KAPALI Seat Leon - Ford Focus

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tiffani

Profesör
57
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar,
Kullandığım Araçlar:
2013 Fiesta 1.5 TDCi Titanium X (36.000 Km) Ortalama 4,9 lt/100km
2016 Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift Trend X(19.000 Km) Ortalama 6,4 lt/100km
2015 Mondeo 1.6 TDi Titanium (16.000 Km) Ortalama 5,9 lt/100km

Şu anda da Adana Hasan Kavi Seat Bayiinden almış olduğum 2016 1.6 TDi Style Leonu 5.000 Km'dir Ortalama 6,1 lt/100km kullanıyorum. Aracı değiştirmek istiyorum. FAKAT yeni alacağım araca 10 yıl gibi bir uzun vadede bineceğim. Bu yüzden;

2017 yılının sonunu bekleyip makyajlı 1.5 EcoTSi Evo 150PS (250 Nm) DSG Leon mu almalıyım, yoksa
Focus Hatchback 1.6L Ti-VCT 125PS (159 Nm) PowerShift mi almalıyım?

Focus'un Atmosferik motoru nasıl bir performans sergiler uzun vadede ne olur bilmiyorum.
Fiesta kullandığım için Focus'un PowerShift şanzımanından da DSG kadar memnun kalmayacağımı düşünüyorum.

Diğer yandan da, 1.5 EcoTSi Evo motordaki Turbo dan (Kısmen DSG'den) ötürü motorun ne kadar uzun ömürlü olacağı hakkında şüphelerim var.

Kısaca bu iki araç arasında motor/şanzıman ikilisini uzun vadede kullanmak amaçlanarak kıyaslama konusunda sizlerinde fikirlerini almaktan memnuniyet duyacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
1-camlardan tek dokunuşla sadece sürücü tarafı açılıyor

2-akşam sürerken cam açmak için tuşların orda sadece sürücü tusunda ışık var

3-park sensörü afilli ama aç-kapat yapmanız gerekiyor ,geri vitese taktın çıktın otoparktan ya hızlanacaksın hemen yada kapatma tuşuna basacaksın" sorunu çözdüm, servis plakayi monte ederken koydugu aparatı park sensörü algılıyor, plakayi tek başına silikonlayinca bişey kalmıyor

4-ön tarafa doğru yanaşacaksın diyelim park sensörünü devreye sokmazsan"tuşa basmazsan" çalışmıyor ,küt diye girersin,güvenmeyeceksin

5-sıcak bir günde arabaya varmadan camları açayım da serinlesin biraz diyemezsin,arabayı çalıştırmadan açılmaz o camlar

6-açık unuttun arabadan indin ,geri bineceksin çalıştıracaksın ve camları kapatacaksın

7-park ederken frene biraz sert bastın ,istop devreye girdi ,vitesi P ye aldın ,ayağını frenden çekip bir kere start tuşuna basacaksın

8-yola çıktın kırmızı ışıkta dilenci kapını açabilir hırsızlarbagajını açabilir,araç otomatik kitlenmiyor elinle kitleyeceksin,diyellim ki kitledin ineceksen eğer kolçağı iki kere çekmek gibi biz özellik yok kilidi elinle açacaksın,kilitlemek için bir tuş yok bildiğin kapı kilidini ittireceksin

10-Aynalar sadece içerden katlanıyor, kumanda tuşuyla dışardan kapatamıyorun" kitapçıkta 20sn basılı tut vb. bilgi vardı ama servise yaptırın diyordu?"

11- Park edeceksiniz ayna tuşunuzda seçili olan tarafın aşağı inmesini beklemeyin,inmiyor.

12- Park edeceksiniz ama sevidğiniz bir şarkıyı dinliyorsunuz, park sensörü bişey algıladı, müzğin sesini otomatik kısmıyor,dikkaat etmez de duymazsanız çarparsnız.

Merhaba arkadaşlar, mazdaclubtr Forumdaki bir üyemizin kendinin güncel Mazda aracından yola çıkarak aracın eksilerinden bahsetmiş. Sizlerin bu konudaki yorumu nedir?

Mazda kullanıcısı değilim. Hiç mazda aracım da olmadı. Ama bunu kim yazdıysa bence çok zorlamış sıkıntı bulmak için.

Yok efendim park ederken ayna aşağı inmiyormuş. Yok kapılar otomatik kilitlenmiyormuş. Yok ön park sensörü için tuşa basmak gerekiyormuş. En çok da buna takıldım. Başka türlü her saniye öter o sensör. Diyelim ki belli hızın altında devreye giriyor olsun e trafikte tampon tampona saatte 3km hızla giderken içerde bip sesinden durulmaz.
Sadece otomatik cam konusunda haklı. Bunu koymalılar araçlara. Ama o da 100 liralık modülle yapılıyor.
 
Cogu maddenin alakasi dahi yok . Hele 12. Maddede and test de soledi kistigini. Evet ayna asagi inmiyor yada ne bilim kumandada cam kapat ac yok ama giderken kendi kendini kilitliyor guncellemesi geldi. Park sensorunu plakalik algilamis vs hic duymamistim. Zaten bu maddelere bakarsaniz kendinizi zorlayinca bu kadar cikiyor ha bide hocam bahsetmis sunroof bildigim kadariyla cx3 lerde yok mazda 3 te var diye hatirliyorum
plaka default olarak kare. Eğer düz uzun plaka takılırsa park sensörü sıkıntı çıkarabilir. Sunroof Mazda3te var ama tr'ye getirmiyorlar. Deri döşemesini bile getirmiyorlar, sonradan serviste yaptırılabiliyor. Sesi kısıyor ama Bose sistemle gümbür gümbür müzik açıksa kıstığı ses işe yaramıyor. Arka havalandırma menfezi de yok. Bunlar da tamam olsa araba zaten yok satar, distribütör bile engel olamaz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
plaka default olarak kare. Eğer düz uzun plaka takılırsa park sensörü sıkıntı çıkarabilir. Sunroof Mazda3te var ama tr'ye getirmiyorlar. Deri döşemesini bile getirmiyorlar, sonradan serviste yaptırılabiliyor. Sesi kısıyor ama Bose sistemle gümbür gümbür müzik açıksa kıstığı ses işe yaramıyor. Arka havalandırma menfezi de yok. Bunlar da tamam olsa araba zaten yok satar, distribütör bile engel olamaz :)
Hocam bence su andaki donanimlari ilede satmasi lazim. Head up display radarli cruze sehir ici fren kor nokta koltuk isitma vs bence para karsiligini veriyor gibi
 
Yani bunları okuyunca resmen canım sıkıldı. Arkada klima havalandırma kalanı olmaması, Camların tek dokunuşla açılıp kapanmaması, butonların orda ışık olmaması kumandadan camların kapanmaması aynanın kumandadan kapanmaması. Mazda'nın resmen cam ve aynaya karşı gıcığı var :) İnceledim makyajlı modelde de durum aynı. Aceba birisi de çıkıp ya kardeşim neden? diye sormuyor mu. Ya da Mazda mı umursamıyor anlam veremedim. Ufak ama önemli her zaman kullandığımız detaylar..
 
Yani bunları okuyunca resmen canım sıkıldı. Arkada klima havalandırma kalanı olmaması, Camların tek dokunuşla açılıp kapanmaması, butonların orda ışık olmaması kumandadan camların kapanmaması aynanın kumandadan kapanmaması. Mazda'nın resmen cam ve aynaya karşı gıcığı var :) İnceledim makyajlı modelde de durum aynı. Aceba birisi de çıkıp ya kardeşim neden? diye sormuyor mu. Ya da Mazda mı umursamıyor anlam veremedim. Ufak ama önemli her zaman kullandığımız detaylar..
Hocam onlarin yerine donanim a yuklenmisler iste
 
Yani bunları okuyunca resmen canım sıkıldı. Arkada klima havalandırma kalanı olmaması, Camların tek dokunuşla açılıp kapanmaması, butonların orda ışık olmaması kumandadan camların kapanmaması aynanın kumandadan kapanmaması. Mazda'nın resmen cam ve aynaya karşı gıcığı var :) İnceledim makyajlı modelde de durum aynı. Aceba birisi de çıkıp ya kardeşim neden? diye sormuyor mu. Ya da Mazda mı umursamıyor anlam veremedim. Ufak ama önemli her zaman kullandığımız detaylar..

Cam düğmesi ışıklandırması ve arka klima dışında( c segmentinde ne kadar anlamlı bilmiyorum küçük araba sonuçta en fazla 10 sn geç gider arkaya hava) geri kalanı yazılımlık basit şeyler. Piyasa da çok beğenilen arabalarda kumandayı geçtim içte aynayı kapatma düğmesi olmayan arabalar bile varken bunlar normal geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Cam düğmesi ışıklandırması ve arka klima dışında( c segmentinde ne kadar anlamlı bilmiyorum küçük araba sonuçta en fazla 10 sn geç gider arkaya hava) geri kalanı yazılımlık basit şeyler. Piyasa da çok beğenilen arabalarda kumandayı geçtim içte aynayı kapatma düğmesi olmayan arabalar bile varken bunlar normal geliyor.
Hocam senin imzadaki arabayı da gördükçe "güzelmiş ha" diyorum :D
Bu arada C segmenti olsa bile arka klima havalandırması olayı benim kafamı çok kurcalar. Çünkü bizim ailede yazın klima açıkken birisi yanarken birisi donar. Klima ayarı konusunda ciddi tartışmalar yaşarız. Bu yüzden çok sıcak basanları arkaya alıp ön tarafı komple kapatıp tüm soğuk havayı arkaya veririm. :D
 
Son düzenleme:
Hocam senin imzadaki arabayı da gördükçe "güzelmiş ha" diyorum :D
Bu arada C segmenti olsa bile arka klima havalandırması olayı benim kafamı çok kurcalar. Çünkü bizim ailede yazın klima açıkken birisi yanarken birisi donar. Klima ayarı konusunda ciddi tartışmalar yaşarız. Bu yüzden çok sıcak basanları arkaya alıp ön tarafı komple kapatıp tüm soğuk havayı arkaya veririm. :D

Benim de sizin profilinizdeki araba çok iyiymiş diyorum :) aslında olmalı artık bazı arabalarda 3. bölge bile var ama soğutma ve ısıtma konusunda eskisi gibi sorun olmuyor bence en fazla 1 dk geç soğur arkası diye düşünüyorum.
 
Benim de sizin profilinizdeki araba çok iyiymiş diyorum :) aslında olmalı artık bazı arabalarda 3. bölge bile var ama soğutma ve ısıtma konusunda eskisi gibi sorun olmuyor bence en fazla 1 dk geç soğur arkası diye düşünüyorum.
Yani, dediğim gibi işlevsellik olarak kişiye göre değişiyor. Evet Titanium Mondeo'm. Arabayla resmen duygusal bağım vardı, sattım.... :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: hamizkaya
Yahu şu elektrikli kapanan dikiz aynalarına ciddi ayar oluyorum. Kumanda da kilit tuşuna basınca aynalar kapanıyor, iyi güzel de kardeşim kışın kar yağıyor yahut eksi derecede buz tutuyor. Hadi arabayı ısıtmak için bindiğinde, aç bakalım kaçıncı denemeden sonra buz tutmuş dikiz aynasının açılması sırasında bozulma riski ortaya çıkacak görelim.. Focus'da her seferinde aynayı içten kapatıyorum ki kilit açma tuşuna basınca buz tutmuş ayna çatır çutur ederek açılmasın. En güzeli kilitleyince değil, içerden kendin ayarlayınca kapanan dikiz aynasıdır.
 
Yahu şu elektrikli kapanan dikiz aynalarına ciddi ayar oluyorum. Kumanda da kilit tuşuna basınca aynalar kapanıyor, iyi güzel de kardeşim kışın kar yağıyor yahut eksi derecede buz tutuyor. Hadi arabayı ısıtmak için bindiğinde, aç bakalım kaçıncı denemeden sonra buz tutmuş dikiz aynasının açılması sırasında bozulma riski ortaya çıkacak görelim.. Focus'da her seferinde aynayı içten kapatıyorum ki kilit açma tuşuna basınca buz tutmuş ayna çatır çutur ederek açılmasın. En güzeli kilitleyince değil, içerden kendin ayarlayınca kapanan dikiz aynasıdır.

Park yerlerinde filan iş yapıyor bence ama kışın dediğin gibi bozulma riski yüksek
 
Park yerlerinde filan iş yapıyor bence ama kışın dediğin gibi bozulma riski yüksek
O yuzden en guzeli bmw'lerde ki gibi olmasi. Iceride tusu var basiyorsun ve aractan cikiyorsun, kilit tusuna basinca aynalar katlaniyor. Kilit tusuna basinca katlansin istemiyorsan da iceriden aktif etmiyorsun. Boylece kisin dikiz aynasinin bozulma riski ortadan kalkiyor. Yahu bin lira bi dikiz aynasi az para degil.
 
O yuzden en guzeli bmw'lerde ki gibi olmasi. Iceride tusu var basiyorsun ve aractan cikiyorsun, kilit tusuna basinca aynalar katlaniyor. Kilit tusuna basinca katlansin istemiyorsan da iceriden aktif etmiyorsun. Boylece kisin dikiz aynasinin bozulma riski ortadan kalkiyor. Yahu bin lira bi dikiz aynasi az para degil.
aslında böyle uygulamaları seçenek halinde sunsalarda kişiselleştirebilsek çok iyi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yahu şu elektrikli kapanan dikiz aynalarına ciddi ayar oluyorum. Kumanda da kilit tuşuna basınca aynalar kapanıyor, iyi güzel de kardeşim kışın kar yağıyor yahut eksi derecede buz tutuyor. Hadi arabayı ısıtmak için bindiğinde, aç bakalım kaçıncı denemeden sonra buz tutmuş dikiz aynasının açılması sırasında bozulma riski ortaya çıkacak görelim.. Focus'da her seferinde aynayı içten kapatıyorum ki kilit açma tuşuna basınca buz tutmuş ayna çatır çutur ederek açılmasın. En güzeli kilitleyince değil, içerden kendin ayarlayınca kapanan dikiz aynasıdır.
Hocam araç ayarları menüsünden elektrikli aynanın otomatik katlanma ayarı var. İstersen pasif bırakabiliyorsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...