Tasarım, Sportiflik ve İnovasyon: Alfa Romeo “156”

Bence yorumlarla ilgili asıl problemin, bir markanın, modelin, otomobilin yapabildiği ve gerçekten iyi olduğu bir özelliğini klasik ve bence cahil bir zihniyetle abartarak, sürekli ve rakipleriyle kıyaslayarak tekrarlamak olduğunu düşünüyorum. Bu forumda bu bilinçsizlikte birini bulmak zor. Ama sosyal medya yorumlarında bu tipler kaynıyor. Otomobillere dair ' amma abarttınız be kardeşim ' algısı buradan çıkıyor.
Yoo çok kolay. Sen biraz daha naif yaklaşmaya çalışıyorsun abi de herkes çok rahat bulur yani zor değil. :)

Beni de genel olarak çoğu kişi bilir. İtalyan otomobillerini seven ve düşkün biri olarak ben bile illallah ettim.

Bir de aldığı her otomobilin fanı olmak var o daha da bir garip...

Neyse.

156 güzel otomobil. Günahıyla sevabıyla sevdiğim bir otomobil.
 
Yoo çok kolay. Sen biraz daha naif yaklaşmaya çalışıyorsun abi de herkes çok rahat bulur yani zor değil. :)
O konuda kesinlikle haklısın. Neticede yeni veya henüz daha tanımadığımız üyeler de geliyor. Ama benim kastetmeye çalıştığım üye profili genelde forumun gediklisi veya öyle ya da böyle tanıdığımız kişiler aslında. Yoksa çürük elme her yerde var :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Söyleyeceklerim forum için değil, genel sosyal medya yorumları üzerinden olacak. Zira bu forumdaki araba sevdalılarının kalitesini, bilgisini ve düşüncelerini çok iyi biliyorum.

Hayatımda hiç Alfa kullanmadım. Deneme fırsatım olmadı. Ama Alfa sevdalısı olanların aracın sürüşüyle ilgili anlattıkları hisleri iyi tahmin ediyorum. Neticede 90'lardan beri üretilen tüm Ford'ları kullanmış / sahip olmuş biri olduğum için az buçuk anlayabiliyorum neyi kastettiklerini.

Bence yorumlarla ilgili asıl problemin, bir markanın, modelin, otomobilin yapabildiği ve gerçekten iyi olduğu bir özelliğini klasik ve bence cahil bir zihniyetle abartarak, sürekli ve rakipleriyle kıyaslayarak tekrarlamak olduğunu düşünüyorum. Bu forumda bu bilinçsizlikte birini bulmak zor. Ama sosyal medya yorumlarında bu tipler kaynıyor. Otomobillere dair ' amma abarttınız be kardeşim ' algısı buradan çıkıyor.

Geyik testlerinin yol tutuş ve viraj limiti testi ölçmeye yaramadığını zaten insanlara anlatamadık. Bu videoların altına yapılan yorumlara, Focus sürüş testi videolarının altına yapılan yorumlara bir baktığınızda, benzer Alfa durumunun, bunlarda da olduğunu görürsünüz. Asıl tartışma zaten hep bu zihniyettekilerin yorumlarından çıkıyor. Bu bıkkınlık seviyesindeki cahilliğe ve ' amma abarttın kardeşim ' bezmişliğine insanları getiren örneklerden birini vermek gerekirse her platformda çokça dalga geçilen ve savunulan modellerden biri olan B8 Passat'ın yol tutuş muhabbeti buna çok iyi örnektir. Focus'un yol tutuşunu öveceğim diye geyik testini, şunu bunu örnek alıp kendisinden üst segment araçtan bile daha iyi yol tutuyor diye yorumu yapıştırıp fitili ateşliyorlar. Kısa, kombine virajlarda değil ama yüksek hızlı, uzun virajlarda iyi kondisyona ve modele sahip lastiği olan bir Passat'ı ancak bir kaç boy arkadan izler Focus. Ama bunu anlatamazsın. Arabadan anlamıyorsun, vagcı falan derler. Çünkü amma abarttın kardeşim derecesinde cılkı çıkmıştır mevzunun.

Velhasıl, Alfa'nın sürüş hissi ve viraj yetenekleri konusu tıpkı Ford'da olduğu gibi bilinçsiz, cahil ve bence çoğunluğu oluşturduğu kitlelerin abartılarından dolayı bu hale geliyor. Bir şeyi değerlendirirken abartmamak, doğru anlayıp doğru anlatmak, yerinde karşılaştırmalarla bu işi yapmak çok önemli. Bu bizim insanımızda olmadığından konu her daim ' amma abarttınız be kardeşim ' noktasına gelmeye mahkum.
Tam olarak anlatmak istediğim buydu. Son paragraf da özeti olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Cenk
İyi hoş da ülkemizde otomobil kültürü şelale gibi akan alan değil :).Daha 20-30 yıl önce herkesin Tofaş/Oyak-Renault ve ondan da 30 yıl önce herkesin yayan gezdiği düşünülürse, yapılan yorumların über mantıklı olmasını düşünmek hatta onları mantık çerçevesinde eleştirmek saçma gelir.

Yani birisi örnek gösteriyorum misal E21 kasa BMW ye binmeden kullanmadan E30 kasanım yorumu havada kalır aynı şekilde sadece E36 binen binen birisi E46-E30 u bilmeden tam manasıyla yorum yapamaz. Bütün bunlar düşünüldüğünde ülkemizde bu kadar geniş otomobil portföyüne ulaşmak için çok varlıklı-zengin veya otomobil editörü olmak gerekir.Süreci geçmişi dönemi bilmeden yapılan yorumlar havada kalır bir Mercedes C bilinmeden BMW 3 eksik kalır aynı şekilde bir alt nesil Mercedes bilinmeden üst nesili havada kalır.

İnsanımız kendince yorumluyor, abartanları uçanları kaçanları bir kenara ayırırsak yine de okumaktan zevk aldığım 3-5 insana rastlasam kar kar mantığındayım.

Alfa, Ford mevzusuna girmeyeceğim polemikçi olarak yaklaşmak istemiyorum.

Sadece şunu diyebilirim, daha önceden de bir yere yazmıştım örnek veriyorum Golf 5 denilen aracın limiti Focus 2 den daha yüksek olabilir fakat limite kadar veya limit ötesinde verdiği haz Golf’ten keyifli ise sürücü olarak benim için 1-0 öndedir. Pistte yapılacak 1-2 sn farktansa keyifli bir otomobili kullanmak veya onu istemek ayrıdır.Alfa, Ford ya da BMW’nin sunduğu şeylerden biri de budur kanımca.

Evet, şu anki araçların limitleri daha yüksek ama yukarıdaki bahsettiğim bağlamda limite kadar bana ne sunabiliyora bakarım ben, sonuçta kimse sen daha hızlı orayı döndün diye madalya takmıyor, rallide değiliz, profesyonel yarışçı da değiliz.Aldığım hissiyata bakarım kullanıcı olarak, ondan zaten limitleri düşük kayma potansiyelleri yüksek eski araçları seviyorum, über iyi yol tuttuklarından değil.
 
Son düzenleme:
@Cenk abinin dediklerine sonuna kadar katılmakla beraber bu duruma sebep olan durumun asıl sebebinin yine fiyatlardan dolayı olduğunu düşünüyorum. Bu kadar para verdiysem çok iyidir, iyi olmak zorunda, en iyisi, mükemmel diye düşünülüyor.

her platformda çokça dalga geçilen ve savunulan modellerden biri olan B8 Passat'ın yol tutuş muhabbeti buna çok iyi örnektir. Focus'un yol tutuşunu öveceğim diye geyik testini, şunu bunu örnek alıp kendisinden üst segment araçtan bile daha iyi yol tutuyor diye yorumu yapıştırıp fitili ateşliyorlar. Kısa, kombine virajlarda değil ama yüksek hızlı, uzun virajlarda iyi kondisyona ve modele sahip lastiği olan bir Passat'ı ancak bir kaç boy arkadan izler Focus. Ama bunu anlatamazsın. Arabadan anlamıyorsun, vagcı falan derler. Çünkü amma abarttın kardeşim derecesinde cılkı çıkmıştır mevzunun.
Buna ek olarak bir şey daha söylemek istiyorum. Arabalarımızı, yani sahip olduğumuz octavia ve superbi, eleştirdiğim zaman çoğu kişinin hoşuna gidip tabir caizse alkış alırken bu arabalarda beğendiğim şeyleri söylediğimde de vagcı yada arabadan anlamıyorsun ithamı geliyor :) Genel düzeye bakıldığında çok yönlü arabalar olduğunu söyleyince hele oooo sen ne yaptın oluyor :) :) Müthiş eğleniyorum şu tepkileri alınca, çünkü kimin arabadan ne düzeyde anladığı belli oluyor :D

Burada da geçenlerde bir başlıkta gördük, vw yerdik ohhhhh petrolhead olduk bu gün de çok şükür diye gezinen tipler de var :D Şunu söyleyenlerin bindikleri arabaları da biliyoruz ya neyse :D

JDM lover diye dolanıp üretildiği arabanın aslında Sakarya'dan veya Kocaeli'den gelme olduğundan ve JDM ne demek haberi olmayanlardan da ayrı gına geldi :D Hadi bunları da kabul edelim de Japonya ile hiçbir bağlantısı olmayan, atıyorum Fransız arabasında JDM stickerı görünce de apayrı gülüyorum zaten :)

Yere sürtmezse sıkıntı, basıııkkk diye ortada dolanan arkadaşlar da zaten araba katletmekle meşgul oldukları için onları hiç saymıyorum bile.

Yani sözün özü bizim insanımıza otomotiv kültürünü kazandırmamıza daha çooooook var :D
 
Son düzenleme: