Tasarruf aracım 800cc Daewoo Matiz (Mini Jeep)

omuraycil

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2018
56
79
560
Evet karşısınızda Sorento yanına aldığım sehiriçi tasarruf aracım Daewoo Matiz

vPvmqr.jpg


Görev gereği bulunduğum yer soguk ve kücük ve 1600 rakımlı bi yer olduğu için 2500 dize motorlu sorento kısın asırı yakıyordu gittigim maksimum yol 5 km idi o sebeple sevmesemde motor almaya karar vermişken birden bu arabalar dikkatimi cekti ve aldım.

araba gördüğünüz gibi çok sevimli üst spot ve tavan sepeti ile tam bir ilgi odağı bundan rahatsızmıyım hayır

Gelelim teknik özelliklerine arac diğer 800 cc lik araclar gibi eski model ve donanımsız değil
aracım 2000 model
800 cc 52 bg 3 silindirli motora ve 5 ileri manuel sanzımana sahip
aracta hava yastıkları
abs
hidrolik direksiyon
elektrikli camlar
tam boy direksiyon
Klima ve Sunroof (benimkinde yok ama matizlerde var)

Arac dısarıda cok kücük gözüküyor ama içi uno dan büyük boyu 1.85 olan birisi rahatlıkla dizleri sıkısmadan saga sola öne arkaya degmeden önde arkada rahatlıkla oturabiliyor tümseklerde kafasıda tavana vurmuyor içi cok ferah kücük arabaya değilde sedan bi arac gibi

gidişine gelirsek 800 cc önce biraz korkutuyor benide karar verirken korkutmustu ama sonucta sehirici kullanıcam niyetiyle aldım ama cok farklı bi arac cıktı aracım düz yolda maksimum hızı 165-170 km daha fazlasına cıkmıyor arac oldukca seri kalkısta bir cok aracı geride bırakabiliyorum bu aracın performans olarak tek eksisi rakım dan cok etkileniyor 0-500m rakım aralıgında aracın performansı 1.2-1.3 aracla ile aynı kurban bayramında trabzondan istanbula tek mars ile 12 saatte gittim gelirkende yaklasık 2 kişi dahil 350-400 kg yük ile tavan sepeti dolu aynı saatlerde geldim yoldaki rampaların %85 inde sadece vitesi 4 e düşürdüm %15 inde ise 3. vitese cektim ortalama hızımda 110-120 arasıydı ama suan 1600 rakımda biraz performans düşüklügü var 1 vites kücüldü ama genel olarak kendisinde büyük performansı var yol tutusuda clio accent albea gibi araclardan cok daha iyi
herkesin dediği düşündüğü gibi parcaları yok veya pahalı değil tüm mekanik ve kaporta parcaları bol bol bulunabiliyor 2 ay önce conta takımı,silindir kapağı,subaplar,keceler,buji buji kabloları,distirbütör,bobin,devirdaim,triger,yag hava yakıt filtreleri ve yagı,hidrolik ve antifiriz ön arka balatalar vs toplam parca maliyeti 1500 tl ye yakın bir fiyat tuttu

Y67MAE.jpg
DD0Eam.jpg
8z7kJW.jpg
Y67MAE.jpg
pnpjLn.jpg
k6yAl9.jpg
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bu arabanin bu hale gelmesini sizmi sagladiniz. Bagajda lastik takmak standart degil donanimda yok diye biliyorum .
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Araç harika gözüküyor tavan sepeti ve spotlar yakışmış tam benlik.

@İstanbullu araçta muhtemelen simit lpg tankı olduğu için stepneye böyle bir çözüm bulunmuş. Sırıtmasın diye tavan sepeti ile de kombin yapmışlar.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Evet karşısınızda Sorento yanına aldığım sehiriçi tasarruf aracım Daewoo Matiz

vPvmqr.jpg


Görev gereği bulunduğum yer soguk ve kücük ve 1600 rakımlı bi yer olduğu için 2500 dize motorlu sorento kısın asırı yakıyordu gittigim maksimum yol 5 km idi o sebeple sevmesemde motor almaya karar vermişken birden bu arabalar dikkatimi cekti ve aldım.

araba gördüğünüz gibi çok sevimli üst spot ve tavan sepeti ile tam bir ilgi odağı bundan rahatsızmıyım hayır

Gelelim teknik özelliklerine arac diğer 800 cc lik araclar gibi eski model ve donanımsız değil
aracım 2000 model
800 cc 52 bg 3 silindirli motora ve 5 ileri manuel sanzımana sahip
aracta hava yastıkları
abs
hidrolik direksiyon
elektrikli camlar
tam boy direksiyon
Klima ve Sunroof (benimkinde yok ama matizlerde var)

Arac dısarıda cok kücük gözüküyor ama içi uno dan büyük boyu 1.85 olan birisi rahatlıkla dizleri sıkısmadan saga sola öne arkaya degmeden önde arkada rahatlıkla oturabiliyor tümseklerde kafasıda tavana vurmuyor içi cok ferah kücük arabaya değilde sedan bi arac gibi

gidişine gelirsek 800 cc önce biraz korkutuyor benide karar verirken korkutmustu ama sonucta sehirici kullanıcam niyetiyle aldım ama cok farklı bi arac cıktı aracım düz yolda maksimum hızı 165-170 km daha fazlasına cıkmıyor arac oldukca seri kalkısta bir cok aracı geride bırakabiliyorum bu aracın performans olarak tek eksisi rakım dan cok etkileniyor 0-500m rakım aralıgında aracın performansı 1.2-1.3 aracla ile aynı kurban bayramında trabzondan istanbula tek mars ile 12 saatte gittim gelirkende yaklasık 2 kişi dahil 350-400 kg yük ile tavan sepeti dolu aynı saatlerde geldim yoldaki rampaların %85 inde sadece vitesi 4 e düşürdüm %15 inde ise 3. vitese cektim ortalama hızımda 110-120 arasıydı ama suan 1600 rakımda biraz performans düşüklügü var 1 vites kücüldü ama genel olarak kendisinde büyük performansı var yol tutusuda clio accent albea gibi araclardan cok daha iyi
herkesin dediği düşündüğü gibi parcaları yok veya pahalı değil tüm mekanik ve kaporta parcaları bol bol bulunabiliyor 2 ay önce conta takımı,silindir kapağı,subaplar,keceler,buji buji kabloları,distirbütör,bobin,devirdaim,triger,yag hava yakıt filtreleri ve yagı,hidrolik ve antifiriz ön arka balatalar vs toplam parca maliyeti 1500 tl ye yakın bir fiyat tuttu

Y67MAE.jpg
DD0Eam.jpg
8z7kJW.jpg
Y67MAE.jpg
pnpjLn.jpg
k6yAl9.jpg
Maşallah, çok şirin bir araç, LPG mevcut mu?(Lpg pompasına yanaşılmış görmedim, pardon:))Kaç bin km'de? Açıkcası Daewoo Matiz'leri hep merak etmişimdir, parçasının dediğiniz kadar ucuz olabileceğini düşünmemiştim.Üstündeki aksesuarları, port bagajı vs beğendim ama jant kapaklarının rengi pek hoşuma gitmedi ne yalan söyleyeyim.
Yakıt, performans ve diğer tecrübelerinizi özellikle merak ediyorum.:)Keyifli forumlar.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Dış görünümünü beğendim (jant rengi dışında), kazasız belasız kullanın.

Yalnız, bagaja stepne takmak bagaj kapağı amortisörünü yıpratıyor diye biliyorum. Onu tavana koysanız daha sağlıklı olabilir. Gerçi böyle ayrı bir havası var. :)
 

omuraycil

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2018
56
79
560
Maşallah, çok şirin bir araç, LPG mevcut mu?(Lpg pompasına yanaşılmış görmedim, pardon:))Kaç bin km'de? Açıkcası Daewoo Matiz'leri hep merak etmişimdir, parçasının dediğiniz kadar ucuz olabileceğini düşünmemiştim.Üstündeki aksesuarları, port bagajı vs beğendim ama jant kapaklarının rengi pek hoşuma gitmedi ne yalan söyleyeyim.
Yakıt, performans ve diğer tecrübelerinizi özellikle merak ediyorum.:)Keyifli forumlar.

Jant kapaklarini kotu durumdaydi celik jant almayi dusunuyodum gecici cozum olarak elimde sprey boyayla boyadim gectim kalici degil maksat o anki cizik ve kotu goruntuden kurtulmakti ama yuksek rakimda kullandigim icin celik janttan vazgectim
Performansi 500 m rakima kadar cok iyi daha ust rakimlarda 1 vites kucultmek gerekiyor ben bununla yuklu halde 2600 rakimlil gecitlere cikip iniyorum yakiti dusuk rakimda 20 kurusun altina dusuyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

omuraycil

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2018
56
79
560
Dış görünümünü beğendim (jant rengi dışında), kazasız belasız kullanın.

Yalnız, bagaja stepne takmak bagaj kapağı amortisörünü yıpratıyor diye biliyorum. Onu tavana koysanız daha sağlıklı olabilir. Gerçi böyle ayrı bir havası var. :)

Jant rengi gecici arka bagaj kapagini zaten suan stepnede dolayi acmak biraz zor ama onu degistirip ince stepne koyucam uste koymak aklima geldi ama aracin havasi bozuluyor boyle daha sevimli
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Bu arabayı ekonomik hale getirmek gerek, şu an bu halinin malesef arabaya çok acı cektirdiğini düşünüyorum. Öncelikle lastikleri ve jantları orjinal ölçüde almak lazım. burdan belli olmuyor, Lastikler orjinal ölçümü. Orjinal lastik ölçüsü 155/65 R 13 olmalı.
Arabanda Daewoo/GM S-TEC motor var .
wykres_power.jpg

burdan anladığım kadarı ile 4600 devire kadar araba rahat devirleniyor. Maksimum torku 4600 devirde alıyor. yani sen bu arabayı devirli kullanmak zorundasın..
Yakıt tüketimine gelirsek, aracın 6,5 ortalaması var görünüyor. Motor Lpg uygun gözüküyor ama, devirli sürüceğin için conta yakmak kaçınılmaz görünüyor.
Arabanın cd değeri 0,4 cd. ama sadece 750 kilo . Senin 750 kilo araban , 50 beygir motorun var. Bildiğin şehir içi roketi.. Hatta i10dan hızlı bile olabilir.

 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Cok farkedermi deneyebilirim bi 25-30 kg farkeder

Arabanın center of Gravity noktasını bozuyor, Tekerler 25 kilo her virajda hızına göre 3 4 5 8 katıyla biner. Klasik archimet kanunu yani. Viraj çıkışlarında daha fazla gaza basarsın. Tavan zımbırtısı Aracın Rüzgar katsayısını bozar, 50 60 km hızdan sonra zorlar arabayı. Hatta önden 20 km hızla rüzgar gelse , sende 30 km hızla yolda gitsen etkilenir. Çünkü zaten cd değerin 0,4

Ben malesef diğer arkadaşlara katılamadım, ben burda acı içinde kıvaranan yavru bir köpek görüyorum. Üstüne dikenli teller dolanmış, kuyruğun teneke bağlanmış. Lütfen beni kurtarın bu izdirapdan der gibi bakıyor. Gözlerimi yaşartıyor :(

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC

omuraycil

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2018
56
79
560
Jant
Bu arabayı ekonomik hale getirmek gerek, şu an bu halinin malesef arabaya çok acı cektirdiğini düşünüyorum. Öncelikle lastikleri ve jantları orjinal ölçüde almak lazım. burdan belli olmuyor, Lastikler orjinal ölçümü. Orjinal lastik ölçüsü 155/65 R 13 olmalı.
Arabanda Daewoo/GM S-TEC motor var .
Ekli dosyayı görüntüle 15082

burdan anladığım kadarı ile 4600 devire kadar araba rahat devirleniyor. Maksimum torku 4600 devirde alıyor. yani sen bu arabayı devirli kullanmak zorundasın..
Yakıt tüketimine gelirsek, aracın 6,5 ortalaması var görünüyor. Motor Lpg uygun gözüküyor ama, devirli sürüceğin için conta yakmak kaçınılmaz görünüyor.
Arabanın cd değeri 0,4 cd. ama sadece 750 kilo . Senin 750 kilo araban , 50 beygir motorun var. Bildiğin şehir içi roketi.. Hatta i10dan hızlı bile olabilir.


Lastik jant olculeri orjinal degisiklik yok yuksek devirde performansida cok iyi dusuk rakimda 1.5 dizel megane 2 ile kafa kafaya gidiyor desem yalan soylemis olmam arada 1-2 boy oynuyor oda sonradan kalkista daha seri
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu

omuraycil

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2018
56
79
560
Arabanın center of Gravity noktasını bozuyor, Tekerler 25 kilo her virajda hızına göre 3 4 5 8 katıyla biner. Klasik archimet kanunu yani. Viraj çıkışlarında daha fazla gaza basarsın. Tavan zımbırtısı Aracın Rüzgar katsayısını bozar, 50 60 km hızdan sonra zorlar arabayı. Hatta önden 20 km hızla rüzgar gelse , sende 30 km hızla yolda gitsen etkilenir. Çünkü zaten cd değerin 0,4

Ben malesef diğer arkadaşlara katılamadım, ben burda acı içinde kıvaranan yavru bir köpek görüyorum. Üstüne dikenli teller dolanmış, kuyruğun teneke bağlanmış. Lütfen beni kurtarın bu izdirapdan der gibi bakıyor. Gözlerimi yaşartıyor :(

Gozunu yasartmana gerek yok zaten pasta cila icin onlar sokulecek sonrasindada anca lazim oldugunda takarim ama dedigim gibi tekrar soyluyorum aracin bu sekilde bile performansi cok cok iyi sade ve sadece 1600 rakimda sikayetciyim
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım