Tork Konvertör'ü ve Şanzıman Sistemleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atahanerer

Profesör
Destekçi
61
26
Kafamdaki soru şu şekilde tork konvertörü tamam otomatik viteslerde bulunuyor debriyaj görevini karşılıyor fakat bazen tork kovertöründen yakınıyorlar. ZF8 şanzımanı da tork kovertörü içeriyor fakat sistem neredeyse kusursuz tabi ki teknolojiler farklı ZF8'in tork kovertörü 'twin torsional damper system' ile birlikte geçiyor bununda bir etkisi olabilir fakat şöyle mekanik bilgisi iyi olan biri açıkça yazabilirse sevinirim.


porsche-911-r-image.jpg
 
Son düzenleme:
Kafamdaki soru şu şekilde tork konvertörü tamam otomatik viteslerde bulunuyor debriyaj görevini karşılıyor fakat bazen tork kovertöründen yakınıyorlar. ZF8 şanzımanı da tork kovertörü içeriyor fakat sistem neredeyse kusursuz tabi ki teknolojiler farklı ZF8'in tork kovertörü 'twin torsional damper system' ile birlikte geçiyor bununda bir etkisi olabilir fakat şöyle mekanik bilgisi iyi olan biri açıkça yazabilirse sevinirim.


porsche-911-r-image.jpg
Damper sistemi veya sabit devirlerde kilitleme sistemi gibi özelliklerin çok büyük etkisi var, kullanılan dişli ve balatalar, yağ pompası, elektronik kontrol ünitesi, yazılım gibi ayarlarından ötürü bu fark meydana geliyor, şu zamanda kullanılan otomatik şanzımanlar ile 20 sene önce ki otomatik şanzımanların aslında hiç bir farkı yok sadece gelişen teknoloji ile daha iyi uyum sağlıyor.
Aracın o an ki yük ve yol şartına
havanın sıcaklığı
gaz pedal konumu
vites konumu ve daha çoğu durumundan haberdar olarak ve buna göre vites geçişi sağlanıyor hatta şöyle tatlı bir bilgi de vereyim yeni nesil otomatik şanzımanlarda vites geçişinden önce motor, ateşleme avansını geri çekerek motor torkunu düşürür ve şanzımana anlık olarak yük binmeden vites geçişi sağlanır buda sarsıntısız vites geçişine neden olur :)
mesela, imkansız ama karbüratörlü bir motora çift kavrama takabilsek vites geçişlerini öyle güzel hissederiz ki..
kısacası motor/şanzıman beyinlerinin aldığı bilgileri ortaklaşa kullanarak, kullanıcının en konforlu şekilde sürüş yapmasını amaçlar.
 
Damper sistemi veya sabit devirlerde kilitleme sistemi gibi özelliklerin çok büyük etkisi var, kullanılan dişli ve balatalar, yağ pompası, elektronik kontrol ünitesi, yazılım gibi ayarlarından ötürü bu fark meydana geliyor, şu zamanda kullanılan otomatik şanzımanlar ile 20 sene önce ki otomatik şanzımanların aslında hiç bir farkı yok sadece gelişen teknoloji ile daha iyi uyum sağlıyor.
Aracın o an ki yük ve yol şartına
havanın sıcaklığı
gaz pedal konumu
vites konumu ve daha çoğu durumundan haberdar olarak ve buna göre vites geçişi sağlanıyor hatta şöyle tatlı bir bilgi de vereyim yeni nesil otomatik şanzımanlarda vites geçişinden önce motor, ateşleme avansını geri çekerek motor torkunu düşürür ve şanzımana anlık olarak yük binmeden vites geçişi sağlanır buda sarsıntısız vites geçişine neden olur :)
mesela, imkansız ama karbüratörlü bir motora çift kavrama takabilsek vites geçişlerini öyle güzel hissederiz ki..
kısacası motor/şanzıman beyinlerinin aldığı bilgileri ortaklaşa kullanarak, kullanıcının en konforlu şekilde sürüş yapmasını amaçlar.
Çok teşekkür ederim gayet güzel ve açıklayıcı cevabın için :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...