KAPALI Skoda Superb Kullanıcılarının Deneyimine İhtiyacım Var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

predroman

Asfalt Kurutucu
32
3,5 yıllık Qashqai Tekna 1.6 CVT birlikteliğimizin ardından dizel otomatik araç arayışına girdik.Aklımızda iki ayrı segmente ait iki ayrı araç var; biri Qashqai Tekna Skypack 1.6 dci X-Tronic biri de Skoda Superb Style Paket 1.6 TDI DSG.
90.000 kilometrede Nissan ile hiçbir sorun yaşamadık, Superb cephesinde de böyle bir sorunsuzluk söz konusu mu? Superb sahipleri araçları hakkında tecrübelerini ve fikirlerini paylaşırsa sevinirim.
Not: İstanbul'da yaşamaktayız ve aracımızla günde 80-100 kilometre yapmaktayız.
 
DSG konusunda benim bir tabirim vardır PİMİ ÇEKİLMİŞ EL BOMBASI GİBİ diye öyle yukarıdaki VAG cı arkadaşın dediği gibi bakımın zamanında yapılması vs bozulmamasını sağlar gibi bir iyi niyetine sahip değil malesef biz bu ifadelere TEMENNİ diyoruz. P de aracı bırakır gidersin biri park halinde iyi bir tıklama yapar bir bakarsın DSG selam durmuş. Herşey bütçe ile ilgili böyle bir durumda gelen yorumlar ve konuşmalarımdan edindiğim kısaca şu DSG sorun çıkarınca servis 25 bin civarında bir fiyat etiketi çıkarıyor ( ölümü gösteriyor) sonra siz 5 bin verin gerisi bizden olsun (sıtmaya razı etme) oluyor. Şimdi bir linç çalışması başlar muhtemelen araç kötü demedim durum bu dedim
 
DSG konusunda benim bir tabirim vardır PİMİ ÇEKİLMİŞ EL BOMBASI GİBİ diye öyle yukarıdaki VAG cı arkadaşın dediği gibi bakımın zamanında yapılması vs bozulmamasını sağlar gibi bir iyi niyetine sahip değil malesef biz bu ifadelere TEMENNİ diyoruz. P de aracı bırakır gidersin biri park halinde iyi bir tıklama yapar bir bakarsın DSG selam durmuş. Herşey bütçe ile ilgili böyle bir durumda gelen yorumlar ve konuşmalarımdan edindiğim kısaca şu DSG sorun çıkarınca servis 25 bin civarında bir fiyat etiketi çıkarıyor ( ölümü gösteriyor) sonra siz 5 bin verin gerisi bizden olsun (sıtmaya razı etme) oluyor. Şimdi bir linç çalışması başlar muhtemelen araç kötü demedim durum bu dedim
Diğer markaların şanzımanına göre DSG daha nazlı bir şanzıman bunu zaten biliyorum. Türkiye'de sence kaç kişide DSG var ve bunun kaçı arıza yapıyor ? Kaldı ki 2016 model bir aracın garantisi var ve yeni bir araç. Çevremde bir kere duysam şu DSG'nın arıza yaptığını gam yemicem. Zaten hangi araca sahip olursan ol şanzıman arıza yaptı mı para https://www.sikayetvar.com/nissan-qashqai-sanziman-ariza-verdi-suclu-biz-olduk Bu yüzden mesele iyice şehir efsanesine dönmüş durumda hangi araç şanzımanı arıza yapmaz dersen temenni etmiş olursun şanzımanı arıza yapmayacak diye emin olduğun bir marka var mı ? CVT den 50 tane arızalı araç varsa DSG den 60 tanedir mesela. Almanya'da böyle zırt pırt arıza yapan araçlar hayatta kalmaz. Bu marka VAG lütfen.Yıllanmış bir araç olsa derim ki riskli falan araçta sıfır yani.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sunake
Ramazan öncesi yıkamacı da oturuyoruz bir Cady bir de Super b olan bir ağabey geldi otomatikmiş ikisi de konuştuk DSG üzerine bozuldu gittim servise 24 bin küsur dediler diyor garantisi yok mu deyince de ona siz bize 5000 verin gerisini karşılarız yok vermezseniz itiraz edin haklı bulunursanız size verdiğiniz 24 bin küsur ücreti iade ederiz demişler o da beklemek işime engel olacak diye düşünüp 5 bin verip yaptırmış.
Bu DSG de sıkıntı var mı yok mu diye belirlemede bahsedilen bir yöntem vardı ne kadar doğrudur bilmem ama şu şekilde anlatılmıştı ben de bir ara DSG düşünmüştüm o zamanlarda öğrenmiştim.
Eğimli yolda aracı eğime dik şekilde çekin yani aracın arkası kaldırıma yönelik olsun. direksiyonu eğimin yokuş tarafına tam çevirin ve biraz performanslı olacak şekilde kalkın ses ya da titreme olup olmadığına bakın denmişti. DSG kullananlar daha iyi bilir tabi ikinci el alacaklar deneyebilir
 
Superb nasıl bilmiyorum ama 1.6tdı dsg kombinasyonu hakkında düşüncelerimi paylaşayım. Yaklaşık 2 yıldır 1.6tdı dsg caddy kullanıyoruz 35bin km'yi geçti şimdilik bir sıkıntımız yok titreme vs. Dikkat edilmesi gerekenler 5-15km hızlar arasında "D" konumunda 2.viteste yarı kavrama yaparak ilerliyor 1.vitese düşmüyor bu sırada eğer hızlanılıp devam edilmeyecekse manuel konuma alınmalı o sırada zaten 1.vitese düşüyor kendi. Bir de araç dururken gene "D" konumunda frene tam basılmalı ya da "N" konumuna alınmalı yoksa durduğu yerde yarı kavrama yapıyor frene az basılırsa. Bunların dışında da arabadan arabaya değişen kalibrasyonlar var. Mesela caddy'de "D"deyken çok nazlı davranıyor gazı normalden fazla ezmek gerekiyor iyi tepki için :D şurdan bi uzayayım da gideyim dediğiniz zaman S'ye takıp basmanız lazım yoksa biraz gecikiyor. Bunlar dışında vites seçimleri, geçişleri muhteşem onlara diyecek laf yok :D (not: dsg yüzünden 2 yıl garanti uzatıp aldık arabayı :D :D)
 
  • Beğeni
Tepkiler: predroman
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...