KAPALI Tekleme sorunu, ama biraz daha ilginç

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Aracım motor soğukken sorunsuz çalışıyor, ısınmaya başladığı nokta ve üzerinde tekleme sorunu oluyor ve bu sırada gaza basarsam egzozdan yakıt veya su bir sıvı atıyor.
Rölantide de düzensiz ateşleme mevcut ama stop etmiyor
Teklemenin şiddeti değişken artıp azalıyor.
LPG, Benzin fark etmiyor.
Üst devirlerde daha iyi.
Sorun ne olabilir? Tavsiye edilen buji, kablo ve yakıt filtresi bakımı geldi ama bu kadar keskin bir ömrü olduğunu ve iki yakıt filtresinin de aynı anda sorun çıkartacağını zannetmiyorum.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun.
Çok da uzmanı olmamakla birlikte birkaç tavsiyede bulunayım.

Öncelikle arabanın motora bir yerden su girmiş olabilir mi buna emin ol, egzoz manifoldunun durumuna da bir bak, belki de çürüdü veya contası eskidi oradan bir yerden yağmurda falan su aldı sapıttı.

Buji- buji kablosu- bobinlere baktırmakta yarar var.

Sadece benzinde veya sadece tüpte görülse yakıt hattını kontrol et diyecektim de ikisinin de aynı anda gitmesi pek mümkün değil gibi.

Yakıt filtresi de ikinci el araba olduğu için nasıl geçmişi var pek bilinmiyor (bu yorumu da filtreleri aldığından beri değiştirmediğini farzederek söylüyorum) yani her ikisi de benzer zamanda işlevini bitirmiş de olabilir.

Yakıt aldığın yeri değiştirdin mi? Komple bu da önemli.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Geçmiş olsun.
Çok da uzmanı olmamakla birlikte birkaç tavsiyede bulunayım.

Öncelikle arabanın motora bir yerden su girmiş olabilir mi buna emin ol, egsoz manifoldunun durumuna da bir bak, belki de çürüdü veya contası eskidi oradan bir yerden yağmurda falan su aldı sapıttı.

Buji- buji kablosu- bobinlere baktırmakta yarar var.

Sadece benzinde veya sadece tüpte görülse yakıt hattını kontrol et diyecektim de ikisinin de aynı anda gitmesi pek mümkün değil gibi.

Yakıt filtresi de ikinci el araba olduğu için nasıl geçmişi var pek bilinmiyor (bu yorumu da filtreleri aldığından beri değiştirmediğini farzederek söylüyorum) yani her ikisi de benzer zamanda işlevini bitirmiş de olabilir.

Yakıt aldığın yeri değiştirdin mi komple bu da önemli.
su almış olma ihtimali var ya, etkisi olur mu bilmiyorum ama tekleme başlamadan birkaç dakika önce sağlam bir aquaplanning yaşamıştım.
egzoz sistemi de çok uzun olmayan bir süre önce yenilenmiş işçilik hatası vs olabilir ya da aynı conta kullanılmış bile olabilir.

Umarım ateşlemedendir yarın parçaları temin etmeye çalışcam, düzelmezse tekrar yazarım buraya

Yakıt olarak da shell v power'dan shell fuel save'e geçmiştim 100km bile olmamıştır.
 
Öncelikle geçmiş olsun.

Bilgi olması için kendi tecrübemi aktarayım.

Bende de benzinde, gazda ya da sıcak, soğuk fark etmeksizin, daha çok düşük devirlerde gaza yüklenildiğinde teklemeler oluyordu. Ortalama %40-50 oranında ya da daha fazla gaza bastığımda tekliyordu, sabit hızla giderken hiç teklemiyordu. Teklemenin şiddeti gaza basmamla doğru orantılı artıp azalıyordu. Buji kabloları orijinalleri ile değişti ve sorunum çözüldü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Kagan
su almış olma ihtimali var ya, etkisi olur mu bilmiyorum ama tekleme başlamadan birkaç dakika önce sağlam bir aquaplanning yaşamıştım.
egzoz sistemi de çok uzun olmayan bir süre önce yenilenmiş işçilik hatası vs olabilir ya da aynı conta kullanılmış bile olabilir.

Umarım ateşlemedendir yarın parçaları temin etmeye çalışcam, düzelmezse tekrar yazarım buraya

Yakıt olarak da shell v power'dan shell fuel save'e geçmiştim 100km bile olmamıştır.
Bence acele etme. Öncelikle araba bir kurusun, kuru havada bir turlamaya daha çık ve sonrasında duruma bak.

Egzoz sistemi komple yenilendiysen dediğin gibi contadan dolayı sorun olabilir yada çok çok nadir da olsa egzozun kendisi de çıkarabilir ama pek sanmıyorum egzozun kendisi sorun yapsın.

Aquaplanninge girip benzer durumu 2 kez yaşadım ve ilkinde araba nerdeyse stop edecek duruma gelmişti. 100 civarı bir hızla çok ciddi bir birikintiye girmiştim ve birdenbire hızım aşırı düştü sonrasında sağa çekmek zorunda kaldım, belediyenin sol şeridi göl gibi yapmasından dolayı az daha ciddi bir kaza olacaktı, gece olması ve yolda da aydınlatma olmaması ve yolun da işlek olması da cabası. Sağa çekince gaza bas çek yapa yapa kısmen düzeldi, sadece gaz tepkisi biraz kötüleşmişti sonrasında eve gidene kadar orta devirlerde kullandım ve düzeldi. İkincisinde 1-2 saniyelik gaz kesme sonrası tamamen düzelmişti.

Ateşleme parçalarını eğer değiştirmek istiyorsan aklında kaldıysa değiş, harici bence bekle boşa masraf etme.

Yakıt ihtimali bayağı düşük, Shell kullanıyorsun sanmıyorum sorun olacağını ama tam olarak her şeyi kontrol etmek amaçlı ondan da şüphe etmeye devam edebilirsin, eski yakıtını alarak falan.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
garajda bıraktım kuruması için, sabah devam ederse ateşleme bakımını yaptırcam o da olmazsa sıcaklık çok dikkatimi çekiyor, buharlaşmayla alakalı olabilir ama soğutma sistemine de şüpheyle bakıyorum şuan için.
Umarım sabaha düzelir de parçaları internetten rahat rahat sipariş eder sanayi işi yapmamış olurum.
 
garajda bıraktım kuruması için, sabah devam ederse ateşleme bakımını yaptırcam o da olmazsa sıcaklık çok dikkatimi çekiyor, buharlaşmayla alakalı olabilir ama soğutma sistemine de şüpheyle bakıyorum şuan için.
Umarım sabaha düzelir de parçaları internetten rahat rahat sipariş eder sanayi işi yapmamış olurum.
Soğutma sistemiyle alakalı olduğunu pek sanmıyorum. Hortumları falan kontrol et tabi yine de.

Belki de bu olayı tetikleme anı ile sıcaklık şansa o ana denk gelmiştir. Yani soğukken durduğun yerde olduğun için herhangi bir sorun yok ama yola çıkınca bir yerlerden su alıyor gibi.

Bunların hepsi ihtimal tabi, öncelikle güzel gözlem yapmak ve çeşitli senaryolarda denemek lazım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Subaplar sıkmış da olabilir özellikle üst devirlerde yapmayıp alt devirlerde yapması ve bunu motor sıcakken yapması subap sıkma durumuna benziyor, umarım subaplardan dolayı değildir.Eğer öyleyse subap ayarı yapılması gerekir.Çok pahalı bir uygulama olmasa da anlayan bir ustanın iyi işçilik yapması gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve Sirius
Subaplar sıkmış da olabilir özellikle üst devirlerde yapmayıp alt devirlerde yapması ve bunu motor sıcakken yapması subap sıkma durumuna benziyor, umarım subaplardan dolayı değildir.Eğer öyleyse subap ayarı yapılması gerekir.Çok pahalı bir uygulama olmasa da anlayan bir ustanın iyi işçilik yapması gerekir.
ustalara güvenmiyorum 😅
gözümü kapatıp sanayi yoluna babama teslim edicem artık elden bir şey gelmez, kendim yapamam onu 😕
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Subaplar sıkmış da olabilir özellikle üst devirlerde yapmayıp alt devirlerde yapması ve bunu motor sıcakken yapması subap sıkma durumuna benziyor, umarım subaplardan dolayı değildir.Eğer öyleyse subap ayarı yapılması gerekir.Çok pahalı bir uygulama olmasa da anlayan bir ustanın iyi işçilik yapması gerekir.
ya yarın cevabı öğrenirim de, arabayı biraz çalıştırdım ben sence subap yamulması vs olmuş mudur?
 
ya yarın cevabı öğrenirim de, arabayı biraz çalıştırdım ben sence subap yamulması vs olmuş mudur?

Net bir şey söyleyemem belki subap bile olmayabilir, sadece ön sezi, subap yamulması olduğunu zannetmiyorum.Arabayı biraz zorlamışsın herhalde ufaktan biraz irkilme hissettim, az sakin Kağan. :) Her içten yanmalı araçta belli bir sene ve km sonra subaplar kullanıma bağlı olarak sıkar, ayarlanır normal bir işlem endişeye gerek yok.:)
 
Net bir şey söyleyemem belki subap bile olmayabilir, sadece ön sezi, subap yamulması olduğunu zannetmiyorum.Arabayı biraz zorlamışsın herhalde ufaktan biraz irkilme hissettim, az sakin Kağan. :) Her içten yanmalı araçta belli bir sene ve km sonra subaplar kullanıma bağlı olarak sıkar, ayarlanır normal bir işlem endişeye gerek yok.:)
birazcık sıkma vardı ya öncesinde goproda kayıtlı her anı 😅, sonrasında da azıcık denedim noluyo diye asıl korkutan kısım o
Motora bişey olursa fiyat olarak swap daha mantıklı olabilir parçalar yaygın değil insan endişeleniyor.
 
Bugün buji değişimi yapıldı. Özellikle 2. buji tam anlamıyla Allahını görmüş diyebilirim, önceki değişimde tam da sıkılmamışlar aşırı yük altında güç üretiminde sorun olduğunu düşünüyordum açıkçası ama emin de değildim benzin kokusu vs geliyordu.
Üst devirlerin çekişi düzeldi teklemeyi çok az yapıyor ama alt devirlerde azalsa da hala devam ediyor, ustanın dediğine göre yanma odasında ciddi kurum birikmiş yağı yanlışlıkla fazla doldurmuştum onunla alakası olabilir. Özellikle subap ayarını sordum; benzinde katkıyla düzelene kadar kullanmamı söyledi düzelince de bilgisayara bağlayıp bir ayar yapacakmış.
Her kullandığımda daha iyiye gidiyor ve daha öncesinden egzoz temizdi şuan gerçek manada soba borusu gibi. Umarım daha başka bir şey çıkmadan düzelir, gelişmeleri yazarım buraya.

Bu da 20 km yol ve rölantide uzun süre çalışmasından sonraki yakıt durumu, 3 diş yemiş maşallah diyelim.

IMG_20200509_132532.jpg
 
Son düzenleme:
Bugün buji değişimi yapıldı. Özellikle 2. buji tam anlamıyla Allahını görmüş diyebilirim, önceki değişimde tam da sıkılmamışlar aşırı yük altında güç üretiminde sorun olduğunu düşünüyordum açıkçası ama emin de değildim benzin kokusu vs geliyordu.
Üst devirlerin çekişi düzeldi teklemeyi çok az yapıyor ama alt devirlerde azalsa da hala devam ediyor, ustanın dediğine göre yanma odasında ciddi kurum birikmiş yağı yanlışlıkla fazla doldurmuştum onunla alakası olabilir. Özellikle subap ayarını sordum; benzinde katkıyla düzelene kadar kullanmamı söyledi düzelince de bilgisayara bağlayıp bir ayar yapacakmış.
Her kullandığımda daha iyiye gidiyor ve daha öncesinden egzoz temizdi şuan gerçek manada soba borusu gibi. Umarım daha başka bir şey çıkmadan düzelir, gelişmeleri yazarım buraya.

Bu da 20 km yol ve rölantide uzun süre çalışmasından sonraki yakıt durumu, 3 diş yemiş maşallah diyelim.

Ekli dosyayı görüntüle 26085
geçmiş olsun. hazır sokaklar caddeler de boşken yüksek devirli kullanım herhalde işi düzeltecektir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...