Spor Araçlarda Sağlıklı Bir Motorun Ne Kadar Yağ Yakması Normaldir

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

osmanozen

Profesör
72
Dostlar selamlar, spor arabaların yeni olanlarında bile sahipleri yağ yakılmasını normal buluyor. Peki bu limit sizce ne olmalıdır. Sağlıklı atmosferik bir 5 litre hacimli spor araç 1000 kilometrede en fazla ne kadar yağ yakarsa normaldir? Hiç yağ yakmaması aslında normal olan değil mi?

Benim 2 litre hacminde benzinli arabam 150 bin km'de bile devirli kullansam da gram yağ yakmazdı. Bu motor 4 lt 5 lt olunca neden yağ yakması normal kabul ediliyor.

Bir akrabama spor araba almayı planlıyoruz ancak daha önce hiç böyle bir model bakmadığım için şu yağ yakma olayının normal karşılanması kafamı karıştırdı. Bilgisi olan arkadaşlar bunun normal karşılanma nedenini anlatırlarsa sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Valla ben bu zamana kadar hiç yağ yakanı görmedim (kısa tutulan bakım aralığı ve yüksek performans yağları kullanıldığında) Sıfır alındığında fabrikada konan rodaj yağının eksilmesiyse konu, o iş normal otomobillerde de oluyor.

Önemli olan sonrasında tam sentetik yağa geçince yağın eksilmemesi. Onun da açıklaması çok basit. Sürekli yüksek performansla kullanıldığında yağın yağlama özelliği oldukça azalıyor ve sürtünmeden dolayı aşınma başlıyor ve yağ yakmaya başlıyor. Birde spor otomobillere kullanılan yağlarda önemli. Bizim kullandığımız yağlardan çok farklı özelliklerde yağlar oluyor.

Spor otomobil sahibi olsam ve yüksek performansla kullansam sürekli en fazla 5.000 km'de bir yağ değiştiririm. Millet koyuyor yağı, 10.000 - 15.000 km basa basa kullanıyor sonra yağ yakmaya başladı. Başlamazsa şüphelen zaten.
 
Son düzenleme:
İlginç, bizim 27 senelik araba eksiltmiyor o kadar yağ. Yağ eksiltmiyo hatta
passat işte hocam. :p (çabuk vag'cılar gelmeden)
babam anlatır, 88-89 da ek iş olarak sebzecilik yaparken yardımcı olur diye bi skoda kamyonet almış. araba benzinden çok yağ yakıyormuş. tabi araçta güvenlik falan hak getire, bir gün hırsızlar düz kontak yapıp çalmaya kalkışmışlar. yarı yol da bırakmış adamları. yol ortasına bırakıp kaçmışlar..aracı babamlar bulduğunda, bakmışlar ki yağ bitmiş motor yatak sarmış. su kaynatmış neler neler saymakla bitmez. :D öyle öyle gitti hurdaya. :D
ondan sonra ki hiç bir aracımız da yağ yakmadı çok şükür. :D
 
Son düzenleme:
passat işte hocam. :p çabuk vag'cılar gelmeden.
babam anlatır, 88-89 da ek iş olarak sebzecilik yaparken yardımcı olur diye bi skoda kamyonet almış. araba benzinden çok yağ yakıyormuş. tabi araçta güvenlik falan hak getire, bir gün hırsızlar düz kontak yapıp çalmaya kalkışmışlar. yarı yol da bırakmış adamları. yol ortasına bırakıp kaçmışlar..aracı babamlar bulduğunda, bakmışlar ki yağ bitmiş motor yatak sarmış. su kaynatmış neler neler saymakla bitmez. :D öyle öyle gitti hurdaya. :D
ondan sonra ki hiç bir aracımız da yağ yakmadı çok şükür. :D

valla bizim fordunda yağ değişeli 5bin km olmamıştı, 2 ay kadar önce conta değişimi yapıldı dedik bi yağ değiştirelim, hiç yağ eksiltmemiş araba :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: osmanozen
Aşırı beslemeli ve yüksek performanslı araçlar biraz daha fazla yağ eksiltir bu normal bir durum..Polo GTI resmen yağ ile çalışıyor mesela :)
Motorun tasarımı, kullanılan yağ, kullanım şartları, kullanım koşulları çok farklı değişkenleri var
Motor hiç yağ eksiltmiyorsa bu da bir problemdir, çok yağ eksiltiyorsa bu da problemdir
Kullanım kitapçığında yazan değerlerde seyrediyorsa sorun yok demektir
 
Octaviamız 240 binde, son yağ bakımını geçirmiştik biraz ve araba tüplü. Ona rağmen yağ yakmadı gibi bir şeydi baktığımızda ve koyulan yağ 0w30, ona rağmen yağ yakmadı.
 
Spor otomobillerde motordaki boşluklar çok küçük olup, performans kasarken daha sıcak çalışacağı için baya bi yağ eksiltecektir. Hem eksiltmemiş olsa bile yağ 5000km'den fazla dayanmaz sıcaklıktan dolayı yapısı bozulur illa ki, yanlış mı?
 
Yarışlarla ilgili bir videoda 1 yarış kilometresinin normal koşullardaki 10-15 kilometreye denk olduğunu duymuştum, belki bir fikir verir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve alfhonso
spor araçlar performans odaklı oldukları için sıkıştırmaları ve hararetleri yüksektir, bana fabrikadan 0 km motor verin 10 bin kmde en az 500 ml yağ yaktırırım bu seviyeler normaldir ama fatih arkadaşın dediği gibi 80 binde ki arabanın 1000 km de 1 litre yakması o motorun bittiği anlamına gelir :) ( 80 bin km... )
hiç yağ yakmayan motorda iyi değil, motor çalışırken üst kapak şıkır şıkır yağ içerisindedir illa ki yakma olmalı çünkü subap gaydlarının yağlanması gerek.
Çok yağ yakan motorda piston eritir, o kadar güzel o kadar kararında üretiliyor ki motorlar tam bir mühendislik harikasıdır.
 
spor araçlar performans odaklı oldukları için sıkıştırmaları ve hararetleri yüksektir, bana fabrikadan 0 km motor verin 10 bin kmde en az 500 ml yağ yaktırırım bu seviyeler normaldir ama fatih arkadaşın dediği gibi 80 binde ki arabanın 1000 km de 1 litre yakması o motorun bittiği anlamına gelir :) ( 80 bin km... )
hiç yağ yakmayan motorda iyi değil, motor çalışırken üst kapak şıkır şıkır yağ içerisindedir illa ki yakma olmalı çünkü subap gaydlarının yağlanması gerek.
Çok yağ yakan motorda piston eritir, o kadar güzel o kadar kararında üretiliyor ki motorlar tam bir mühendislik harikasıdır.
Benim araba 70.000 km'ye geldi. Bu zamana kadar hiç yağ yakmadı. İlk defa geçen yaz boyunca takip ettim ve Mayıs - Ekim arası totalde 250 ml yağ ekledim. Bu kışı da yağ eklemeden geçirdik. Gerçi ben hiç zorlamadan kullanıyorum. Düz yolda ayda bir ya da iki kere yüklenirsem de 3 - 4 km'yi geçmiyor. Genelde Eco Pro'da kullanıyorum ama sürekli düşük devirde kullanmakta iyi değil onu da biliyorum. Orta yolu bulacak şekilde gidiyoruz bakalım. Bu anlamda hiç sorun çıkartmadı bana. Çıkartmasında zaten. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve alfhonso
Düzgün kullanılan, bakımlarına dikkat edilen ve motorunda da sorun olmayanlar çok yağ yakmıyor. Ama soğuk motorla gazlayınca, bakımlarına dikkat etmeyince sağlam motor bile yağ yakar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...