AÇIK Subaru levorg 2016 1.6 170 hp

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 19052323
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

19052323

Profesör
271
Merhaba arkadaşlar, aracımı satılığa çıkardım 2016 subaru levorg ile takas teklifi geldi, araç temiz duruyor 104.000 km de fakat bu araçla ilgili hic bilgim yok biraz araştırdım iyi diyenler ağırlıkta fakat birisi motor kırmış baya yazmış aklıma takıldı, bu araç hakkında yorumlar nelerdir ileride satarken çok mu zor satılır? Benim için önemli bir konu yurtdışına çıkacağım planım kendi aracımla takas etmek mini countryman s all4, sonrasında levorgu babama verip onun aracı passatı satmak 2011 model 280.000km de fakat araçta sorun sıkıntı olursa başıma iş acmasından korkuyorum neticede kendim kullanmayacağım. Bu araçla ilgili yorumlarınız nelerdir?
 
Aracın geçmişi temizse ve şehrinizde Subaru'dan anlayacak bir kişi bulursanız keyifle bineceğiniz bir otomobil olur. Subaru'lara herkes bakamaz, Türkiye'deki her kullanıcı da binemez maalesef. Genel olarak problemsiz bir otomobildir Levorg. Motor kırma gibi bir problemi de yoktur.

Kaskosuz binmeyi düşünüyorsanız da bu otomobili almayın. Kaporta parçaları pahalıdır ve bazen bulunmayabilir. Yetkili servisler genelde japonyadan sipariş geçiyor ve fiyatlar baya yüksek olabiliyor. Herhangi bir kaza durumunda cebinizin yanmaması için kasko şart.
 
Aracın geçmişi temizse ve şehrinizde Subaru'dan anlayacak bir kişi bulursanız keyifle bineceğiniz bir otomobil olur. Subaru'lara herkes bakamaz, Türkiye'deki her kullanıcı da binemez maalesef. Genel olarak problemsiz bir otomobildir Levorg. Motor kırma gibi bir problemi de yoktur.

Kaskosuz binmeyi düşünüyorsanız da bu otomobili almayın. Kaporta parçaları pahalıdır ve bazen bulunmayabilir. Yetkili servisler genelde japonyadan sipariş geçiyor ve fiyatlar baya yüksek olabiliyor. Herhangi bir kaza durumunda cebinizin yanmaması için kasko şart.
Araç temiz duruyor, Ankara'da kullanılacak 104.000 km'de peki bu cvt sanzimanlarin ömrü nedir biraz araştırdım 160.000 km falan yazılmış ve problem durumunda muhtemelen komple değişiyormuş
 
Araç temiz duruyor, Ankara'da kullanılacak 104.000 km'de peki bu cvt sanzimanlarin ömrü nedir biraz araştırdım 160.000 km falan yazılmış ve problem durumunda muhtemelen komple değişiyormuş
60000 km de bir şanzıman yağı değişirse bir problem çıkmaz. Ankara'da bir sürü özel ve yetkili Subaru servisi mevcut rahatlıkla binilebilir iyi ustalar var. Şanzımanda selenoid arızası yaşayanları duymuştum o tamir ediliyordu ama direkt mekanik kısmını bilmiyorum özel servislere danışın derim. Ama şanzımanı benim bildiğim kadarıyla uzun ömürlü ve kolay kolay arıza çıkarmayan bir şanzıman.
 
Countryman'le takas etmek mantıklı bence 😁

Levorg motoru dışında sorunsuz bir japon , motorun da tek sorunu yüksek kilometrelerde diğer araçlara göre daha erken rektefiye istemesi sanırım.

200.000'i geçmiş LPG ile binilmiş XV'lere motor yapıldığını gördüm. Ankara - İstanbul'da herşeyini yaparlar.

Alacağınız araba 100.000'lerdeyse ,
200-250.000'lere kadar büyük bir sorun yaşatacağını sanmam.
O zamana kadar da elden çıkarmış olursunuz zaten.

Şahsen ben THP'den daha fazla korkarım 😅
 
Son düzenleme:
60000 km de bir şanzıman yağı değişirse bir problem çıkmaz. Ankara'da bir sürü özel ve yetkili Subaru servisi mevcut rahatlıkla binilebilir iyi ustalar var. Şanzımanda selenoid arızası yaşayanları duymuştum o tamir ediliyordu ama direkt mekanik kısmını bilmiyorum özel servislere danışın derim. Ama şanzımanı benim bildiğim kadarıyla uzun ömürlü ve kolay kolay arıza çıkarmayan bir şanzıman.
Bilgilendirmeniz için teşekkürler, ben kullanacak olsam neyse de babam kullanacağı için dikkat etmeliyim 😂
 
Countryman'le takas etmek mantıklı bence 😁

Levorg motoru dışında sorunsuz bir japon , motorun da tek sorunu yüksek kilometrelerde diğer araçlara göre daha erken rektefiye istemesi sanırım.

200.000'i geçmiş LPG ile binilmiş XV'lere motor yapıldığını gördüm. Ankara - İstanbul'da herşeyini yaparlar.

Alacağınız araba 100.000'lerdeyse ,
200-250.000'lere kadar büyük bir sorun yaşatacağını sanmam.
O zamana kadar da elden çıkarmış olursunuz zaten.

Şahsen ben THP'den daha fazla korkarım 😅
iki tane mini var ailede ikisi de n18 30.000 km dir biniliyor ikisinde de şu an motorla ilgili bir sorun yaşamadım sadece termostat değişti, n18'lerde en önemli şey yağ bakımı çünkü sıcak çalışan bir motor, takıldığım konu 2.0tdi passattan sonra babama sorun açmasın 😂 sonra gittin problemli araba aldın diyor
 
iki tane mini var ailede ikisi de n18 30.000 km dir biniliyor ikisinde de şu an motorla ilgili bir sorun yaşamadım sadece termostat değişti, n18'lerde en önemli şey yağ bakımı çünkü sıcak çalışan bir motor, takıldığım konu 2.0tdi passattan sonra babama sorun açmasın 😂 sonra gittin problemli araba aldın diyor
2.0TDI'dan sonra.. Sorunu falan boşver de 😅

2.0TDI şehir içi 7 , uzun yol 5 falansa..
Levorg şehir içi 10-12 , uzun yol 7-8 olacak.

Ehh benzin daha ucuz , çok şey değil ama basa basa kullanırsa fark açılır.
 
Zamanında çok araştırıp niyetlendiğim bir modeldi. Altyapısı, sürekli 4 çeker sistemi, güvenliği vs ile çok iyi bir araç. XV’den farklı olarak bunda turbo boxer motor var.
Cvt çok çeşitli varyasyonları olan bir şanzıman, hangisi olduğu araştırmak lazım hocam.

Bende de Countryman var, piyasası ve model yılı uygun olsa mesela direkt verip alırım
 
Zamanında çok araştırıp niyetlendiğim bir modeldi. Altyapısı, sürekli 4 çeker sistemi, güvenliği vs ile çok iyi bir araç. XV’den farklı olarak bunda turbo boxer motor var.
Cvt çok çeşitli varyasyonları olan bir şanzıman, hangisi olduğu araştırmak lazım hocam.

Bende de Countryman var, piyasası ve model yılı uygun olsa mesela direkt verip alırım
Bu cvt olayı sadece kafama takıldı 150 200.000 ömrü olduğu söyleniyor yokuşlarda fazla yüke gelmiyormuş zincir dağıtabilir vs birçok yorum gördüm, japon araçları bilindiği üzere uzun ömürlülüğe önem veriyor bir yandan da çok sorunlu olsa Toyota Honda falan kullanmaz diye düşünüyorum ama 100.000 lerde dağılan cvt videoları da var ve varsayalım dağıldı tamiri veya komple değişimi ne kadar tutar acaba
 
Son düzenleme:
Bu cvt olayı sadece kafama takıldı 150 200.000 ömrü olduğu söyleniyor yokuşlarda fazla yüke gelmiyormuş zincir dağıtabilir vs birçok yorum gördüm, japon araçları bilindiği üzere uzun ömürlülüğe önem veriyor bir yandan da çok sorunlu olsa Toyota Honda falan kullanmaz diye düşünüyorum ama 100.000 lerde dağılan cvt videoları da var ve varsayalım dağıldı tamiri veya komple değişimi ne kadar tutar acaba
Yani hocam şöyle, önceki Nissan aracımda şanzıman CVT idi. Tork dayanımı düşük bir CVT olduğu için manuele göre aracın torku daha da limitlenip geliyordu ( aynı motor ) Audi de CVT kullandı mesela belli bir dönem. Farklı farklı CVT'ler var. Kimi marka yazılım ile sanal vites atma işi de yapıyor.

Bildiğim kadarıyla da zincir ve dişli yok zaten kayış var iki kasnak arasında. Yani sorundan ziyade şanzımanın vites oranının olmaması ve çift kacramaya göre ağır kanlı olmasından dolayı tercih etmeyen daha çok oluyor.

Ben çift kavrama, CVT, manuel, eat 8 tam otomatik şanzımanlı araç sahibi oldum. Tek kavrama kiralık araçlarda deneyimledim. CVT açık ara şehir içinde en konforlusu.
Bu modelde hangi CVT kullanıldığını öğrenip biraz araştırma yapmakta fayda var. Tabi kötü yorumlarla karşılaşacaksınız doğal olarak ama aşağı yukarı fikir verir.
 
Araç temiz duruyor, Ankara'da kullanılacak 104.000 km'de peki bu cvt sanzimanlarin ömrü nedir biraz araştırdım 160.000 km falan yazılmış ve problem durumunda muhtemelen komple değişiyormuş

CVT şanzımanlar atmosferik motorlarla beraber kullanıldığında ömrü 300-400 bin bandına kadar çıkabiliyor lakin turbolarda durum farklı,ancak yeni nesil CVT’ler de güçlü motorlara ayak uydurabilecek şekilde üretiliyor zaten,bu yüzden endişe edecek bir durum yok.

Sadece her 80-100 binde bir şanzıman yağını ve filtresini değiştirip ani gaz emirlerinden kaçının,bu yeterli olur.
 
CVT şanzımanlar atmosferik motorlarla beraber kullanıldığında ömrü 300-400 bin bandına kadar çıkabiliyor lakin turbolarda durum farklı,ancak yeni nesil CVT’ler de güçlü motorlara ayak uydurabilecek şekilde üretiliyor zaten,bu yüzden endişe edecek bir durum yok.

Sadece her 80-100 binde bir şanzıman yağını ve filtresini değiştirip ani gaz emirlerinden kaçının,bu yeterli olur.
Teşekkürler Bilgilendirmeniz için
 
Yani hocam şöyle, önceki Nissan aracımda şanzıman CVT idi. Tork dayanımı düşük bir CVT olduğu için manuele göre aracın torku daha da limitlenip geliyordu ( aynı motor ) Audi de CVT kullandı mesela belli bir dönem. Farklı farklı CVT'ler var. Kimi marka yazılım ile sanal vites atma işi de yapıyor.

Bildiğim kadarıyla da zincir ve dişli yok zaten kayış var iki kasnak arasında. Yani sorundan ziyade şanzımanın vites oranının olmaması ve çift kacramaya göre ağır kanlı olmasından dolayı tercih etmeyen daha çok oluyor.

Ben çift kavrama, CVT, manuel, eat 8 tam otomatik şanzımanlı araç sahibi oldum. Tek kavrama kiralık araçlarda deneyimledim. CVT açık ara şehir içinde en konforlusu.
Bu modelde hangi CVT kullanıldığını öğrenip biraz araştırma yapmakta fayda var. Tabi kötü yorumlarla karşılaşacaksınız doğal olarak ama aşağı yukarı fikir verir.
Anlıyorum teşekkürler cevabınız için zaten performans beklentisi çok yok sadece dayanıklı olması önemli babam zaten genelde akitarak kullanır aracı
 
Önceki sahibinin yağ değişimlerini düzenli olarak yapıp yapmadığını gözeterek alabilirsiniz bence. Ben nissan grubundaki ilk cvt ler dışında cvt şanzımanlardan hiç şikayet duymadım. Japonda problem yaşamayacağınızı düşünüyorum.
 
Önceki sahibinin yağ değişimlerini düzenli olarak yapıp yapmadığını gözeterek alabilirsiniz bence. Ben nissan grubundaki ilk cvt ler dışında cvt şanzımanlardan hiç şikayet duymadım. Japonda problem yaşamayacağınızı düşünüyorum.
Araç 90.000 km ye kadar servis bakımlı ama servislerde muhtemelen ömürlük diyip degismiyorlardir, sordum sahibine bakalım
 
Şanzımanda mekanik olarak değil de elektronik arıza çıkarsa çıkar diye düşünüyorum.

Diğer japon grubu CVT'lerden farklı çünkü , Audi Multitronic gibi oranlı 🤔

 
Son düzenleme: