Merhaba arkadaşlar,
Sevdiğim bir dostum için araç bakıyoruz. Öncelikle kriterlerden bahsedeyim. Araç aile aracı olarak kullanılacak bu nedenle sedan, geniş bagajlı, az yakan , fiyatı 60 bin TL civarında senede 10 bin km civarı yapılacak ve uzun yıllar sorun çıkarmayacak bir otomobil bakıyoruz. Elemelerimiz sonucu en son iki araç kaldı.
Citroen C-ellyse 1.6 HDI 92 HP Exclusive Manuel - 58.700 TL
Seat Toledo 1.2 TSI 110 HP Style Manuel - 56.900 TL
Bugun bu iki aracıda inceledık. Kısaca izlenimlerinden bahsedeyim. İlk olarak citroen bayiine gittik. Test aracı istedik ellerinde yoktu, bayiide içerde bulunan C-ellyse exclusive'lerden birini inceledık. Öncelikle araca dışardan baktığımızda arka frenlerin kampana olduğunu gördük. ilk şoku orada yaşadık. Bagaj kapağını kaldırdık olduğu gibi sac. hiç bir kaplama yok. Bağlantı yerleri vs olduğu gibi ortada. Kaputu kaldırdık, araç dizel olmasına rağmen hiç bir yalıtım malzemesinin olmadığını gördük. Yani en full donanımda bari bu detaylar düşünülse hoş olurdu. İçerde çok basit bir teyp, basit ve çok sert kalitesiz malzemeler gördük yani bu araca 58 bin lira bağlamak sorusu aklımıza geldi. Yani araca çamur atmak niyetinde değilim ama ciddi anlamda şase üzerine 4 koltuk bir direksiyon takıp piyasaya sürmüşler. Euroncap testini açtık o da 3 yıldız çıktı. Kısacası aracı elememiz çok uzun sürmedi. Ha c-ellyse'nin hiç mi iyi yanı yok diyeceksiniz, 1.6 hdi motoru daha önce tecrübe ettiğim bir motor c ellysenin kaputunun altında var. Cimri ve iyi bir motor. Onun dışında arka diz mesafesi ve bagaj iyi denebilir. Araçta hiç bir detaya önem verilmemiş koltuklar ve diğer malzemelerin kalitesi benım hiç ama hiç hoşuma gitmedi.
Sonra Seat bayiine uğradık istediğimiz 1.2 tsi 110 hp style manuel test aracı vardı.ve teste çıktık. Teste çıkmadan önce kısaca araçtan bahsedeyim. C-ellyse ve toledo bildiğiniz gibi B+ segmentinde araçlar. Ancak toledo ya bindıkten sonra iki aracında aynı segmentte olmasını sorguladık. Toledo muhteşem bir diz mesafesi , liftback olması sebebiyle çok kullanışlı çok geniş bir bagaj. Katalogta 550 litre diyor. Yani bu genişlik , diz mesafesi incelediğim çoğu c segmenti araçta yoktu diyebilirim. İçerde de sınıfına göre gayet iyi çalışmışlar. Bej döşemedeki detaylar, koltukların kalitesi kapı trimleri, kalite olarak benım hoşuma gitti. İçerde ek olarak 6.5 inçlik ekran vardı opsiyon olarak 1200 tl imiş. Sesli komut, hız sabitleyici dokunmatik ekran, park sensörü , yorgunluk tespit sistemi vs. iyi bir malzeme kalitesi ve 58.100 tl. Donanım olarak tatminkar bulduk. Gelelim motor ve kullanımına. Vites geçişleri oldukça yumuşak , direksiyon park halindeyken yormuyor oldukça yumuşak, bozuk yollara giremedık bu nedenle süspansiyonların tepkisini yazamayacağım.Ama otomobil yolda giderken bir kalite hissi var.Bunu diyebilirm.Yol tutuş olarak çok fazla zorlayamadım bir keskin viraja biraz sert girdim , anormal bi tepki vermedi..Yol tutuşu sanki iyimiş gibi geldi ama dediğim gibi aşırı zorlamadım daha sert şartlarda ne tepki verir bilemeyecğim.. Motora gelecek olursak 1.2 tsi için okuduğum yorumlar iyidi. Bu nedenle 1.2 tsi için beklentilerim çok yüksekti. Ancak performans bakımından beklentilerimin altında kaldığını söyleyebilirim. Araç 1100 kg . 175 nm torku geniş bir devir bandında veriyor. Ancak bi tork patlaması, yapıştırma hissi alamadım. Turbo lag az da olsa var. Gaz tepkisi çok hoşuma gitmedi. Araç sanki biraz yavaş devirleniyor gibi geldi. ben hızlanacağım ama hemen vites atma sonuna kadar devir çevir diyor. buda bildiğiniz gibi yakıt tüketimi açısından olumsuz bi durum... yakıt tüketimini test sırasında anlamamız pek mümkün değil ama 6.vites 100-110kmh ile seyrederken anlık tüketimin 3.5-4.5 arası gidip geldiğini gördüm. Bu konuda uzun süreli kullanan arkadaşların yorumuna ihtiyacımız var. Bu araç şehiriçi trafikte ve şehirlerarası ne yakar ? yorum olarak belirtirseniz sevinirim. Onun dışında vites oranları iyidi. Yanlış hatırlamıyorsam 6. vites 110 kmh ile 2200 2300 devirdeydi. euroncap puanlamasıda 5 yıldız bu açıdanda kullanıcıyı rahatladan bir durum var.Benim yorumlarım bunlar.... Okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdi sorularıma geçecek olursak..
1.2 tsi'nin kronik sorunları var mı?Sorun çıkarma ihtimali nedir?
uzun süreli 1.2 tsi kullanan arkadaşlar yakıt tüketimleri ne durumda?
toledo aklımıza baya yattı ama toledo yerine bu kritelerde başka araç alabilirsin diyorsanız ne alalım?
bakım maliyetleri ne durumda?
Toledo satış rakamlarına baktık bu sene 1200 adet civarı satmış. Gerçekten düşük bir rakam. bu aracı aldık elmizden çıkarmak istesek sorun yaratır mı ?
Yorum yazan ve okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.
Sevdiğim bir dostum için araç bakıyoruz. Öncelikle kriterlerden bahsedeyim. Araç aile aracı olarak kullanılacak bu nedenle sedan, geniş bagajlı, az yakan , fiyatı 60 bin TL civarında senede 10 bin km civarı yapılacak ve uzun yıllar sorun çıkarmayacak bir otomobil bakıyoruz. Elemelerimiz sonucu en son iki araç kaldı.
Citroen C-ellyse 1.6 HDI 92 HP Exclusive Manuel - 58.700 TL
Seat Toledo 1.2 TSI 110 HP Style Manuel - 56.900 TL
Bugun bu iki aracıda inceledık. Kısaca izlenimlerinden bahsedeyim. İlk olarak citroen bayiine gittik. Test aracı istedik ellerinde yoktu, bayiide içerde bulunan C-ellyse exclusive'lerden birini inceledık. Öncelikle araca dışardan baktığımızda arka frenlerin kampana olduğunu gördük. ilk şoku orada yaşadık. Bagaj kapağını kaldırdık olduğu gibi sac. hiç bir kaplama yok. Bağlantı yerleri vs olduğu gibi ortada. Kaputu kaldırdık, araç dizel olmasına rağmen hiç bir yalıtım malzemesinin olmadığını gördük. Yani en full donanımda bari bu detaylar düşünülse hoş olurdu. İçerde çok basit bir teyp, basit ve çok sert kalitesiz malzemeler gördük yani bu araca 58 bin lira bağlamak sorusu aklımıza geldi. Yani araca çamur atmak niyetinde değilim ama ciddi anlamda şase üzerine 4 koltuk bir direksiyon takıp piyasaya sürmüşler. Euroncap testini açtık o da 3 yıldız çıktı. Kısacası aracı elememiz çok uzun sürmedi. Ha c-ellyse'nin hiç mi iyi yanı yok diyeceksiniz, 1.6 hdi motoru daha önce tecrübe ettiğim bir motor c ellysenin kaputunun altında var. Cimri ve iyi bir motor. Onun dışında arka diz mesafesi ve bagaj iyi denebilir. Araçta hiç bir detaya önem verilmemiş koltuklar ve diğer malzemelerin kalitesi benım hiç ama hiç hoşuma gitmedi.
Sonra Seat bayiine uğradık istediğimiz 1.2 tsi 110 hp style manuel test aracı vardı.ve teste çıktık. Teste çıkmadan önce kısaca araçtan bahsedeyim. C-ellyse ve toledo bildiğiniz gibi B+ segmentinde araçlar. Ancak toledo ya bindıkten sonra iki aracında aynı segmentte olmasını sorguladık. Toledo muhteşem bir diz mesafesi , liftback olması sebebiyle çok kullanışlı çok geniş bir bagaj. Katalogta 550 litre diyor. Yani bu genişlik , diz mesafesi incelediğim çoğu c segmenti araçta yoktu diyebilirim. İçerde de sınıfına göre gayet iyi çalışmışlar. Bej döşemedeki detaylar, koltukların kalitesi kapı trimleri, kalite olarak benım hoşuma gitti. İçerde ek olarak 6.5 inçlik ekran vardı opsiyon olarak 1200 tl imiş. Sesli komut, hız sabitleyici dokunmatik ekran, park sensörü , yorgunluk tespit sistemi vs. iyi bir malzeme kalitesi ve 58.100 tl. Donanım olarak tatminkar bulduk. Gelelim motor ve kullanımına. Vites geçişleri oldukça yumuşak , direksiyon park halindeyken yormuyor oldukça yumuşak, bozuk yollara giremedık bu nedenle süspansiyonların tepkisini yazamayacağım.Ama otomobil yolda giderken bir kalite hissi var.Bunu diyebilirm.Yol tutuş olarak çok fazla zorlayamadım bir keskin viraja biraz sert girdim , anormal bi tepki vermedi..Yol tutuşu sanki iyimiş gibi geldi ama dediğim gibi aşırı zorlamadım daha sert şartlarda ne tepki verir bilemeyecğim.. Motora gelecek olursak 1.2 tsi için okuduğum yorumlar iyidi. Bu nedenle 1.2 tsi için beklentilerim çok yüksekti. Ancak performans bakımından beklentilerimin altında kaldığını söyleyebilirim. Araç 1100 kg . 175 nm torku geniş bir devir bandında veriyor. Ancak bi tork patlaması, yapıştırma hissi alamadım. Turbo lag az da olsa var. Gaz tepkisi çok hoşuma gitmedi. Araç sanki biraz yavaş devirleniyor gibi geldi. ben hızlanacağım ama hemen vites atma sonuna kadar devir çevir diyor. buda bildiğiniz gibi yakıt tüketimi açısından olumsuz bi durum... yakıt tüketimini test sırasında anlamamız pek mümkün değil ama 6.vites 100-110kmh ile seyrederken anlık tüketimin 3.5-4.5 arası gidip geldiğini gördüm. Bu konuda uzun süreli kullanan arkadaşların yorumuna ihtiyacımız var. Bu araç şehiriçi trafikte ve şehirlerarası ne yakar ? yorum olarak belirtirseniz sevinirim. Onun dışında vites oranları iyidi. Yanlış hatırlamıyorsam 6. vites 110 kmh ile 2200 2300 devirdeydi. euroncap puanlamasıda 5 yıldız bu açıdanda kullanıcıyı rahatladan bir durum var.Benim yorumlarım bunlar.... Okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdi sorularıma geçecek olursak..
1.2 tsi'nin kronik sorunları var mı?Sorun çıkarma ihtimali nedir?
uzun süreli 1.2 tsi kullanan arkadaşlar yakıt tüketimleri ne durumda?
toledo aklımıza baya yattı ama toledo yerine bu kritelerde başka araç alabilirsin diyorsanız ne alalım?
bakım maliyetleri ne durumda?
Toledo satış rakamlarına baktık bu sene 1200 adet civarı satmış. Gerçekten düşük bir rakam. bu aracı aldık elmizden çıkarmak istesek sorun yaratır mı ?
Yorum yazan ve okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.
Son düzenleme: