KAPALI Tam otomatik vs çift kavrama

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

oettinger

Asfalt Kurutucu
10
herkese merhaba,

konunun daha önce nerede tartışıldığını bulamadım. tekrar açıldıysa üzgünüm. aile genişlediğinden dolayı aracımı değiştirmek istiyorum.2012 model kia ceed 1.6 crdi motion sw tam otomatik 4 ileri 90.000 km ve 2012 model seat altea xl tdı dsg dizel 140.000 km . bu iki araç arasında düşündüren şanzuman farkları. tecrübe eden ve bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye rica ediyorum. şimdiden çok teşekkür ederim,

saygılarımla.

yakıt tüketimi kia şehir içi 7,2
seat şehir içi 5,8
 
toparlasalar da almam o ayrı da zaten bir de şunu duydum amerika daki alman arabası muhabbeti pek iyi degilmiş
servis ve yedek parça fiyatları
mercedes ve bmw de de olay aynıymış
yine aynı şekilde servis falan filan

Ben kanada 3 sene kalma fırsatım oldu oradan biliyorum büyük olasılık amerika da aynıdır. Orada ustalar saatlik çalışıyor ondan dolayı genel olarak almanlar az japonlar hakim piyasaya
 
Üstat, sadece Türkiye satışıyla adamlar dünyanın en çok araç satan markası olmadılar.
Bu melet dünyada satılıyor aynı şekilde... yani sadece Türkiyede değil, dünyanın her yerinde VW değerini korur, marka algısı Premium markalara en yakın markadır, bir tık yukarda algılanır... belki zaman içinde dsg yi iyileştirip arkasında durarak becerdiler pazarda tutturmayı... öyle eskisi gibi dsg patladı..10k masraf çıktı durumları olsa kimse girmez bu işlere

Facebook gruplarında dsg arızası nedeniyle kendisine 6500 TL fatura çıkardıklarını söyleyenler var.
 
Bildigim kadariyla turkiye de en cok satan arac markasi olmadilar zaten yanlissam duzeltin dunyadaki durumlarini bilmiyorum
2017 yılına kadar 2 yıl üst üste dünyada, 4 yıl üst üste Türkiye'de en çok satan marka oldular. Geçtigimiz yıl dünya genelinde birinciliği Renault&Nissan Alliance'a kaptırdılar, Türkiye'de ise yaklaşık 15.000 araç farkla birlikte Renault'un arkasında kalar ikinci oldular.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Her söylenene inanacaksak çok işimiz var. 2014 yılının ortasından sonra üretilen DQ200 kodlu şanzımanların sorun oranı bir hayli düşürüldü.

Tekrar aynı şeyleri yazıp durmamak için konunun linkini atıyorum.

https://www.otopark.com/forum/threads/dsg-hakkında.6322/page-4

Daha 1000 (bin) km'de DSG şanzımanı bozulan birisi aracındaki arızayı video ile göstermiş. Gruba girip aşağıdaki yorumları okursanız bir çok kişi daha 15-20 bin km'de DSG arızası yaşadığını bazılarına da 6500 TL civarında fatura çıkarıldığı yazıyor. Bunlar kulaktan dolma bilgi paylaşan kişiler değil birebir araç sahiplerinin yorumu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve Sailor
Tam otomatiklerin sorun cikardigini hic gordunuzmu hocam ?

Çok gördüm..Maslak veya Bostancı sanayiye bir uğrayın sorunlu dsg'den çok sorunlu tam otomatik görürsünüz. Tabi bunların büyük bir çoğunluğu 5-15 yaş aralığındaki otomobiller. Bunun tam otomatik şanzımanın sorunlu veya sorunsuz olması ile alakası yok. Sonuçta her şeyin bir ömrü var. DSG'den daha sağlam olması tam otomatik şanzımanın sorun çıkarmayacağı anlamına gelmiyor
Tam otomatik çift kavramaya göre daha uzun ömürlü mü ? Evet kesinlikle
Sorun çıkarmama garantisi var mı ? Yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Çok gördüm..Maslak veya Bostancı sanayiye bir uğrayın sorunlu dsg'den çok sorunlu tam otomatik görürsünüz. Tabi bunların büyük bir çoğunluğu 5-15 yaş aralığındaki otomobiller. Bunun tam otomatik şanzımanın sorunlu veya sorunsuz olması ile alakası yok. Sonuçta her şeyin bir ömrü var. DSG'den daha sağlam olması tam otomatik şanzımanın sorun çıkarmayacağı anlamına gelmiyor
Tam otomatik çift kavramaya göre daha uzun ömürlü mü ? Evet kesinlikle
Sorun çıkarmama garantisi var mı ? Yok
Valla hocam ben cok uzun zamandir duymamistim yalan yok siz diyorsaniz dogrudur
 
Valla hocam ben cok uzun zamandir duymamistim yalan yok siz diyorsaniz dogrudur

Dsg kac yildir hayatimizda ki ? Ondan once hep tam otomatik veya cvt vardi. Eski araclar genelde geliyor, oraniyla alakali. 2000 model aracin sanzimaninda sorun varsa bu dsg olamaz sonuçta. Ha bir de dsg tamirinden herkes anlamiyor, veya hakkıyla yapan sınırlı sayıda insan var
Bu yazdigimi dsg sorunsuzluguyla bagdastirmak icin yazmadim. Sorun yaşayanlar yazıp çiziyor, bu kadar insan yalan söylemiyor neticede.Tam otomatik de olsa sorun cikarir demek istiyorum. Esimin dayisinda evoque vardi zf9hp, 45 binde sorun cikardi..
Olunca oluyor yani
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Çalışan her parça zamanla aşınır ve arıza çıkarabilir. Tabi ki tam otomatiklerde de sorun çıkar ancak bu sorunların büyük çoğunluğu elden ele satılan arabaların zamanında şanzıman yağının değiştirilmemesinden kaynaklanıyor yani arızanın kaynağı bakımsızlık oluyor. DSG'de olduğu gibi bakımları tam olduğu halde 50 bin km altı gibi düşük km'lerde arıza çıkarma oranı çok çok düşüktür.
 
Çalışan her parça zamanla aşınır ve arıza çıkarabilir. Tabi ki tam otomatiklerde de sorun çıkar ancak bu sorunların büyük çoğunluğu elden ele satılan arabaların zamanında şanzıman yağının değiştirilmemesinden kaynaklanıyor yani arızanın kaynağı bakımsızlık oluyor. DSG'de olduğu gibi bakımları tam olduğu halde 50 bin km altı gibi düşük km'lerde arıza çıkarma oranı çok çok düşüktür.

Evet doğru, tam olarak böyle oluyor
 
Çalışan her parça zamanla aşınır ve arıza çıkarabilir. Tabi ki tam otomatiklerde de sorun çıkar ancak bu sorunların büyük çoğunluğu elden ele satılan arabaların zamanında şanzıman yağının değiştirilmemesinden kaynaklanıyor yani arızanın kaynağı bakımsızlık oluyor. DSG'de olduğu gibi bakımları tam olduğu halde 50 bin km altı gibi düşük km'lerde arıza çıkarma oranı çok çok düşüktür.
Hocam yeterince uzamadı mı bu muhabbet. Bide neden dsg diyorsunuz da kuru tip çift kavrama demiyorsunuz sadece dsg mi bu sorunu çıkarıyor.
 
Hocam yeterince uzamadı mı bu muhabbet. Bide neden dsg diyorsunuz da kuru tip çift kavrama demiyorsunuz sadece dsg mi bu sorunu çıkarıyor.

Bu muhabbet uzamadı mı derken tam otomatik ve çift kavrama isimli konuda olduğumuzu kaçırdınız sanırım. Üstteki mesajlarda hep DSG diye devam ediyor diye öyle yazmıştım ancak ismi önemli değil tüm çift kavramalarda benzer arızalar yaşanıyor. Powershift kullanan bir Volvo s60 sahibine zamanında 15 bin TL fatura çıkarılmıştı. Zaten bu tip şikayetlerden sonra Volvo'da sağlamlık/dayanıklılık imajını zedelememek için tam otomatik şanzımana yöneldi.
 
Bu muhabbet uzamadı mı derken tam otomatik ve çift kavrama isimli konuda olduğumuzu kaçırdınız sanırım. Üstteki mesajlarda hep DSG diye devam ediyor diye öyle yazmıştım ancak ismi önemli değil tüm çift kavramalarda benzer arızalar yaşanıyor. Powershift kullanan bir Volvo s60 sahibine zamanında 15 bin TL fatura çıkarılmıştı. Zaten bu tip şikayetlerden sonra Volvo'da sağlamlık/dayanıklılık imajını zedelememek için tam otomatik şanzımana yöneldi.
Başlık çift kavrama ve tam otomatik olabilir ama konu seat altea ve ceed aslında
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve AcilStop
Sizi DSG konusu biraz sıktı sanırım ama Seat Altea'da DSG şanzıman kullanılıyor. Konu sahibi özellikle seçtiği iki araç arasındaki şanzıman farklarını sorduğu için konu DSG üzerinden yürüyor. CVT ya da Powershift gibi farklı şanzımanlara sahip araçları belirleyip onların şanzıman farklarını sorsaydı doğal olarak konu o şanzımanlar üzerinden ilerlemiş olurdu.
 
Son düzenleme:
Sizi DSG konusu biraz sıktı sanırım ama Seat Altea'da DSG şanzıman kullanılıyor. Konu sahibi özellikle seçtiği iki araç arasındaki şanzıman farklarını sorduğu için konu DSG üzerinden yürüyor. CVT ya da Powershift gibi farklı şanzımanlara sahip araçları belirleyip onların şanzıman farklarını sorsaydı doğal olarak konu o şanzımanlar üzerinden ilerlemiş olurdu.
Genel olarak aynı muhabbetler var zaten biri dsg ye laf ediyor diğeri ben yaşadım sorun yok diyor bu her yerde böyle ondan bu kadar uzatmaya gerek yok.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...