Yukarıda Basri Amca belirtmiş, bildiğiniz araba ve iyi lastikle beraber en önemlisi yol. Yolu bilmeniz gerekiyor. Bilmek de yetmez bu yolun nispeten geniş, etrafının korunaklı (olur da kontrol kaybı vs. olursa) ve trafiğinin mümkün olduğu kadar az, hatta -çok zor ama- mümkünse tek yönlü akması çok iyi olur.
Ben de sık sık uzun yol yapıyorum, düzde gayet sakin(çoğu zaman 90-120) sürmeme rağmen virajlarda kendimi tutamam
. Bu huyuma rağmen hiç bir zaman iyi bilmediğim yolda riske atmam kendimi, size de şiddetle tavsiye ederim. En kötü ihtimalle giderken sakin gider yolu inceler, dönüşte biraz bir şeyler yaparım.
Bölünmemiş yollarda da, sürekli tetikte olmanız lazım. Karşıdan her an birisi çıkabilir, onu her daim hesaba katın. Hatta hatalı sollama yapan dallamalar da çıkabilir(başıma geldi), tetikte olun. Bu tip yollarda en güvenli an, virajın gerisini görebildiğiniz yerlerdir. Limit ve üstü denemelerinizi sadece o kısımlarda yapın.
Son olarak, gün içinde ufak heyecanlar için en güvenli yerler tek yönlü kavşaklar. Özellikle otoban giriş-çıkışları. Önünüz arkanız boşsa, yol da kaymayı tolere edecek kadar geniş olduğu sürece kimseye zararınız olmadan virajınızı alırsınız. Ama burada bile dikkat etmeniz lazım, 2 sene önce falan bir kavşağa gayet yavaş girdim. Tabelada yazan hız limiti kadar anca vardı hızım. Ama tam apex'in sonrasına bir şey dökülmüş. Ben onu görüp ne olduğunu anlayamadan 1 saniye içinde spin atıp bariyere giriyordu araba, son anda bariyere bir karış mesafe kala toparladım
.
Yani işin özeti her koşulda dikkatli ve sürekli tetikte olmalısınız.
Edit: Eğer arabayı sıfırdan tanımak istiyorsanız dediğiniz gibi en mantıklısı düz geniş boş yerler. Fren, ani manevra denemeleri için iyi olur.