AÇIK Tiguan 1.4 TSİ 4 Motion Alınır mı ? / 1.000.000 TL Bütçe ile SUV Seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan g.c.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

g.c.

Gökhan
Panpa
1,721
Marka
Mitsubishi
1.4 TSI 4motion Sport&Style 125hp 117bin km(Triger değişmiş) 2015


1.4 TSI Sport&Style 122hp 70bin km (yetkili servis bakımlı) 2014


Arkadaşlar aracım için kaporayı aldım ve bütçem dahilinde alabileceğim en uygun araç için araştırmalarımı Tiguan üzerine kaydırdım. Hiç sahibi olmadığım bir araç ve motor. Sizlerden destek istiyorum.

4motion yol tutuşta ya da hafif arazide tercih sebebi midir?

2014 düşük km eski motor mu
2015 biraz yüksek km, güncelleme almış motor mu?


Tiguana alternatif Kadjar var ancak özellikle manuel tiguan'in yürütme maliyetinin üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. Kolay kolay araç değiştirebilen biri olmadığım için bu sefer en kötü satarım anasını satim diyorum.

hadi bir el atın şu garibe bir araba bulalım :)
 
1.4 TSI 4motion Sport&Style 125hp 117bin km(Triger değişmiş) 2015


1.4 TSI Sport&Style 122hp 70bin km (yetkili servis bakımlı) 2014


Arkadaşlar aracım için kaporayı aldım ve bütçem dahilinde alabileceğim en uygun araç için araştırmalarımı Tiguan üzerine kaydırdım. Hiç sahibi olmadığım bir araç ve motor. Sizlerden destek istiyorum.

4motion yol tutuşta ya da hafif arazide tercih sebebi midir?

2014 düşük km eski motor mu
2015 biraz yüksek km, güncelleme almış motor mu?


Tiguana alternatif Kadjar var ancak özellikle manuel tiguan'in yürütme maliyetinin üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. Kolay kolay araç değiştirebilen biri olmadığım için bu sefer en kötü satarım anasını satim diyorum.

hadi bir el atın şu garibe bir araba bulalım :)
Zor soru.
Tsi motorlarda ağır bakım kaç km veya yılda yapılıyor? Muhtemelen 70 bin km'den sonra 117 bin km'den öncedir. İlk ilanda triger gibi ağır bakımları yapılmış ordan bir masrafınız olmayacak. Nerden baksanız 20-30 cepte kalacak.
70 bin km'de olanı alsam km gelmese de yıl gelmese de trigerini değiştiririm, ordan -30'luk olurum. Ben bu şartlar altında ilk ilandakini alırdım, hem daha güncel motor hem ağır bakımları yapılmış. Çok km yapan biri değilseniz 117 bin km zaman içinde düşük km klasmanına da girer.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve nıneleven
1.4 TSI 4motion Sport&Style 125hp 117bin km(Triger değişmiş) 2015


1.4 TSI Sport&Style 122hp 70bin km (yetkili servis bakımlı) 2014


Arkadaşlar aracım için kaporayı aldım ve bütçem dahilinde alabileceğim en uygun araç için araştırmalarımı Tiguan üzerine kaydırdım. Hiç sahibi olmadığım bir araç ve motor. Sizlerden destek istiyorum.

4motion yol tutuşta ya da hafif arazide tercih sebebi midir?

2014 düşük km eski motor mu
2015 biraz yüksek km, güncelleme almış motor mu?


Tiguana alternatif Kadjar var ancak özellikle manuel tiguan'in yürütme maliyetinin üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. Kolay kolay araç değiştirebilen biri olmadığım için bu sefer en kötü satarım anasını satim diyorum.

Vallahi, 2.elde bu kadar detaylı karar vermenin sonu iyi bitmiyor bende :) Sahibine , arabanın içine sinme durumuna göre karar verin derim.
4 Motion hafif arazide iş yapar, Haldex kontroller takıp 50/50 de yapılabiliyor da standart kullanıcı onunla uğraşmaz. Onu yapınca ağır araziye bile göz kırpmaya başlar, en azından çekiş olarak. Lift kit, lastik falan saymıyorum.

Şu ikisi birleşince ortaya dehşet birşey çıkıyor :)


En yakın bunu bulabildim;

 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
1.4 TSI 4motion Sport&Style 125hp 117bin km(Triger değişmiş) 2015


1.4 TSI Sport&Style 122hp 70bin km (yetkili servis bakımlı) 2014


Arkadaşlar aracım için kaporayı aldım ve bütçem dahilinde alabileceğim en uygun araç için araştırmalarımı Tiguan üzerine kaydırdım. Hiç sahibi olmadığım bir araç ve motor. Sizlerden destek istiyorum.

4motion yol tutuşta ya da hafif arazide tercih sebebi midir?

2014 düşük km eski motor mu
2015 biraz yüksek km, güncelleme almış motor mu?


Tiguana alternatif Kadjar var ancak özellikle manuel tiguan'in yürütme maliyetinin üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. Kolay kolay araç değiştirebilen biri olmadığım için bu sefer en kötü satarım anasını satim diyorum.

hadi bir el atın şu garibe bir araba bulalım :)
1-) https://shbd.io/s/UkXyZBNG

2-) https://shbd.io/s/1lcisd8E

3-) https://shbd.io/s/Vcvbk6Iz

4-) https://shbd.io/s/6NxHoXQT

5-) https://shbd.io/s/srWS16nY

6-) https://shbd.io/s/t9XVyQqA

7-) https://shbd.io/s/PA1BahWL


Gibi gibi 😊
 
Son düzenleme:
  • Wow
Tepkiler: nıneleven
Ben de diyorum Tiguan hadi pahalı.. Ondan 2012 Manuel 120.000'dekisi 950 ediyor. Hepsi böyleymiş 😞

Gerek yok, VW parasına diğerleri alınmaz..

Arabadan dolayı demiyorum, Tiguan'ı satan adam kaça aldı ? Eski kasa Kia'yı satan adam kaça aldı ? O kârı yaptırmak istemiyorum ona 😁

Ne bileyim Talisman'ı da bir ara böyle yapmışlardı, sıfır alırken Trendline parasına 4Control'lü aldılar.. 2.elde dolu diye Highline Passat'la dengiz ya biz.. Oldu hemen 🙂

Renocular felaket 😅 1.5DCi ise alaaahhh..
911 Turbo'dan iyidir onun Joy paket beyaz Megane 4'ü..
 
Ben de diyorum Tiguan hadi pahalı.. Ondan 2012 Manuel 120.000'dekisi 950 ediyor. Hepsi böyleymiş 😞

Gerek yok, VW parasına diğerleri alınmaz..

Arabadan dolayı demiyorum, Tiguan'ı satan adam kaça aldı ? Eski kasa Kia'yı satan adam kaça aldı ? O kârı yaptırmak istemiyorum ona 😁

Ne bileyim Talisman'ı da bir ara böyle yapmışlardı, sıfır alırken Trendline parasına 4Control'lü aldılar.. 2.elde dolu diye Highline Passat'la dengiz ya biz.. Oldu hemen 🙂

Renocular felaket 😅 1.5DCi ise alaaahhh..
911 Turbo'dan iyidir onun Joy paket beyaz Megane 4'ü..
Hadi 1.5dci neyse de, bu 1.3 tce mafyasina ne demeli?
 
Zor soru.
Tsi motorlarda ağır bakım kaç km veya yılda yapılıyor? Muhtemelen 70 bin km'den sonra 117 bin km'den öncedir. İlk ilanda triger gibi ağır bakımları yapılmış ordan bir masrafınız olmayacak. Nerden baksanız 20-30 cepte kalacak.
70 bin km'de olanı alsam km gelmese de yıl gelmese de trigerini değiştiririm, ordan -30'luk olurum. Ben bu şartlar altında ilk ilandakini alırdım, hem daha güncel motor hem ağır bakımları yapılmış. Çok km yapan biri değilseniz 117 bin km zaman içinde düşük km klasmanına da girer.

120 binde triger değişimi öneriliyormuş (önceleri 180k) ilk ilandakinin sahibi erken değiştirmiş. Yilda 9-10bin ancak yapabiliyoruz. 125lik yeni motor bana da daha mantıklı geliyor.
 
Öyle bir aralıkta ki bütçe (950k) 200k daha koyabilsem hem kilometreler düşüyor hemde modeller zenginleşiyor. Dizel crvden temiz xtraile secenekler artıyor.

Ne yazık ki öyle bir imkanım yok. O yüzden tüm mevcut seçenekler arasında en mantıklı olan yine Tiguan gibi duruyor.

(Duygusal tercih yap deseler ben gider 2017 dizel asx alırım ama satması gercekten zormuş. Deneyimledik)
 
Vallahi, 2.elde bu kadar detaylı karar vermenin sonu iyi bitmiyor bende :) Sahibine , arabanın içine sinme durumuna göre karar verin derim.
4 Motion hafif arazide iş yapar, Haldex kontroller takıp 50/50 de yapılabiliyor da standart kullanıcı onunla uğraşmaz. Onu yapınca ağır araziye bile göz kırpmaya başlar, en azından çekiş olarak. Lift kit, lastik falan saymıyorum.

Şu ikisi birleşince ortaya dehşet birşey çıkıyor :)


En yakın bunu bulabildim;


Kamp yapan biri olarak bazen kumsal kenarı, bazen de çamurlu zeminde ihtiyaç oluyor. (Kar kış buralarda yok o yüzden kardaki artisini yok sayiyorum) daha fazlasına ihtiyaç olmadı hiç.
 
Ben de diyorum Tiguan hadi pahalı.. Ondan 2012 Manuel 120.000'dekisi 950 ediyor. Hepsi böyleymiş 😞

Gerek yok, VW parasına diğerleri alınmaz..

Arabadan dolayı demiyorum, Tiguan'ı satan adam kaça aldı ? Eski kasa Kia'yı satan adam kaça aldı ? O kârı yaptırmak istemiyorum ona 😁

Ne bileyim Talisman'ı da bir ara böyle yapmışlardı, sıfır alırken Trendline parasına 4Control'lü aldılar.. 2.elde dolu diye Highline Passat'la dengiz ya biz.. Oldu hemen 🙂

Renocular felaket 😅 1.5DCi ise alaaahhh..
911 Turbo'dan iyidir onun Joy paket beyaz Megane 4'ü..
Gerçekten durum tam olarak bu ne yazık ki
 
Tiguan'ı bilemiyorum hocam ama bu kadjar arkadaşımda var. Bu jant kombinasyonuyla tercih etme. Emin ol benim 45 yanaklı B segment Corsa bile çok daha güzel işler çıkarıyor çukurlarda. Kadjar bu jantla birlikte aşırı kuru bir süspansiyona sahip. Çoğu yerde patır kütür gidiyor.
Birde trim sesi var çoğunda.
Klasik reno hafif kapilarida cabası
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Vallahi, 2.elde bu kadar detaylı karar vermenin sonu iyi bitmiyor bende :) Sahibine , arabanın içine sinme durumuna göre karar verin derim.
4 Motion hafif arazide iş yapar, Haldex kontroller takıp 50/50 de yapılabiliyor da standart kullanıcı onunla uğraşmaz. Onu yapınca ağır araziye bile göz kırpmaya başlar, en azından çekiş olarak. Lift kit, lastik falan saymıyorum.

Şu ikisi birleşince ortaya dehşet birşey çıkıyor :)


En yakın bunu bulabildim;

Sadece yayla bile çok fark yarattı
 
Motor sorunsuzluklarına yorumlar gelir her türlü ancak ben yılına göre km’si düşük kalmış arabalardan bir tık daha çekiniyorum. Km düşük diye çok fazla şey atlanıyor, yapılmıyor. İhale daha büyük olabiliyor.

Bugün alıyor olsam ilk seçeneği seçerdim.
 
Motor sorunsuzluklarına yorumlar gelir her türlü ancak ben yılına göre km’si düşük kalmış arabalardan bir tık daha çekiniyorum. Km düşük diye çok fazla şey atlanıyor, yapılmıyor. İhale daha büyük olabiliyor.

Bugün alıyor olsam ilk seçeneği seçerdim.
katılıyorum,
2 sene önce 130k kmde 2000 clio almıştık, araba aşırı bakımsızdı ve ağır bakıma girmesi gerekiyordu tüm alttakım - motor olarak,
yaptırdıktan sonra araba bambaşka bir hâle gelmişti,

senede 15-25k km yapmış araçlar tercih edilmeli, daha az veya fazla km yapmış olanların bakımlarında neler yapılmış onlara bakılmalı
 
Mk2 makyajlı Kuga alternatif olarak düşünürdüm, 1.5 tdci manuel 100-150 bin km bandında bütçenize göre bazen temiz örnekler denk gelebiliyor.


Biliyorsun bu işler birazda aile üyelerini memnun etmekte bitiyor.

Hanım'ın olmazsa olmaz kriteri SUV olması.
Benim büyük bagaj(440lt+)

Oğlanında cam tavan(halasından-dedesinden görüp özeniyor çocuk, heves işte)

Üç kriteri üst üste koyup ürütme maliyeti can acıtmayacak, olabildiğince temiz ve az kmli araç bulmak bu bütçelerde çölde su aramaya benzedi.

İlk ilandaki araç arkadaşlarında olumlamasıyla içime çok sindi. Araç sahibi ile görüntülü konuşma yaptık. Kendine ait bir garajı var, güzel bir mancave yapmış. Kaskoda geçmeyen bir sağ far kırılması mevcutmuş, onunda fotoğraflarını istedim. Harici çalışmayan donanım ya da kronik cam tavan perdesi sorunu yok. Triger 105 binde değişmiş. Vizesini yarın yaptıracakmış. Lastikeri Hankook 4mevsim(2 yıllık), multimedyası pakete ilave alınmış(loungelardaki sanırım) birde araç içi kamera sistemi de + olarak gözüküyor.

trammer sorgusu ve servis sorgusunuda yapıp kaporayı göndermeyi planlıyorum gün içinde.
 
İlk ilan 4 çeker demiş ama benim bildiğim 125 lik manuel Tiguan'ların hepsi önden çekişli. 122 likler zincirli 125 likler triger kayışlı, genel olarak 2 si de iyi motordur. 160 lık almadığınız sürece bence hangisi doluysa onu almak lazım. Cup-Lounge veya Chrome Edition tercih edilse daha iyi olur bence.
 
Son düzenleme:
İlk ilan 4 çeker demiş ama benim bildiğim 125 lik manuel Tiguan'ların hepsi önden çekişli. 122 likler zincirli 125 likler triger kayışlı, genel olarak 2 si de iyi motordur. 160 lık almadığınız sürece bence hangisi doluysa onu almak lazım. Cup-Lounge veya Chrome Edition tercih edilse daha iyi olur bence.

TSI logosunun altındaki 4motion'a itibar etmemek mi gerek?
Bunu nerden teyit etmek gerek ki