Skoda, son yıllarda WRC-2 klasmanında iddialı işler yapsa da geçmişte Octavia ile sporun en üst klasmanında yer almıştı. Cenevre Otomobil Fuarı‘nda boy gösteren Skoda Octavia RS 245 ise markanın motor sporları alanındaki geçmişinin birikimi olarak karşımıza çıkıyor.
En hızlı Skoda Octavia versiyonu: RS 245!
İlk olarak Şubat’ta örtüsünü indiren RS 245, markanın ürettiği en hızlı Octavia modeli. 2.0 litrelik 245 beygir TSI motora sahip olan Octavia RS 245, 0’dan 100 kilometreye sadece 6.6 saniyede ulaşıyor. Bu değer iddialı bir otomobil için fazla görünebilir, fakat 4300 devirde 370 Nm torka ulaşması Octavia’nın kalkışlarda ne kadar güçlü olduğunun küçük bir göstergesi.
Aktarma tarafında 7 ileri çift kavrama DSG şanzımanın tercih edildiği Octavia RS 245, eğer istenirse klasik 6 ileri manuel şanzıman ile de alınabiliyor. Otomatik şanzımanda sunulan vites kulakçıkları sürücüye ralli zevki yaşatırken, limitli kaymalı diferansiyel ise sürüş zevkini bir üst seviyeye çıkarıyor.
Tasarım tarafında radikal bir fark yok
Performanslı Octavia’nın içine ve dışına bakıldığında esasen çok radikal bir yeniliğin olmadığını görüyoruz. Piano black ön ızgara, LED far-stop grubu, çift egzoz çıkışı, RS logoları ve 19 inç’lik özel jantlar aracın dış mekanında dikkat çeken detaylar.
İç mekandaki yenilikler ise dışta olduğu gibi iyileştirmenin ötesine geçmemiş. Pek çok yerde gördüğümüz kırmızı dikişler fazlasıyla kullanılırken; Alcantara RS spor koltuklar ve LED ambiyans aydınlatmaları aracın sportif yanını fazlasıyla ortaya koyuyor. 9.2 inçlik multimedya sistemi, adaptif hız sabitleyici ve acil frenleme sistemi gibi özellikler ise aracın teknolojik yönlerini sergiliyor.
1 arasında 14
Read the whole post here.
En hızlı Skoda Octavia versiyonu: RS 245!
İlk olarak Şubat’ta örtüsünü indiren RS 245, markanın ürettiği en hızlı Octavia modeli. 2.0 litrelik 245 beygir TSI motora sahip olan Octavia RS 245, 0’dan 100 kilometreye sadece 6.6 saniyede ulaşıyor. Bu değer iddialı bir otomobil için fazla görünebilir, fakat 4300 devirde 370 Nm torka ulaşması Octavia’nın kalkışlarda ne kadar güçlü olduğunun küçük bir göstergesi.
Aktarma tarafında 7 ileri çift kavrama DSG şanzımanın tercih edildiği Octavia RS 245, eğer istenirse klasik 6 ileri manuel şanzıman ile de alınabiliyor. Otomatik şanzımanda sunulan vites kulakçıkları sürücüye ralli zevki yaşatırken, limitli kaymalı diferansiyel ise sürüş zevkini bir üst seviyeye çıkarıyor.
Tasarım tarafında radikal bir fark yok
Performanslı Octavia’nın içine ve dışına bakıldığında esasen çok radikal bir yeniliğin olmadığını görüyoruz. Piano black ön ızgara, LED far-stop grubu, çift egzoz çıkışı, RS logoları ve 19 inç’lik özel jantlar aracın dış mekanında dikkat çeken detaylar.
İç mekandaki yenilikler ise dışta olduğu gibi iyileştirmenin ötesine geçmemiş. Pek çok yerde gördüğümüz kırmızı dikişler fazlasıyla kullanılırken; Alcantara RS spor koltuklar ve LED ambiyans aydınlatmaları aracın sportif yanını fazlasıyla ortaya koyuyor. 9.2 inçlik multimedya sistemi, adaptif hız sabitleyici ve acil frenleme sistemi gibi özellikler ise aracın teknolojik yönlerini sergiliyor.
1 arasında 14
Read the whole post here.
Son düzenleme: