SUV'ların Kapışması (Segment Sorunu)

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
10,079
Marka
Lexus
88251644-B5E3-4647-B32E-EEAD7439BC3C.png

908DA449-772B-422F-BDD3-49689AB92320.png

Toyota da B suv segmentine yükseltilmiş B üretmeye karar vermiş..
 
Ya Allah aşkına ne suv'si? :D Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...


C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.

@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96, bt ve Sailor
Ya Allah aşkına ne suv'si? :D Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...


C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.

@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
land cruiser hangi platformda Tnga-k mi yoksa daha baska bir pltformu mu var
 
Ya Allah aşkına ne suv'si? :D Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...


C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.

@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.
Olay sunda bitiyor. Ben desemki bir araba turkiyede uretiliyorsa almam bu benim kisisel fikrimdir. Bana gelip iste su markanin su modeli soyle guzel surada uretiliyor boyle guzel fikrim cok degismeyecektir kendi tecrubem guzel degildir cunku. Bir arabada oyle kendisini hangi segmentte tanittigi benim icin onemsiz benim icin bazi kriterler vardir karsilamiyorsa ben ona o segmenti yakistirmam.
Mesela kendi arabamin ici ferah bagaji genis ama yol tutusu felaket kotu. Baska biri begenir veya kucuk hacimli turbo begenmez ben gidipte ona saatlerce kucuk hacim turboyuda aciklasam kendi tecrubesi farklidir saygi duymak lazim herkese.begenen begenir begenmeyen begenmez yani.
Kirmizi cizgim sadece gtr. Onu herkes begenecek
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve sputnik
Ya Allah aşkına ne suv'si? :D Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...
Hepsi de aynı sert, b segmentinde chr’dan tut captura ecosporta aronaya kadar hepsi aşırı sert ve bana kalırsa ki arabadan anlayan çoğu kişi de benzer şeyleri söylüyor; işe yaramaz.
Bagaj hacimleri desen pek bir numarası yok, tüketim desen yerden yükseldi diye artma olasılığı var, sert oluyor ve tasarım da bence normal bir araba gibi güzel olmuyor.
Bunları alacağıma hb-sedan-sw üçlüsünden devam eder rahatıma bakarım
 
Son düzenleme:
Olay sunda bitiyor. Ben desemki bir araba turkiyede uretiliyorsa almam bu benim kisisel fikrimdir. Bana gelip iste su markanin su modeli soyle guzel surada uretiliyor boyle guzel fikrim cok degismeyecektir kendi tecrubem guzel degildir cunku. Bir arabada oyle kendisini hangi segmentte tanittigi benim icin onemsiz benim icin bazi kriterler vardir karsilamiyorsa ben ona o segmenti yakistirmam.
Mesela kendi arabamin ici ferah bagaji genis ama yol tutusu felaket kotu. Baska biri begenir veya kucuk hacimli turbo begenmez ben gidipte ona saatlerce kucuk hacim turboyuda aciklasam kendi tecrubesi farklidir saygi duymak lazim herkese.begenen begenir begenmeyen begenmez yani.
Kirmizi cizgim sadece gtr. Onu herkes begenecek

Tabii ki öyle kaptan. Segment şu bu günün sonunda kullanıcıyı çok da ilgilendirmeyen konular.

X bir araba aldın, memnun musun? Beklentini, ihtiyacını karşılıyor mu? Bitti. Birinin isteği, beklentisi, ihtiyacı ile bir başkasının aynı değil. :)


Hepsi de aynı sert, b segmentinde chr’dan tut captura ecosporta aronaya kadar hepsi aşırı sert ve bana kalırsa ki arabadan anlayan çoğu kişi de benzer şeyleri söylüyor; işe yaramaz.
Bagaj hacimleri desen pek bir numarası yok, tüketim desen yerden yükseldi diye artma olasılığı var, sert oluyor ve tasarım da bence normal bir araba gibi güzel olmuyor.
Bunları alacağıma hb-sedan-sw üçlüsünden devam eder rahatıma bakarım

Tercihler, beklentiler, zevkler. :)


@Kim? tamamen elektrikli araçlarda mtv yoktu, yeni mi geldi?


@Sirius Bunlara ek olarak Lexus LX (Land Cruiser'ın lüks kardeşi:)).
 
Ya Allah aşkına ne suv'si? :D Bu yazılan arabaların tamamı crossover. Al clio'yu yükselt hop captur, al fiesta'yı yükselt hop ecosport, al ibiza'yı yükselt hop arona...


C-HR modeli çıktığından beri B suv, C suv tartışması bitmedi. Marka çıkarırken C suv diye lanse etmişti diye hatırlıyorum ama kimi yerlerde subcompact suv olarak geçiyor ki bunun bizdeki karşılığı B suv.
B suv C suv net olarak bilmiyorum. Yalnız TNGA, platformun genel adı. İçinde TNGA-B, TNGA-C, TNGA-K, TNGA-L gibi şekillerde ayrılıyor. Chr, TNGA-C platformunu kullanıyor. Yani Prius ve Corolla gibi araçlarla ortak platform kullanıyor. TNGA-C, Toyota'nın kompakt sınıf araçlarda kullandığı platform. Yeni Yaris'te TNGA-B platformu kullanılıyor, bu üstteki B crossoverda da TNGA-B kullanılacak demektir. Chr ile aynı platformu kullanmayacaklar yani.

@Tb96 mesela yeni Rav4'te de TNGA-K platformu kullanılıyor. Camry, Avalon gibi modellerde de TNGA-K var.

Kullanılan platformdan çok markanın neyi amaçladığı ve nasıl tanıttığı önemli sadece şu platform kullanıldı diye iş bitmiyor.Bununla ilgili bir sürü örnek var.
Mesela Opel den örnek vereyim:
Sinan abinin yeni test ettiği Opel Adam aslında Opel Corsa altyapısı kullanıyor marka A sınıfı diye tanıtmış ama aslında B sınıfı altyapısı var.
Opel İnsignia da kullanılan epsilon 2 platformu Cadillac XTS-Chevrolet İmpala-Saab 9-5 gibi e segmenti arabalar ile aynı platformu paylaşıyor bu platform moduler bir platform da değil o zaman İnsignia E segmenti gözüyle mi bakalım.

Madem Toyota platformlarını konuşuyoruz bunu Toyota dan devam edelim. TNGA platformundan önce kullanılan 2005 de tanıtılan New MC platformu kullanan arabalar
Auris,Corolla,Verso,Rav4,Prius,Lexus Ct,Lexus Hs,Lexus Nx ve AVENSİS. Avensis özellikle büyük yazdım çünkü oraya kadar yazdıklarımın hepsi C segmenti diye geçerken Avensis D segmenti diye satıldı o zaman bu mantıklı Avensis C segmenti diyebilir miyiz.

Kullanılan şaseye veya sisteme önemi olduğu hiç bir zaman düşünmedim. Marka C-hr bizim subcompact crossover segmentinde yeni temsilcimizdir. Opel İnsignia d segmentinde yeni temsilcimizdir. Avensis D segmentinde yeni temsilcimizdir. Dediği an olay benim için bitmiştir.
Hayır bir de ürün üreteceğim ve herhangi bir sebebim olmadan ben bunu alt segmente koyayım diyeceğim. Sizce bu mantıklı mı.

Madem konu C-HR dan açılmış o zaman oradan devam edeyim.
Segmentleri filan tamamen ortadan kaldıralım sadece araba olarak bakalım. C-HR kullanan bir insan hayatı üstüne yemin edip bu araba Volkswagen Tiguan,Peugeot 3008,C5 Aircross ile rakip olduğunu ve benzer kalite ve rafinelik sunduğunu iddaa edebilir mi. Belki bir kaç fanatik eder başka da sanmam.

Ben hemen hemen her yeni çıkan arabayı gider kullanamayacağımı bilsem bile marka ayırt etmeden incelerim benim için hobidir bu. Makyajsız C-HR ı baya detaylı şekilde inceledim( belki makyaj ile iyileşen noktalar vardı incelemedim o yüzden makyajsız diye belirtiyorum) ve direk olarak söylüyorum ki sunduğu hacim (Allah'ın emri zaten kör olmak lazım) yalıtım ve konfor olarak şuana kadar kullandığım Kadjar,GrandlandX,Tucson,Sportage,3008,C5 Aircross,Eski Tiguan,Eski Rav4 ile kesinlikle yarışamaz. Yol tutuş konusunda da C-HR için yorum yapamam o kadar deneme fırsatım olmadı.
 
Kullanılan platformdan çok markanın neyi amaçladığı ve nasıl tanıttığı önemli sadece şu platform kullanıldı diye iş bitmiyor.Bununla ilgili bir sürü örnek var.
Mesela Opel den örnek vereyim:
Sinan abinin yeni test ettiği Opel Adam aslında Opel Corsa altyapısı kullanıyor marka A sınıfı diye tanıtmış ama aslında B sınıfı altyapısı var.
Opel İnsignia da kullanılan epsilon 2 platformu Cadillac XTS-Chevrolet İmpala-Saab 9-5 gibi e segmenti arabalar ile aynı platformu paylaşıyor bu platform moduler bir platform da değil o zaman İnsignia E segmenti gözüyle mi bakalım.

Madem Toyota platformlarını konuşuyoruz bunu Toyota dan devam edelim. TNGA platformundan önce kullanılan 2005 de tanıtılan New MC platformu kullanan arabalar
Auris,Corolla,Verso,Rav4,Prius,Lexus Ct,Lexus Hs,Lexus Nx ve AVENSİS. Avensis özellikle büyük yazdım çünkü oraya kadar yazdıklarımın hepsi C segmenti diye geçerken Avensis D segmenti diye satıldı o zaman bu mantıklı Avensis C segmenti diyebilir miyiz.

Kullanılan şaseye veya sisteme önemi olduğu hiç bir zaman düşünmedim. Marka C-hr bizim subcompact crossover segmentinde yeni temsilcimizdir. Opel İnsignia d segmentinde yeni temsilcimizdir. Avensis D segmentinde yeni temsilcimizdir. Dediği an olay benim için bitmiştir.
Hayır bir de ürün üreteceğim ve herhangi bir sebebim olmadan ben bunu alt segmente koyayım diyeceğim. Sizce bu mantıklı mı.

Madem konu C-HR dan açılmış o zaman oradan devam edeyim.
Segmentleri filan tamamen ortadan kaldıralım sadece araba olarak bakalım. C-HR kullanan bir insan hayatı üstüne yemin edip bu araba Volkswagen Tiguan,Peugeot 3008,C5 Aircross ile rakip olduğunu ve benzer kalite ve rafinelik sunduğunu iddaa edebilir mi. Belki bir kaç fanatik eder başka da sanmam.

Ben hemen hemen her yeni çıkan arabayı gider kullanamayacağımı bilsem bile marka ayırt etmeden incelerim benim için hobidir bu. Makyajsız C-HR ı baya detaylı şekilde inceledim( belki makyaj ile iyileşen noktalar vardı incelemedim o yüzden makyajsız diye belirtiyorum) ve direk olarak söylüyorum ki sunduğu hacim (Allah'ın emri zaten kör olmak lazım) yalıtım ve konfor olarak şuana kadar kullandığım Kadjar,GrandlandX,Tucson,Sportage,3008,C5 Aircross,Eski Tiguan,Eski Rav4 ile kesinlikle yarışamaz. Yol tutuş konusunda da C-HR için yorum yapamam o kadar deneme fırsatım olmadı.

Mesaja büyük ölçüde katılmakla birlikte kendimce bir ek yapıyorum; benim için markanın ne dediğinin de çok önemi yok. Fiat, Egea'ya C diyor mesela. 1.3 multijet easy paket deneyimim var, çoğu B sınıfını ona tercih ederim.

Donanıma göre çok değiştiği söyleniyor. Üst paketler kalitelidir, heçbeği ve steyşını kalitelidir, olabilir. Ama sedanın boş paketi B sınıfında bile iyi bir yerde değil benim gözümde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Mesaja büyük ölçüde katılmakla birlikte kendimce bir ek yapıyorum; benim için markanın ne dediğinin de çok önemi yok. Fiat, Egea'ya C diyor mesela. 1.3 multijet easy paket deneyimim var, çoğu B sınıfını ona tercih ederim.

Donanıma göre çok değiştiği söyleniyor. Üst paketler kalitelidir, heçbeği ve steyşını kalitelidir, olabilir. Ama sedanın boş paketi B sınıfında bile iyi bir yerde değil benim gözümde.

Egea da Corsa altyapısının genişletilmiş halini kullanıyor. O da Fiat ın satış taktiği araba B segmenti olduğunu burada bir çok kez demiştik. O da markalar yeni araba çıkarınca biz premium rakip bir araba yaptık demeleri gibi.

Bende Egea dolu paket hb kullandım. Araba b sınıfının biraz daha yalıtımı iyi ve geniş hali gibi gelmişti.
 
....

Madem konu C-HR dan açılmış o zaman oradan devam edeyim.
Segmentleri filan tamamen ortadan kaldıralım sadece araba olarak bakalım. C-HR kullanan bir insan hayatı üstüne yemin edip bu araba Volkswagen Tiguan,Peugeot 3008,C5 Aircross ile rakip olduğunu ve benzer kalite ve rafinelik sunduğunu iddaa edebilir mi. Belki bir kaç fanatik eder başka da sanmam.

Ben hemen hemen her yeni çıkan arabayı gider kullanamayacağımı bilsem bile marka ayırt etmeden incelerim benim için hobidir bu. Makyajsız C-HR ı baya detaylı şekilde inceledim( belki makyaj ile iyileşen noktalar vardı incelemedim o yüzden makyajsız diye belirtiyorum) ve direk olarak söylüyorum ki sunduğu hacim (Allah'ın emri zaten kör olmak lazım) yalıtım ve konfor olarak şuana kadar kullandığım Kadjar,GrandlandX,Tucson,Sportage,3008,C5 Aircross,Eski Tiguan,Eski Rav4 ile kesinlikle yarışamaz. Yol tutuş konusunda da C-HR için yorum yapamam o kadar deneme fırsatım olmadı.
Platform kardeşliği ve altyapılar hakkında yazdıklarına kısmen katılıyorum, kısmen katılmıyorum. Sınıflandırma konularında da son yıllarda çıkan modeller nedeniyle fikirlerim çok net olamıyor, bazı sınıflandırmaların kişisel yoruma kaldığını düşünüyorum. O yüzden söyleyebileceğim pek bir şey yok. Yalnız alıntıladığım şu kısımlar hakkında bazı şeyler söylemem gerektiğini düşünüyorum çünkü bazı hatalar çok gözüme battı.

C-HR ilk çıktığında ben de uzun uzun incelemiştim, hatta bu foruma test yazısını da koydum. Sonrasında da 2 yılı aşkın süredir dr'un arabasında çok farklı senaryolarda farklı kullanım pratikleriyle deneyimlemeye devam ediyorum. Mukayesede bahsi geçen diğer arabaların da bazılarına hakim olduğum için şunu net olarak söyleyebilirim ki, izlenim adı altında bilerek ya da bilmeyerek insanları yanıltıcı yalan yanlış bilgiler vermişsin. Hatta bunları "zaten kör olmak lazım" filan diye de süslemişsin, yanlışlarını cilalamışsın.

Tiguan, bildiğimiz vw. Bazı noktalarda C-HR daha kaliteli, bazı noktalarda ise kalite olarak geride kalıyor. 3008 genel olarak çok kaliteli, C-HR bu arabanın da iç mekan kalitesine pek çok noktada yaklaşıyor. Rafinelik konusuna gelirsek, C-HR yalıtım ve konfor olarak bu iki modelle de rahatlıkla yarışacak bir araç. 3008 üçü arasında yol tutuştan feragat ederek bir tık daha iyi süspansiyon konforu sunuyor, Tiguan da c-hr ile denk sertlikte daha konforlu koltuklar sunuyor. C-HR'ın yalıtımda tek büyük eksiği, aerodinamik apaçi tasarım yapalım derken bir nokta kaçırmışlar, arka kapıların dış kapı kollarına yakın yerlerden tasarımsal bir hatanın ürünü olarak ekstra rüzgar sesi geliyor; bu şekilde overdesign bedeli ödüyor. Konfor ve rafinelik olarak bu üç araç bayağı bayağı yarışır. C5 Aircross henüz denemediğim bir araç olduğu için atıp tutmuyorum.

Hacim olarak C-HR'ı Kadjar ve 3008'in gerisinde görmek için at gözlüğü takmak lazım. Klostrofobik arka yaşam alanında az ışık ve siyah döşemelerden ötürü mü dar zannettin bilmiyorum ama C-suv olarak satılan araçlardan Tucson&Sportage ikilisine ve Tiguan'a çok yakın olmakla birlikte çok az gerilerinde, 3008 ile tamamen denk, hatta arka diz ve baş mesafesi olarak Kadjar'dan bir tık geniş bile olabilir. Ön yaşam alanı ise tıpkı 2010'lu yılların Ford'ları gibi sürücü ve yolcunun üzerine gelen basan ve gereksiz bir darlık hissi yaratan konsol tasarımı nedeniyle dar hissettiriyor. Eğer böyle bir tasarım dili sınıf belirleyecek olsa Mk3 Focus'u B sınıfına, Mk7 Fiesta'yı A sınıfına düşürmek gerekirdi. Bagaj hacmine ise söyleyebileceğim bir şey yok. Bagaj gerçekten mevuzbahis rakiplerine göre net şekilde dar. RAV4 ise neden bu araçların arasında karşılaştırmaya giriyor o da belli değil, bu araçlar RAV4'ün dengi değil. C5 Aircross ve GrandlandX'i tüm karşılaştırmalarımın dışında tutuyorum, onları henüz deneyimlemedim.

Bu iç mekan karşılaştırmalarım regular bir insan olarak değil, sınırları zorlayan fiziksel özelliklerle yapıldı. Yani dar bir araca hakikaten sığamayacak biriyim.
Kör de değilim, sağır da değilim. Beş duyum yerinde. Çok şükür söylediklerimi dinledikten sonra deneyimleyen insanlar genelde bana hak veriyor.
Toyota fanatiği değilim, hiç Toyota aracım da olmadı. Hatta bu mesajlardaki araçların hiçbirine bugüne kadar sahip olmadım. O yüzden taraf tutacak, marka fanatikliği yapacak bir durumum da yok.

Sana da bu fikirlerini paylaşırken birkaç süzgeçten daha geçirmeni tavsiye ederim. Çünkü insanlar bu yazıları okuyup bu araçlar hakkında fikir edinmeye çalışıyor, yanıltıcı olmasın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Egea da Corsa altyapısının genişletilmiş halini kullanıyor. O da Fiat ın satış taktiği araba B segmenti olduğunu burada bir çok kez demiştik. O da markalar yeni araba çıkarınca biz premium rakip bir araba yaptık demeleri gibi.

Bende Egea dolu paket hb kullandım. Araba b sınıfının biraz daha yalıtımı iyi ve geniş hali gibi gelmişti.
Ben direk bagaji aciyorum bir araba incelerken. Juke icin buyuk diyorlardi bagaj minnak. Ayni sekilde chr da oyle. Genis ailelere hitap etmekten cok uzak. Eski 2008 lerin bi tik daha iyi oldugu aklimda kalmis.
Firmanin hangi segment icin urettiklerini pazarladiklarini geciyorum. Kalabalik aileler icin urettik deyip findik bagaj koymak hangi politikaya uygun anlamadim.
 
Yazınız için teşekkür ederim o zaman bende ufak tefek eklemeler yapayım.
C-HR bu arabanın da iç mekan kalitesine pek çok noktada yaklaşıyor.
İç mekan kalitesi olarak bir yorum yapmamıştım zaten. O zaman ekleyeyim. İç mekan olarak araba 2 ye bölünüyor. Önü ne kadar iyiyse arkası o kadar kötü. Ayrıca benim kullandığım araba da baya trim sesi vardı. Arabaya hastır diye yazmamıştım bende yazayım.

Konfor ve rafinelik olarak yukarı da yazdığım hiç biriyle yarışabileceğini hala düşünmüyorum. Özellikle arkada 80-95 civarında önde 105-110 civarında başlayan rüzgar sesi, 225 ebatlı lastiklerden gelen ses net bir şekilde b suv standartlarında.
Benim kullandığım araba Hybrid di ve süspansiyonları aşırı sertti. Eğer hybrid de aracı gelen ek ağırlığa karşı denge de tutmak için daha sert süspansiyon kullanıldıysa bilemem. Belki yukarı da deneyimlediğim arabalara kıyasla çok daha az yana yatıyor ve köpek gibi yol tutuyordur onu da bilmediğim için yazmadım ama süspansiyon konforu olarak baktığımızda araba konforunu beğenmedim ve hala yukarı da yazdığım ile yarışabileceğini düşünmüyorum.

Hacim ile arka yaşam alanını karıştırıyorsunuz. Ben araca ön-arka-bagaj olarak bütün olarak bakıyorum.
Ford un geniş konsolu aracın genel hacmini her zaman etkilemiştir ama Ford da tutuş ve konfor kalitesi ile sınıfında öne çıkmış bir araba. Ben C-HR da bu kaliteyi göremedim. Görsem zaten gider satın alırdım sonuçta c suvlardan çok çok daha ucuz bir araba cebimde de param kalırdı. Tabii gevşeyen cıvata sorununu görsem anında satardım ama oralara girmeyecem

Mesela Kodiaq ve 5008 de D Suv olarak geçiyor ama ben D suvdan çok Cmax-Grand Cmax, Picasso-Grand Picasso gibi arkası uzatılmış C segmenti havası veriyor. Bu 2 aracı soran olursa bunlar D değil C standartlarını karşılıyor diye aynen burada yazdığım gibi belirtirim.

Herkesin fikri kendine göre doğrudur. Chr konusunda benim fikrim bu yönde zaten markanın fikri de bu yönde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar ve Ugur
Ben direk bagaji aciyorum bir araba incelerken. Juke icin buyuk diyorlardi bagaj minnak. Ayni sekilde chr da oyle. Genis ailelere hitap etmekten cok uzak. Eski 2008 lerin bi tik daha iyi oldugu aklimda kalmis.
Firmanin hangi segment icin urettiklerini pazarladiklarini geciyorum. Kalabalik aileler icin urettik deyip findik bagaj koymak hangi politikaya uygun anlamadim.

Juke için kim büyük diyormuş. :D Nissan en çok taktir ettiğim yanı araçlarını öne çıkacağım diye gereksiz büyük yapmaması. Premium olmayan markalar öne çıkacam diye kocaman kocaman arabalar yapıyor ve arabalar gereksiz büyüyüp ağırlaşıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Yazınız için teşekkür ederim o zaman bende ufak tefek eklemeler yapayım.

İç mekan kalitesi olarak bir yorum yapmamıştım zaten. O zaman ekleyeyim. İç mekan olarak araba 2 ye bölünüyor. Önü ne kadar iyiyse arkası o kadar kötü. Ayrıca benim kullandığım araba da baya trim sesi vardı. Arabaya hastır diye yazmamıştım bende yazayım.

Konfor ve rafinelik olarak yukarı da yazdığım hiç biriyle yarışabileceğini hala düşünmüyorum. Özellikle arkada 80-95 civarında önde 105-110 civarında başlayan rüzgar sesi, 225 ebatlı lastiklerden gelen ses net bir şekilde b suv standartlarında.
Benim kullandığım araba Hybrid di ve süspansiyonları aşırı sertti. Eğer hybrid de aracı gelen ek ağırlığa karşı denge de tutmak için daha sert süspansiyon kullanıldıysa bilemem. Belki yukarı da deneyimlediğim arabalara kıyasla çok daha az yana yatıyor ve köpek gibi yol tutuyordur onu da bilmediğim için yazmadım ama süspansiyon konforu olarak baktığımızda araba konforunu beğenmedim ve hala yukarı da yazdığım ile yarışabileceğini düşünmüyorum.

Hacim ile arka yaşam alanını karıştırıyorsunuz. Ben araca ön-arka-bagaj olarak bütün olarak bakıyorum.
Ford un geniş konsolu aracın genel hacmini her zaman etkilemiştir ama Ford da tutuş ve konfor kalitesi ile sınıfında öne çıkmış bir araba. Ben C-HR da bu kaliteyi göremedim. Görsem zaten gider satın alırdım sonuçta c suvlardan çok çok daha ucuz bir araba cebimde de param kalırdı. Tabii gevşeyen cıvata sorununu görsem anında satardım ama oralara girmeyecem

Mesela Kodiaq ve 5008 de D Suv olarak geçiyor ama ben D suvdan çok Cmax-Grand Cmax, Picasso-Grand Picasso gibi arkası uzatılmış C segmenti havası veriyor. Bu 2 aracı soran olursa bunlar D değil C standartlarını karşılıyor diye aynen burada yazdığım gibi belirtirim.

Herkesin fikri kendine göre doğrudur. Chr konusunda benim fikrim bu yönde zaten markanın fikri de bu yönde.
Sanırım 2 seneyi geçti, bahsettiğim chr'da hala trim sesi yok.

105-110 gibi hızlara çıkmışken yol tutuşunu değerlendiremiyorsan kaymak gibi düz yolda filan gittin herhalde diyorum, zira gerçekten farklı koşullarda deneyimlesen süspansiyon konforunu da, konfor/yol tutuş dengesini de fark ederdin.

İç hacim ve arka yaşam alanını karıştırmadım. Öne, arkaya ve bagaja ayrı ayrı değindim. Yazı uzun geldi herhalde, pek okumamışsın. Sadece bagajı dar diye bir araç yine rakiplerden geri bırakılmaz. Yine focus mk3 hb ile örnekliyorum, Fiesta kadar bagajı var.

Focus'taki konfor ve tutuş dengesini yakalayabilecek bir suv varsa o da chr'dır. (Varsa belki Kuga'da filan vardır onu da denemedim.) Aradığın kriterler bunlarsa keşke biraz daha detaylıca inceleseymişsin, alsan çok memnun kalırdın. Paran da cebinde kalırdı. Yazık olmuş.

Gevşeyen cıvata meselesi de, ön düzende rot başında veya direksiyon kutusunda oluşan boşluk kadar etkisi olan bir sıkıntı. Hassas olmayan sürücü fark edemiyor bile. Bakımlarına düzenli gittiğinde hayati bir sorun yaşatmadan serviste ücretsiz olarak giderilebilen bir sorun. Tempra'ların, İtalyan üretimi Marea'ların da ön düzenlerinde kronik olarak boşluk oluşur ve parça değişimiyle çözülür, ama tekerleri fırlamaz. Benzer bir boşluk olan direksiyon kutusu için kendi arabamda 3 yılda bir 700-1000 arası bir para cebimden çıkıyor. Aynı sorun için Fiesta'da da onarım titizliğine göre 1000-3000 arası bir masraf çıkıyor. Keşke benim de arabamın cıvataları gevşiyor olsaydı da kronik direksiyon kutusu derdi olmasaydı... Çoğu kişi bilmez: Focus'un ControlBlade arka süspansiyonu da iyi ihtimalle 40-50 binde bir ayar ister. Kompleks tasarlanmış mekanik aksamların maalesef benzer sorunları oluyor. (gerçi benim arabada kompleks bir sistem de yok ama neyse, konumuz değil)

Markanın fikri, ürettikleri aracın konfor ve rafinelik olarak bahsettiğin C-suv'ların yanına yaklaşamadığı yönünde mi? Eğer öyle bir fikir beyan etmişlerse kaynağını paylaşır mısın? Böyle ezik bir yorumu ne şekilde yapmışlar çok merak ediyorum. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik