

Toyota da B suv segmentine yükseltilmiş B üretmeye karar vermiş..
Chr b suv zatenEkli dosyayı görüntüle 23442
Ekli dosyayı görüntüle 23443
Toyota da B suv segmentine yükseltilmiş B üretmeye karar vermiş..
Altyapısı TNGA Corolla gibi CHRın .Haber diyorki Yaris altyapısı ile üretilecek yeni arabaChr b suv zaten![]()
Yariste tnga uzerinden gelecekmis mqb platformu gibi hepsinden cikarilabilecek seklinde aciklanmisAltyapısı TNGA Corolla gibi CHRın .Haber diyorki Yaris altyapısı ile üretilecek yeni araba
Ekli dosyayı görüntüle 23447
Chr b suv zaten![]()
land cruiser hangi platformda Tnga-k mi yoksa daha baska bir pltformu mu varYa Allah aşkına ne suv'si?Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...
C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.
@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
Olay sunda bitiyor. Ben desemki bir araba turkiyede uretiliyorsa almam bu benim kisisel fikrimdir. Bana gelip iste su markanin su modeli soyle guzel surada uretiliyor boyle guzel fikrim cok degismeyecektir kendi tecrubem guzel degildir cunku. Bir arabada oyle kendisini hangi segmentte tanittigi benim icin onemsiz benim icin bazi kriterler vardir karsilamiyorsa ben ona o segmenti yakistirmam.Ya Allah aşkına ne suv'si?Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...
C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.
@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
land cruiser hangi platformda Tnga-k mi yoksa daha baska bir pltformu mu var
Hepsi de aynı sert, b segmentinde chr’dan tut captura ecosporta aronaya kadar hepsi aşırı sert ve bana kalırsa ki arabadan anlayan çoğu kişi de benzer şeyleri söylüyor; işe yaramaz.Ya Allah aşkına ne suv'si?Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...
O has SUV kendi platformu var, FJ Cruiser'da da kullanılmış.land cruiser hangi platformda Tnga-k mi yoksa daha baska bir pltformu mu var
Olay sunda bitiyor. Ben desemki bir araba turkiyede uretiliyorsa almam bu benim kisisel fikrimdir. Bana gelip iste su markanin su modeli soyle guzel surada uretiliyor boyle guzel fikrim cok degismeyecektir kendi tecrubem guzel degildir cunku. Bir arabada oyle kendisini hangi segmentte tanittigi benim icin onemsiz benim icin bazi kriterler vardir karsilamiyorsa ben ona o segmenti yakistirmam.
Mesela kendi arabamin ici ferah bagaji genis ama yol tutusu felaket kotu. Baska biri begenir veya kucuk hacimli turbo begenmez ben gidipte ona saatlerce kucuk hacim turboyuda aciklasam kendi tecrubesi farklidir saygi duymak lazim herkese.begenen begenir begenmeyen begenmez yani.
Kirmizi cizgim sadece gtr. Onu herkes begenecek
Hepsi de aynı sert, b segmentinde chr’dan tut captura ecosporta aronaya kadar hepsi aşırı sert ve bana kalırsa ki arabadan anlayan çoğu kişi de benzer şeyleri söylüyor; işe yaramaz.
Bagaj hacimleri desen pek bir numarası yok, tüketim desen yerden yükseldi diye artma olasılığı var, sert oluyor ve tasarım da bence normal bir araba gibi güzel olmuyor.
Bunları alacağıma hb-sedan-sw üçlüsünden devam eder rahatıma bakarım
Ya Allah aşkına ne suv'si?Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...
C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.
@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
Kullanılan platformdan çok markanın neyi amaçladığı ve nasıl tanıttığı önemli sadece şu platform kullanıldı diye iş bitmiyor.Bununla ilgili bir sürü örnek var.
Mesela Opel den örnek vereyim:
Sinan abinin yeni test ettiği Opel Adam aslında Opel Corsa altyapısı kullanıyor marka A sınıfı diye tanıtmış ama aslında B sınıfı altyapısı var.
Opel İnsignia da kullanılan epsilon 2 platformu Cadillac XTS-Chevrolet İmpala-Saab 9-5 gibi e segmenti arabalar ile aynı platformu paylaşıyor bu platform moduler bir platform da değil o zaman İnsignia E segmenti gözüyle mi bakalım.
Madem Toyota platformlarını konuşuyoruz bunu Toyota dan devam edelim. TNGA platformundan önce kullanılan 2005 de tanıtılan New MC platformu kullanan arabalar
Auris,Corolla,Verso,Rav4,Prius,Lexus Ct,Lexus Hs,Lexus Nx ve AVENSİS. Avensis özellikle büyük yazdım çünkü oraya kadar yazdıklarımın hepsi C segmenti diye geçerken Avensis D segmenti diye satıldı o zaman bu mantıklı Avensis C segmenti diyebilir miyiz.
Kullanılan şaseye veya sisteme önemi olduğu hiç bir zaman düşünmedim. Marka C-hr bizim subcompact crossover segmentinde yeni temsilcimizdir. Opel İnsignia d segmentinde yeni temsilcimizdir. Avensis D segmentinde yeni temsilcimizdir. Dediği an olay benim için bitmiştir.
Hayır bir de ürün üreteceğim ve herhangi bir sebebim olmadan ben bunu alt segmente koyayım diyeceğim. Sizce bu mantıklı mı.
Madem konu C-HR dan açılmış o zaman oradan devam edeyim.
Segmentleri filan tamamen ortadan kaldıralım sadece araba olarak bakalım. C-HR kullanan bir insan hayatı üstüne yemin edip bu araba Volkswagen Tiguan,Peugeot 3008,C5 Aircross ile rakip olduğunu ve benzer kalite ve rafinelik sunduğunu iddaa edebilir mi. Belki bir kaç fanatik eder başka da sanmam.
Ben hemen hemen her yeni çıkan arabayı gider kullanamayacağımı bilsem bile marka ayırt etmeden incelerim benim için hobidir bu. Makyajsız C-HR ı baya detaylı şekilde inceledim( belki makyaj ile iyileşen noktalar vardı incelemedim o yüzden makyajsız diye belirtiyorum) ve direk olarak söylüyorum ki sunduğu hacim (Allah'ın emri zaten kör olmak lazım) yalıtım ve konfor olarak şuana kadar kullandığım Kadjar,GrandlandX,Tucson,Sportage,3008,C5 Aircross,Eski Tiguan,Eski Rav4 ile kesinlikle yarışamaz. Yol tutuş konusunda da C-HR için yorum yapamam o kadar deneme fırsatım olmadı.
Mesaja büyük ölçüde katılmakla birlikte kendimce bir ek yapıyorum; benim için markanın ne dediğinin de çok önemi yok. Fiat, Egea'ya C diyor mesela. 1.3 multijet easy paket deneyimim var, çoğu B sınıfını ona tercih ederim.
Donanıma göre çok değiştiği söyleniyor. Üst paketler kalitelidir, heçbeği ve steyşını kalitelidir, olabilir. Ama sedanın boş paketi B sınıfında bile iyi bir yerde değil benim gözümde.
Platform kardeşliği ve altyapılar hakkında yazdıklarına kısmen katılıyorum, kısmen katılmıyorum. Sınıflandırma konularında da son yıllarda çıkan modeller nedeniyle fikirlerim çok net olamıyor, bazı sınıflandırmaların kişisel yoruma kaldığını düşünüyorum. O yüzden söyleyebileceğim pek bir şey yok. Yalnız alıntıladığım şu kısımlar hakkında bazı şeyler söylemem gerektiğini düşünüyorum çünkü bazı hatalar çok gözüme battı.....
Madem konu C-HR dan açılmış o zaman oradan devam edeyim.
Segmentleri filan tamamen ortadan kaldıralım sadece araba olarak bakalım. C-HR kullanan bir insan hayatı üstüne yemin edip bu araba Volkswagen Tiguan,Peugeot 3008,C5 Aircross ile rakip olduğunu ve benzer kalite ve rafinelik sunduğunu iddaa edebilir mi. Belki bir kaç fanatik eder başka da sanmam.
Ben hemen hemen her yeni çıkan arabayı gider kullanamayacağımı bilsem bile marka ayırt etmeden incelerim benim için hobidir bu. Makyajsız C-HR ı baya detaylı şekilde inceledim( belki makyaj ile iyileşen noktalar vardı incelemedim o yüzden makyajsız diye belirtiyorum) ve direk olarak söylüyorum ki sunduğu hacim (Allah'ın emri zaten kör olmak lazım) yalıtım ve konfor olarak şuana kadar kullandığım Kadjar,GrandlandX,Tucson,Sportage,3008,C5 Aircross,Eski Tiguan,Eski Rav4 ile kesinlikle yarışamaz. Yol tutuş konusunda da C-HR için yorum yapamam o kadar deneme fırsatım olmadı.
Ben direk bagaji aciyorum bir araba incelerken. Juke icin buyuk diyorlardi bagaj minnak. Ayni sekilde chr da oyle. Genis ailelere hitap etmekten cok uzak. Eski 2008 lerin bi tik daha iyi oldugu aklimda kalmis.Egea da Corsa altyapısının genişletilmiş halini kullanıyor. O da Fiat ın satış taktiği araba B segmenti olduğunu burada bir çok kez demiştik. O da markalar yeni araba çıkarınca biz premium rakip bir araba yaptık demeleri gibi.
Bende Egea dolu paket hb kullandım. Araba b sınıfının biraz daha yalıtımı iyi ve geniş hali gibi gelmişti.
İç mekan kalitesi olarak bir yorum yapmamıştım zaten. O zaman ekleyeyim. İç mekan olarak araba 2 ye bölünüyor. Önü ne kadar iyiyse arkası o kadar kötü. Ayrıca benim kullandığım araba da baya trim sesi vardı. Arabaya hastır diye yazmamıştım bende yazayım.C-HR bu arabanın da iç mekan kalitesine pek çok noktada yaklaşıyor.
Ben direk bagaji aciyorum bir araba incelerken. Juke icin buyuk diyorlardi bagaj minnak. Ayni sekilde chr da oyle. Genis ailelere hitap etmekten cok uzak. Eski 2008 lerin bi tik daha iyi oldugu aklimda kalmis.
Firmanin hangi segment icin urettiklerini pazarladiklarini geciyorum. Kalabalik aileler icin urettik deyip findik bagaj koymak hangi politikaya uygun anlamadim.
Sanırım 2 seneyi geçti, bahsettiğim chr'da hala trim sesi yok.Yazınız için teşekkür ederim o zaman bende ufak tefek eklemeler yapayım.
İç mekan kalitesi olarak bir yorum yapmamıştım zaten. O zaman ekleyeyim. İç mekan olarak araba 2 ye bölünüyor. Önü ne kadar iyiyse arkası o kadar kötü. Ayrıca benim kullandığım araba da baya trim sesi vardı. Arabaya hastır diye yazmamıştım bende yazayım.
Konfor ve rafinelik olarak yukarı da yazdığım hiç biriyle yarışabileceğini hala düşünmüyorum. Özellikle arkada 80-95 civarında önde 105-110 civarında başlayan rüzgar sesi, 225 ebatlı lastiklerden gelen ses net bir şekilde b suv standartlarında.
Benim kullandığım araba Hybrid di ve süspansiyonları aşırı sertti. Eğer hybrid de aracı gelen ek ağırlığa karşı denge de tutmak için daha sert süspansiyon kullanıldıysa bilemem. Belki yukarı da deneyimlediğim arabalara kıyasla çok daha az yana yatıyor ve köpek gibi yol tutuyordur onu da bilmediğim için yazmadım ama süspansiyon konforu olarak baktığımızda araba konforunu beğenmedim ve hala yukarı da yazdığım ile yarışabileceğini düşünmüyorum.
Hacim ile arka yaşam alanını karıştırıyorsunuz. Ben araca ön-arka-bagaj olarak bütün olarak bakıyorum.
Ford un geniş konsolu aracın genel hacmini her zaman etkilemiştir ama Ford da tutuş ve konfor kalitesi ile sınıfında öne çıkmış bir araba. Ben C-HR da bu kaliteyi göremedim. Görsem zaten gider satın alırdım sonuçta c suvlardan çok çok daha ucuz bir araba cebimde de param kalırdı. Tabii gevşeyen cıvata sorununu görsem anında satardım ama oralara girmeyecem
Mesela Kodiaq ve 5008 de D Suv olarak geçiyor ama ben D suvdan çok Cmax-Grand Cmax, Picasso-Grand Picasso gibi arkası uzatılmış C segmenti havası veriyor. Bu 2 aracı soran olursa bunlar D değil C standartlarını karşılıyor diye aynen burada yazdığım gibi belirtirim.
Herkesin fikri kendine göre doğrudur. Chr konusunda benim fikrim bu yönde zaten markanın fikri de bu yönde.