TOGG yeni modeli olan T10F modelini biraz önce CES 2024 etkinliğinde tanıttı.
Tanıtımdan paylaşılan verilere göre:
  • 600 kilometre menzil seçeneği - 0,23'ün altındaki sürtünme katsayısı sayesinde 600 kilometrenin üzerinde menzil.
  • C segmenti platformunda üretildi
  • 41,3 inç uçtan uca ekran (12,3 inç gösterge ekranı ve 29 inç bilgi-eğlence ekranı)
  • 8 inç dokunmatik kontrol ekranı,
  • Araç içi sosyal kamera,
  • Qualcomm Snapdragon® işlemcili dijital kokpit teknolojisi,
  • Yüksek hızlı mobil internet ve Wi-Fi erişim noktası
  • T10S kullanıcıları, bağlantılı özellikleri sayesinde akıllı cihaz uygulaması üzerinden veya anahtar kartlarını okutarak cihazlarına giriş yapıp çalıştırabilecek.
  • Harici güç kaynağı olarak da kullanılabilen 'V2L' (Araçtan Yüke) teknolojisi, (Araçtan araca şarj teknolojisi de sağlıyor.)

t0.png

t2.png
t1.png

1704831295011.png


Tanıtım videosu:

Araç hakkında ki fikirlerim şöyle:

Bence SUV'a göre ilerleme kaydedilmiş. Aracın fastback olmasından dolayı da olabilir tasarım daha akıcı ve modernize olmuş. SUV modeline kıyasla kapı kolları gizlenmiş biçimde ve aynalar kameralı (Gerçi SUV'un tanıtımındaki modelde de kameralıydı sanırım nihai üründe öyle olur mu bilinmez.) Ön farlar T10X ile aynı muhtemelen bir çok parça da aynıdır ki kesinlikle rahatsız edici değil. Ortak parçalar ve platform ile farklı modeller üretebilmek aracın ulaşılabilirliği ve firmanın karlılığı açısından önemli bir nokta.
T10X modelinden daha aerodinamik, sürtünme katsayısı düşük olacağı için menzil konusunda daha avantajlı olacağı kesin. 800V altyapı ve ısı pompası gibi özellikler eklenerek bu avantaj desteklenirse araç çok daha uzun menziller sağlayacak ve daha hızlı şarj olabilecek. Bu sayede daha büyük bataryaları üretip onları araç üstünde taşımak yerine optimum büyüklükte bir batarya ile daha verimli bir şekilde menzil-kullanım sunulabilir. Aracın 2025'de kullanıcılar ile buluşması bekleniyor.
Etkinlikte genel olarak şirketin değerleri, sürdürülebilirlik, ölçeklenme gibi konular hakkında bilgi verdi Gürcan bey araç hakkında pek bir bilgi verilmedi, aracın üstü açıldıktan hemen sonra bitti hatatat
 
Son düzenleme:
Bizimkiler bu işi becerdi.Tasarım çok güzel.Malzeme kalitesi de iyi görünüyor.Menzil de hiç fena değil.As bayrakları as.🇹🇷😎
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Araç çok hoş görünüyor, özellikler de güzel ama şu gizem olayını biraz fazla abartıyorlar. Güzel bir şey yaptığını iddia ediyorsan bunu herkese açmalısın, en azından otomotiv sektörü daha yakından inceleyip insanlara daha net bilgiler aktarabilmeli. Tamam, merak uyandırmak iyidir ama fazla naz aşık usandırır, haksız mıyım :rolleyes:
 
Fastback gövde tipinin seçilmesi çok iyi olmuş. Avrupa da satmak istiyorsan düz sedanla işin zor olur. Bu tasarım avrupa da satış yakalayabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Avrupa'da satışıni geçtim ülkede bile satışı zor.dunya vatandaşı bir insanın tercih etmesi için çok ucuz olması gerekir. Onuda sağlayamaz Çinli ureticiler çatır çatır marka ve model üretiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Araç çok hoş görünüyor, özellikler de güzel ama şu gizem olayını biraz fazla abartıyorlar. Güzel bir şey yaptığını iddia ediyorsan bunu herkese açmalısın, en azından otomotiv sektörü daha yakından inceleyip insanlara daha net bilgiler aktarabilmeli. Tamam, merak uyandırmak iyidir ama fazla naz aşık usandırır, haksız mıyım :rolleyes:

Kim bilir ne eksikleri var aracın. Olması da normaldir. Fakat seçim öncesi bu tür projelere yapılan baskılar, projeyi üreten firmaları bunu yapmak zorunda bırakıyor.
 
avrupaya satabilecekmi cok merak ediyorum, satissonrasi servis parca destegi sunabilirse geriye sadece fiyat rekabeti kalir ama bunlari saglamazsa ucuz bile olsa satmaz
 
Araca diyeceğim yok da markalaşmayı bilmiyoruz. En baştan beri göz tırmalayan ve karakteri oturmayan bir marka adı ve logosuyla gidiyorlar.
O kadar doğru bir yorum ki. Karaktersiz saçma sapan bir amblem. Berbat fonetiği olan bir marka adı. Hesap makinesi gibi de model adı vermişler. Neyseki tasarımı İtalyan da yüzüne bakılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Avrupa’da satabilmesi için önünde çook uzun bir yol var maalesef. Kore & Japon araçları bile çok kolay pazar bulamıyor. Almanlar mesela kendi markaları için tutucu, Fransızların bir çok modeli var, kuzey Avrupa yine Alman ve Volvo kullanıyor. Biraz daha doğu Avrupa tarafında Skoda, Dacia yine eski Almanlar vs ha keza İtalyan markaları da varken doğal olarak Avrupa arabaları pazarı domine etmiş.

E tabi gurbetçilerden bayağı rağbet görebilir yine de.
 
Avrupa’da satabilmesi için önünde çook uzun bir yol var maalesef. Kore & Japon araçları bile çok kolay pazar bulamıyor. Almanlar mesela kendi markaları için tutucu, Fransızların bir çok modeli var, kuzey Avrupa yine Alman ve Volvo kullanıyor. Biraz daha doğu Avrupa tarafında Skoda, Dacia yine eski Almanlar vs ha keza İtalyan markaları da varken doğal olarak Avrupa arabaları pazarı domine etmiş.

E tabi gurbetçilerden bayağı rağbet görebilir yine de.
Olay tamamen yatırımla alakalı. Eğer satış ve servis ağını çözebilirse satış en kolayı. Bu dediğim satış sonrası kısmı, belki fabrikayı açmaktan bile zor bir şey olabilir. Tabii bir de dillere destan yazılım meselesi var, onun da çözülmesi şart. Bunlar olursa yurtdışı satışı da olur.
 
aracın bir diğer sorunu da pazardaki konumunu belirlememiş olması. örneğin güvenli araba deyince aklınıza volvo almak geliyor. konfor deyince mercedes, vw, toyota vs. sportif deyince alfa, bmw, ford... sorunsuzluk pazarını zaten japonlar ve koreliler kapatmış. uygun maliyete çok araba almak istesem gider dacia vs bakarım. anlayacağınız bir insan neden tesla yerine bunu alsın. neden skoda gibi kendini kanıtlamış bir marka varken bunu alayım. kime hangi konuda hitap ediyorsun. bunların hiçbirinin cevabı yok. yıllar önce çıkmış cola turka gibi milliyetçilik gazıyla devam edemezsin. markanın kendisine bir çizgi ve hedef kitle belirlemesi gerekiyor. yani servis ve parça ağı sağlasa dahi bu da çok önemli bir diğer aşama yurtdışı satış için...
 
Son düzenleme:
Avrupalı tüketiciye bunca kalıplaşmış marka arasından hitap edebilmesi için uygun satın alım maliyeti, düşük bakım ücretleri, nispeten daha az arıza potansiyeli olan bir ürün sunmak gerekiyor. Avrupalı tüketiciler fayda/maliyet oranına ciddi takık vaziyette. Ama bunları sağlasa bile yeterli gelmeyebilir. Bilinirlik ve sürdürülebilirlik bir markanın en çok ihtiyacı olan tutundurma faliyetleri arasındadır. Yani cümlenin başında söylediğim ihtiyaçları haricinde bir de zaman ve sağlam tutundurma faaliyetleri için bütçe gerekli.
 
Avrupa’da satabilmesi için önünde çook uzun bir yol var maalesef. Kore & Japon araçları bile çok kolay pazar bulamıyor. Almanlar mesela kendi markaları için tutucu, Fransızların bir çok modeli var, kuzey Avrupa yine Alman ve Volvo kullanıyor. Biraz daha doğu Avrupa tarafında Skoda, Dacia yine eski Almanlar vs ha keza İtalyan markaları da varken doğal olarak Avrupa arabaları pazarı domine etmiş.

E tabi gurbetçilerden bayağı rağbet görebilir yine de.
3-5 gurbetçi dışında alan olacağını sanmıyorum :D çevremdekiler bile togg şöyle iyi böyle iyi diyip iş alma kısmına gelince tesla alırım diyor
 
Avrupalı tüketiciye bunca kalıplaşmış marka arasından hitap edebilmesi için uygun satın alım maliyeti, düşük bakım ücretleri, nispeten daha az arıza potansiyeli olan bir ürün sunmak gerekiyor. Avrupalı tüketiciler fayda/maliyet oranına ciddi takık vaziyette. Ama bunları sağlasa bile yeterli gelmeyebilir. Bilinirlik ve sürdürülebilirlik bir markanın en çok ihtiyacı olan tutundurma faliyetleri arasındadır. Yani cümlenin başında söylediğim ihtiyaçları haricinde bir de zaman ve sağlam tutundurma faaliyetleri için bütçe gerekli.
Tabi bir de tarafsız olarak tüketici şikayetlerini/memnuniyetlerini ve hareketlerini inceleyip piyasaya sunan kuruluşlar var.Bu noktada da olumlu yorumlar ve dönüşler almak şart.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve Cenk
Tabi bir de tarafsız olarak tüketici şikayetlerini/memnuniyetlerini ve hareketlerini inceleyip piyasaya sunan kuruluşlar var.Bu noktada da olumlu yorumlar ve dönüşler almak şart.
Yani aslında işin özü zaman ve doğru adımlar gerekli. Kalıplaşmış büyük markalar sadece ' otomobil ' ürettiği için tercih edilmiyor. Mevzu sadece araç üretmek olsa Chery çok güzel makineler üretiyor. Ama yetmiyor, yetmez de. O kalıplaşmış markalar büyük bir organizasyon kuruluşu ve senin de buna benzer bir şebeke/organizasyon için gerekli yatırımları yapman lazım. Ürettiğini satabilmek, üretmekten çok daha zor, karmaşık ve zaman-maliyet isteyen bir yapı.