Ben kullanırkende çok dillendirdim hatta guruplarda yazdım çizdim burada bile vardır hayırlısıyla satıp kurtulursam bir daha kapıma yanaştırmam diye
Sebep şu: Arabanızda size göre basit bir sorun var ve gidip sıradan bir sanayi dükkanında işinizi yaptırmak istiyorsunuz. Girdiğiniz dükkandaki adam sanki cebinden parasını almaya gelmişsiniz gibi bir bakış ve ses tonuyla adeta sizi kovuyor. Normal hayatta Allah ın selamını vermeyeceğiniz tarzda kişiler oluyor bunlar. Dükkanında megane 4 ün komple elektrik hattını dağıtmış yapıyordur ama sizin araba için ben bunlardan anlamam dükkanıma sokmuyorum başkasına baktır diyor. 3 seneye yakın restore etme çalışmalarımda gerçekten maddi manevi çok yoruldum. Evde sıkıntılar baş gösterince artık yeter dedim. Dediğiniz gibi aile içi huzur en önemlisi.
Bu arabanın olayına gelirsek, kullanınca sahip olunca bağımlılık yapıyor. Aldığınız paraya daha performanslı daha yakışıklı eğlenceli bir seçenek yok görüyorsunuz. Ama bir yandan evden ayrı söyleniyorlar arkadaşlarınızdan ayrı. Muhtemelen o arabayı beğenen çok seven etrafınızdaki 10 kişiden sadece siz oluyorsunuz. Keza alıp satanlardada durum öyle hep o kafadaki adamlar arasında dönüyor arabalar ve haliyle piyasasıda çok kısıtlı. Benim gibi satmazken bir anda gelip alan alıyor değilse satayım deyince yüzüne bakan yok. Özel bir araba ama marka araca ilgisiz. Öyleki reno sportun face sayfasında binlerce kare fotoğrafta sadece bir adet maxi var başka karesi yok. Satıyorsunuz yaşadıklarınıza bakarak diyorsunuzki şükür kurtulduk. Çünkü masrafı derdi can sıkıntısı bitmiyor. Bu işin %50 si. Diğer 50 de ise bir film sahnesi ya da yolda efendi efendi giderken toplandıklarını gördüğünüz bir gurup arabacı insan. Bir anda bir özlem düşüveriyor içinize, ah ulan bizde az organize olmamıştık diyorsunuz. Hani alacağınızdan değil ama girip bi ilanlara bakayım neymiş ne değilmiş diyorsunuz ve sonrası maalesef geliyor bir anda yine alıyorsunuz.
Ben işin bu kısmını aştım, f7r almayacaktım ama o an paramızın yettiği arabalara bakınca eşim alalım istedi. Hatta üçe beşe bakmadan satıp yaza kadar arabasız kalacaktım derken eşim restore etmemi istedi. Ama ailemi fazla ihmal ettim. Size tavsiyem bulaşırsanız ve arabasına gerçekten bağlanan biriyseniz yakayı kurtaramazsınız. Ömür boyu hep bir özenti olarak kalır. Kullanırkende satıncada huzur vermeyen lanet bir araba. Evet sattım kurtuldum gerçekten yakayı kurtardım ama o diğer 50 lik kısım içimde hep kalacak, daha giderken çok özlemiştim ama öyle bezdirdiki (arabadan ziyade üçüncü şahıslar ustalar parçacılar vs) nerdeyse dışarıda ağlayan ben evde şükür namazı kılacaktım.
Size son önerim, alırsanız şimdiden geçmiş olsun lakin tek araba olmasın. Muhakkak suretle ailenizle gündelik kullanabileceğiniz mütevazı bir aracınız olsun ve f7r ı fazla göz önünde tutmayın. Hatta arabayı evden rahat görünmeyecek bir yerlere park edinki göze batmasın. İstemsizce dırdır konusu oluyor.
Ufak bir ilave yapayım yazmayı unuttum:
F7R renonun belkide en sağlam motoru. Öyle yazmışım ki sanki arabalar berbat durumda. Motor mekanik olarak yaşayacağınız en büyük sorun genelde senkromeç cartlaması oluyor. Genelde parçalar bulunsa da bundan 5 sene evveline kadar, şu restorasyon periyodunda gördümki ciddi anlamda önümüzdeki yıllarda parça derdi olacak. Çünkü egzantrikleri kapakları blokları bobinleri vb bu araca özel mekanik parçalar artık üretilmiyor. Orjinali geçtim yan sanayileride yok. Yürür parçalar diğer arabalarla aynı. Misal slıncak r19 akslar kangoo 1.9 hatta şanzımanda öyle ayna mahruti hariç. Ama sıfır piston segman krank volan vs yok üretilmiyor artık. Kolayına o parçalarıda bozmaz ama 10 arabadan belki birinde bunlar arızalansa yok bulunmuyor. Hiç ihtiyacım olmadı ama olan birine yardım edeyim dediğimde acı gerçekleri gördüm yakın zamanda.
Uzun uzadıya açıklamışsınız teşekkür ederim, FR7 alma düşüncem yok, ama en azından böyle buhranları yaşamış kişilerden dinlemek benim için de iyi oluyor. Elinize sağlık, huzurlu keyifli sürüşler.