KAPALI Tekleme sorunu, ama biraz daha ilginç

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Aracım motor soğukken sorunsuz çalışıyor, ısınmaya başladığı nokta ve üzerinde tekleme sorunu oluyor ve bu sırada gaza basarsam egzozdan yakıt veya su bir sıvı atıyor.
Rölantide de düzensiz ateşleme mevcut ama stop etmiyor
Teklemenin şiddeti değişken artıp azalıyor.
LPG, Benzin fark etmiyor.
Üst devirlerde daha iyi.
Sorun ne olabilir? Tavsiye edilen buji, kablo ve yakıt filtresi bakımı geldi ama bu kadar keskin bir ömrü olduğunu ve iki yakıt filtresinin de aynı anda sorun çıkartacağını zannetmiyorum.
 
Son düzenleme:
Bugün buji değişimi yapıldı. Özellikle 2. buji tam anlamıyla Allahını görmüş diyebilirim, önceki değişimde tam da sıkılmamışlar aşırı yük altında güç üretiminde sorun olduğunu düşünüyordum açıkçası ama emin de değildim benzin kokusu vs geliyordu.
Üst devirlerin çekişi düzeldi teklemeyi çok az yapıyor ama alt devirlerde azalsa da hala devam ediyor, ustanın dediğine göre yanma odasında ciddi kurum birikmiş yağı yanlışlıkla fazla doldurmuştum onunla alakası olabilir. Özellikle subap ayarını sordum; benzinde katkıyla düzelene kadar kullanmamı söyledi düzelince de bilgisayara bağlayıp bir ayar yapacakmış.
Her kullandığımda daha iyiye gidiyor ve daha öncesinden egzoz temizdi şuan gerçek manada soba borusu gibi. Umarım daha başka bir şey çıkmadan düzelir, gelişmeleri yazarım buraya.

Bu da 20 km yol ve rölantide uzun süre çalışmasından sonraki yakıt durumu, 3 diş yemiş maşallah diyelim.

Ekli dosyayı görüntüle 26085

Katkı ile birlikte kurumu atar umarım, talihsizlik olmuş, geçmiş olsun.
 
IMG_20200511_113723.jpg


Sanayideki herhangi bir kimseye güvenim olmadığı için bilgisayara bağladım...
 
Hocam selam, az buçuk yaşadıklarımdan aklıma gelenleri paylaşmak isterim;
-egzos sisteminin kontrolü (katalizör ve susturucular manifold vs.)
-motor kompresyon testi.
-ateşleme sisteminin bileşen kontrolü( buji, kablo, bobin, alternatör)
-hava debimetresinin sokedini çek araba düzelirse direkt hava debimetresinden olduğu anlaşılmış olur.
-lpg ve benzin enjektör kontrolü eğer düzenli püskürtme yapmıyorsa hem ileride büyük sıkıntı doğurur hemde tekleme yapar.
- Ve benimde başıma gelen şey tekleme sonucunda ortaya cıkan sorunum beyinden olduğu anlaşılmıştı. En son olarak beyin.
 
Lehim işi tutmadığı için babam arabayı bir yere daha götürüyor, özet olarak diyorlar ki bu araba vtec açmıyor, bilgisayara bağlanıp kalibrasyon yapılması lazım ankarada yaparlar onu 💁🏻‍♂️
 
Saçma sapan işler sonunda debimetre denen parçanın tamamen kullanılmaz halde olduğu ve yeni parça gerektiği sonucu çıktı, Türkiye'de kara borsa olduğundan dolayı yurtdışından alıcam micra k11 sahibi arkadaşların başına sık gelen bir durum.
2000 model öncesinde sorun yaşanırsa ikinci el çalışan bir parça revizyon görüp takıldığında baya bi götürüyormuş 2000 sonrasında mecburen 0 parça alınmalıymış.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...