TOGG yeni modeli olan T10F modelini biraz önce CES 2024 etkinliğinde tanıttı.
Tanıtımdan paylaşılan verilere göre:
  • 600 kilometre menzil seçeneği - 0,23'ün altındaki sürtünme katsayısı sayesinde 600 kilometrenin üzerinde menzil.
  • C segmenti platformunda üretildi
  • 41,3 inç uçtan uca ekran (12,3 inç gösterge ekranı ve 29 inç bilgi-eğlence ekranı)
  • 8 inç dokunmatik kontrol ekranı,
  • Araç içi sosyal kamera,
  • Qualcomm Snapdragon® işlemcili dijital kokpit teknolojisi,
  • Yüksek hızlı mobil internet ve Wi-Fi erişim noktası
  • T10S kullanıcıları, bağlantılı özellikleri sayesinde akıllı cihaz uygulaması üzerinden veya anahtar kartlarını okutarak cihazlarına giriş yapıp çalıştırabilecek.
  • Harici güç kaynağı olarak da kullanılabilen 'V2L' (Araçtan Yüke) teknolojisi, (Araçtan araca şarj teknolojisi de sağlıyor.)

t0.png

t2.png
t1.png

1704831295011.png


Tanıtım videosu:

Araç hakkında ki fikirlerim şöyle:

Bence SUV'a göre ilerleme kaydedilmiş. Aracın fastback olmasından dolayı da olabilir tasarım daha akıcı ve modernize olmuş. SUV modeline kıyasla kapı kolları gizlenmiş biçimde ve aynalar kameralı (Gerçi SUV'un tanıtımındaki modelde de kameralıydı sanırım nihai üründe öyle olur mu bilinmez.) Ön farlar T10X ile aynı muhtemelen bir çok parça da aynıdır ki kesinlikle rahatsız edici değil. Ortak parçalar ve platform ile farklı modeller üretebilmek aracın ulaşılabilirliği ve firmanın karlılığı açısından önemli bir nokta.
T10X modelinden daha aerodinamik, sürtünme katsayısı düşük olacağı için menzil konusunda daha avantajlı olacağı kesin. 800V altyapı ve ısı pompası gibi özellikler eklenerek bu avantaj desteklenirse araç çok daha uzun menziller sağlayacak ve daha hızlı şarj olabilecek. Bu sayede daha büyük bataryaları üretip onları araç üstünde taşımak yerine optimum büyüklükte bir batarya ile daha verimli bir şekilde menzil-kullanım sunulabilir. Aracın 2025'de kullanıcılar ile buluşması bekleniyor.
Etkinlikte genel olarak şirketin değerleri, sürdürülebilirlik, ölçeklenme gibi konular hakkında bilgi verdi Gürcan bey araç hakkında pek bir bilgi verilmedi, aracın üstü açıldıktan hemen sonra bitti hatatat
 
Son düzenleme:
Avrupa da satabilmek için F/P ürünü olması yeterli. Araç zaten segmentinin kalitesini yetirince karşılıyor (T10X'i düşünürsek). 10 yıllık çinliler 1 asırlık markaları tehdit edebiliyorsa Togg da doğru fiyat ile bunu yapabilir.
 
avrupada yada amerikada satmak iki farkli misyon
amerika dayaniklilik ister, buyuk bir cografya oldugundan menzil ister, ayrica mevcut altyapiyi kullanabilmesini yani tesla supercharger ile uyumlu olmasini ister.

avrupaya gelirsek servis parca usta gibi etmenler cok cok onemli, bircok cinli ureticinin sinifta kaldigi konu budur. bir diger olaysa marka vizyonu onemli, ust mesajlarda belirtildigi gibi Togg ne iddia ediyor dayaniklilik mi konfor mu guvenlik mi ? misyonun olsun, hikayen olsun, logosu ve marka ismi bile dusunulmeden yapilan bir arabanin pazarlama basarisi gosterebilmesi mucize olur.

fiyat -performans yetmez, fiyat- marka degeri - konfor- ncap guvenlik test skoru- tasarim - uzar gider…
 
avrupada yada amerikada satmak iki farkli misyon
amerika dayaniklilik ister, buyuk bir cografya oldugundan menzil ister, ayrica mevcut altyapiyi kullanabilmesini yani tesla supercharger ile uyumlu olmasini ister.

avrupaya gelirsek servis parca usta gibi etmenler cok cok onemli, bircok cinli ureticinin sinifta kaldigi konu budur. bir diger olaysa marka vizyonu onemli, ust mesajlarda belirtildigi gibi Togg ne iddia ediyor dayaniklilik mi konfor mu guvenlik mi ? misyonun olsun, hikayen olsun, logosu ve marka ismi bile dusunulmeden yapilan bir arabanin pazarlama basarisi gosterebilmesi mucize olur.

fiyat -performans yetmez, fiyat- marka degeri - konfor- ncap guvenlik test skoru- tasarim - uzar gider…
Ne zaman yabancı bir karşılaştırma, test izlesem iki konu üzerinde çokça duruyorlar. Hatta bazen araçların bireysel performansından, malzeme kalitesi, motor seçeneği, konfor vb spesifik özelliklerinden ziyade karşılaştırma sonucunu fiyat ve yürütme maliyeti etkileyebiliyor. 40 bin euro'luk rakiplerde sırf öbürü diğerinden bin euro uygun fiyatlı diye onu kazanan bile yapabiliyorlar. İlk alım ve yürütme maliyetlerine ciddi önem veriyorlar.
 
Ne zaman yabancı bir karşılaştırma, test izlesem iki konu üzerinde çokça duruyorlar. Hatta bazen araçların bireysel performansından, malzeme kalitesi, motor seçeneği, konfor vb spesifik özelliklerinden ziyade karşılaştırma sonucunu fiyat ve yürütme maliyeti etkileyebiliyor. 40 bin euro'luk rakiplerde sırf öbürü diğerinden bin euro uygun fiyatlı diye onu kazanan bile yapabiliyorlar. İlk alım ve yürütme maliyetlerine ciddi önem veriyorlar.

Turkiyede genelde araba alirken insan kaca satarim diye düşünür, mesela alfaromeo hep bu nedenden satamadi

avrupada iste insanlar parcasi pahali diye araba almaz, her coğrafyanin beklentisi farkli
 
Valla ben gurur duyuyorum. Toggdan Günsel den hatta giresunda üretilen yılkıdan bile gurur duyuyorum.
Ama biran önce a b segmentine girse keşke
Acikcasi bir kazakta bile made in Turkiye gorunce yüzümüz gülüyor, gonul isterki alalim binelim, zamanla daha iyi arabalar cikacaktir, hizmet kalitesi servisi vs olacak, tesla bile hala sorun cikariyor ve ustasi yok, bunlar zaman isteyen seyler… ben suanki arabayi avrupa icin rekabetci bulmuyorum ama bana togg t10x, skoda enyaq fiyatina gelirse servisi ustasi parcasi sehrimde olsun o zaman alırım
 
aracın bir diğer sorunu da pazardaki konumunu belirlememiş olması. örneğin güvenli araba deyince aklınıza volvo almak geliyor. konfor deyince mercedes, vw, toyota vs. sportif deyince alfa, bmw, ford... sorunsuzluk pazarını zaten japonlar ve koreliler kapatmış. uygun maliyete çok araba almak istesem gider dacia vs bakarım. anlayacağınız bir insan neden tesla yerine bunu alsın. neden skoda gibi kendini kanıtlamış bir marka varken bunu alayım. kime hangi konuda hitap ediyorsun. bunların hiçbirinin cevabı yok. yıllar önce çıkmış cola turka gibi milliyetçilik gazıyla devam edemezsin. markanın kendisine bir çizgi ve hedef kitle belirlemesi gerekiyor. yani servis ve parça ağı sağlasa dahi bu da çok önemli bir diğer aşama yurtdışı satış için...
Aslında her yerde konforu çok övülüyor. Uygun fiyata konforlu çözüm sunan bir kimlikle pazarlanabilirler. Yeter ki satış sonrasını sağlam hazırlasın, gerisi bir şekilde gelir.