HABER Taşıt kredilerinde üst sınır 120 bin liraya çıkarıldı

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
BDDK bankaların kredi işlemlerine ilişkin yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik taslağı yayımladı. Yapılacak değişiklik kapsamında kredi tutarının taşıtın değerine oranı taşıtın nihai fatura değeri 100 bin liradan 120 bin liraya çıkarıldı.

“Bankaların Kredi İşlemlerine İlişkin Yönetmelik” ile “Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketlerinin Kuruluş ve Faaliyet Esasları Hakkında Yönetmelik”lerinde yapılan değişiklik kapsamında ise kredi tutarının taşıtın değerine oranı taşıtın nihai fatura değeri 100 bin liradan 120 bin liraya çıkarıldı.

Böylece ilgili madde, yönetmeliklerin taslaklarında şu şekilde yer aldı:

Tüketicilere, binek araç edinimi amacıyla kullandırılacak taşıt kredilerinde ve taşıt teminatlı kredilerde veya yapılacak finansal kiralama işlemlerinde, kredi tutarının taşıtın değerine oranı taşıtın nihai fatura değeri 120 bin lira ve altında olanlar için yüzde 70’i aşamaz. Bu oran, nihai fatura değeri 120 bin lirayı aşan binek araçlarda, bedelin 120 bin liraya kadar olan kısmı için yüzde 70, 120 bin liranın üstünde olan kısım için yüzde 50 olarak uygulanır. İkinci el binek araçlarda taşıtın değerinin tespitinde kasko değeri esas alınır.”

Read the whole post here.
 
Daralma 1 ay daha devam etsin ÖTVde bir adım geri atacaklar diye tahmin ediyorum.
Ağustos ayı %50 den fazla daralma çıkacak ama iş günü az. Eylül ve Ekim ayları kesin bitik daralma %40-45 bandında seyreder. Kasım-Aralık ayları biraz hareketli olur ama %30un altını görmez daralma.

Hicbir şekilde vergi indirimi olmayacak olsa bile yapılacak olan %10-15 indirim piyasayı ne yazık ki hareketlendirmeye yetmeyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: goktug.alp
bu piyasayı hareketlendirmek artık çok zor,halk fakirleşiyor yaşam standartları düşüyor,
önceden konfor-performans için araba alırdık,şimdi ilk baktığımız şey yakıt tüketimi oldu,aracın sağlamlığı veya konforu önemli değil,hayattan zevk almak için değil hayata tutunabilmek için çalışır olduk... türkiye iflas bayrağını çekmeye yakındır... allah rahmet eylesin ne diyelim .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Bence ÖTV indirimi olmaz, olmamalı da. ÖTV indirimi demek daha çok ithal araç satışı ve dışarıya giden para demek.

Yerli aracımız, markalarımız olsa dediğin gayet geçerli ancak ülkemizde satılan tüm araçlar az ya da çok ithal olduğu için hiç araç satılmaması lazım mevcut durumda. Özel Tüketim Vergisi denen üretmeden. vatandaşın tükettiğine sülük misali ortak olan bu sistemde daha çok zor günler vatandaşı bekliyor.
 
Devlet yeri arabalara indirim yapsa, en azından ötv indirimi. Ama teşvik yok. Almanyadan gelen audi ile Türkiyede üretilen İ20 aynı vergi bandına sahip. Oysaki amerikada bile Avrupa japon vs otomobillere %30 %20 vergi uygulanıyor.
Ünlü düşünür Elton İstanbullu ne demişi "Imagine all the people buying i10 for today"
 
@İstanbullu

Benim en çok merak ettiğim konuların başında bu var. Yerli araca teşvik sadece Cadillacı makyajlayıp üretim bandına sokmakla olmaz. Yerlilik oranı %60larin üzerine çıkan i20 ve egea gibi araçlara yerlilik nispetinde teşvik verecek olursan, bu para dolaylı da olsa senin ülkende senin üretim hattında, senin çalışanında kalır.

Kendinde kalan parayı yatırım olarak değerlendirecek olursa, yeni üretim hattı eklenir yerlilik oranı daha da yukarıya çekilir. Bu kadar basit bir teşvikin katma değeri çığ gibi büyür ki bizi sonunda tamamen yerli otomobile ulaştıracak sihir aslında burada.

Ama neden yapılmıyor? Kime zararı var bu teşviğin? Kim mevcut sistemde vatandaşa yüklenen vergiyi önemsemeyip tek derdi daha çok yabancı borç/kredi çekilmesine ön ayak oluyor? Soruların cevabı aynı zamanda teşviklerin önü tıkayanlara götürüyor.

(Teşvik aslen ek istihdam yaratmak için çıkartılır ancak geriye yönelik teşvik bile çıkarttı hükümetimiz)
 
@İstanbullu

Benim en çok merak ettiğim konuların başında bu var. Yerli araca teşvik sadece Cadillacı makyajlayıp üretim bandına sokmakla olmaz. Yerlilik oranı %60larin üzerine çıkan i20 ve egea gibi araçlara yerlilik nispetinde teşvik verecek olursan, bu para dolaylı da olsa senin ülkende senin üretim hattında, senin çalışanında kalır.

Kendinde kalan parayı yatırım olarak değerlendirecek olursa, yeni üretim hattı eklenir yerlilik oranı daha da yukarıya çekilir. Bu kadar basit bir teşvikin katma değeri çığ gibi büyür ki bizi sonunda tamamen yerli otomobile ulaştıracak sihir aslında burada.

Ama neden yapılmıyor? Kime zararı var bu teşviğin? Kim mevcut sistemde vatandaşa yüklenen vergiyi önemsemeyip tek derdi daha çok yabancı borç/kredi çekilmesine ön ayak oluyor? Soruların cevabı aynı zamanda teşviklerin önü tıkayanlara götürüyor.

(Teşvik aslen ek istihdam yaratmak için çıkartılır ancak geriye yönelik teşvik bile çıkarttı hükümetimiz)
Hocam bu dediğiniz mantıklı olmakla birlikte Türkiye ye ithalat yapan ülkelerle ticari savaş anlamına geliyor ben sana ülkemde mal sattirmam kardeşim demek için çok güçlü bir ülke değiliz
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve goktug.alp
Bir ara Golf falan diyordum da artık kestim sesimi. 1.5 dizel Fiesta az yaksın evden okula gitsin gelsin yeter. Ne zevk kaldı, ne tutku, ne de hayal. Taşıt kredileri de maksimum 36 ay olacak diye de bir haber vardı. Böyle piyasa nasıl hareketlenir ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
şu anda dışarıya giden para x2 vergi olarak ödüyoruz onu napcaz :)
Yerli aracımız, markalarımız olsa dediğin gayet geçerli ancak ülkemizde satılan tüm araçlar az ya da çok ithal olduğu için hiç araç satılmaması lazım mevcut durumda. Özel Tüketim Vergisi denen üretmeden. vatandaşın tükettiğine sülük misali ortak olan bu sistemde daha çok zor günler vatandaşı bekliyor.
Devlet şuan benzin/mazottaki ÖTV'yi subvanse ediyor zaten. Bunun da devlete maliyeti 1 milyar tlden fazla imiş. Bir de üstüne otomobillerdeki ÖTV'yi indireceklerini hiç sanmıyorum.
Hadi diyelim ÖTV indirimi geldi, kurlar bu şekilde artmaya devam ederse onun da bir anlamı kalmayacak zaten.
Bence bizim sorunumuz tasarruf etmemek. Vatandaş öyle veya böyle tasarrufu öğrenecek. Asgari ücretle Iphone almamayı, bilmem kaç bin tl kredi çekip de araba almaması gerektiğini öğrenecek. Sahte zenginlik (lale devri) bitmeli, bitmezse tatlı tatlı batacağız. Devletin sıkacak kurşunu pek yok, dua edin daha fazla yüklenmesinler ÖTV'ye.
Başkanımızın dediği gibi, fakirseniz almayın metrobüse binin.:oops:
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: goktug.alp
Hocam bu dediğiniz mantıklı olmakla birlikte Türkiye ye ithalat yapan ülkelerle ticari savaş anlamına geliyor ben sana ülkemde mal sattirmam kardeşim demek için çok güçlü bir ülke değiliz

Laz gibi cevap veririz öyle diyene "Mal satma demiyruk kardeşim(kaldı ki teşvikli satılacak araçta yine senin-FİAT/Hyundai/Toyota vs. aracın), benim ülkemde üretilen araca vergilendirme kolaylığı diyuruk" Benim ülkemde araç üretmeyen adamlardan isen gel sana da arazi verelim tesis kuralım. İstihdam yarat bana hem yatırım teşviğinden hem yerli teşviğinden yararlan ohh misss...
 
Devlet şuan benzin/mazottaki ÖTV'yi subvanse ediyor zaten. Bunun da devlete maliyeti 1 milyar tlden fazla imiş. Bir de üstüne otomobillerdeki ÖTV'yi indireceklerini hiç sanmıyorum.
Hadi diyelim ÖTV indirimi geldi, kurlar bu şekilde artmaya devam ederse onun da bir anlamı kalmayacak zaten.
Bence bizim sorunumuz tasarruf etmemek. Vatandaş öyle veya böyle tasarrufu öğrenecek. Asgari ücretle Iphone almamayı, bilmem kaç bin tl kredi çekip de araba almaması gerektiğini öğrenecek. Sahte zenginlik (lale devri) bitmeli, bitmezse tatlı tatlı batacağız. Devletin sıkacak kurşunu pek yok, dua edin daha fazla yüklenmesinler ÖTV'ye.
Başkanımızın dediği gibi, fakirseniz almayın metrobüse binin.:oops:

Çok farklı bir bakış açınız var. Saygı duyuyorum ancak müsaadenizle bana göre sıkıntılı kısmını açıklamaya çalışayım;

Bizim ekonomik sorunumuz vatandaşın tasarruf etmesi ile ilgili değil vatandaş İphone alıyor diye dolar 1,17den 5,40lara çıkmadı mesela. Sıkıntımızın kaynağı hani yurtdışına para çıkmasın diye ÖTV indirmesin dediğiniz DEVLETin ta kendisi. Bolluk zamanında(2007-2013) ülkeye giren sıcak paranın hepsini betona gömdük. Beton ekonomisine alternatif düşünmedik bile. Günün ederi ile 75bin TL maliyete sahip daireleri 500binlere satıp müteahhidleri zengin ettik. (işin komik tarafı o müteahhitler bu ülkeye güven olmaz diye paralarını yurt dışı hesaplarına aktardı) Şimdi FED para basmayı bitirdi, zaman daralma zamanı o gün yediğimiz hurmaların artık bizi tırmalama zamanı..

Yapılması gereken yurtiçine giren paranın uzun vadeli yatırımlara çevrilmesi idi ancak biz o treni kaçırdık. Artık tek seçeneğimiz BORÇ almak, nereden ya da kimden olduğu zerre önemli değil, uygun koşullarda uygun vade oranlarında borç bulmak. Daralma zamanını bu şekilde borçlanarak atlatmaya bakacağız.

Velhasıl kelam; suçu vatandaşta değil yöneticilerde ararsak çözüme ulaşmak çok daha kolay olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan ve bt