Tesla Model Y LR Hikayem

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar selam,

Bazılarınız biliyo, konu burdan başlıyor:


Araçla ilgili ilk düşüncelerim vs. hep burda, çok dağıldığı için bu başlık altında toplamaya karar verdim.

Araç yıllar sonra içimdeki video çekme şevkini tetikledi, alıştıkça sevmeye başladım, ilk başta bu ne yahu diyorsunuz.

İlk video olarak kimsenin cevabını bilmediği wallbox kurulumu hakkında nüanslar oldu:

WallBox Kurulum

Videodaki reklam mahvetti işi ama 5 saatlik editimi çöp etmeye kıyamadım, çekim de aceleye geldi, sonraki video arabada uyumalı bir seyahat olacak, onun çok ilgi çekeceğini düşünüyorum.

Şimdilik böyle, araçla ilgili tüm hikayem bu konu başlığı altında olacaktır
 
Arkadaşlar selam,

2 ve 3 . bölümü de koydum. Böyle doya doya anadolumsulu, teslalı, gezelim görelimli bi konsept yarattım.


 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bunun dışında, evdeki elektrik fatura türünü değiştirdim. Normalde 200-250₺ gelen elektrik faturası şu an 1200-1300₺ civarı geliyor.

Yeni tarifede arabayı gece 11 den sonra şarj edersem kmde 22-28 kuruş arası bi tüketimim olcak. MTV yi mümkğnse katmayalım…

Erken davranıp kışlık lastik aldim. EV almak için mantıklı bir sebep göremedim ve sFarkları anlatan video:


Lastik olarak adet 5600₺ ye 255/45 R19 104V Bridgestone Blizzak LM005 aldım. Toplam 22400₺ 6 taksit :( :( 2023 23-30. hafta üretim karışık. Bulması oldukça zor bu ebadı. Önceki senelerde kullanıcı yorumları çok iyiydi. Deneyimlemek istedim.

IMG_9268.jpeg
IMG_9269.jpeg
IMG_9270.jpeg
Onun dışında aracın lifte kaldırılırken zarar görmemesi için Tesla için özel üretilmiş lift takozlarından aldım 400 liraya

IMG_9391.jpeg
IMG_9390.jpeg
 
IMG_9538.jpeg


Evin iki üyesi sonunda mainhouse da buluştu :)

Kısmet olursa 1 sene içinde Tesla’yı annemlere devredip 308’i satıp çok çılgın bir planım olacak.

Bu arada biraz önce iki aracı peş peşe aynı rotada kullandım, desibelmetre de açtım. Aşağı yukarı yalıtım olarak aynı arabalar. Kaliteler falan aynı.
 
Son düzenleme:
Tekrardan selam, kulaklara çok güvenmeyip iki arabayıda telefondan kaydettiğim dbmeter programından karşılaştırdım, sonuç ilginç(soldaki tesla, sağdaki 308)

not: aynı yol, aynı hız, aynı rota, orta konsola sabitlenmiş aynı telefonla ölçüm yapıldı, ekran görüntüsü attığım telefonlar kendi telefonumdam çekip aktardığım videolardır.

IMG_9543.pngIMG_9544.pngIMG_9545.png

Anlık ölçülen birimlere değil, grafiğe odaklanın. İlginç bir şekilde 308’in yalıtım daha iyi çıkıyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9546.png
    IMG_9546.png
    3.3 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_9547.png
    IMG_9547.png
    3.4 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Hyundai & Kia elektrikli dünyasına geçiş ile birlikte yeni VW olma yolunda ilerliyor. Tabi bu marka algısını yıkmak çok zor iş. Bende ki algısıyla da ben Tesla rahat geçer derdim ama kazın ayağı öyle değilmiş


EV6 gerçekten tasarım olarak çok beğendiğim bi araçtı, yolda görünce dur şunu tokatlayayım da yerini bilsin dedim. Lannnnnn, didim, yetişemiyoz gardaşşşş. Bi baktım, 585 beygir imiş :(
 
Tekrardan selam, kulaklara çok güvenmeyip iki arabayıda telefondan kaydettiğim dbmeter programından karşılaştırdım, sonuç ilginç(soldaki tesla, sağdaki 308)

not: aynı yol, aynı hız, aynı rota, orta konsola sabitlenmiş aynı telefonla ölçüm yapıldı, ekran görüntüsü attığım telefonlar kendi telefonumdam çekip aktardığım videolardır.

Ekli dosyayı görüntüle 43675Ekli dosyayı görüntüle 43676Ekli dosyayı görüntüle 43677

Anlık ölçülen birimlere değil, grafiğe odaklanın. İlginç bir şekilde 308’in yalıtım daha iyi çıkıyor.
Bu farklar oldukça fazla..

Model Y nin biraz gürüllü olduğunu ben de, hiç kulak kabartmasam bile hissetmiştim..
Problem arabanın iç akustiği ve arkada bir pandizot olmaması, bagajın davul etkisi yapması deniyor.

Yeni Model 3 ler baya bir elden geçmiş bu minvalde.. belki Yeni model Y ler de de durum bu yönde iyileşir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Arkadaşlar selamlar,

Konu epeydir güncellenmiyor, öncelikle sizlerle tüketim verilerimi paylaşmak istiyorum:
(Hesaplama detayları için: https://www.tesla.com/tr_tr/support/tesla-app/charge-stats

Şu ana kadar yaklaşık 29 bin km yol yapmışım(29.07.2023). 8 ayı aşkın sürede ciddi yol yaptım (arap yağı bol buldu mu k*ç*na başına sürermiş)

IMG_6041.jpeg

%7 şebeke verim kaybı, %10 civarı da güvenlik modu ve diğer çevre bileşenlerine enerjimiz gittiğini varsayarsak benim gerçek menzilim bu süreçte 350 km civarı! Bu verinin yarısı kış şartlarından oluşturmaktadır. Kışlık lastik ve kışın jantı kapaksız kullanmam tüketimi %15-20 civarlarında arttırdı.

Evde şarj ettiğim kısım bilin ki şehir içi kullanımdır. Ankara’nın dışında oturduğum ve ağırlıklı çevre yolu kullandığım için standart bir kullanıcıya göre tüketimim oldukça yüksek. Km başına tüketim de TL bazında düşük olduğu için basarak kullanıyorum dersem hiç yalan olmaz :) İyi de seyahat etmişim, şu anda da ediyorum. En az 7-8 gece otel yerine arabada kalma masrafsızlığıyla orda da beni yaklaşık 15 bin TL den kurtardı.

IMG_6037.jpeg

Evet, gördüğünüz doğru. D segmenti benzinli bir SUV ye göre yaklaşık 80 bin TL kârdayım! Dediğim otel masraflarıyla 100 bin diyebiliriz. O yüzden yıllık 36 bin TL MTV benim için oldukça önemsiz. Ayrıca benzinliğe her yanaştığımda gelen 2-2.5 bin TL huzursuzluğu da ortadan kalktı. Ay yakıt fiyatı düştü kalktı umrumda değil artık!

IMG_6038.jpeg

Uygulamadaki benzin fiyatları şöyle:

IMG_6039.jpeg
Yakıtı D-SUV benzinli aracın tüketimini baz alıyor. İnanın benimkisi gibi bir sürüşle bu cüssede benzinli bir aracın uzun dönem tüketimi 12-13 L/100km, uygulama 9.5L üzerinden hesaplıyor.

IMG_6040.jpeg
Peki ya bakım diyenleriniz olacaktır, o ne ki? Bakım masrafımız sıfır. Sadece 3. yılda bi polen filtresi değişiyor, 4. yılda da fren hidroliği vs. değişir. İlerleyen kmlerde alt takım vs. revize etCam tavan çatlağımız var ne yazık ki Ağustos ayından beri, Ankara’da açılan Tesla servisine götürdüm ve taş çarptığı tespit edildiği için garantiye sokulmadı. Önemli değil, böyle de kullanırım ya da kaskodan yaptırabilirim, maliyeti 55 bin ₺.

Peki menzil çıktılarım neler? Standart bir kullanıcı yazın insan gibi sürerse şehir içi 500 kmleri rahatlıkta görebilir, kışın 400-450 civarı. Uzun yolda hız sınırları dahilinde gidildiğinde 400 civarları, kışın 350 civarları gerçekçi veriler. Otoban süratlerinde (130-150kmh) bu veriden %10-15 civarı eksiltin diyebilirim.

Çok uzun yol yaptı , her yerde şarj istasyonu var arkadaşlar, her yerde, evet! Lixhium uygulamasını indirip kendiniz de inceleyebilirsiniz. Doğu bölgesine hiç gitmedim, giden arkadaşlar problem yaşamadığını ilettiler. Doğu ve Karadeniz dışında şu an neredeyse Tüm Türkiye’yi gezdim, problem yok. İlerleyen zamanlarda oraları da gezeceğim.

Şu an yıllık 40-45 bin km yapıyorum gibi gözüküyor. Böyle giderse 10 yıldan önce pil-motor masrafım olmayacak gibi duruyor. O da 10 yıl sonra epey ucuzlar zaten. Normalde yılda 15-20 bin km yapan biriydim. Yürütme masrafları düşük olunca şımarmış olabilirim :) Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Son düzenleme: