AÇIK Sıfır Egea'mı, İkinci el D segment bir araç mı alınmalı?

Arel1

Senkromeççi
6
20
Selam, birkaç ay sonra araç almayı düşünüyorum ama kararsızım. Bütçem yaklaşık maksimum 1.000.000₺ civarında.

Arada kaldığım araçlar:

Egea 1.4 Fire Easy (sıfır): Garantili, piyasası hızlı, fiyatı cazip ama C segment olması nedeniyle yol tutuş, konfor ve güvenlik D segment kadar iyi değil.

D segment araçlar: Araç 1, Araç 2 – konfor, güvenlik ve kalite Egea ile kıyaslanamaz ama aracın geçmişi belirsiz ve garantisiz.
Hasarlı araç olması benim için hiç sorun değil, yeter ki; şasi, motor gibi kritik parçalarda ciddi bir hasar olmasın yeterli.

Araç benzinli olursa, LPG ile kullanmayı planlıyorum. Yeni araçlarda LPG uyumlu olur mu, bilen var mı?

Aracı alıpta hemen satma gibi düşüncem yoktur açıkcası. Yedek parça erişimide kolay ve uygun fiyatlı olursa daha iyi olur.

Başka araçlarda önerebilirsiniz birlikte değerlendirelim.
Siz ne dersiniz, nasıl bir yol izlenmeli?
 
Son düzenleme:
LPG ile kullanmayı planlıyorsanız zaten Egea'yı alın geçin. İkinci el, arıza potansiyeli yüksek sırf segmenti bir üst segment diye gereksiz bir risk almayın. Aradığınız tüm özelliklere Egea uyuyor.
 
Kronik olarak blok çatlatan 1.5eb mondeo'yu direkt eleyin. LPG ile kullanacaksanız Mercedes'i de eleyin. Sıfır km olarak Easy Egea alınmasına karşıyım. Düşük km 2. el daha üst donanımlara bakın derim. Sadece donanım meselesi değil, bambaşka araba oluyor.

Alternatif olarak 2. elde Hyundai Elantra'lara ve 1.6 Corolla'lara da bakabilirsiniz.
 
1.000.000₺ bile hiç düşünmüyordum aslına ama eğer kesinlikle değer diyebileceğiniz bir araç varsa değerlendirmek için paylaşabilirseniz çok mutlu olurum. Eğer daha uygun fiyatta da başka bir model öneriniz varsa da önerebilirsiniz.
Eğer sizin için konfor, malzeme kalitesi, yalıtım gibi şeyler çok önemliyse direk D segmentine yönelin. Çok yüksek km olmadıkça Mondeo mk5 1.6 tdci veya insignia 1.6 cdti önerebilirim. Yepyeni, parçası ve işçiliği ucuz, daha az sorun çıkaracak ve ihtiyaçlarınıza normal şekilde yetebilecek bir araba istiyorsanız egea çok daha mantıklı olur. Egea alacaksanız en az urban paket alın. Artık easy egea'da bile gsr donanımından dolayı 6 hava yastığı ve diğer güvenlik donanımları var ama easy gerçekten göze hiç hitap etmiyor. Arka koltukları bile yatmıyor.
 
2019 üzeri 1.5 Mondeo bence. Makyajlı kasada sorunlar giderildi.

Ama LPG'yi unutun ve 8lt/100KM üzeri tüketimlere hazır olun. Daha az yaksın isteniyorsa 1.6 CDTI İnsignia'lara bakabilirsiniz.

W204'e LPG ile binebilirsiniz ama o da yaşına, kalitesine, donanımına göre çok overpriced bir araç. İlandaki örnek ağır hasar kayıtlı bu arada.
 
Son düzenleme:
D sınıfı alıyorsanız marka-model fark etmeksizin yanda 100-150k ₺ paranız olmalı. 1m bütçe ile 800-900'lük D sınıflarına bakabilirsiniz. Onlar da çok yeni olmayacaktır veya km yüksek olacaktır.

Tabi bu dediğim daha çok otomatik kombinasyonlu veya benzinli modeller için geçerli. mk4.5 - mk5 1.6 tdci mondeo veya yukarıda denildiği gibi 1.6 cdti insignia motor şanzıman olarak en ideal seçenekler. Elektronik ıvır zıvır arızaları olacaktır illa ki.

LPG ile binme niyeti varsa ve yağ bakımı dışında sanayiye gitmek istemiyorum diyorsanız minimum urban paket egealara gakın. Cross versiyon olursa daha güzel olur.
 
D sınıfı alıyorsanız marka-model fark etmeksizin yanda 100-150k ₺ paranız olmalı. 1m bütçe ile 800-900'lük D sınıflarına bakabilirsiniz. Onlar da çok yeni olmayacaktır veya km yüksek olacaktır.

Tabi bu dediğim daha çok otomatik kombinasyonlu veya benzinli modeller için geçerli. mk4.5 - mk5 1.6 tdci mondeo veya yukarıda denildiği gibi 1.6 cdti insignia motor şanzıman olarak en ideal seçenekler. Elektronik ıvır zıvır arızaları olacaktır illa ki.

LPG ile binme niyeti varsa ve yağ bakımı dışında sanayiye gitmek istemiyorum diyorsanız minimum urban paket egealara gakın. Cross versiyon olursa daha güzel olur.
Egea alırsam, bayide takılan LPG kitiyle 1.4 Fire motoru düşünüyordum.
Ama hocam, motor aynı olsa da Easy paket yerine Urban paket olunca o bahsettiğiniz yağ azaltma sorunu olmuyor muydu?
 
Egea alırsam, bayide takılan LPG kitiyle 1.4 Fire motoru düşünüyordum.
Ama hocam, motor aynı olsa da Easy paket yerine Urban paket olunca o bahsettiğiniz yağ azaltma sorunu olmuyor muydu?
yağ bakımından kasıt 10k km bakımı, bunlar dışında sanayiye uğrama nedeniniz olmaz demek istemiştim.

Yağ azaltma sorunu üretilen partilere göre çıkabilen durum. Her 3k kmde bir kontrol edip o şekilde anlayabilirsiniz.

Easy yerine urban paket dememin nedeni hem donanım açısından hem bazı güvenlik faktöründen dolayı demiştim. Ama 0 alıyorsanız güvenlik farkının olmaması gerekiyor. Donanım tercihi size kalmış.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
araç özelinde konuşacağım,

1- sol ön çamurluk değişen ve sol taraf boyalı, keza kaput da boyalı. Podyede işlem yoksa yüksek ihtimal soldan sürtmüş araç. Tramer ise ağır hasarlı gözüküyor ve tutarını belirtmemişler.

Parçaların çizgileri kötü durmuyor. Lakin airbag açmış olma ihtimali yüksek. Bunlar orijinal ile değişmiş mi yoksa tamir edilip direnç mi atılmış sormak gerekir. Ve güzel bir yerde expertiz yaptırmak gerekir.

2- Motor focus motoru zaten, ustası her yerde bulunur. Yağ kaçağı varsa nasıl olduğuna bağlı detaylı bakmak gerekir. Manuel olduğu içinde baskı-balata dışında masrafı olmaz. Genel olarak mondeoların alt takımı sağlamdır, zaten siz de kullanıyormuşsunuz.

3- Aracın ne kadar sorunsuz götüreceği tamamen kullanıcıya ve koşullara bağlı. Bizdeki mk4.5 Selective mondeoda powershift arızası yaşamıştık. Nedeni ise zamanında bakımsız kalıp biz bakım yaptırınca kusurlar ortaya çıktı ve sonucunda 100k ₺ revizyon işlemi yapmak gerekti. Keza başka ufak ve büyük çaplı sorunlar da oldu. Bu konu alternatif olur: https://otopark.com/forum/threads/baba-arabasi-mondeo-mk4-5.16119/

Yani değişmesi gereken parçalar vaktinde değişirse kolay kolay sıkıntı yaşamazsınız.

4- Egea ile ayrı dünyanın araçları bunlar. Egea tamamen sorunsuz - düşük bütçe arabası, daha çok iş görmek için. Mondeo gibi araçlar ise uzun yıllar boyunca binmelik araçlar. Zaten siz de öyle hemen satayım elden çıksın gibi derdim de yok diyorsunuz. Eğer geliriniz kötü değilse D sınıfından devam edilebilir.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
Yorumlamaya gerek bile yok. Bu km'de, bu yaşta, bu donanımda dizel bir mondeo'yu 900 bin lira gibi bir paraya satıyorlarsa feleğin çemberinden bir kaç kez geçmiştir bu araç. Şaside falan hasar olmamasının imkanı yok. Zaten ön ve arka düzen ayarının orta olması ( muhtemelen ayar tutmuyordur ), motor alt muhafaza ve bakalitlerin kırık ve eksik olması sadece kaporta hasarı almadığını gösteriyor.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?


Kısıtlı bütçeyle en full paket ve 1.5 TDCi motor bakmamalısınız bence. Aynı aracın Style paket ve 1.6 TDCi versiyonuna bakabilirsiniz. Sorunsuzluk arıyorsanız bu tarz bir otomobil zaten bakmamalısınız, Egea en iyi seçim.
 
Arkadaşlar şöyle bir araç buldum, fikrinizi almak istiyorum.

İlan açıklamasında şasi ve motor sorunsuz denmiş. Etrafında birkaç vuruk var ama motor ve şasi temizse gövdedeki hasarlar çok dert değil benim için. Kilometresi de fena durmuyor. Motor mekanik sorunsuz yazılmış ama ekspertiz raporunda biraz yağ eksiltme görünüyor, bu da insanın aklına takılıyor. Malum, dizel motorların tamiri benzinlilere göre biraz daha masraflı oluyor.

Sizce benzinli motora mı yönelmeliyim yoksa bu araç alınır mı? Sıfır LPG'li 1.4 Fire Egea yerine değerlendirilebilir mi?

Arabayı aldıktan sonra uzun süre binmeyi düşünüyorum, arıza çıkarmadığı sürece satma niyetim yok. Eğer gerçekten 130.000 km’deyse sizce daha kaç km sorunsuz götürür? Bizde 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var, şu an 230.000 km’de ve LPG ile kullanıyorum, hiç sorun çıkarmadı. Sıfıra yakın almıştım, hâlâ da aktif kullanıyorum.

Sizce yeni modeller de bunun gibi uzun ömürlü müdür? Açıkçası dizelleri pek bilmiyorum. Turbolu dizel motor kullanmak, atmosferik benzinlilere göre daha karmaşık yapılı olduğu için ileride çıkaracağı masraflar açısından riskli midir?
fiyatına baktığınızda aracın her şeyi zaten ortaya çıkıyor, ağır hasarlı (pert) kayıtlı ve muhtemelen büyük sorunları olacak araç alıp uzun yıllar kafa rahat binemezsiniz. Bu paralara 1.6 tdci style 2015 mondeo veya makyajlı eski kasa insignia bulabilirsiniz.

Benim görüşüm, uzun süre sorunsuz kullanacağım bir araç alacaksam tercihim egea olur. Yaklaşık 10 yaş daha genç, 5 yıl garantili sıfır km bir araba aldığınızda kafanız rahat bakımdan bakıma binersiniz. 1.4 fire motoru tercih edenlerin çoğu lpg'li kullanıyor. Basit, dümdüz atmosferik bir motor. Parçası bol, işçiliği ucuz diye de taksici esnafı çok tercih ediyor. Egea asla bir D segment kalitesini ve konforunu veremez ama burada seçim tamamen sizin ihtiyaçlarınıza bağlı.
 
Bence @Arel1 istediğinizi siz net olarak aktaramıyorsunuz.
Sorunsuz araba, gösterişli araba, konforlu araba, az biraz da e gitsin yani ama bütçe maks 1 lira.
Bence böyle bir araba yok, bir şeylerden fedakarlık etmek gerekiyor, ya bütçe yükselecek, ya gösterişten vazgeçilecek, ya konfordan vazgeçilecek.
Bağcılar 111. yıl ilanlarını falan direkt kapattım doğru düzgün bakmadan, o paralara belki makyajlı insignianın orta paketleri falan gelebilir.
Onlarda da kenarda illa belirli bir miktarda bütçe olması gerekiyor, zincir değişimi örneğin kaç para ? Bir araştırmak lazım.

Bence bir kaç yaşında biraz dolu egeayı bir süre denemek mantıklı olacaktır.
 
1.000.000₺ bile hiç düşünmüyordum aslına ama eğer kesinlikle değer diyebileceğiniz bir araç varsa değerlendirmek için paylaşabilirseniz çok mutlu olurum. Eğer daha uygun fiyatta da başka bir model öneriniz varsa da önerebilirsiniz.
Limitiniz 1 000 000 ise Ya egea alacaksınız (Fİyatını bilmiyorum, yeni olacak arıza açma ihtimali az ) Yada D segmenti aracı Max 800 000 Tl ye alıp 200 000 TL tamir parası ayıracaksınız. Ben keyfı olarak çok parça değişen bir kullanıcıyım, aldığım her araçta illaki para harcıyorum.

En basitinden aldığınız araca yağ bakımı yapacaksınız. Lastiği genelde iyi olmaz, lastik alacaksınız , Triger kayısının durumu belli değilse değişmeniz gerekecek. Ateşleme sisteminde değişiklik gerekecek.

Ben 0 araba parasına 10 yaşında F10 aldım. Kenarda 400 k tamir bütçesi ile.
 
Arkadaşlar biraz daha detaylı yazayım, bu bağlamda neyi istediğimi net anlatabileyim.

Egea alırsam alabileceğim tek seçenek Easy paket 1.4 Fire olacak. Bu donanımda 195 mm lastik ve 15 inç jant var. Açıkçası bu noktada güvenlik beni düşündürüyor. Yol tutuşu ve sağlamlığı Mondeo gibi D segment araçlarla kıyaslamak pek mümkün değil. Benim önceliğim aslında konfor değil, güvenli hissettiren, yol tutuşu iyi olan, kaportası büyük ve sağlam bir araç olması.

Şu an bende 2009 Titanium paket 1.6 atmosferik benzinli Mondeo var. 230.000 km’ye geldim, LPG’li kullanıyorum ve bugüne kadar hiçbir sorun çıkarmadı. Açıkçası bu araç bana hem sağlamlık hem güvenlik anlamında hep güven verdi. Yani Mondeo’dan inip Egea’ya binmek bana biraz “attan inip eşeğe binmek” gibi geliyor. 😅 Hatta fiyat kısmı daha da garip: Benim 16 yaşında ki Mondeo şu an 500.000₺ civarında, nasıl oluyor da bunun iki katı paraya boş paket bir Egea satılıyor anlamıyorum. Yani iki tane Mondeo bir boş paket Egea'ya bedel oluyor demek ki. Benim arabanın “ölü hali” bile Egea’dan daha fazla donanıma sahip değil mi?

Tabii Egea’nın da çok büyük artıları var. Piyasası inanılmaz hızlı, garantisi var, parçası ucuz ve bol. Üretimi basit, Türkiye’de çok yaygın olduğu için yedek parça konusunda hiçbir zaman sıkıntı yaşatmaz. Uzun vadede de parçaları kolay bulunur. Yani masraf ve sorunsuzluk konusunda kafanı en rahat ettirecek araçlardan biri.

Öte yandan D segment bir araca yöneldiğimde bambaşka bir tablo çıkıyor. Daha geniş, daha sağlam, daha güvenli, uzun yolda daha konforlu ve yol tutuşu çok daha iyi. Kısacası güvenlik ve sürüş keyfi konusunda aradığım her şeyi veriyor. Ama işin diğer tarafında riskler var: piyasası yavaş, parça fiyatları Egea'ya göre daha pahalı ve Mondeo gibi aracın üretimi durduğu için parça tedarik garantisi yoktur. Aracın genel arıza garantisi yok ve olası bir arıza durumunda masraf daha yüksek olabilir belki de.

Benim kafamdaki soru şu: Uzun vadede sorunsuzca binebileceğim, satmayı düşünmediğim bir araç istiyorum. Arıza çıkarmadığı müddetçe yıllarca kullanmak niyetindeyim. Bu şartlarda mantıklı olan, sıfır Egea mı olur? Yoksa biraz risk alıp D segmentin sunduğu güvenlik ve sağlamlık için ona mı yönelmek gerekir?
 
Son düzenleme: