Skoda Felicia 1.3 GLX 13500 tl lik canavar.

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai


Merhaba
Bugün Piyasası neredeyse benim arabanın 4/1 olan, bir otomobili test etme şansım oldu. Kendisi 1998 model 178 bin km devirmiş, 1,3 karbüratörlü motoru ile Skoda Felicia GLX..

Evet bu karbüratörlü 5000 devir cevirip maksimum 58 beygir üreten bir Skoda.. 4 silindir motoru 3000 devirde 94 newton tork üreten yalnız 950 kiloluk ağırlığa sahip bu canavar, bana eski bir otomobilin nasıl birşey olduğunu gösterdi. 1990lı yılların sonundaki baz model ekonomik şehir içi arabası ile günümüz otomobillerdeki o büyük farkları görmemi sağladı. Bunun yanında bu kadar ucuz bir otomobilinde tercih edilebilirliği , paranızın hakkımı değilmi görmüşte oldum.

Arabaya ilk bindiğimde, direksiyon sabit olması ile şok yaşadım. Hiç bir ayarlama seçeneği yoktu. İkinci şok ise, eski kısa boylu sahibine göre ayarlanmış içi ve döşemesi dolgu ile yükseltilmiş koltuğa oturmam. 185 cm boy ile kafam tavana sürterek sürüş pozisyonuma geçmiş oldum. Herhangi bir yükseklik ayarı yok. Tavana sürten kafamdan dolayı, cam çıtalarından aynalara bakmak bir hayli zor olmuştu. Diğer zorluk uzun ayaklarım direksiyonun altına çarpıyor olmasıydı . Koltuğu kaydırdım en azında bacaklarımı dreksiyondan kurtarmış oldum. Artık aynalara bakmak için kafayı az eğecektik.

Aracın üstünde aldelsa marka lpg kiti vardı. Bu tip karbüratörlü araçlarda fazla seçenek yoktur.


Eski sahibi lpg firmalarıyla fazla haşır neşir olmuş, subab yağlama sistemi takılmış. Yine vacum ile ekonomi yapıldı idda edilen tipte aracın üzerinde vardı. Aracı calıştırmak için önce gaz konumunu ayarlayıp, sonra debriyaja basıp, marşa vermeden önce kontak anahtarı yarım cevirdikten sonra lpg sisteminden gelecek ikaz sesini beklemek gerekiyor. Sese istinaden zar zor 2 tur atarken, gazada biraz basıp motorun çalışmasını sağlamak, ilk 10 15 saniyede ise gaz pedalına hafif basarak, motora yakıt takviyesi yapmak gerekiyor. LPG yüzünden gaz tepkisi biraz ölmüş arabanın. Ama bu şimdilik sıkıcı bir durum değil zaten ilk iki denemeden sonra alışıyorsunuz. Sonucta 13500 tllik arabadır kendisi.

Kendi Hyundai i10 aracıma örnek verecek olursam, arabanın debriyaj pedalı benim arabamın bitik debriyajın dan daha yumuşak, çok daha kısa bir yolu olan telli bir sistem ile çalışıyor. Pedalın yolu benim arabamdaki yolun 4/1 daha kısa olması bana daha kolay kullanılırmış gibi geldi. Bu durumu sevdim. Vites geçişleri ise 20 yaşındaki bir araba için fazlasıyla rahat. Biraz sert ama yollar belirgin, taktığınız yerden hiç çıkamayacakmış gibi duruyor. Kendi arabamda kadar rahat vites geciyor ki, sanki taktığım yerden vites kolu geri atacakmış hissi vermesi bakımından, Skoda bana daha sıkı geldi. Benim gibi bazı şeylerin sıkı ve ağır olmasını seven insanlar için birebir. Arabanın 20 yaşında olması bende ortaçağ kalesi duvarı gibi hissettirdi. İlk günki şaşalı dönemini atlatmış, döküleceği kadar dökülmüş, artık bu seviyeden daha aşaği inemez, ama bu amacını yerine getirmeyeceği anlamına gelmez. Aynı yıllardır İstanbul çevreleyen Bizans surları gibi.

Direksiyon ile ilk temasımız, beklediğim gibi oldu. Hidrolik olmayan dreksiyon, iyi bir kas gücü istiyor. Özelikle durağan halde çok ağır. Evin sokağından ana yola geçerken bildiğiniz kamyon gibi geniş döndüm. Kolumu Hyundai'den alışmış elektrikli direksiyon sistemi yüzünden, Skoda tur algısı , sertlik ile birleşince, yolun karşı şeridine kadar çıkmak zorunda kaldık.

Aracın sinyalleri, silecek kolları, hep bildiğimiz tanıdığımız yerlerde. hiç yabancılık çekmedim. Arabanın canımı sıkan tek şey, Debriyaj ayağı için Foodrest olmaması. Ayağımı düz zemine koyarak dinlendirdim.

Arac ile yürümeye başladık. Daha ilk 300 metrede kendimi 1200 devir dakika 3 ncü vitesde giderken buldum. Araba 4 silindir, ve torku 94 newton. Bunuda 3000 devirde veriyor. Arabanın yürüyüşü kismen dizel araba hissi gibi, ama i10 ile kıyaslanınca çok düşük bir devir. Ben arabam 3 silindir. bu sebeble sokak arasında düşük devirde yapabileceğim en iyi durum 2000 devir dakika ile sürmek, 3 ncü vitesde düşük hızda en az 1800 devir cevirmem gerekiyor. Aksi takdirde vuruntu oluşuyor. Skoda 1200 devirde 3ncü vitesde yürüyor, gaza basıncada hızlanıyor. Üstelik LPG ile bunu yapıyor.


Paşaköy yoluna bağlandık. Arabanın frenleri gayet iyi, hatta abs olmadığını bilmesem anlamıycam. 20 yaşındaki arabadan bahsediyoruz. Arac ile otobana çıktık, ondan önce çok dik bir rampayı, 1300 motor 58 beygir bir arabaya yakışır şekilde tırmandı . Sanki 20 yaşında değilmiş gibi. Sanki kendi arabamı kullanıyorum o rampada. O derece karakterleri aynı. Lakin Otobandayız, 3500 devre çıkamıyoruz. aslında çıkarızda ben yüklenmiyorum. Motorun sesi bana yüksek devire çıkmam için teşfik vermiyor. Ne tekim aracın klima yok, fanıda çalışsada havayı nerden aldığı meşhul. İç sürkülasyon veya dış sürkilasyon butonu yok. Mühtemelen dış sürkülasyon tek opsiyonu ile çalışan bir kalorifer . Araba LPG olunca onuda açmıyoruz. Camlar açıkkende gürültü oluyor. 3000 devir 90 km hızla gittiğimizi düşünüyoruz, Hız göstergesi bozuk. Teli kopmuş yaptırmaya gidiyoruz.

Araba bir şekilde 3000 devire kadar güzel yürüyor. Fakat 3000 devirden sonra çok daha yavaş devirleniyor. Bu noktadan sonra daha fazla basmak gereksiz olduğunu düşünüyorum. Gözümü hararet göstergesine çeviriyorum.


Felicia Favorit serilerinde , hatırı sayılır bir hararet sorunu vardır. Babamda eski favoritinde aynı sıkıntıyı yaşamıştı. Otobanda sabit hız ile giderken hararet 80 90 arasında iken, şehir içine girip bir iki dur kalktan sonra 90 üzerine çıktı. Hemen imdata Fan yetişip iki tur döndükten sonra motor soğudu. Seviye normale düştü. Bu noktada söylenecek bişey yok, benim i10 da aynı şekilde çalışmakta, aynı sıklıkta fan devreye girmekte ve aynı sıcaklı seviyelerinde çalışmakta. Ne tekim balçık gibi olan çamurlu radyatör suyunuda bakım esnasında temizlettik.

Pendik Velibaba'da internetten aldığım tavisyeler üzerine Lider oto Musa ustaya gittik. Aracımızın bakımları yapıldı. Arka teker bilyesi, kampana bakımı, yırtık dreksiyon körüğü, patlak rot körüğü ve patlak iç körüğü değiştirildi. Ses yapan ön sağ tekerin boşluğu alındı, radyatör suyu temizlenip antifreez dolumu yapıldı. Parçaların hepsi vardır ve işcilikle beraber 300 lira tuttu.

















Arabanın limitlerini bilmediğim için sanki i10 kullanıyor gibi kullandım. Bu konuda yabancılık çekmedim. Ama gazı fazla kaçırıp biraz patinaja soktuğumda doğrudur. Dayım daha önce aracın arkasının gelip spin attığınıda anlattı. Arabada esp yok. Güvenlik önlemi adına sadece Emniyet kemeri ve fren pedalı olan bir otomobil. Süspansiyonları i10dan yumuşak. İ10nun pata küte girdiği yerden bu daha yumuşak geçti.

Ustamız arabanın kondisyonunu sevdi, verdiğimiz parayıda hakkettiğini söyledi. Ama arac motoruna takılan iki sahte düzenek içinde para tuzağı demeyi de ihmal etmedi. Subab yağlama ve vacum sistemi.

Peki 13500 tl bu araba için büyük bir rakam mı. 40,000 tl aynı ebatlarda olan beni hyundai i10 ile kıyaslandığında bedava gibi geliyor. Hidrolik direksiyonu, kliması, elektrikli camları, abs, esp ebd, hava yastığı, yüksek devire rahat çıkabilen Dcvvti motoru arabanın yok. Ayarlanabilir direksiyon ve koltuk yükseklik ayarıda yok. 13500 tlye İett otobüsünden daha konforlu ve güvenli bir otomobil alıyorsunuz. Ben bekar olsaydım, çok rahat 13500 liraya benden böyle bir Skoda alırdım.

Skoda'nın fiyatı düşük,
Vergisi düşük,
Komple debriyaj seti 180 tl + işcilikle 350 tl (i10 debriyaj seti + işcilik 1800 tl)
kaza yapsan perte çıksa içinde çok acımaz.
Yakıt ekonomisi, lpg 50 lira ile 250 km yakın yol yapabiliyor.
Uzun yola için fazlasıyla güven veriyor. Sonuçta çok sıkı bir araba.
Bakımlı olduktan sonra hararet sorunuzda oluşmuyor.

Benim kullandığım onlarca otomobil arasında fiyat performansı en yüksek otomobil statüsünde artık Skoda Felicia var.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Felicia'ları severim. VW kalitesine erişen ilk Skoda'lardandır. Motorları farklı olsa da zamanının Polo'su ile çok fazla ortak yönü vardır. Bu yüzden uzun ömürlülerdir. Polo'ya göre daha yüksek konfora, karşılığında daha az yol tutuşa, daha az yalıtıma, daha geniş iç hacme sahiptir. Ama bu tarz eski arabalar senin tarzın değildi. Hayırdır?
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/#post-152080
upload_2018-7-15_3-13-10.png

https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/page-2#post-152107
upload_2018-7-15_3-13-46.png
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,602
18,388
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Felicia'ları severim. VW kalitesine erişen ilk Skoda'lardandır. Motorları farklı olsa da zamanının Polo'su ile çok fazla ortak yönü vardır. Bu yüzden uzun ömürlülerdir. Polo'ya göre daha yüksek konfora, karşılığında daha az yol tutuşa, daha az yalıtıma, daha geniş iç hacme sahiptir. Ama bu tarz eski arabalar senin tarzın değildi. Hayırdır?
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/#post-152080
Ekli dosyayı görüntüle 14143
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/page-2#post-152107
Ekli dosyayı görüntüle 14144

Abi Muharrem İnce gibi adamsın valla kanıtlarla geliyorsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve bt

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Felicia'ları severim. VW kalitesine erişen ilk Skoda'lardandır. Motorları farklı olsa da zamanının Polo'su ile çok fazla ortak yönü vardır. Bu yüzden uzun ömürlülerdir. Polo'ya göre daha yüksek konfora, karşılığında daha az yol tutuşa, daha az yalıtıma, daha geniş iç hacme sahiptir. Ama bu tarz eski arabalar senin tarzın değildi. Hayırdır?
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/#post-152080
Ekli dosyayı görüntüle 14143
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/page-2#post-152107
Ekli dosyayı görüntüle 14144

asdfasd ya gece konuyu gördüm, aynı şeyi söyledim içimden. Sonra da dedim herhalde felicia etkilemiş ki fikir değişikliği olmuş :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve At

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Felicia'ları severim. VW kalitesine erişen ilk Skoda'lardandır. Motorları farklı olsa da zamanının Polo'su ile çok fazla ortak yönü vardır. Bu yüzden uzun ömürlülerdir. Polo'ya göre daha yüksek konfora, karşılığında daha az yol tutuşa, daha az yalıtıma, daha geniş iç hacme sahiptir. Ama bu tarz eski arabalar senin tarzın değildi. Hayırdır?
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/#post-152080
Ekli dosyayı görüntüle 14143
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-hyundai-i10-1-0-lpg-alınır-mı.4554/page-2#post-152107
Ekli dosyayı görüntüle 14144

Şimdi durum şu. Dayım bunu kimseye danışmadan aldı. Ben ve babam test ettik. Bazı can sıkan şeyler gördük. Dayımız pek arabadan anlamaz. Ben bu arabayı tanıyan en iyi ustayı forumlarda aradım. Çünkü bilmediğim araba. Araba bana güven verene kadar 60 65 km kullandım. Her şeyini sınadım. Sert viraja girdim. Rampada kalkış yaptım. Ustaya gösterdim test ettirdim. Herşey dayım ve ailesinin güvenliği için.
Arabada 2 güvenlik sorunu ve daha öncede lpg kacağı görüldü. Tüp tarihlerine kadar didik didik ettim. Hatta iyi ışıklandırması yok soluk diye tüm farların ampüllerini değiştirdirdim. Şu an canımı sıkan tek şey soluk sinyal camları. Onuda buldum. Alıp takıcaz. Km saatini bile benim teşfiklerimle yaptırdık.

Ben ve babam hiç bir zaman onay vermedik. Ama alıncada adam etmeye çalıştık. Ustasıda bize arabayı yapınca içimiz şu an daha rahat. Araba 6 ayda 6 defa servise gitti. Hep bir kusuru halledildi.

Ben 20 yaşında araba tavsiye etmezdim ama piyasa berbat. Alacak adamada mani olmamak gerek. En azında bir tavsiyede ben vereyim istedim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
6 ayda yapılanlarıda yazayım.
Dayı sen naaptın... Lardan sonra ilk önce servise soktuk. Bakımları yaptırdık.
Babam sürdü, lpg kokusu kabine doluyordu. Lpgciye götürdü, kaçakları halledildi. Regülatör yıkandı.
4 lastiğinide değiştirdik. Rot ayarını yatırdık. Ama yapan herif direksiyonu yamukken rot ayarlamış. Düz gidiyor ama direksiyon düz değil.
Işıkları leşş gibiydi. Tüm aklınıza gelen sis sinyal hepsini değiştirdik.
Araba debriyaj çok sert direksiyon çok zor dönüyordu. Debriyaj teli değişti sertlik gitti.
Direksiyonu sert ve körükler yırtık. Km de patladı. Artık iyice sıkıldım. Sanayi ustalarıda 50 30 sürekli bir şey geciriyor. Arabanın ön tekerden ses geliyor diye dayımı sanayiye gönderiyoruz, sanayi ustası olcak hıdır arabada bişey yok diyor, arabaya aksesuar satıp gönderiyor.

1 hafta usta aradım skoda forumlarında. Çol övülen birini buldum. Tee 2010 dan kalma yorumlara bakarak gittim. Aradım önceden tabi. Debriyaj değiştirmek ve al duzeni yeniden yaptırmak için gityim.
Tüm sorunlarım sıkılan vidalar, değişen körükler ile giderdi Musa usta.
Esas sıkıntı arabanın arka tekerinde çıktı. Bilyası maf olmuş. Değiştirdi..
Ek bilgi olsun bunlarda.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Bakımsız arabanın derdi başka oluyor. Doğru ustayı bulduysanız halledilmeyecek sorun da kalmaz. Kolay gelsin, eski bi arabayı beğenmene ve o araba için uğraşmana da sevindim abi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bakımsız arabanın derdi başka oluyor. Doğru ustayı bulduysanız halledilmeyecek sorun da kalmaz. Kolay gelsin, eski bi arabayı beğenmene ve o araba için uğraşmana da sevindim abi :)
Yakında 10 bin liralık bilmem ne topluyoruz videoları gelir mi senden :D

Valla , ne yalan söylüyeyeyim bunlar hep bu iki youtube kanalı yüzünden.

https://www.youtube.com/channel/UChub3k5Rbq1R4wSM4NyO91A
https://www.youtube.com/channel/UCRkxrMTnzhSxdoi_DhkdcxA
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
690
1,845
Marka
Renault
valla bende başkası felicia aldı sen yorum yaptın sandım ilk abi :D arabanın 6 ayda sanayiye okadar gitmesi eski sahibinin bakmamasından dolayı.kendi broadwayimle tek marşla Gaziantep'e gidip geldim ve arabam dolu olmasına rağmen 40 derece sıcaklıkta ş.dışı 6lt benzin ortalamasıyla ayağımı gazdan çekmeden gittim.bunu söyleme amacım:araba bakımlı olduğu sürece hiçbir sıkıntı çıkmaz.
tabi bizde isteriz en fazla 10yaşına gelmiş arabalara binip 5yılda bir araba değişmeyi ama bu ülkede bizi bu hallere düşürenler utansın
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba beyler,
Dayımın ihtiyar 1998 model 175000 km deki Feliçitasını motorda titreşim oluşması nedeniyle servise götürdük.
Bu servise götürüken yaptığım otoban testi. Saate 140 km hıza kadar çıktığımı düşünmekteyim.

Aracın önce yolcu tarafında körük yağ kaçırıyordu, yeni kelepçe takıldı
IMG_20180908_142055.jpg
Sonra aracın egzoz borusundan sürekli titreşim sesi geliyordu. Lifte kaldırıp bakında egzosun inşaat teli ile aracın saşesine bağlanmış. Usta askı contalarını düzeltip telleri kesti . Egzoz serbest kaldı

IMG_20180908_141021.jpg
Arabanın bujileri söküldü, uçları tek tek taş makinesinde temizlendi.
IMG_20180908_140108.jpg

Dayım 1 ve R zor taktığından şikayetci idi. Vites kolu sökülüp altındaki tüm aksam elden geçirildi, boşluk oluşan deforme olmuş parçayı söküp , çıkma kol taktı.
IMG_20180908_141429.jpg
Son olarak ustamız külbitör kapağını çıkarıp bozulan subap boşluklarını sıkarak düzelti, bu sırada çontasıda değiştirilip monte edildi.
IMG_20180908_135353.jpg

Aracımız indirdik sürdük, vites kolu çok net olmuş, ben diğer yapılanları trafiğe girmemizden dolayı net algılayamadım. Ama ne vites geçişleri çok netti

Peki kaç para verdik dersiniz bu işler için..
50 tl

Lider Otomotiv Musa Ustaya teşekurler.

Skodası olan korkmasın götürsün.

https://goo.gl/maps/RkAEZm2RNcJ2

 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,853
26,182
5,720
Ankara
Marka
Skoda
50 TL olduğundan emin misin abi?
Bazı markaların tamirleri aşırı ucuz ya. Bizim şu passatın en ufak tamirine sadece işçilik için 100-150 isterler geçen bayram zamanı vw ustası bulamadığımız için tofaş ustasına yaptırdık parçamızı kendimiz aldık birsürü iş yaptı bir saatten fazla uğraştı 30 lira versen yeter dedi adam :D
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Bizzat gördüm işittim..

Adam o koruge kelepce takmak icin komple tekeri soktu indirdi. Sirf o işe 50 alir diyordum..
Bazı markaların tamirleri aşırı ucuz ya. Bizim şu passatın en ufak tamirine sadece işçilik için 100-150 isterler geçen bayram zamanı vw ustası bulamadığımız için tofaş ustasına yaptırdık parçamızı kendimiz aldık birsürü iş yaptı bir saatten fazla uğraştı 30 lira versen yeter dedi adam :D

tamam araba ucuz olabilir orası tamam da işçilik bu kadar ucuz olamaz yahu ilginç....
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,853
26,182
5,720
Ankara
Marka
Skoda
tamam araba ucuz olabilir orası tamam da işçilik bu kadar ucuz olamaz yahu ilginç....
Yapım kolay olduğu için en basitinden bizim passatı götürdüğümüz usta genelde günde 3-4 araba arası bi kapasiteyle çalışıyor ama bu tip eski basit yapıdaki araçlarda günde 10 araç üzerine çıkabiliyorlar. O yüzden işçilikler daha düşük. Sende alfa var mesela herhangi benzer bi işi senin arabada 2 saatte yapıyosa bu arabada 20-30dk da hallediyodur ortalama
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım