Tofaş Doğan 131'e SLX (Tempra) Motoru Atmak Mümkün Mü?

muayeneden geçermi


  • Kullanılan toplam oy
    21

Onurcan

Onurcan demirtaş
Senkromeççi
5
24
Marka
Tofaş
merhabalar bizim düz motora sahip doğanımızı rektefe yerine çıkmacıdan slx motor atmak istiyoruz ama kafamı şunlar kurcalıyor
1MUAYENEDEN geçermi
2. çevirmede vs problem açarmı
3.egzoz sistemine herhangi bişiy lazımmı
motor faturalı şanzıman slx motor + işcilik 2500 diyor ustamız ıvır zıvır 3000 olur sizce iyimidir
 
Siz atarsınız da araba tutar mı bilmiyorum :D şaka bir yana muayeneden büyük bir ihtimalle geçer, çevirmede problem açmaz, egzoz emisyonu karbüratörlü araca göre baz alınacağı için yine problem olmaz.

Fakat işinin piri inatçı bir muayene istasyonu görevlisine denk gelirsiniz, o da itiraz eder o yıllarda tempra-yatık- motor yok der o zaman biraz uğraşırsınız. Ama kimsenin bunu diyeceğini düşünmüyorum dese bile motor numarasını okuyamadan yasal şekilde işlem yapamaz.

Yalnız benim anlamadığım neden Tempra motoru? Ayrıca atılacak motor rektefiye olup da mı konacak bunların hepsi soru işareti?Madem bu işçiliğe girecek usta var, daha güçlü bir motor konabilir veya turbolanabilir.Rektefeli konacaksa fiyat iyi, rektefesiz çıkma motor konacaksa fiyat biraz pahalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Bu arada bir fikir daha vereyim düz motorda o dediğin fiyatlara güzel güçler alabilirsin. Yatık motordan da daha iyi sonuçlar alabileceksen motor değiştirme stresine girilir mi bilemiyorum. M40 pistonundan, 296 dereceli ekzantriğine ondan tut da sudan ucuza headersi falan bir çok uygulama yapılabilir. Heleki rektefiye ile dizeceksen düz motoru güçlendirebilecek usta bulmanı tavsiye ederim böylelikle muayene vb. gibi konularda da soru işaretin kalmaz veya illa motor değişecekse yatık motoru değil de daha güçlü motor takmanı tavsiye ederim öbür türlü attığın taş ürküttüğün kuşa değmeyecek.
 
Son düzenleme:
öncelikle teşekkürler yatık motordan vaz geçtik.
şuan 17 yaşındayım gelicek sene ehliyet alıcam şuan pederle kullandığımızdan üst lerde toplarsam sorun çıkabilir aklımda şu vardı yatık motor kayarız bide egzantirik ben ehliyet alıncada direk turbolarım .
ama şuan biraz araştırma sonucu dediğin gibi böyle bi swap yerine rektefe için m40 piston 269 derece egzantirik 1.3 kapak düşünüyorum (1.3 kapak hararet probleminden dolayı caya bilirim)
sence 1.3 kapak çözüm bulamazmıyız hararet yapmaması için
 
Bu arada bir fikir daha vereyim düz motorda o dediğin fiyatlara güzel güçler alabilirsin. Yatık motordan da daha iyi sonuçlar alabileceksen motor değiştirme stresine girilir mi bilemiyorum. M40 pistonundan, 296 dereceli ekzantriğine ondan tut da sudan ucuza headersi falan bir çok uygulama yapılabilir. Heleki rektefiye ile dizeceksen düz motoru güçlendirebilecek usta bulmanı tavsiye ederim böylelikle muayene vb. gibi konularda da soru işaretin kalmaz veya illa motor değişecekse yatık motoru değil de daha güçlü motor takmanı tavsiye ederim öbür türlü attığın taş ürküttüğün kuşa değmeyecek.
headers şimdi alsam satıyorlar 100 - 200 e çok fazla ses yaparmı ben egzozu orjina bırakıcam ehliyet alana kadar sonra 47mm düşümüyorum tavsiyen nedir ve ortalama parça fiyatlarını yazman mümkünmü 3000tl para var limitim bu
 
Motor değişimi için Mühendisler Odası'na kayıtlı bir makine mühendisiyle anlaşıp motor tadilat projesi çizdirip onaylatman gerekiyor. Akabinde yeni motor no, yeni ruhsat işlemleri v.s bir çok ayrıntısı mevcut. Bulabildiğim içerik budur. Ama daha güncel bir mevzuat var mı onu araştırmanız gerek. Kafanıza göre motor değiştirip muayeneye giderseniz kalırsınız. Bence önce bu ayrıntıları resmi olarak bir araştırın, maliyeti nedir, zaman kaybı nedir bir bakın ona göre motor uyar mı, değişim nasıl yapılır diye düşünürsünüz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Motor değişimi için Mühendisler Odası'na kayıtlı bir makine mühendisiyle anlaşıp motor tadilat projesi çizdirip onaylatman gerekiyor. Akabinde yeni motor no, yeni ruhsat işlemleri v.s bir çok ayrıntısı mevcut. Bulabildiğim içerik budur. Ama daha güncel bir mevzuat var mı onu araştırmanız gerek. Kafanıza göre motor değiştirip muayeneye giderseniz kalırsınız.
anladım teşekkürler vazgeçtim zaten olanı yüklicez
 
anladım teşekkürler vazgeçtim zaten olanı yüklicez
Rica ederim. Bu arada fabrika çıkışında turbo olmayan bir motoru turbolarsanız ona da motor tadilat projesi çizdirmeniz gerek. Çünkü turbo eklemek kabul edilmiyor bildiğim kadarıyla. Hatta turbolu olan bir aracın turbosunu büyütmek de kabul edilmiyor ama görüntüde anlaşılması zor olduğundan, aracın orijinali de zaten turbolu olduğundan şansla da olsa muayeneden geçilebiliyor. Ama hiç turbosu olmayan bir araca turbo eklediğinizde muayenede kalır.
 
Rica ederim. Bu arada fabrika çıkışında turbo olmayan bir motoru turbolarsanız ona da motor tadilat projesi çizdirmeniz gerek. Çünkü turbo eklemek kabul edilmiyor bildiğim kadarıyla. Hatta turbolu olan bir aracın turbosunu büyütmek de kabul edilmiyor ama görüntüde anlaşılması zor olduğundan, aracın orijinali de zaten turbolu olduğundan şansla da olsa muayeneden geçilebiliyor. Ama hiç turbosu olmayan bir araca turbo eklediğinizde muayenede kalır.
Hocam görevliler gerçekten o kadar dikkatli inceliyor mu? Bizim aracın muayenede neredeyse kaputu açıp kapattı. Ama her gün benzer araçları gördüklerinden dolayı motorun görüntüsünü ezberliyorlarsa olabilir.
 
Hocam görevliler gerçekten o kadar dikkatli inceliyor mu? Bizim aracın muayenede neredeyse kaputu açıp kapattı. Ama her gün benzer araçları gördüklerinden dolayı motorun görüntüsünü ezberliyorlarsa olabilir.
Neticede muayene 1 kerelik bir sey degil. Elbet fark edilecektir bu durum. Sonra arac muayeneden kalir. Proje cizdirip onaylatin oyle gelin derler. Proje cizdirilirken sorun falan olursa da oyle arada kalinir. Sonucta basit bir islem degil motor degisimi.
 
Türkiye şartlarında o işler özel bir şirkette ve denetlemesi kafasına göre olduğundan problem yaratmıyor. Piyasada dolanan çoğu e30 ve e36'ların üstünde sonradan M50 ve M52 motorlar var, hatta M54 koyan bile gördüm. Çoğunun motoru işli değil, eski motorları ile görüntüleri dahi farklı. Ancak motor numarası okunamıyor diye çatır çatır muayeneden geçiyor. Ya da çoğu 1.7 Dti corsa'ların üzerindeki Turbo farklı, geçiyorlar muayeneden. Oradaki elemanların da hatası değil, hepsi cin gibi çocuklar her şeyin farkındalar, bizim sistemimiz yanlış. Elbet fark edilecektir diyorsunuz ya tövbe billah fark edilmiyor. Yasal mı tabi ki değil ama hata başka yerde.
 
öncelikle teşekkürler yatık motordan vaz geçtik.
şuan 17 yaşındayım gelicek sene ehliyet alıcam şuan pederle kullandığımızdan üst lerde toplarsam sorun çıkabilir aklımda şu vardı yatık motor kayarız bide egzantirik ben ehliyet alıncada direk turbolarım .
ama şuan biraz araştırma sonucu dediğin gibi böyle bi swap yerine rektefe için m40 piston 269 derece egzantirik 1.3 kapak düşünüyorum (1.3 kapak hararet probleminden dolayı caya bilirim)
sence 1.3 kapak çözüm bulamazmıyız hararet yapmaması için

1.3 kapak mevzusunu bilmiyorum, işinin eli bu işle uğraşmış Tofaşçılara sormak gerekir.Bence girişmişken şimdi yapın ne yapacaksanız sonrasında yeni yapılmış motoru açmak istemezsiniz muhtemelen .Şahsen ben açmak istemezdim.

headers şimdi alsam satıyorlar 100 - 200 e çok fazla ses yaparmı ben egzozu orjina bırakıcam ehliyet alana kadar sonra 47mm düşümüyorum tavsiyen nedir ve ortalama parça fiyatlarını yazman mümkünmü 3000tl para var limitim bu

Çok ses yapacağını sanmıyorum, headers için genelde 51'lik düz boru kullanıyorlar, 51'lik koymasan da orijinal egzozda biraz oynama yapsan iyi olur, çevreyi rahatsız etmeyecek şekilde yoksa oynama yapılmadan takılırsa bir anlamı kalmayabilir headers'in.
 
Türkiye şartlarında o işler özel bir şirkette ve denetlemesi kafasına göre olduğundan problem yaratmıyor. Piyasada dolanan çoğu e30 ve e36'ların üstünde sonradan M50 ve M52 motorlar var, hatta M54 koyan bile gördüm. Çoğunun motoru işli değil, eski motorları ile görüntüleri dahi farklı. Ancak motor numarası okunamıyor diye çatır çatır muayeneden geçiyor. Ya da çoğu 1.7 Dti corsa'ların üzerindeki Turbo farklı, geçiyorlar muayeneden. Oradaki elemanların da hatası değil, hepsi cin gibi çocuklar her şeyin farkındalar, bizim sistemimiz yanlış. Elbet fark edilecektir diyorsunuz ya tövbe billah fark edilmiyor. Yasal mı tabi ki değil ama hata başka yerde.
Başkalarının muayeneden şans eseri yahut nispeten daha gevşek tutulan prosedürler gereği geçebiliyor olmaları keşke bizi de bağlasa. Bak şunu bunu geçirmişler beni niye geçirmiyorsun muayeneden diyebilsek. Türkiye'nin her yerinde bir sürü istasyon var. Hepsinde çalışan ustalar var. Dediğiniz gibi çocuklar, çalışanlar hepsinin farkında ama her istasyon da aynı değil. Neticede bu sök-tak parça değil ki bunu git 1-2 saatte değiştir öyle gel muayeneye diyebilesin. Ya muayenedekilerden biri durumu fark eder de arabaya ağır kusur yazıp trafiğe çıkamaz derse ? Yapılması planlanan böyle ağır işlemlerin Hasan Hüseyin'in aracını görmemişler, şu bu istasyonda bakmamışlar gibi şansa bırakılabilecek bir yanı olmamalı bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
''Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının okunamıyor olması "Hafif Kusur" olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. ''

Mevzuatta böyle ondan dolayı boşluklar çıkıyor o boşlukları dolduruyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
''Periyodik Araç Muayenesinde aracın motor numarasınının okunamıyor olması "Hafif Kusur" olarak değerlendirilmektedir ve sonuç olarak araç muayeneden geçmekte ve ikinci bir tekrar muayenesine ihtiyaç duyulmamaktadır. ''

Mevzuatta böyle ondan dolayı boşluklar çıkıyor o boşlukları dolduruyorlar.
Onu genelde motor numarasının okunup okunamamasından ziyade motor yerleşimine, orijinal motorda ki parçalarla aracın üzerindeki parçaların kıyaslanmasıyla ayırt ediyorlar. Mesela turbo büyütmek ağır kusur olarak geçiyor. Ama senin aracının orijinalinde turbo varsa, yeni turbonun şekli daha büyük değilse, sırıtacak şekilde 2.turbo eklenmemişse anlayamayabiliyorlar. O zaman problem çıkmıyor. Motor değişimi de böyle. Orijinal düzenden farklı bir düzen görüldüğünde motor no'nun okunup okunamaması pek bir anlam ifade etmeyebiliyor. Görselleri şuan aklımda değil ama 131 ile Tempra motorunun düzeni, yerleşimi, parça sayıları v.s birbirinden çok farklıysa her türlü anlaşılıyor o durum. Zaten o saatten sonrası istasyon görevlisinin insafına kalmış. Ya da bulursun bir tanıdık, arkadaş görevli sana o bakar geçirir.
 
Onu genelde motor numarasının okunup okunamamasından ziyade motor yerleşimine, orijinal motorda ki parçalarla aracın üzerindeki parçaların kıyaslanmasıyla ayırt ediyorlar. Mesela turbo büyütmek ağır kusur olarak geçiyor. Ama senin aracının orijinalinde turbo varsa, yeni turbonun şekli daha büyük değilse, sırıtacak şekilde 2.turbo eklenmemişse anlayamayabiliyorlar. O zaman problem çıkmıyor. Motor değişimi de böyle. Orijinal düzenden farklı bir düzen görüldüğünde motor no'nun okunup okunamaması pek bir anlam ifade etmeyebiliyor. Görselleri şuan aklımda değil ama 131 ile Tempra motorunun düzeni, yerleşimi, parça sayıları v.s birbirinden çok farklıysa her türlü anlaşılıyor o durum. Zaten o saatten sonrası istasyon görevlisinin insafına kalmış. Ya da bulursun bir tanıdık, arkadaş görevli sana o bakar geçirir.
Orası öyle zaten daha önce de muhabbeti geçmişti ben orada da söylemiştim.316 4 silindirli M40 motor BMW'ye 6 silindir M50 swaplarsan tabii ki birisi de çıkıp itiraz edebilir.
 
Tempra motorlu tofaşlardaki motor görüntüsü ile tempradaki görüntüsü farklı. Tofaşlarda dıştan bakıldığında diğer tofaş motorlarına hayli benziyor, farkedilme ihtimali düşük. Ama şahsen ben kendim geçer ya diyip yapacağım bir şey olsa bile geçer diyip garanti veremem kimseye
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Orası öyle zaten daha önce de muhabbeti geçmişti ben orada da söylemiştim.316 4 silindirli M40 motor BMW'ye 6 silindir M50 swaplarsan tabii ki birisi de çıkıp itiraz edebilir.
İşte yani yasal prosedür böyle. Açıklar, boşluklar var. Tanıdık ayarlarsın, bir şey olmaz fark etmezler belki dersin artık o başlık sahibinin bileceği iş. Şahsen egzoz, far falan gibi basit sök tak işlemlerinde riske girip muayeneye giderdim belki motor konusunda bunu yapamazdım. Yapacaksam da ancak 2.aracım olacak ve zevk için topladığım bir makine olacak. Yani o araca mecburiyetim olmayacak belki o zaman.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Sizin demek istediğinizi de anladım yani garantisi olmayan bir iş için net konuşmak doğru değil diyorsunuz amenna ama böyle uygulamalar var yapanlar var yapıp yapmamak kişiye bağlı değişir tabii.Ben kendi adıma konuşacak olursam, günlük kullandığım bir araca turbolama gibi bir işlem yapmam muhtemelen fakat dış yapısı olarak benzer, aynı markaya ait ve aynı-yakın yıllar içerisinde daha güçlü daha verimli güncel bir motor swaplama imkanım olsa projeyi sonuçlandırmak için uğraşırdım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
benim kararım düz motora 1mm piston yada m40 piston koyucam slx karbüratör ve 1.3 üst kapak koycam slx lerin çoğundan hızlı olucağından şüphem yok yardım vve tavsiyeleriniz için teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina