Ticari Kapışması

Hangi minibüs ? (MİNİBÜS)

  • Ford Transit Mininbüs 460ED (16+1/17+1) Trend / Deluxe / Manuel 6 İleri

  • Mercedes Benz Sprinter Minibüs 516 (19+1/22+1) / Manuel 6 ileri


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MustafaCan

Asfalt Kurutucu
25
21
Ford Transit:
Çekiş : Arka
Silindir Sayısı : 4
Maksimum güç (PS/RPM) : 150
Lastikler : 195/75 R16C
Tavan Tipi : Yüksek
Yakıt Tüketimi : Şehir İçi 9,2 - Şehir Dışı 7,4 - Karışık 8,1
C02 Emisyonları (g/km) : 212

Mercedes Sprinter:
Maksimum Güç : 163 Bg 3800 d/d
Maksimum Tork : 360 Nm 1400 - 2400 d/d
Çekiş : Arka
Lastikler : 205 / 75 R 16
Tavan Tipi : Yüksek
Yakıt Tüketimi : Şehir İçi (10.4 - 8.3) - Şehir Dışı (7.6 - 7.2) - Karışık (8.4 - 7.8)




 
Yolcu taşımacılığı içinse sprinterı tavsiye ederim. Kendi arabasıyla turizmde yaklaşık 1 yılda 120.000 km yaptı çok memnun. Şuan yeni bir tane daha aldı okul servisi olarak çalışıyor
 
Yolcu taşımacılığı için bu araçların genelinden tiksiniyorum desem abartmış olmam. Piyasanın en iyi ticarilerinden biri olan sprinter'ın son kasası Kastamonu-Sinop arası güzergahta şehirlerarası yolcu taşımacılığında da kullanılıyor. Bozuk yollarda arka tarafta oturan yolcular nasıl bir işkence çekiyor, bel ve popo ağrısı yaşıyor anlatamam. Yük taşıyacaksan makaslı süspansiyon koyulmasını anlarım da yolcu taşıyan bol koltuklu bir sprinter'ın makaslı süspansiyonla üretilmesini bana kimse izah edemez. Her çukur, tümsek ve bozuk yol maalesef ki makaslı arka süspansiyon yüzünden belinize, sırtınıza ve poponuza darbe olarak geri dönüyor. Kısa mesafelerde belki çok sorun olmaz ama yolculuk süresi uzadıkça, hele ki bozuk yollarda kullanılıyorsa tam bir çin işkencesi.
 
Yolcu taşımacılığı için bu araçların genelinden tiksiniyorum desem abartmış olmam. Piyasanın en iyi ticarilerinden biri olan sprinter'ın son kasası Kastamonu-Sinop arası güzergahta şehirlerarası yolcu taşımacılığında da kullanılıyor. Bozuk yollarda arka tarafta oturan yolcular nasıl bir işkence çekiyor, bel ve popo ağrısı yaşıyor anlatamam. Yük taşıyacaksan makaslı süspansiyon koyulmasını anlarım da yolcu taşıyan bol koltuklu bir sprinter'ın makaslı süspansiyonla üretilmesini bana kimse izah edemez. Her çukur, tümsek ve bozuk yol maalesef ki makaslı arka süspansiyon yüzünden belinize, sırtınıza ve poponuza darbe olarak geri dönüyor. Kısa mesafelerde belki çok sorun olmaz ama yolculuk süresi uzadıkça, hele ki bozuk yollarda kullanılıyorsa tam bir çin işkencesi.
Tam olarak bu sebepten Transit'e verdim oyumu. Transit'in son kasası nasıldır bilmiyorum ama Sprinter nasıldır çok iyi biliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk
Bazı firmaların Sprinter'i şart koştuğunu duymuştum ve konfor olarak da daha iyi zaten. Dayanıklılık konusunda Transit biraz daha iyi.
 
Tam olarak bu sebepten Transit'e verdim oyumu. Transit'in son kasası nasıldır bilmiyorum ama Sprinter nasıldır çok iyi biliyorum :)
Ben crafter ve transit hiç deneyimlemedim. Muhtemelen onlar da makaslı süspansiyon kullanıyordur. Ama sprinter'da yaşadığım tecrübeyi hiç unutmam yani. Makaslı süspansiyon olabileceğini hiç düşünmezdim, düşünebilsem direkt arka tekerleğin tam üzerindeki tekli koltuğa oturmak gibi bir hataya düşmezdim :D Araçtan indikten sonra eğilip altına bakınca ' şimdi anladım neden işkence çektiğimi ' dedim kendi kendime :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt
Tam olarak bu sebepten Transit'e verdim oyumu. Transit'in son kasası nasıldır bilmiyorum ama Sprinter nasıldır çok iyi biliyorum :)
Son kasa transit okul servisim ve düzergahımızın yarısı bozuk yol.Ön taraf konforu gayet iyi fakat arkada uçuyoruz yol tutan biriyse eğer arkada oturan kişi kesinlikle kusar.Konfor 0.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
vw crafter ı da tavsiye ederim 2.0 tdi bi turbo 163 hp 400 nm tork ve bir depo ile(75 lt) 950 km gidebilir deniyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Transitin 14+1 tek teker 135 ps olan versiyonunu şehiriçi - şehirler arası yeterince fikir sahibi olacak kadar kullanarak tecrübe ettim.
Boş ağırlığı 2650 kg olduğu için kalkıştan itibaren yolun akış hızına ulaşmak için devir çevirmek gerekiyor yoksa çok zayıf hissetiriyor ve bu şekilde karma 13 litre yakıyordu.
16+1 olan uzun karoser halininde 3000kg olduğunu düşününce 155ps ye rağmen yakıt-performans anlamında yüz güldürmez ancak bu segmentte neredeyse hepsi benzer durumda.
Manevra kabiliyeti,görüş açıları çok iyi geldi bana.Ön kokpit,tuş yerleşimleri,eşya gözleri vs de şoför açısından oldukça kullanışlı.
Ancak en önemli nokta konfor-yol tutuş anlamında hiç beğenmedim.(235 65 r16c yeni petlas lastikleriyle)Yoldaki ağır vasıtaların oluşturduğu kanallarda seke seke gidiyordu sağ şeritte düşük hızlarda bile korkutuyor,kullandığım diğer ticari-minibüs tarzı araçlara kıyasla.
Bir diğer nokta özellikle bu tür araçlar için dayanıklılık mevzusu,600 bin km civarlarında eski kasa sprinter kullanmıştım onun özellikle arka yolcu kısmı daha diri kalmıştı henüz 200bini görmemiş transite oranla.
Transitin arkada pencerelerden,sunrooftan vb sabit olmayan yerlerinden çatır çatur sesler geliyordu ilginç bir şekilde.
Sonuç olarak son kasa sprinteri kullanmamış olmamdan dolayı tavsiyede bulunamam ancak transitin eksi yönlerini bilin istedim.
 
Son düzenleme:
Yolcu taşımacılığı için bu araçların genelinden tiksiniyorum desem abartmış olmam. Piyasanın en iyi ticarilerinden biri olan sprinter'ın son kasası Kastamonu-Sinop arası güzergahta şehirlerarası yolcu taşımacılığında da kullanılıyor. Bozuk yollarda arka tarafta oturan yolcular nasıl bir işkence çekiyor, bel ve popo ağrısı yaşıyor anlatamam. Yük taşıyacaksan makaslı süspansiyon koyulmasını anlarım da yolcu taşıyan bol koltuklu bir sprinter'ın makaslı süspansiyonla üretilmesini bana kimse izah edemez. Her çukur, tümsek ve bozuk yol maalesef ki makaslı arka süspansiyon yüzünden belinize, sırtınıza ve poponuza darbe olarak geri dönüyor. Kısa mesafelerde belki çok sorun olmaz ama yolculuk süresi uzadıkça, hele ki bozuk yollarda kullanılıyorsa tam bir çin işkencesi.
Panelvan minibüs ten açma ise süspansiyon sisteminde değişiklik olabilir mi acaba @Cenk hocam...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Panelvan minibüs ten açma ise süspansiyon sisteminde değişiklik olabilir mi acaba @Cenk hocam...
Yok hocam panelvandan dönme değildi. Direkt sıfır alınmış daha ilk bakımına bile girmemiş, alınır alınmaz da aracın içini profesyonel bir yerde yaptırmışlar, arka sağ ve sol alt köşelerde boylu boyunca ısıtma için kalorifer hattı falan her şeyi vardı. Tam olarak buydu;
mercedes-sprinter-004.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
Yok hocam panelvandan dönme değildi. Direkt sıfır alınmış daha ilk bakımına bile girmemiş, alınır alınmaz da aracın içini profesyonel bir yerde yaptırmışlar, arka sağ ve sol alt köşelerde boylu boyunca ısıtma için kalorifer hattı falan her şeyi vardı. Tam olarak buydu;
Ekli dosyayı görüntüle 9823
O zaman fazla yorum yapamayacağım hocam ticari konusunda bilgim bu kadar:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O zaman fazla yorum yapamayacağım hocam ticari konusunda bilgim bu kadar:)
Benim de bilgim yok zaten. Sadece yolcu tecrübesi diyelim :) Ön taraf oldukça konforlu ama arka tarafta yaprak yaylar kullanılmış ve arka tekerleklerin üstüne gelen koltuklar oldukça rahatsız. Arka tekerleklerden ne kadar uzak oturursan o kadar rahat yolculuk ediyorsun :)
 
Benim de bilgim yok zaten. Sadece yolcu tecrübesi diyelim :) Ön taraf oldukça konforlu ama arka tarafta yaprak yaylar kullanılmış ve arka tekerleklerin üstüne gelen koltuklar oldukça rahatsız. Arka tekerleklerden ne kadar uzak oturursan o kadar rahat yolculuk ediyorsun :)

Transit’te arkada uçuyoruz vallaha tümseklerde popomuz koltuktan kesiliyo :D


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Cenk
turizmde çalışırken crafter volt lt35 kullanıyorduk ve araç o kadar rahattı ki içeride yolcular yorulmadan varacağı destinasyona varıyordu ,şu an satışta olan volt daha konforlu ve daha iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hergün sabah aynı dolmuşa biniyorum (Transit). Orta multimedya kontrolleri vs. fiestada ki orta konsolun büyüğü. Göstergeler, vites topuzu ve direksiyon Focus. Konsol büyütülmüş tourneo connect. Çekiş olarak sıkıntısını görmüyorum. Öne oturunca (ORJİNAL KOLTUĞU) baya rahat. Transit konfor konusunda da iyi. Yolda giderken çok dikkatimi çekti dolmuş daha 30.000de. Trim sesi vs (YÜKSEK HİZDA VAR) yok. Konforu güzel.
Sprinter için ise Dik konumlandırılmış orta konsol (ŞAHSİ GÖRÜŞÜM) insanı çok boğuyor. Ama heralde dijital klima, var. Motor performansı olarak motor performansı olarak 0-100 17 saniye Transit 14sn. Ama Transit, Sprinter'a göre daha çok bağırıyor. Mercedes ben burdayım dediği noktalar çok. Dik konumlardırılm ış konsoldan dolayı daha fazla on mekan hacmi sunuyor. Multimedya ekranı daha büyük ve renkli :D Mercekli far tasarım (GÖRECELİ) vs. vs.
Benim şahsi görüşüm ve tercihim Transitten yana olurdu. Sprinter eski bir minibüs, artık makyaj değil kasa değişimi gerek.
 
Yolcu taşımacılığı için Sprinter daha konforlu bir seçim. Parça maliyetleri açısından Transit daha iyi bir seçim olabilir. Yeni Transit'i çok seviyorum ve konforu da Sprinter kadar olmasa da iyi. Çift teker olduğundan dolayı Transit'in yolcu sayısı arttığında avantajı olacaktır. Yakıtlarının arkadan itiş dolayısıyla hemen hemen aynı olacağını düşünüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...