Sürüşü bir üst seviyeye çıkartan şeyler;

Kaganglc

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
471
Beğeni Puanı
662
bir haftadır falan nasıl daha iyi kullanırım üzerine kafa yorduğum için buraya yazmak istedim.

Sizin kendinize ait öğretici olduğunu düşündüğünüz bi yönteminiz, antrenman şekliniz vs. var mı?
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,499
Beğeni Puanı
7,598
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Ben de normal süren ama gazlama konusunda arabasına kıyıp pratik yapmayan biri olarak herşeyin başı pratik diyorum :) yavaş dönerek zorlayabileceğiniz yerler varsa direksiyonu minimum tehlikeyle geliştirirsiniz. Hızlı zorlamalardan kaçının derim
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,919
Beğeni Puanı
20,837
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Kendine eğlenceli olabildiğini düşündüğün bir rota belirle.Trafiğin az olduğu ya da olmadığı bir saat dilimi belirle.Yorgun olmadığında sıkıldığında her gittiğinde bir tık bir tık limit arttır.
 

muhammed37

Profesör
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
689
Beğeni Puanı
634
Konum
İstanbul
birazcık biliyo ama yüreksiz diyelim
Özgüven özgüven Özgüven sadece Özgüven 4 5 ay öncesinde acemilikten orta seviyeye gecmis biri olarak tek diyebileceğim bu, yolda kendinden emin bir şekilde gidince sürüşün iyiden iyiye gelişiyor ve tabikide bolca pratik sürdükçe arabanı tanıyorsun ve tepkilerini biliyorsun bu da daha iyi sürmeni sağlıyor yanına iyi araba süren biriyle pratik yap (ben yanımda birisi yokken daha rahat-iyi kullanıyordum orası ayrı)
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,499
Beğeni Puanı
7,598
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Ben de normal süren ama gazlama konusunda arabasına kıyıp pratik yapmayan biri olarak herşeyin başı pratik diyorum :) yavaş dönerek zorlayabileceğiniz yerler varsa direksiyonu minimum tehlikeyle geliştirirsiniz. Hızlı zorlamalardan kaçının derim
Ben şöyle bişey dedim ama gelişmekten kastınız şehir içi şartlarında iyi sürmek miydi ? Eğer öyleyse en önemli şey aynayı hızlı kullanabilmek bence. Yine herşeyin başı pratik tabi

Bir de yukarıdaki videodan anlayacağımız üzere yol hakkı bizde olsa dahi kontrollü geçmeliyiz, katil çok
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Beğeni Puanı
835
profil resminiz go kart ile olduğuna göre en iyi pratiği ve alçak oturuş pozisyonu ile sürüş zevki yaşıyorsunuz sanırım ,karting in sürüş zevki iyidir
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,839
Beğeni Puanı
10,729
Marka
Ford
bir haftadır falan nasıl daha iyi kullanırım üzerine kafa yorduğum için buraya yazmak istedim.

Sizin kendinize ait öğretici olduğunu düşündüğünüz bi yönteminiz, antrenman şekliniz vs. var mı?
Arabaya zarar vereceğim diye korkmamalısın, genellikle aracın camlarını arala, arala ki lastik sesini duyabilesin.Direksiyona ve pedallara ideal oturuş pozisyonunda olmalısın.Son olarak olası kaza senaryolarında kesinlikle ve kesinlikle gitmek istediğin yere bakmalısın, eğerki gitmekten ya da çarpmaktan korktuğun herhangi bir obje varsa ona odaklanmamalısın.

Önden kayma senaryolarında hafif hafif el freni kullanırsan-aracın burnu içeri yönelir- patlama ihtimalin azalır.

Direksiyonu çok fazla kırmaktan ve fazla açı ile döndürmekten sakınmalısın, olası bir aksiyon senaryosunda sıkıntı yaratabilir.

Arka tekerlerin de ön tekerlerinde aynı marka ve aynı aşınırlıkta olsun, arkalara daha aşınmış teker takarsan araç daha eğlenceli olur fakat olası senaryolarda tutuşa çok zarar verir.

Kuru zeminlerde aracı yüksek süratlerde zorlamaktansa ıslak zeminlerde ya da daha az sürtünmeli zeminlerde kayma olaylarını tecrübe edersen bir nebzede olsun hızın düşük olduğu için kotarabilme durumun mevcut.

90 lı yılların B hatchback lerinde şehir içi süratlerinin dışında 80-90 km/h üstü, aracın arkası çok kararsızlaşır, o süratlerde limit denemelerini daha üst segmentlerde öneririm.

Hem gazlamayı hem de frenlemeyi hangi sebeple olursa olsun, düz yolda dozajlamaya çalışmalısın.Viraj içerisinde gaz ya da fren deki ani tepkiler aracın dengesini bozar.(tabii eğer bozmak istiyorsan orası ayrı ama yüksek süratlerde pek önermem)

Limit denemesi yaptığın mekanda uçurum, yüksek kaldırım, ağaçlık yerler gibi aracın kaza yapma durumunda çok çok ağır olaylar yaşanacağı yerlerdense çarpabileceğin objelerin az olduğu yerleri tercih etmelisin.

Bol çukurlu bozuk yollardan olabildiğince uzaklaş limitte aracın kocam bir çukura girip çıkmasını istemezsin.
 

Kaganglc

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
471
Beğeni Puanı
662
belediyeden izin alınıp kapatılabilen yerlerde veya şahsa ait alanlarda antrenman yapmayı düşünüyorum, modern arabalar kiralayacağım eğer problem olursa içinden çıkabilirim en azından ve kaskolular.
bu şekilde max limit nedir görmeyi planlıyorum, sanırım tek yolu da bu denemeden öğrenilmiyor..
 

Kaganglc

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
471
Beğeni Puanı
662
profil resminiz go kart ile olduğuna göre en iyi pratiği ve alçak oturuş pozisyonu ile sürüş zevki yaşıyorsunuz sanırım ,karting in sürüş zevki iyidir
Hocam prokart falan kullandım tabi, her seferinde yeni şeyler denemeye çalışıyorum fakat hala daha sürüş tarzımın oturduğunu veya limitin nerede olduğunu bildiğimi düşünmüyorum.
Sadece geçmişte öğrendiğim her şeyin stabil ve limite çok yakın bi sürüş tarzına dönüşmesini istiyorum
 
Son düzenleme:

Munferit

Murat
Panpa
Stage 1
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
957
Beğeni Puanı
3,185
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Renault
belediyeden izin alınıp kapatılabilen yerlerde veya şahsa ait alanlarda antrenman yapmayı düşünüyorum, modern arabalar kiralayacağım eğer problem olursa içinden çıkabilirim en azından ve kaskolular.
bu şekilde max limit nedir görmeyi planlıyorum, sanırım tek yolu da bu denemeden öğrenilmiyor..
Tam olarak öyle.
Lift-off'u biri ne kadar anlatırsa anlatsın, siz deneyimlemeden tam olarak ne olduğunu bilemeyeceksiniz. Daha önce bir kaç yazımda da bahsetmiştim, aracın tekerleri yerden kesilirse ne hissedeceksiniz, kafadan kayma sırasında nasıl tepkiler vereceksiniz vs. bunlar deneyimlenmeden bilinmiyor. Kendiniz ve etrafınızdakilere zarar vermeyecek şekilde önlemlerinizi alıp, bunları deneyimleyin.
Ülkemizde pist imkanları çok kısıtlı olmasa, bunları deyinlemenin en güzel yerleri aslında. Çeşitli pistler olsa, Rallycross pistleri olsa ve buralara araç kiralayarak veya kendi araçlarımızla girebilsek keşke. :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,417
Beğeni Puanı
32,276
Konum
İstanbul
Marka
Ford
modern arabalar kiralayacağım
Lastiklerinin, frenlerinin, bakım durumunun, kısacası kondisyonunun ne durumda olduğunu bilmediğiniz araçlarla bu işlere pek kalkışmayın. Kiralık araçlar oldukça hor kullanılır. Altlarında ki lastikler her zaman olmasa da çoğunlukla vasat durumdadır. En azından günlük kullanımı çıkaracak ama sert sürüşlerde sıkıntı yaratabilecek durumda olabiliyorlar. Bir şeyler öğreneyim derken sağlığınızdan olursunuz. Emin olmadığınız araçla bu işlere girişmeyin.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,839
Beğeni Puanı
10,729
Marka
Ford
Lastiklerinin, frenlerinin, bakım durumunun, kısacası kondisyonunun ne durumda olduğunu bilmediğiniz araçlarla bu işlere pek kalkışmayın. Kiralık araçlar oldukça hor kullanılır. Altlarında ki lastikler her zaman olmasa da çoğunlukla vasat durumdadır. En azından günlük kullanımı çıkaracak ama sert sürüşlerde sıkıntı yaratabilecek durumda olabiliyorlar. Bir şeyler öğreneyim derken sağlığınızdan olursunuz. Emin olmadığınız araçla bu işlere girişmeyin.
Kesinlikle katılıyorum bu yoruma ayrıca kaza durumunda her şey güllük gülistanlık olmuyor, kiralama firmaları da işini sağlama alıyorlar artık, hatta küçük firmalar boş senet imzalatıyorlar, büyük firmalarınsa takip cihazları var ve aracı dilediği yerde stop ettirebiliyorlar.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,417
Beğeni Puanı
32,276
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Kesinlikle katılıyorum bu yoruma ayrıca kaza durumunda her şey güllük gülistanlık olmuyor, kiralama firmaları da işini sağlama alıyorlar artık, hatta küçük firmalar boş senet imzalatıyorlar, büyük firmalarınsa takip cihazları ve aracı dilediği yerde stop ettirebiliyorlar.
Tabi kaza yapildiginda da bu isin prosedurleri farkli isleyebiliyor. Kurumsal olmayanlarin araciyla kaza yaparsan zaten gecmis olsun. Kurumsallarda bu isler biraz daha guvenilir isliyor ama netice itibariyle hukuki boyutta ne olacagi belli olmaz.

Zaten isin parasi pulu bir yana oncelikle can guvenligini dusunmek gerek. Tecrube sahibi biri aracin lastik ve fren kondisyonunu bu islere kalkismadan ufak denemeyle belki anlar ama tecrubesizlik varsa bunu anlamak zor olur. He aracin lastik durumu iyidir ama sacma sapan bir yerine yama yapilmistir, tamir gormustur sert girdigin bir virajda patlar gider bunu tecrubeli adam da anlamaz, bir sey yapamaz. O yuzden gecmisini bilmedigin aracla bu islere kalkismak cok tehlikeli.
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,499
Beğeni Puanı
7,598
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Derdiniz limit öğrenmekse, olacak şeylerde tepkileri öğrenmekse işe modernler yerine eski arabalardan başlayın. Araba kiralayıp gazlayıp işi kaskoya bırakacak kadar risk almayı düşünüyorsanız 8-10 liralık bi araba alın hiçbir destek olmadan tam mekanik bi araba kullanın. Geçen bi konu açılmıştı bi arkadaş shitbox diyodu arabasına o mantıkla bişeyler bulursunuz. Hatta hiç tutunmayan bir tofaş alırsanız hem arkadan itiş araba olur hem de limitlerin üstüne çıkmak daha kolay olur. Hem de daha düşük hızlarda görmüş olursunuz herşeyi ölme ihtimali azalır :D

Hem de sürekli farklı (neyin ne olduğunu bilmediğiniz) araba yerine tanıdığınız bakımını lastiğini falan kendiniz bildiğiniz bi araba olur
 
Son düzenleme:

bilalyildirim

Profesör
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
668
Beğeni Puanı
1,269
Konum
İstanbul
-Özgüven çok yüksek özgüven. 1 numaralı şart. Arabanıza bindikten sonra bir daha kesinlikle binmeyeceğini söyleyen sosyal çevreniz varsa o iş tamamdır.

-Hataları telafi edecek altyapıda araba ve bununla beraber kaliteli lastik.

Önemli olanlar bunlar, yolun durumu,aracın kondisyonu vs saymaya gerek yok zaten
 
Üst