Ben de yakin tarihte 2 otomobili de showroomda inceleyip internette biraz arastirma yaptim.
Showroom'da leon pek olumlu bir intiba bırakmadı bende. Ön konsolda üst taraflar iyi olsa da, kapı iclerinde ve konsolun aşağısında kalite epey düşüyor. Ucuz malzemeden imal edilmiş, oynayan/esneyen iç kapı kolları, sıfır olmasına rağmen gıcırdayan orta kol dayama, dsg vites topuzunun üzerindeki kullanılan siyah plastik, b segmenti seviyesinde kapi içi tutamaçları, vites çevresinde kullanılan, golf 5 ten kalma plastik kalitesi beni üzdü. Golf 7 bir yana, meksika üretim diye eleştirdiğimiz jettalardan daha aşagıda bir malzeme/işçilik kalitesi var.
Astra oldukça renkli, taze bir kokpitle kullanıcıyı karşılıyor. Leon'a göre iç mekan kalitesi ve işçilik seviyesi kesinlikle daha yukarıda. Leonda ekran std olarak 5", opsiyonel olarak 6,5" alınabilirken astrada std olarak 7" ekran geliyor. Bir de astrada kullanilan koyu renk tavan döşemesi çok beğendiğim bir detay oldu. Parçaların birleşim yerlerindeki boşluklar dikkatimi çekti sadece.
Beni dsg nin sorun çıkartma potansiyelindense, easytronic'in yavaşlığı daha çok düşündürdü açıkcası. Bu konudaki endişelerinizi Seat'ta +1500tl ücretle ek 2 yıl garanti paketi satın alarak giderebilirsiniz.
Ha, bir de seat bayileri leonlarda %2 seviyesinde liste fiyatindan aşağı düşüyor. Opel bayileri %4 seviyesine kadar indirim yapabiliyor. Ekim ayı için astralarda sunulan 20bin tl, 20 ay sıfır faiz kampanyası da astraları çekici hale getiren detaylardan birisi.
2 otomobili de test etmek gerekir. Bu konuda And 1.4t easytronic test etse çok güzel olur.
Selamlar.