Skoda Kamiq 1.0 TSI Soğuk Marş Ses/Vuruntu Hk.

mrtbbn

murat
Taklacı Güvercin
9
28
Marka
Skoda
Merhabalar,

2021 model skoda kamiq 1.0 TSI aracım var, araç daha 37 bin km'de. Aralık ayında yetkili serviste bakımını yaptırdım. Araçta rölantide çok yüksek seviyede titreşim vardı, sağ taraftaki motor takozu bitmiş onu değiştirdiler. Yağ değişiminde de önceki bakımlarda Castrol 0-30W kullanıyorken bu bakımda 0-20W yağ koymuşlar(kaputta 0-20w uygun işareti var).
Bu 2 değişiklikten sonra arabayı sabahları veya akşamları ilk kez çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda içeriye sağ taraftan vurma sesi geliyor. Başta acaba cıvata vs. yanlış mı torklandı, civatalarda gevşememi var dedim kendim kontrol ettim herhangi bir çözülme yok ayrıca motor sıcakken tekrar marş basınca bu ses gelmiyor. Bu sebeple takozla alakalı bir problem olmadığını düşünüyorum.
Acaba yağdan mı kaynaklı eksik mi koydular diye kontrol ettim yağ seviyeside gayet iyi, ancak sesi (veya vuruntuyu) soğukken yapıp sıcakken yapmaması yağlanmada mı problem var sorusunu aklıma getiriyor. Ama değiştirilen yağın viskozitesi daha düşük yani daha ince bir yağ bu sebeple yağlamayı daha hızlı yapması lazım diye düşünüyorum.

Daha önce benzer durumla karşılaşan var mı? Sizce sorun ne olabilir?

Teşekkürler,

İyi forumlar,
 
Takılan takoz hatalı üretim olabilir.
Yeni parçanın sağlamı takıldıktan sonra diğer motor ve şanzıman takozlarından en az birinde daha problem olduğu şimdi anlaşılmaya başlanmıştır. Diğer takozları da kontrol etmeleri gerekir. Tekrardan servise götürüp baktırmanızda fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Tekrar merhabalar,

Aracı servise götürdüm ve akünün zayıfladığını ve değişmesi gerektiğini söylediler (start-stop araçlarda akü ömrü daha düşükmüş), akü değiştirildikten sonra bahsettiğim ses düzeldi.

Başına gelen arkadaş olursa mutlaka servise götürmesini tavsiye ediyorum,

Teşekkürler,

İyi forumlar,
 
Tekrar merhabalar,

Aracı servise götürdüm ve akünün zayıfladığını ve değişmesi gerektiğini söylediler (start-stop araçlarda akü ömrü daha düşükmüş), akü değiştirildikten sonra bahsettiğim ses düzeldi.

Başına gelen arkadaş olursa mutlaka servise götürmesini tavsiye ediyorum,

Teşekkürler,

İyi forumlar,
Hocam akü ömrünün azalmasının sebebi start stop olmasından ziyade sizin arabayı kullanmamış olmanızdan kaynaklı.
Yılda 10.000KM yaptığınız için akü bu kadar dayanabilmiş.
Ben Egea aracımda 4 sene 150.000KM yaptım hiç akü değiştirmemiştim. :)
 
Bence kullanmadığından da değil yılda 10 bin km yeterli bir araç için. Evet akünün garantisi bitmiş ancak kaliteli bir akü olmadığı kesin. 2012 model aracımda orijinal üstünde gelen 95AGM akü 12 yıldan fazla gitti. Daha da giderdi yazın hala start stop devreye giriyordu, ancak yolda kalmak istemediğimden kışa giderken değiştirdim. Yılda ortalama 13-14 bin km yapmış bir araçtan bahsediyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
2017 passatın orijinal aküsü 7-8. yılında istifa etti. Yılda ortalama 10k anca yapıyor yapmıyordu.
 
Tekrar merhabalar,

Aracı servise götürdüm ve akünün zayıfladığını ve değişmesi gerektiğini söylediler (start-stop araçlarda akü ömrü daha düşükmüş), akü değiştirildikten sonra bahsettiğim ses düzeldi.

Başına gelen arkadaş olursa mutlaka servise götürmesini tavsiye ediyorum,

Teşekkürler,

İyi forumlar,
Start stoplu akülerin ömrü eğer araca binince start stopu kapatırsanız çok daha uzun normal akülerden. Ben genel olarak araç çalıştığı an start stopun kapatılmasını doğru buluyorum hem akü hem aracın genel sağlığı açısından (şahsi fikrimdir)

Bir de yılda yapılan km nin aküye çok bi şeyi yok bence kullanım şekli daha önemli. 1.4 Egeaların üstünde gelen aküler piyasada araç sahiplerine sorarsanız baya dandik der herkes, bizim araç yılda ortalama 6-7 bin km yaparken bu dandik 45 amperlik akü 5 yıl kadar dayandı. Ama bizim araç kolay kolay marşa basıldıktan sonra 5-6 km den kısa mesafe gitmezdi her marşta akünün iyice şarj olmasını sağlıyodu bu durum, bir de aracın yattığı süre 2-3 günü geçmez kolay kolay
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
Start stoplu akülerin ömrü eğer araca binince start stopu kapatırsanız çok daha uzun normal akülerden. Ben genel olarak araç çalıştığı an start stopun kapatılmasını doğru buluyorum hem akü hem aracın genel sağlığı açısından (şahsi fikrimdir)

Bir de yılda yapılan km nin aküye çok bi şeyi yok bence kullanım şekli daha önemli. 1.4 Egeaların üstünde gelen aküler piyasada araç sahiplerine sorarsanız baya dandik der herkes, bizim araç yılda ortalama 6-7 bin km yaparken bu dandik 45 amperlik akü 5 yıl kadar dayandı. Ama bizim araç kolay kolay marşa basıldıktan sonra 5-6 km den kısa mesafe gitmezdi her marşta akünün iyice şarj olmasını sağlıyodu bu durum, bir de aracın yattığı süre 2-3 günü geçmez kolay kolay
aslında uzun süreli durmalarda start-stop işe yarıyor,
ama kısa duraklamalar fazla yapılıyorsa kapatmak daha iyi
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
aslında uzun süreli durmalarda start-stop işe yarıyor,
ama kısa duraklamalar fazla yapılıyorsa kapatmak daha iyi
Yani ben mühendis değilim, öyle çok mühendislikle alakalı bilgim de yok fakat aracın stop edip tekrar çalışması beni çok rahatsız ediyor. Yağlama falan duruyo diye biliyorum ışıkta stop edip bi süre öyle durup tekrar çalışan arabayla direkt gaza basıp gitmek falan benim huzurumu bozar biz ankarada ışıklardan biraz sert kalkıyoruz çünkü egolar bizi ezmesin diye :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Yani ben mühendis değilim, öyle çok mühendislikle alakalı bilgim de yok fakat aracın stop edip tekrar çalışması beni çok rahatsız ediyor. Yağlama falan duruyo diye biliyorum ışıkta stop edip bi süre öyle durup tekrar çalışan arabayla direkt gaza basıp gitmek falan benim huzurumu bozar biz ankarada ışıklardan biraz sert kalkıyoruz çünkü egolar bizi ezmesin diye :D
otomatiklerde nasıl bilmiyorum da manuel olanlarda vitesi boşa atıp debriyajı bırakmadığın sürece stop etmiyor, yüklü kullanımdan ya da uzun yoldan sonra bi anda motorun kapanması önlenebilir bu şekilde,
ama zaten sakin kullanım varsa kapanması çok problem yaratmaz bence, marş motoru, dinamo falan ona göre dizaynını yapmışlardır herhalde
 
otomatiklerde nasıl bilmiyorum da manuel olanlarda vitesi boşa atıp debriyajı bırakmadığın sürece stop etmiyor, yüklü kullanımdan ya da uzun yoldan sonra bi anda motorun kapanması önlenebilir bu şekilde,
ama zaten sakin kullanım varsa kapanması çok problem yaratmaz bence, marş motoru, dinamo falan ona göre dizaynını yapmışlardır herhalde
Marş falan çok umrumda olan şeyler değil bi yerde sarf malzeme bunlar ama ben yağlama konusuna takılıyorum en çok, dediğim gibi bilgim yok belki bunun da bi önlemi vardır ama psikolojik olarak ikna olmam ben buna. Bir de asla ayağım debriajda beklemem :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee