AÇIK Sıfır Egea'mı, İkinci el D segment bir araç mı alınmalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Arel1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Arel1

Senkromeççi
5
20
Selam, birkaç ay sonra araç almayı düşünüyorum ama kararsızım. Bütçem yaklaşık maksimum 1.000.000₺ civarında.

Arada kaldığım araçlar:

Egea 1.4 Fire Easy (sıfır): Garantili, piyasası hızlı, fiyatı cazip ama C segment olması nedeniyle yol tutuş, konfor ve güvenlik D segment kadar iyi değil.

D segment araçlar: Araç 1, Araç 2 – konfor, güvenlik ve kalite Egea ile kıyaslanamaz ama aracın geçmişi belirsiz ve garantisiz.
Hasarlı araç olması benim için hiç sorun değil, yeter ki; şasi, motor gibi kritik parçalarda ciddi bir hasar olmasın yeterli.

Araç benzinli olursa, LPG ile kullanmayı planlıyorum. Yeni araçlarda LPG uyumlu olur mu, bilen var mı?

Aracı alıpta hemen satma gibi düşüncem yoktur açıkcası. Yedek parça erişimide kolay ve uygun fiyatlı olursa daha iyi olur.

Başka araçlarda önerebilirsiniz birlikte değerlendirelim.
Siz ne dersiniz, nasıl bir yol izlenmeli?
 
Son düzenleme:
LPG ile kullanmayı planlıyorsanız zaten Egea'yı alın geçin. İkinci el, arıza potansiyeli yüksek sırf segmenti bir üst segment diye gereksiz bir risk almayın. Aradığınız tüm özelliklere Egea uyuyor.
 
Kronik olarak blok çatlatan 1.5eb mondeo'yu direkt eleyin. LPG ile kullanacaksanız Mercedes'i de eleyin. Sıfır km olarak Easy Egea alınmasına karşıyım. Düşük km 2. el daha üst donanımlara bakın derim. Sadece donanım meselesi değil, bambaşka araba oluyor.

Alternatif olarak 2. elde Hyundai Elantra'lara ve 1.6 Corolla'lara da bakabilirsiniz.
 
1.000.000₺ bile hiç düşünmüyordum aslına ama eğer kesinlikle değer diyebileceğiniz bir araç varsa değerlendirmek için paylaşabilirseniz çok mutlu olurum. Eğer daha uygun fiyatta da başka bir model öneriniz varsa da önerebilirsiniz.
Eğer sizin için konfor, malzeme kalitesi, yalıtım gibi şeyler çok önemliyse direk D segmentine yönelin. Çok yüksek km olmadıkça Mondeo mk5 1.6 tdci veya insignia 1.6 cdti önerebilirim. Yepyeni, parçası ve işçiliği ucuz, daha az sorun çıkaracak ve ihtiyaçlarınıza normal şekilde yetebilecek bir araba istiyorsanız egea çok daha mantıklı olur. Egea alacaksanız en az urban paket alın. Artık easy egea'da bile gsr donanımından dolayı 6 hava yastığı ve diğer güvenlik donanımları var ama easy gerçekten göze hiç hitap etmiyor. Arka koltukları bile yatmıyor.
 
2019 üzeri 1.5 Mondeo bence. Makyajlı kasada sorunlar giderildi.

Ama LPG'yi unutun ve 8lt/100KM üzeri tüketimlere hazır olun. Daha az yaksın isteniyorsa 1.6 CDTI İnsignia'lara bakabilirsiniz.

W204'e LPG ile binebilirsiniz ama o da yaşına, kalitesine, donanımına göre çok overpriced bir araç. İlandaki örnek ağır hasar kayıtlı bu arada.
 
Son düzenleme:
D sınıfı alıyorsanız marka-model fark etmeksizin yanda 100-150k ₺ paranız olmalı. 1m bütçe ile 800-900'lük D sınıflarına bakabilirsiniz. Onlar da çok yeni olmayacaktır veya km yüksek olacaktır.

Tabi bu dediğim daha çok otomatik kombinasyonlu veya benzinli modeller için geçerli. mk4.5 - mk5 1.6 tdci mondeo veya yukarıda denildiği gibi 1.6 cdti insignia motor şanzıman olarak en ideal seçenekler. Elektronik ıvır zıvır arızaları olacaktır illa ki.

LPG ile binme niyeti varsa ve yağ bakımı dışında sanayiye gitmek istemiyorum diyorsanız minimum urban paket egealara gakın. Cross versiyon olursa daha güzel olur.
 
D sınıfı alıyorsanız marka-model fark etmeksizin yanda 100-150k ₺ paranız olmalı. 1m bütçe ile 800-900'lük D sınıflarına bakabilirsiniz. Onlar da çok yeni olmayacaktır veya km yüksek olacaktır.

Tabi bu dediğim daha çok otomatik kombinasyonlu veya benzinli modeller için geçerli. mk4.5 - mk5 1.6 tdci mondeo veya yukarıda denildiği gibi 1.6 cdti insignia motor şanzıman olarak en ideal seçenekler. Elektronik ıvır zıvır arızaları olacaktır illa ki.

LPG ile binme niyeti varsa ve yağ bakımı dışında sanayiye gitmek istemiyorum diyorsanız minimum urban paket egealara gakın. Cross versiyon olursa daha güzel olur.
Egea alırsam, bayide takılan LPG kitiyle 1.4 Fire motoru düşünüyordum.
Ama hocam, motor aynı olsa da Easy paket yerine Urban paket olunca o bahsettiğiniz yağ azaltma sorunu olmuyor muydu?
 
Egea alırsam, bayide takılan LPG kitiyle 1.4 Fire motoru düşünüyordum.
Ama hocam, motor aynı olsa da Easy paket yerine Urban paket olunca o bahsettiğiniz yağ azaltma sorunu olmuyor muydu?
yağ bakımından kasıt 10k km bakımı, bunlar dışında sanayiye uğrama nedeniniz olmaz demek istemiştim.

Yağ azaltma sorunu üretilen partilere göre çıkabilen durum. Her 3k kmde bir kontrol edip o şekilde anlayabilirsiniz.

Easy yerine urban paket dememin nedeni hem donanım açısından hem bazı güvenlik faktöründen dolayı demiştim. Ama 0 alıyorsanız güvenlik farkının olmaması gerekiyor. Donanım tercihi size kalmış.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
araç özelinde konuşacağım,

1- sol ön çamurluk değişen ve sol taraf boyalı, keza kaput da boyalı. Podyede işlem yoksa yüksek ihtimal soldan sürtmüş araç. Tramer ise ağır hasarlı gözüküyor ve tutarını belirtmemişler.

Parçaların çizgileri kötü durmuyor. Lakin airbag açmış olma ihtimali yüksek. Bunlar orijinal ile değişmiş mi yoksa tamir edilip direnç mi atılmış sormak gerekir. Ve güzel bir yerde expertiz yaptırmak gerekir.

2- Motor focus motoru zaten, ustası her yerde bulunur. Yağ kaçağı varsa nasıl olduğuna bağlı detaylı bakmak gerekir. Manuel olduğu içinde baskı-balata dışında masrafı olmaz. Genel olarak mondeoların alt takımı sağlamdır, zaten siz de kullanıyormuşsunuz.

3- Aracın ne kadar sorunsuz götüreceği tamamen kullanıcıya ve koşullara bağlı. Bizdeki mk4.5 Selective mondeoda powershift arızası yaşamıştık. Nedeni ise zamanında bakımsız kalıp biz bakım yaptırınca kusurlar ortaya çıktı ve sonucunda 100k ₺ revizyon işlemi yapmak gerekti. Keza başka ufak ve büyük çaplı sorunlar da oldu. Bu konu alternatif olur: https://otopark.com/forum/threads/baba-arabasi-mondeo-mk4-5.16119/

Yani değişmesi gereken parçalar vaktinde değişirse kolay kolay sıkıntı yaşamazsınız.

4- Egea ile ayrı dünyanın araçları bunlar. Egea tamamen sorunsuz - düşük bütçe arabası, daha çok iş görmek için. Mondeo gibi araçlar ise uzun yıllar boyunca binmelik araçlar. Zaten siz de öyle hemen satayım elden çıksın gibi derdim de yok diyorsunuz. Eğer geliriniz kötü değilse D sınıfından devam edilebilir.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
Yorumlamaya gerek bile yok. Bu km'de, bu yaşta, bu donanımda dizel bir mondeo'yu 900 bin lira gibi bir paraya satıyorlarsa feleğin çemberinden bir kaç kez geçmiştir bu araç. Şaside falan hasar olmamasının imkanı yok. Zaten ön ve arka düzen ayarının orta olması ( muhtemelen ayar tutmuyordur ), motor alt muhafaza ve bakalitlerin kırık ve eksik olması sadece kaporta hasarı almadığını gösteriyor.