Merhabalar. Her şey Benzin TV'nin attığı o video ile başladı. Aslında daha önce Need For Speed'de görüp pop-up farları yüzünden hep onu tercih etsemde çok detaylı bir bilmiyordum kendisini. Ama o videodan öğrendiğim şeyler bana bu aracı merak ettirdi ve serüvenimiz böylece başladı. Şu an yaklaşık 2.5 yıl oldu ilk araştırmaya başladığımdan beri kendisini, ve ben hakkında bayağı bir şey öğrendim. Hazır sosyal medya yasağı gündemde iken size bilgilendirici bir yazı yazmak istedim.
Hazırsanız başlayalım:
(Bölüm bölüm ve ilgiye göre yazacağım.)
Birinci Bölüm: Corolla Levin Ve Sprinter Trueno Tarihçesi
(Bu bölümler konumuz olmadığı için çok detaylı olmayacak.)
1972 yılında TE27 Levin ve Trueno, aslında E20 kodlu ikinci nesil Corolla'nın sportif versiyonu olarak tanıtıldı. Levin, Eski İngilizcede ''Şimşek'', Trueno ise İspanyolcada ''Gök Gürültüsü'' demektir.
Toplamda üç farklı motor seçeneği ile üretilmiştir. Bunlar: 2T-B, 2T-GR ve 2T-G'dir.
En yüksek modeller 1.6 litre I4 DOCH 8V 2T-G motorlar ile donatılmış ve yaklaşık 110 hp üretmektedir.
(E20 Corolla)
(TE27 Levin)
(TE27 Trueno)
Sadece iki yıl sonra yeni model TE37,47,51,55,61,62 ve 65 kodları ile gelmiştir. (Vay maşallah.)
Kodlarındanda anlaşılabileceği gibi kullanılan motorlar yine 2T'dir.
GT paket 2T-G Mikuni karbüratörlü motordan 115 hp alırken daha sonra gelen 2T-GEU Bosch K-Jetronic EFI kullanan motor 110 hp üretmiştir.
(TE37 Levin)
(TE47 Trueno GT)
AE71,TE71,72 ve 73 kodlarını kullanan üçüncü nesil, Amreikada satılan ilk Levin/Trueno olmuştur. Japonyada Base,S ve GT-APEX donanımları ile satılırken bütün paketler 2T-G motor ile donatılmıştır. Amerika ise her zaman olduğu gibi yine en kötü motorları almıştır. (Poor USA)
Amerikada AE71 kodu ile 87 beygirlik 4A-C motoru veya 105 beygirlik 3T motor ile satılmıştır ancak pek başarı yakalayamamıştır.
(TE71 Levin)
(TE71 Trueno katalog fotoğrafı)
Fakat bu kasadan sonra Toyota, dersine çok iyi çalışıp gelir. Arkası yarın....
Hazırsanız başlayalım:
(Bölüm bölüm ve ilgiye göre yazacağım.)
Birinci Bölüm: Corolla Levin Ve Sprinter Trueno Tarihçesi
(Bu bölümler konumuz olmadığı için çok detaylı olmayacak.)
1972 yılında TE27 Levin ve Trueno, aslında E20 kodlu ikinci nesil Corolla'nın sportif versiyonu olarak tanıtıldı. Levin, Eski İngilizcede ''Şimşek'', Trueno ise İspanyolcada ''Gök Gürültüsü'' demektir.
Toplamda üç farklı motor seçeneği ile üretilmiştir. Bunlar: 2T-B, 2T-GR ve 2T-G'dir.
En yüksek modeller 1.6 litre I4 DOCH 8V 2T-G motorlar ile donatılmış ve yaklaşık 110 hp üretmektedir.
(E20 Corolla)
(TE27 Levin)
(TE27 Trueno)
Sadece iki yıl sonra yeni model TE37,47,51,55,61,62 ve 65 kodları ile gelmiştir. (Vay maşallah.)
Kodlarındanda anlaşılabileceği gibi kullanılan motorlar yine 2T'dir.
GT paket 2T-G Mikuni karbüratörlü motordan 115 hp alırken daha sonra gelen 2T-GEU Bosch K-Jetronic EFI kullanan motor 110 hp üretmiştir.
(TE37 Levin)
(TE47 Trueno GT)
AE71,TE71,72 ve 73 kodlarını kullanan üçüncü nesil, Amreikada satılan ilk Levin/Trueno olmuştur. Japonyada Base,S ve GT-APEX donanımları ile satılırken bütün paketler 2T-G motor ile donatılmıştır. Amerika ise her zaman olduğu gibi yine en kötü motorları almıştır. (Poor USA)
Amerikada AE71 kodu ile 87 beygirlik 4A-C motoru veya 105 beygirlik 3T motor ile satılmıştır ancak pek başarı yakalayamamıştır.
(TE71 Levin)
(TE71 Trueno katalog fotoğrafı)
Fakat bu kasadan sonra Toyota, dersine çok iyi çalışıp gelir. Arkası yarın....