisayarlı şasi doğrultma diye.. Bildiğin anam babam usulü gerdiriyorlar şaseyi, bilgisayardaki yaklaşık değerlere göre de belli seviyede bırakıyorlar. Ama bir halta yaradığı yok diyebilirim. Kaporta mı bu gerdir çek, çekiçle düzelt kapa üstünü geç yöntemi olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,292
1
9,444
4,970
kocaeli
Siz Adapazarı sanayiye gelin gerçek Şase Doğrultma makinasını görün pardon makina dedim . Birkaç Metre zincir ve birkaç direkten ibaret :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım