KAPALI Seat Toledo 1.2 TSI izlenim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Patri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Patri

Profesör
258
Merhaba arkadaşlar,

Sevdiğim bir dostum için araç bakıyoruz. Öncelikle kriterlerden bahsedeyim. Araç aile aracı olarak kullanılacak bu nedenle sedan, geniş bagajlı, az yakan , fiyatı 60 bin TL civarında senede 10 bin km civarı yapılacak ve uzun yıllar sorun çıkarmayacak bir otomobil bakıyoruz. Elemelerimiz sonucu en son iki araç kaldı.

Citroen C-ellyse 1.6 HDI 92 HP Exclusive Manuel - 58.700 TL
Seat Toledo 1.2 TSI 110 HP Style Manuel - 56.900 TL

Bugun bu iki aracıda inceledık. Kısaca izlenimlerinden bahsedeyim. İlk olarak citroen bayiine gittik. Test aracı istedik ellerinde yoktu, bayiide içerde bulunan C-ellyse exclusive'lerden birini inceledık. Öncelikle araca dışardan baktığımızda arka frenlerin kampana olduğunu gördük. ilk şoku orada yaşadık. Bagaj kapağını kaldırdık olduğu gibi sac. hiç bir kaplama yok. Bağlantı yerleri vs olduğu gibi ortada. Kaputu kaldırdık, araç dizel olmasına rağmen hiç bir yalıtım malzemesinin olmadığını gördük. Yani en full donanımda bari bu detaylar düşünülse hoş olurdu. İçerde çok basit bir teyp, basit ve çok sert kalitesiz malzemeler gördük yani bu araca 58 bin lira bağlamak sorusu aklımıza geldi. Yani araca çamur atmak niyetinde değilim ama ciddi anlamda şase üzerine 4 koltuk bir direksiyon takıp piyasaya sürmüşler. Euroncap testini açtık o da 3 yıldız çıktı. Kısacası aracı elememiz çok uzun sürmedi. Ha c-ellyse'nin hiç mi iyi yanı yok diyeceksiniz, 1.6 hdi motoru daha önce tecrübe ettiğim bir motor c ellysenin kaputunun altında var. Cimri ve iyi bir motor. Onun dışında arka diz mesafesi ve bagaj iyi denebilir. Araçta hiç bir detaya önem verilmemiş koltuklar ve diğer malzemelerin kalitesi benım hiç ama hiç hoşuma gitmedi.

Sonra Seat bayiine uğradık istediğimiz 1.2 tsi 110 hp style manuel test aracı vardı.ve teste çıktık. Teste çıkmadan önce kısaca araçtan bahsedeyim. C-ellyse ve toledo bildiğiniz gibi B+ segmentinde araçlar. Ancak toledo ya bindıkten sonra iki aracında aynı segmentte olmasını sorguladık. Toledo muhteşem bir diz mesafesi , liftback olması sebebiyle çok kullanışlı çok geniş bir bagaj. Katalogta 550 litre diyor. Yani bu genişlik , diz mesafesi incelediğim çoğu c segmenti araçta yoktu diyebilirim. İçerde de sınıfına göre gayet iyi çalışmışlar. Bej döşemedeki detaylar, koltukların kalitesi kapı trimleri, kalite olarak benım hoşuma gitti. İçerde ek olarak 6.5 inçlik ekran vardı opsiyon olarak 1200 tl imiş. Sesli komut, hız sabitleyici dokunmatik ekran, park sensörü , yorgunluk tespit sistemi vs. iyi bir malzeme kalitesi ve 58.100 tl. Donanım olarak tatminkar bulduk. Gelelim motor ve kullanımına. Vites geçişleri oldukça yumuşak , direksiyon park halindeyken yormuyor oldukça yumuşak, bozuk yollara giremedık bu nedenle süspansiyonların tepkisini yazamayacağım.Ama otomobil yolda giderken bir kalite hissi var.Bunu diyebilirm.Yol tutuş olarak çok fazla zorlayamadım bir keskin viraja biraz sert girdim , anormal bi tepki vermedi..Yol tutuşu sanki iyimiş gibi geldi ama dediğim gibi aşırı zorlamadım daha sert şartlarda ne tepki verir bilemeyecğim.. Motora gelecek olursak 1.2 tsi için okuduğum yorumlar iyidi. Bu nedenle 1.2 tsi için beklentilerim çok yüksekti. Ancak performans bakımından beklentilerimin altında kaldığını söyleyebilirim. Araç 1100 kg . 175 nm torku geniş bir devir bandında veriyor. Ancak bi tork patlaması, yapıştırma hissi alamadım. Turbo lag az da olsa var. Gaz tepkisi çok hoşuma gitmedi. Araç sanki biraz yavaş devirleniyor gibi geldi. ben hızlanacağım ama hemen vites atma sonuna kadar devir çevir diyor. buda bildiğiniz gibi yakıt tüketimi açısından olumsuz bi durum... yakıt tüketimini test sırasında anlamamız pek mümkün değil ama 6.vites 100-110kmh ile seyrederken anlık tüketimin 3.5-4.5 arası gidip geldiğini gördüm. Bu konuda uzun süreli kullanan arkadaşların yorumuna ihtiyacımız var. Bu araç şehiriçi trafikte ve şehirlerarası ne yakar ? yorum olarak belirtirseniz sevinirim. Onun dışında vites oranları iyidi. Yanlış hatırlamıyorsam 6. vites 110 kmh ile 2200 2300 devirdeydi. euroncap puanlamasıda 5 yıldız bu açıdanda kullanıcıyı rahatladan bir durum var.Benim yorumlarım bunlar.... Okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdi sorularıma geçecek olursak..

1.2 tsi'nin kronik sorunları var mı?Sorun çıkarma ihtimali nedir?
uzun süreli 1.2 tsi kullanan arkadaşlar yakıt tüketimleri ne durumda?
toledo aklımıza baya yattı ama toledo yerine bu kritelerde başka araç alabilirsin diyorsanız ne alalım?
bakım maliyetleri ne durumda?
Toledo satış rakamlarına baktık bu sene 1200 adet civarı satmış. Gerçekten düşük bir rakam. bu aracı aldık elmizden çıkarmak istesek sorun yaratır mı ?

Yorum yazan ve okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Ben toledo 2014 de sıfır aldım. 1.2 benzinli modelini. Çok beğendiğim bir araçtır. Satma sebebim tip olarak tarzım olmadığı içindir. Beni hiçbir şekilde üzmedi. Yaklaşık 24bin km kullandım.
Uzun yolda kullandım 1-2 bin km uzun yol yaptım.
Ortala 5.5 yaktı ama benle birlikte 4 kişiydik. Hızım 120den aşağı düşmedi. Şehir içi 7 litreyi çok geçmedi. Normal kullanımda şehirdışı 4.8 litre görmüşlüğüm vardı. Hız sabitleyici ve hız 110 civarı iken.
Motor dediğiniz gibi biraz zayıf, ışıklarda çok istop etmişliğim vardır. :)
Rüzgarlı havalarda rüzgardan etkileniyor.
Ben aracı satışa çıkardıktan 1 hafta sonra teklif geldi ama satmamıştım. Keşke satsaydım. Daha ucuza sattım :)


Xperia Z3
 
Ben toledo 2014 de sıfır aldım. 1.2 benzinli modelini. Çok beğendiğim bir araçtır. Satma sebebim tip olarak tarzım olmadığı içindir. Beni hiçbir şekilde üzmedi. Yaklaşık 24bin km kullandım.
Uzun yolda kullandım 1-2 bin km uzun yol yaptım.
Ortala 5.5 yaktı ama benle birlikte 4 kişiydik. Hızım 120den aşağı düşmedi. Şehir içi 7 litreyi çok geçmedi. Normal kullanımda şehirdışı 4.8 litre görmüşlüğüm vardı. Hız sabitleyici ve hız 110 civarı iken.
Motor dediğiniz gibi biraz zayıf, ışıklarda çok istop etmişliğim vardır. :)
Rüzgarlı havalarda rüzgardan etkileniyor.
Ben aracı satışa çıkardıktan 1 hafta sonra teklif geldi ama satmamıştım. Keşke satsaydım. Daha ucuza sattım :)


Xperia Z3
Tüp takmadan kullanabilirmiyiz.cok cep yakarmi acaba.
 
Ayağınıza hakim, makul bir kullanım tarzınız var ve 6-7lt ortalamalar size üzemeyecekse (benzinli bir araç için hiç üzmesin bu değerler) bence tüpsüz çok rahat kullanılır (ekonomi olarak)...
 
Açıkçası ben 1.2 tsi motorları seviyorum, ayağınıza hakim olabildiğiniz sürece 90 hp'lik dizel motorlar yerine 1.2 tsi tercih etmek bence daha mantıklı. Hiç bir şekilde o performansı aratmaz. 100 hp üzeri torku kuvvetli dizel bir motor tercih ederseniz o zaman ayrı. Ama 1.2 tsi motoru passat'a falan koymadığınız müddetçe c segment dahil çoğu kasayı rahatlıkla kaldırır. Keza ben dizel kullanıcısı olarak 1.2 tsi motorun jetta gibi bir kasada performansını gayet yeterli bulmuştum ki toledo'da da yeterli gelecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
O fiyata Opel Astra J 1.6 Edition Plus var. Sıfır km bayilerde. Bu araç varken ne toledo nede citroen'e bakılmaz. Alıp birde LPG kit taktırdınız mı uzun yıllar sorunsuz, keyifle binersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
1.2 tsi'ı Toledo,Polo,İbiza,Fabia,Rapid gibi araçlarda oldukça başarılı buluyorum.Octavia,golf,a3,jetta,leon gibi araçlarda ''ortalama''buluyorum.1.2 Tsi c sınıfı araçlarda boş vaziyette ''yeterli''dedirtiyor.Ancak tam yüklü kullanımlarda 1.6 Dizel'lerin torkunu arattırıyor.İçinde 5 Kişi + Bagaj bulunan bir 1.2 Tsi comfortline jetta yaklaşık 1850 Kg civarına erişebiliyor.1.2 Tsi bu yükü rampalarda çekmekte zorlanabiliyor yer,yer 4.vites 4000-4500 Rpm civarında seyahat etmek gerekebiliyor. 260-270 Nm tork ve üzeri bir C Sınıfı dizel araç aynı kullanımda,aynı yol şartlarında 6.Vites 2000-2200 Rpm civarında sessiz ve gayet kuvvetli çekiş sağlayabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...