KAPALI Sizce Clio Mu Fiesta Mı?

FocusMonster

Profesör
700
@dthhasan hocam Clio kullandığınız için size bir şey soracağım. Touch paketi nasıldır?
Bir de aşağıdaki araba sizce alınası mıdır?
Otomatik vitesmiş. Clio’nun otomatik vitesi nasıldır geçişler, masraf ve sorun çıkarma bakımından?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...18-model-clio-1,5-touch-paket-699403648/detay

@Cenk hocam bir de size danışmak istiyorum. Yeni kasa Ford Fiesta ilanı gördüm. Titanium paket, manuel vites. Sizce yeni Fiesta nasıldır? Bir de şu ilandaki araç alınası mıdır?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-temiz-yeni-fiesta-699446395/detay

Ve genel bir soru sormak istiyorum.
Sizce 2017 Ford Focus 1.6 TDCI Trend x modelinden Clio veya Fiesta gibi B segment araçlara geçilir mi? Sanırım en geniş B hatchbacklerden birisi Clio. Yani Fiesta’dan daha geniş olacaktır ama Focus kadar geniş olmayacaktır.

Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Rica ederim. Malum çift kavrama. Sorunsuz dersem yalan söylemiş olurum. Neticede çift kavrama olup da sorun çıkarmama ihtimali bir tam otomatik kadar olan şanzıman henüz görmedim ben. Fakat 1.5 tdci'da kullanılan bu powershift, Ford'un ürettiği en iyi ve sağlam çift kavrama diyebilirim. Islak tiptir ve 500 nm kadar tork dayanımı var. Doğru kullanım şekliyle, zamanında bakımla yeteri kadar sağlam olur. O yüzden 2.el alacaksanız mümkün olduğunca düşük km'de olandan ve bireysel kullanıcıdan almaya çalışın. Malum filo çıkmaları çok.

Onun haricinde siz Focus'tan memnunsunuz diye 1.5 dizel otomatik alabilirsiniz dedim. Yoksa bunun dışında 308 gibi tercihlere de yönelebilirsiniz. Malum tam otomatikler daha az baş ağrıtır.
Evet hocam. Dediğiniz gibi düşük km ve bireysel kullanıcıdan olmasına dikkat edeceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fakat 1.5 tdci'da kullanılan bu powershift, Ford'un ürettiği en iyi ve sağlam çift kavrama diyebilirim. Islak tiptir ve 500 nm kadar tork dayanımı var. Doğru kullanım şekliyle, zamanında bakımla yeteri kadar sağlam olur.

Yanlis anlasilmasin duzeltmek isterim, PowerShift Volvo uretimidir. V40 larda felanda kullaniliyor zaten.

Ford un Volvo ile motor sanzuman isbilirligide vardir, volva sanziman verir, ford motor verir.

Ayrica 6 ileri powershift ler kuru kavramadir, yaglamayi motorun calismasindan aliyor. Hatta bu sebepten bir problem oldugunda cekilmesi gerekiyorsa arkadan sabitlenerek on lastikler uzerinde cekmeyin der volvo.

Tum cift kavramalarda oldugu gibi en buyuk problemi isinmadir, ozellikle yokuslarda gaz pedali ile araci askiya almaya cabalamamak gerekir. Frenle durmak elzem.
Dur kalk trafikte de malesef benzeri problemler yasanabilir. Performans beklentisi yuksekse alternatifi tam otomatik klasik tork konvertolu araclar yada performans beklentisi dusukse tek kavrama sanzimanlar hala en saglamlari
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Yanlis anlasilmasin duzeltmek isterim, PowerShift Volvo uretimidir. V40 larda felanda kullaniliyor zaten.

Ford un Volvo ile motor sanzuman isbilirligide vardir, volva sanziman verir, ford motor verir.

Ayrica 6 ileri powershift ler kuru kavramadir, yaglamayi motorun calismasindan aliyor. Hatta bu sebepten bir problem oldugunda cekilmesi gerekiyorsa arkadan sabitlenerek on lastikler uzerinde cekmeyin der volvo.

Tum cift kavramalarda oldugu gibi en buyuk problemi isinmadir, ozellikle yokuslarda gaz pedali ile araci askiya almaya cabalamamak gerekir. Frenle durmak elzem.
Dur kalk trafikte de malesef benzeri problemler yasanabilir. Performans beklentisi yuksekse alternatifi tam otomatik klasik tork konvertolu araclar yada performans beklentisi dusukse tek kavrama sanzimanlar hala en saglamlari
The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic transmission produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2]

Aynı zamanda yukarıda söylendiği gibi bu şanzımana Getrag Ford Transmission da denir. Getrag'ın ( Ford ile birlikte Ford'un şanzıman sistemlerini üretir. Tıpkı yeni focus'larda sunulan 8 ileri tam otomatik gibi ) 6DCT450 kodlu şanzımanıdır. Yani Ford şanzımanıdır. Bu şanzıman viskozludur. Yani plakalar arasında şanzımanın çalışması için özel bir yağ vardır. Tıpkı DSG'lerin ıslak tiplerinde olduğu gibi bu şanzımana da özel bir yağ vardır. İlk mesajımdan düzelteceğim yanlışım da 500 nm torka kadar dayanır demiştim ama yanılmışım. Şanzıman kodunun sonunda ki rakam gibi 450 nm tork dayanımlıdır.

Volvo'da powershift kullanılmışsa bunu Volvo'nun üretip Ford'a vermiş olması mümkün değildir. Zira 6DCT450 kodlu focus'larda kullanılan bu şanzıman Ford ve Getrag üretimlidir. Kuru kavrama olanı ise ( atmosferik benzinli mk3,5 focus'ta kullanılan ) 6DCT250 dry clutch olarak geçer.

 
Son düzenleme:
The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic transmission produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2]

Aynı zamanda yukarıda söylendiği gibi bu şanzımana Getrag Ford Transmission da denir. Getrag'ın ( Ford ile birlikte Ford'un şanzıman sistemlerini üretir. Tıpkı yeni focus'larda sunulan 8 ileri tam otomatik gibi ) 6DCT450 kodlu şanzımanıdır. Yani Ford şanzımanıdır. Bu şanzıman viskozludur. Yani plakalar arasında şanzımanın çalışması için özel bir yağ vardır. Tıpkı DSG'lerin ıslak tiplerinde olduğu gibi bu şanzımana da özel bir yağ vardır. İlk mesajımdan düzelteceğim yanlışım da 500 nm torka kadar dayanır demiştim ama yanılmışım. Şanzıman kodunun sonunda ki rakam gibi 450 nm tork dayanımlıdır.

Volvo'da powershift kullanılmışsa bunu Volvo'nun üretip Ford'a vermiş olması mümkün değildir. Zira 6DCT450 kodlu focus'larda kullanılan bu şanzıman Ford ve Getrag üretimlidir. Kuru kavrama olanı ise ( atmosferik benzinli mk3,5 focus'ta kullanılan ) 6DCT250 dry clutch olarak geçer.


Mk3.5 focus dan bahsedip sonra mk4 focus lardaki sanzimani orneklemeniz taktire sayan. Elbette mesajinizda mk3,5 focus dan bahsettiginiz icin onlarda kullanilan 6 ileri powershift den bahsediyorum kuru kavrama diye.

Powershift in volvo uretimi oldugunuda ford da calisan muhendis bir arkadasim bahsetmisti. Demekki google a bakmayi unutmus, bana yanlis bilgi aktarmis. Kusura bakmayin.
 
Mk3.5 focus dan bahsedip sonra mk4 focus lardaki sanzimani orneklemeniz taktire sayan. Elbette mesajinizda mk3,5 focus dan bahsettiginiz icin onlarda kullanilan 6 ileri powershift den bahsediyorum kuru kavrama diye.

Powershift in volvo uretimi oldugunuda ford da calisan muhendis bir arkadasim bahsetmisti. Demekki google a bakmayi unutmus, bana yanlis bilgi aktarmis. Kusura bakmayin.
Hayır yanlış anladınız. Mk4 kasada sunulan yeni şanzımandan bahsetme sebebim; yani Ford'un şanzımanları Getrag işbirliği ile üretiliyor deme maksatlıdır. Bu powershift'te de böyle, 8 ileri yeni tam otomatikte de böyle anlamında söylemek istedim.

Volvo'nun da belki powershift'in argesi sürecinde yardımları, destekleri olmuş olabilir tabi. O kadar detaylı bir bilgi bulmak güç biliyorsunuz. O yüzden Volvo ile hiç alakası yok diyemem. Dediğim gibi destekleri olmuş olabilir. Rica ederim, estagfurullah kusurluk bir durum yok. Burası forum ortamı neticede bilgiler paylaşıldıkça zevkli hale geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Hayır yanlış anladınız. Mk4 kasada sunulan yeni şanzımandan bahsetme sebebim; yani Ford'un şanzımanları Getrag işbirliği ile üretiliyor deme maksatlıdır. Bu powershift'te de böyle, 8 ileri yeni tam otomatikte de böyle anlamında söylemek istedim.
Bahsi gecen urun mk3.5 olunca mk4 den bahsetmek aklima bile gelmedi.
Sonuc olarak mk3.5 daki 6 ileri kuru kavrama oldu konusunda hemfikir kaldigimiza sevindim. Daha once alinti yaptigim mesajinizda islak kavrama bilgisi vardi duzeltmis olalim. Aksi halde hakli oldugumdan 100% emin bile olsam israr ederek dogruyu sanvunmayi cabalamamak gibi kotu bir huyum var. (tartismaya girmemek adina)


Volvo'nun da belki powershift'in argesi sürecinde yardımları, destekleri olmuş olabilir tabi. O kadar detaylı bir bilgi bulmak güç biliyorsunuz. O yüzden Volvo ile hiç alakası yok diyemem. Dediğim gibi destekleri olmuş olabilir. Rica ederim, estagfurullah kusurluk bir durum yok. Burası forum ortamı neticede bilgiler paylaşıldıkça zevkli hale geliyor.
Bu konuda israrci olayim bari ben hala mk3.5 daki.kuru kavrama powershift in volvo uretimi oldugunu savunayim.

Belki mk4 deki 8 ileri islak kavram sanziman ford getrag isbirligidir henuz arastirmadim ama powersgift diye gecmiyor zaten. 8f24 olarak geciyor sanki, en azindan yurtdisinda hep bu sekilde aniliyor
 
Son düzenleme:
Bahsi gecen urun mk3.5 olunca mk4 den bahsetmek aklima bile gelmedi.
Sonuc olarak mk3.5 daki 6 ileri kuru kavrama oldu konusunda hemfikir kaldigimiza sevindim. Daha once alinti yaptigim mesajinizda islak kavrama bilgisi vardi duzeltmis olalim. Aksi halde hakli oldugumdan 100% emin bile olsam israr ederek dogruyu sanvunmayi cabalamamak gibi kotu bir huyum var. (tartismaya girmemek adina)



Bu konuda israrci olayim bari ben hala mk3.5 daki.kuru kavrama powershift in volvo uretimi oldugunu savunayim.

Belki mk4 deki 8 ileri islak kavram sanziman ford getrag isbirligidir henuz arastirmadim ama powersgift diye gecmiyor zaten. 8f24 olarak geciyor sanki, en azindan yurtdisinda hep bu sekilde aniliyor
Mk3.5'da ki 6 ileri powershift şanzıman 1.5 tdci motorda 6DCT450 koduyla ıslak kavramıdır. Viskozludur. Yani şanzımana özel yağ vardır.
Mk3,5'da ki 6 ileri powershift şanzıman 1.6 atmosferikte 6DCT250 koduyla kuru kavramıdır. Yani viskozsuz.

Mk4'de ki 8 ileri ise tam otomatiktir ve 3 farklı versiyona sahip ( daha sonra başka versiyonlar da çıkmazsa )
8F24 kodlu versiyon 1.0 ecoboost
8F35 kodlu versiyon 1.5 ecoblue dizel
8F40 kodlu versiyon 2.0 ecoblue dizel
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Konu mk4 e nasil sicradi zaten hala sasiyorum. Powershift ile ilgisi dahi yok su durumda. O konuyu kapamak lazim.

Anladigim kadari ile de mk3.5 sadece 1.5 dizeldeki islak kavrama gerisi yine kuru kavrama.
 
Konu mk4 e nasil sicradi zaten hala sasiyorum. Powershift ile ilgisi dahi yok su durumda. O konuyu kapamak lazim.

Anladigim kadari ile de mk3.5 sadece 1.5 dizeldeki islak kavrama gerisi yine kuru kavrama.
Hocam mk4'ün şanzımanını sadece getrag üretimidir diye ufak bir bilgi olsun anlamında paylaştım. Hani Ford'un şanzımanları bu şirketin elinden geçer anlamında. Dediğiniz gibi üstüne fazla bir şey söylemeye gerek yok.

Evet, mk3,5'da sadece 1.5 dizelde ıslak kavrama kullanıldı. Diğerlerindekiler kuru kavrama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Clio 4 üretimi bitiyor artık, Clio 5 yakında gelir. Makyajla beraber Clio'nun pek çok sorunu çözüldü ancak 2-3 ay sonra eski kasa araca sahip olmuş olacaksınız. Fiesta da yeni ama sonuçta otomatik değil, bir de yeni Fiesta pek satmıyor. Hatta genel olarak Ford'un binekleri satmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve dthhasan
Powershift ıslak kavrama şanzıman Ford üretimidir. volvo'da kullanılması ford'dan aldığını gösteriyor. 1.6 dizel ünite de bildiğimiz Ford motoru. Hatta dün bir arkadaş volvo'sundan fotoğraf attı, motor içinde fomoco logolu bir çok parça var.
1.5 tdci ıslak kavrama, 1.6 ti-vct'lerdeki powershift kuru kavrama.

Konunun aslına gelirsek, focus mk3.5 varken B segmente geçmek oldukça üzer. mk3.5 da çok geniş değildir ama sonuçta C segment, boyutlar olarak üzer. Ama en çok da sürüş hissiyatı, rafinelik, konfor ve ses etkiler. İmkan varsa zorlayıp düşük km mk3.5 1.5 tdci powershift bakın derim.
Clio'yu B Segmentte oldukça beğenirim ama Edc şanzımana pek güvenmiyorum. Şirkette bir aracımız var ve 20 binde kararsız saçma sapan davrandığı, arada boşa attığı oluyor.