HABER Taşıt kredilerinde üst sınır 120 bin liraya çıkarıldı

Çok farklı bir bakış açınız var. Saygı duyuyorum ancak müsaadenizle bana göre sıkıntılı kısmını açıklamaya çalışayım;

Bizim ekonomik sorunumuz vatandaşın tasarruf etmesi ile ilgili değil vatandaş İphone alıyor diye dolar 1,17den 5,40lara çıkmadı mesela. Sıkıntımızın kaynağı hani yurtdışına para çıkmasın diye ÖTV indirmesin dediğiniz DEVLETin ta kendisi. Bolluk zamanında(2007-2013) ülkeye giren sıcak paranın hepsini betona gömdük. Beton ekonomisine alternatif düşünmedik bile. Günün ederi ile 75bin TL maliyete sahip daireleri 500binlere satıp müteahhidleri zengin ettik. (işin komik tarafı o müteahhitler bu ülkeye güven olmaz diye paralarını yurt dışı hesaplarına aktardı) Şimdi FED para basmayı bitirdi, zaman daralma zamanı o gün yediğimiz hurmaların artık bizi tırmalama zamanı..

Yapılması gereken yurtiçine giren paranın uzun vadeli yatırımlara çevrilmesi idi ancak biz o treni kaçırdık. Artık tek seçeneğimiz BORÇ almak, nereden ya da kimden olduğu zerre önemli değil, uygun koşullarda uygun vade oranlarında borç bulmak. Daralma zamanını bu şekilde borçlanarak atlatmaya bakacağız.

Velhasıl kelam; suçu vatandaşta değil yöneticilerde ararsak çözüme ulaşmak çok daha kolay olacaktır.

Suçu vatandaşta değil yöneticilerde aramakta bence şöyle bir sıkıntı var. Hem yönetici de bu toplumun bir parçası, hem de yöneticiler bu toplumun bir tezahürü aslında. Vatandaş hesap soracak, verdiği oyun karşılığını isteyecek, bu bu bu niye yanlış yapıldı diye hesap soracak. Bizim toplumumuzda ütopya bu gerçi.

Ben zaten ekonomik sıkıntının kaynağı vatandaşın harcamasıdır demiyorum. Devlet parayı betona gömdü de vatandaş da çatır çatır aldı bu evleri kredi çekerek. Yol dedi, köprü dedi. Düşünmedi ki bu işin sonu nereye gider. Tabi ki suçun büyüğü devletin, vatandaş da ucuz paraya alıştı. Dediğim şey şu, vatandaş ucuz yaşamaya alıştı, şimdi ödeme zamanı geldi.

Paramızın değeri 2001 krizine yakın seviyede.
https://twitter.com/ugurses/status/1027163114150748161
 
Devlet yeri arabalara indirim yapsa, en azından ötv indirimi. Ama teşvik yok. Almanyadan gelen audi ile Türkiyede üretilen İ20 aynı vergi bandına sahip. Oysaki amerikada bile Avrupa japon vs otomobillere %30 %20 vergi uygulanıyor.
Ünlü düşünür Elton İstanbullu ne demişi "Imagine all the people buying i10 for today"

Yerli bir otomobil olsa söylediğin doğru. Hyundai yerli değil ki..Fiat da yerli değil. Sen sadece ülke olarak bu araçların belli başlı parçalarını üretmek veya toplamak için yüklenici görevi görüyorsun..Bir aracın %60'lık kısmının senin ülkende toplanması veya belli başlı parçaların yapılması o aracı yerli yapmaz. Egea'nın kontak anahtarında bile MADE IN ITALY yazıyor ne yerlisinden bahsediyoruz :)..İstihdama katkıda bulunuyor evet ama yaptığımız amelelikten başka bir şey değil esasında. Elin İtalyanı, Korelisi seni ucuz iş gücü olarak görüp kullanıyor bir de alkış tutuyoruz ehi ehi %60 yerli diye
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Yerli bir otomobil olsa söylediğin doğru. Hyundai yerli değil ki..Fiat da yerli değil. Sen sadece ülke olarak bu araçların belli başlı parçalarını üretmek veya toplamak için yüklenici görevi görüyorsun..Bir aracın %60'lık kısmının senin ülkende toplanması veya belli başlı parçaların yapılması o aracı yerli yapmaz. Egea'nın kontak anahtarında bile MADE IN ITALY yazıyor ne yerlisinden bahsediyoruz :)..İstihdama katkıda bulunuyor evet ama yaptığımız amelelikten başka bir şey değil esasında. Elin İtalyanı, Korelisi seni ucuz iş gücü olarak görüp kullanıyor bir de alkış tutuyoruz ehi ehi %60 yerli diye

Fazlaca kötümsersin. Bunada şükür demeyi bilmeliyiz.. :)
 
Fazlaca kötümsersin. Bunada şükür demeyi bilmeliyiz.. :)

Şükür etmek başka hayatın gerçekleri başka..Bizim ülkede durum hep böyledir. Çalan, çırpan veya sömüren adam fakir ve geçinemeyen adama hep şükür etmesini söyler. Sen ilk saydığım kategoriden değilsin ancak fazlaca zehirlenmişsin ;)
Gerçekleri görmek veya konuşmak kötümserlik olarak nitelendiriliyorsa fazlasıyla öyleyim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At ve bt
Yerlilik oranı yüksek olan Egea, i20, corolla gibi araçlarda ciddi miktarda ötv teşviği yapılması, hatta kendi üreteceğimiz olası bir yerli otomobilin bile ötv oranında ciddi miktarda iyileştirme yapılması bize ciddi yaptırımlar getirir. Sen ithal otomobillerin vergisini %60-100'lerin üzerinde tutacaksın ama yerli aracına bunlardan çok daha az vergi alacaksın. Onu biraz zor yaparsın. Millet zannediyor ki yerli otomobil üretsek ucuz ucuz otomobile bineceğiz.

Dahil olduğumuz Avrupa Birliği Gümrük Birliği anlaşmasının bazı maddelerinin gereği olarak ' bir tarafın diğer taraf üzerinde haksız rekabet avantajı sağlamasına neden olabilecek tüm bozucu mekanizmaların kaldırılması anlamına geldiği anlayışı mevcuttur. ' şeklinde bir hükmü vardır. Yani sen Almaya'nın ürettiği ithal bir Golf'ün fiyatını ötv gibi vergilerle 200 bin lirada tuttup, ben kendi aracımı ürettim ondan %20-30 ötv alacağım deyip 70-80 liraya falan satamazsın.

Netice itibariyle yerlilik oranı yüksek de olsa, hatta direkt yerli otomobil bile olsa o malın fiyatını aşağı çekebilmen için ekonomini düzeltmen gerekecek. İthal malın da fiyatını aşağılara çekebilmen gerekiyor ki yerli araçla haksız rekabet içine girmesin. İthal maldan yüksek ötv, yerli maldan düşük ötv gibi fahiş rakam farkları oluşturacak bir düzenlemeye gidemezsin.
 
Son düzenleme:
Yerlilik oranı yüksek olan Egea, i20, corolla gibi araçlarda ciddi miktarda ötv teşviği yapılması, hatta kendi üreteceğimiz olası bir yerli otomobilin bile ötv oranında ciddi miktarda iyileştirme yapılması bize ciddi yaptırımlar getirir. Sen ithal otomobillerin vergisini %60-100'lerin üzerinde tutacaksın ama yerli aracına bunlardan çok daha az vergi alacaksın. Onu biraz zor yaparsın. Millet zannediyor ki yerli otomobil üretsek ucuz ucuz otomobile bineceğiz.

Dahil olduğumuz Avrupa Birliği Gümrük Birliği anlaşmasının bazı maddelerinin gereği olarak ' bir tarafın diğer taraf üzerinde haksız rekabet avantajı sağlamasına neden olabilecek tüm bozucu mekanizmaların kaldırılması anlamına geldiği anlayışı mevcuttur. ' şeklinde bir hükmü vardır. Yani sen Almaya'nın ürettiği ithal bir Golf'ün fiyatını ötv gibi vergilerle 200 bin lirada tuttup, ben kendi aracımı ürettim ondan %20-30 ötv alacağım deyip 70-80 liraya falan satamazsın.

Netice itibariyle yerlilik oranı yüksek de olsa, hatta direkt yerli otomobil bile olsa o malın fiyatını aşağı çekebilmen için ekonomini düzeltmen gerekecek. İthal malın da fiyatını aşağılara çekebilmen gerekiyor ki yerli araçla haksız rekabet içine girmesin. İthal maldan yüksek ötv, yerli maldan düşük ötv gibi fahiş rakam farkları oluşturacak bir düzenlemeye gidemezsin.

Ha bir de gümrük birliği vardı değil mi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ha bir de gümrük birliği vardı değil mi :)
Var tabi.. Bu işin yaptırımı var. Sen adamın golf'ünü vergilerle 200 bin lira yapacaksın, kendi ürettiğin aracı 70-80 liraya satacaksın. Hadi canım :D He yerli mal olduğu için bir takım maliyet azaltmalarından dolayı muhakkak fiyat avatantajı olacaktır ama o üretimden kaynaklanan doğal bir fiyat avantajı olacak. Öyle ucuz ucuz otomobile bineceğiz gibi bir durum yok yani :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Yerlilik oranı yüksek olan Egea, i20, corolla gibi araçlarda ciddi miktarda ötv teşviği yapılması, hatta kendi üreteceğimiz olası bir yerli otomobilin bile ötv oranında ciddi miktarda iyileştirme yapılması bize ciddi yaptırımlar getirir. Sen ithal otomobillerin vergisini %60-100'lerin üzerinde tutacaksın ama yerli aracına bunlardan çok daha az vergi alacaksın. Onu biraz zor yaparsın. Millet zannediyor ki yerli otomobil üretsek ucuz ucuz otomobile bineceğiz.

Dahil olduğumuz Avrupa Birliği Gümrük Birliği anlaşmasının bazı maddelerinin gereği olarak ' bir tarafın diğer taraf üzerinde haksız rekabet avantajı sağlamasına neden olabilecek tüm bozucu mekanizmaların kaldırılması anlamına geldiği anlayışı mevcuttur. ' şeklinde bir hükmü vardır. Yani sen Almaya'nın ürettiği ithal bir Golf'ün fiyatını ötv gibi vergilerle 200 bin lirada tuttup, ben kendi aracımı ürettim ondan %20-30 ötv alacağım deyip 70-80 liraya falan satamazsın.

Netice itibariyle yerlilik oranı yüksek de olsa, hatta direkt yerli otomobil bile olsa o malın fiyatını aşağı çekebilmen için ekonomini düzeltmen gerekecek. İthal malın da fiyatını aşağılara çekebilmen gerekiyor ki yerli araçla haksız rekabet içine girmesin. İthal maldan yüksek ötv, yerli maldan düşük ötv gibi fahiş rakam farkları oluşturacak bir düzenlemeye gidemezsin.
Yanlışın var Cenk, ithal ettiğin ülke yada ürüne göre ekstra vergilendirme politikası izlenmesi mümkün.

Örn:

Amerikan yüksek alkollü içkilerine uygulanan ekstra ÖTV.

Ya da Trumpin çin mallarına uyguladığı ekstra vergi gibi.


Yukarıda bahsettiğim şekilde teşvik uygulanabilir bu haksız rekabeti doğurmaz.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yanlışın var Cenk, ithal ettiğin ülke yada ürüne göre ekstra vergilendirme politikası izlenmesi mümkün.

Örn:

Amerikan yüksek alkollü içkilerine uygulanan ekstra ÖTV.

Ya da Trumpin çin mallarına uyguladığı ekstra vergi gibi.


Yukarıda bahsettiğim şekilde teşvik uygulanabilir bu haksız rekabeti doğurmaz.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Onlar kendi aralarında uyguladıkları Serbest Ticaret Anlaşması'nın hükümlerine göre hareket ediyor. Taraf ülkelerin kendi aralarında gümrük vergisi ve kısıtlamalarını kaldırmaları, ancak üçüncü ülkelere karşı ortak bir gümrük tarifeleri oluşturmamaları, anlaşma dışında kalan üçüncü ülkelere her üye ülkenin kendi milli gümrük tarifesini uygulayabildiği bir ekonomik birleşme olarak geçiyor bu.

Dolayısıyla onlar bizim ki Avrupa Birliği Gümrük Birliği anlaşmasına dahil olan ülkelerden değil. He, Avrupa Birliği ülkeleriyle 3.taraf olarak harici bir ticaret anlaşması yapabiliyorlar. Bu noktada yukarıda bahsettiğim gibi Serbest Ticaret Anlaşması dışında kalan üçüncü ülkelere kendi milli gümrük tarifesini uygulayabiliyorlar. Ama bizim AB ülkelerinin ürettiği mallara dair haksız rekabet içerecek bir gümrük tarifesi uygulamamız mümkün değil.

Ayrıca ABD ve Çin gibi ekonomisi büyük olan ülkeler kendi yaptırım ve ticaret kurallarını dayatabilecek güçte. Bizim öyle bir siyasi ve ekonomik gücümüz de yok.
 
Son düzenleme: