Arabanın üst hız ve yol tutuş performanslarını yeterince test edemediğim için bu yazımda bu konulardan bahsedemeyeceğim.
Kullandığım araba 1.6 Valvematic 132 bg motor Multidrive S (Cvt) şanzıman ve Advance donanıma sahip.
İç Mekan:
Kullanışlılık:
Sınıf standartları için gayet yeterli olduğunu düşünüyorum.
Önden başlarsak kapı içleri 1 lt su şişesini rahatlıkla alabilecek kapasitede. Far altında küçük,kapaklı bir göz var.
Orta kısıma gelirsek vitesin hemen önünde kapaklı,altı kaydırmaz plastikli bir göz var. Telefon,cüzdan gibi şeyler ideal
Vitesin arkasında 2 tane bardaklık var onunda arkasında kolçak var. Kolçak çok büyük değil daha iyi olabilirdi.
Arkaya da ise pek bir şey yok denebilir. Kapıların içi ön tarafla birebir aynı kapasite de. Sadece ön yolcu koltuğunun arkasında cep var. Kol dayamanın içinde de 2 tane bardaklık var. Arka da havalandırma çıkışları yok onun yerinde ise pek derin olmayan bir göz var.
Bagaj: Hacimi 360 litre. Yükleme eşiği alçak. Sağda ve solda küçük derince gözler var ayrıca araba da tam boy stepne var.
Ekranlar:
Kadranların ortasında 4.2 inç boyutunda renkli bir ekran var. Netliği gayet iyi ve her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Ortada ise Toyota Touch 2 Multimedia Sistemi var. Sistem genel olarak hızlı çalışıyor. Dokunmatiği gayet güzel çalışıyor ve yazılar kocaman okumada hiç zorluk çekmiyorsunuz. Güneş de 0 denecek kadar az parlıyor. Kullanımı hiç etkilemiyor.
Ekranda beğenmediğim şeyler ise 1. si yazıları kocaman ve okunaklı yapacağım derken (şahsi görüşüm) tema çok kötü olmuş. Sanki sonradan takılan bir ekran gibi gözüküyor. 2. ise kısayol tuşlarını da dokunmatik yapmışlar. Biraz alışmak gerekiyor.
İç mekanda beğenmediğim detaylardan bahsedeyim. Çoğu şahsi görüşüm ve arabaya has bir durumda olabilir. Araba 2017 model ve 9000 km de.
Direksiyon 9/15 den tuttuğumuz yer biraz fazla kalın geldi ve direksiyondaki dikişler biraz sıkı tutunca elime batıyordu.
Diğer sorunlar arka da.
Advance donanım. Auris için orta donanım olarak geçiyor bir kaç eksikliği olsa da bende bu donanım paketi ile alırdım.
Konfor:
Araba da 55 yanak Bridgestone Turanza lastikler var. Bu lastikler baya sert ve bunu kullanırken hissediyorsunuz. Süspansiyonlar çalışmak için biraz hız veya derinlik-yükseklik istiyor. Özellikle kısalardan yavaş geçerseniz içeri fazla hissettiriyor. Ne zamanki süspansiyonlar çalışmak için istediği hıza ulaşıyor işte o zaman bağımsız süspansiyonların farkını anlıyorsunuz.
Yalıtım olarak da sınıfı için biraz aşağı da kalmış gibi. B sınıfında test ettiğim Citroen C3 ve Mk8 Ford Fiesta da neredeyse bu seviye de yalıtım sağlayabiliyordu. Rüzgar sesi önde 120 arkada 110 civarında şiddetini arttırıyor. Motor sesi benzinli olduğu için devir çevirmediği sürece yok. Yol sesi olarak sınıf standartlarında diyebilirim.
Arka Yaşam Alanı: 179 cm boyundayım. Ön koltuğu kendime göre ayarladığım da dizlerim koltuğa değiyor. Ama baş mesafesi baya iyi. Geniş cam yüzeyleri sayesinde içerisi gayet ferah oluyor. Cam tavan paketiyle içerisi daha da ferahlar.
Motor ve Şanzıman:
Genelde motor ve şanzımandan ayrı bahsederdim ama o kadar uyumlu çalışıyorlar ve birbirlerini seviyorlar ki ayırmaya kıyamadım .1.6 atmosferik ünite 132 beygir 160 tork üretiyor. Atmosferik standartları için düşünürsek bu hacimde ve c sınıfı için en iyi performansı gösteren motor bu olabilir. Cvt şanzıman ile de baya uyumlu çalışıyorlar. Mesela 4 kişi-klima açık bir yokuşa çıktık araba tereddüt etmeden devir yükseltip hızını korudu. Çok üst hız performansını deneyemedim bu konuda çok yorum yapamam ama ara hızlanmalarda küçük hacimli turboları aratmaz. Ayrıca şanzıman da Cvt den çok iyi bir tork konvertörlü gibi çalışıyor nadiren deviri sabitleyip hııı diye takılıyor. 2000 devirde 110 km hız yapıyor.
Şanzıman da en çok gözüme batan ilk gaz tepkisindeki gecikme oldu.
Yakıt: Beklediğimden çok daha iyiydi. Arabayı 4 kişi kullandık. Şehir içinde 10 lt/100km gördüm. Arabanın karma tüketimi ise 8.4 lt/100 km dü. Uzun yolda 120 sabit+klima açık gidince 7 lt/100km direk düştü.
Kısaca bu motor ve şanzıman hem yakıt hem de performans olarak sizi kesinlikle üzmez.
Sürüş:
Yol tutuşunu test edemediğim için yorum yapamayacağım ama direksiyon,şanzıman,gaz-fren tepkisinden dolayı daha çok konfor odaklı düşünülerek tasarlanmış. Sürüşte en çok beğendiğim şey sürüş pozisyonu ve görüş açıları oldu.
Sürüş pozisyonu harika. Arabanın içine gömülüyorsunuz ve geniş aynalar ve cam yüzeyleri sayesinde kör nokta yok denecek kadar az.
Sonuç:
Bu araba daha önce test ettiğim Kia Cerato ile aynı kaderi paylaşıyor. Yani öyle (en azından ilk sürüşte) öne çıkan bir özelliği yok ama her konuda yeterli hissettiriyor.
Aslında bu arabanın bana verdiği his bakımından rakiplerinden çıkan bir özelliği var o da uzun ömürlülük. Düğmelerin ve trimler çok dayanıklı hissettiriyor ve atmosferik motor zaten turbolu rakipleri gibi sorun çıkarma potansiyeli yok. Cvt şanzıman da sanki tork konvertörlü gibi hiç bozulmayacağım diyor. Daha önce yaptığım otomobillerde sağlamlık araştırmasında Auris modeli C sınıfın en az şikayet alan arabalarından biriydi.
Alınır mı derseniz işin içine fiyat giriyor. Bu arabanın güncel fiyatı (24.02.2018) 110000 tl. Bir de benzer motor-şanzıman-donanım sunan rakiplerine bakalım.
Mazda 3 1.5 Skyactiv 120bg Otomatik Reflex donanımı ile 108000 tl. Donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Teknik veriye bakılırsa performans olarak Auris daha önde
Volkswagen Golf 1.0 Tsi 110bg Dsg Comfortline donanımı ile 117000 tl. Donanım olarak Auris daha önde gözüküyor.
Teknik veriye bakılırsa DSG yardımı ile performans olarak Golf önde.
Fiyatlar genel olarak bu sınıfta böyle. Auris’in yol tutuş performansını test etmeden tam yorum yapmak istemem ama onu da belirli bir seviye de olduğunu kabul edersek. Advance donanımı ile düşünülebilir. En dolu (Premium Navi) 130000 tl açıkcası ona hiç bakmazdım bu fiyat farkına değecek donanım olduğunu düşünmüyorum.
Kaynak: http://garajtv.com/toyota-auris-ilk-sur/
Kullandığım araba 1.6 Valvematic 132 bg motor Multidrive S (Cvt) şanzıman ve Advance donanıma sahip.
İç Mekan:
Kullanışlılık:
Sınıf standartları için gayet yeterli olduğunu düşünüyorum.
Önden başlarsak kapı içleri 1 lt su şişesini rahatlıkla alabilecek kapasitede. Far altında küçük,kapaklı bir göz var.
Orta kısıma gelirsek vitesin hemen önünde kapaklı,altı kaydırmaz plastikli bir göz var. Telefon,cüzdan gibi şeyler ideal
Vitesin arkasında 2 tane bardaklık var onunda arkasında kolçak var. Kolçak çok büyük değil daha iyi olabilirdi.
Arkaya da ise pek bir şey yok denebilir. Kapıların içi ön tarafla birebir aynı kapasite de. Sadece ön yolcu koltuğunun arkasında cep var. Kol dayamanın içinde de 2 tane bardaklık var. Arka da havalandırma çıkışları yok onun yerinde ise pek derin olmayan bir göz var.
Bagaj: Hacimi 360 litre. Yükleme eşiği alçak. Sağda ve solda küçük derince gözler var ayrıca araba da tam boy stepne var.
Ekranlar:
Kadranların ortasında 4.2 inç boyutunda renkli bir ekran var. Netliği gayet iyi ve her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Ortada ise Toyota Touch 2 Multimedia Sistemi var. Sistem genel olarak hızlı çalışıyor. Dokunmatiği gayet güzel çalışıyor ve yazılar kocaman okumada hiç zorluk çekmiyorsunuz. Güneş de 0 denecek kadar az parlıyor. Kullanımı hiç etkilemiyor.
Ekranda beğenmediğim şeyler ise 1. si yazıları kocaman ve okunaklı yapacağım derken (şahsi görüşüm) tema çok kötü olmuş. Sanki sonradan takılan bir ekran gibi gözüküyor. 2. ise kısayol tuşlarını da dokunmatik yapmışlar. Biraz alışmak gerekiyor.
İç mekanda beğenmediğim detaylardan bahsedeyim. Çoğu şahsi görüşüm ve arabaya has bir durumda olabilir. Araba 2017 model ve 9000 km de.
Direksiyon 9/15 den tuttuğumuz yer biraz fazla kalın geldi ve direksiyondaki dikişler biraz sıkı tutunca elime batıyordu.
Diğer sorunlar arka da.
- si üsteki tutamak biraz fazla geri de kafamı vurduğum oluyor.
- Ortadaki kol dayama kendini salıyor bundan dolayı eğik duruyor
- Bu araba kalite de genel olarak sağlam hissettiriyor. Düğmeler ve iç trimler hiç kırılmayacakmış gibi hissettiriyor ama arka camı açıp kapatırken kapı biraz oynuyor.
Advance donanım. Auris için orta donanım olarak geçiyor bir kaç eksikliği olsa da bende bu donanım paketi ile alırdım.
- Otomatik yanan farlar
- Yağmur sensörü
- Otomatik katlanabilir yan aynalar
- Akıllı Giriş ve Çalıştırma Sistemi (anahtarsız sistem)
- Anahtarsız çalıştırma sistemi
- Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
- Geri görüş kamerası
- Toyota Touch® 2 Multimedya
Sistemi - 6 hoparlör
- Hız sabitleyici
- 16 inç jant (205-55-16R)
- Elektronik el freni en üst donanımda bile yok.
- Ön park sensörü eksik
Konfor:
Araba da 55 yanak Bridgestone Turanza lastikler var. Bu lastikler baya sert ve bunu kullanırken hissediyorsunuz. Süspansiyonlar çalışmak için biraz hız veya derinlik-yükseklik istiyor. Özellikle kısalardan yavaş geçerseniz içeri fazla hissettiriyor. Ne zamanki süspansiyonlar çalışmak için istediği hıza ulaşıyor işte o zaman bağımsız süspansiyonların farkını anlıyorsunuz.
Yalıtım olarak da sınıfı için biraz aşağı da kalmış gibi. B sınıfında test ettiğim Citroen C3 ve Mk8 Ford Fiesta da neredeyse bu seviye de yalıtım sağlayabiliyordu. Rüzgar sesi önde 120 arkada 110 civarında şiddetini arttırıyor. Motor sesi benzinli olduğu için devir çevirmediği sürece yok. Yol sesi olarak sınıf standartlarında diyebilirim.
Arka Yaşam Alanı: 179 cm boyundayım. Ön koltuğu kendime göre ayarladığım da dizlerim koltuğa değiyor. Ama baş mesafesi baya iyi. Geniş cam yüzeyleri sayesinde içerisi gayet ferah oluyor. Cam tavan paketiyle içerisi daha da ferahlar.
Motor ve Şanzıman:
Genelde motor ve şanzımandan ayrı bahsederdim ama o kadar uyumlu çalışıyorlar ve birbirlerini seviyorlar ki ayırmaya kıyamadım .1.6 atmosferik ünite 132 beygir 160 tork üretiyor. Atmosferik standartları için düşünürsek bu hacimde ve c sınıfı için en iyi performansı gösteren motor bu olabilir. Cvt şanzıman ile de baya uyumlu çalışıyorlar. Mesela 4 kişi-klima açık bir yokuşa çıktık araba tereddüt etmeden devir yükseltip hızını korudu. Çok üst hız performansını deneyemedim bu konuda çok yorum yapamam ama ara hızlanmalarda küçük hacimli turboları aratmaz. Ayrıca şanzıman da Cvt den çok iyi bir tork konvertörlü gibi çalışıyor nadiren deviri sabitleyip hııı diye takılıyor. 2000 devirde 110 km hız yapıyor.
Şanzıman da en çok gözüme batan ilk gaz tepkisindeki gecikme oldu.
Yakıt: Beklediğimden çok daha iyiydi. Arabayı 4 kişi kullandık. Şehir içinde 10 lt/100km gördüm. Arabanın karma tüketimi ise 8.4 lt/100 km dü. Uzun yolda 120 sabit+klima açık gidince 7 lt/100km direk düştü.
Kısaca bu motor ve şanzıman hem yakıt hem de performans olarak sizi kesinlikle üzmez.
Sürüş:
Yol tutuşunu test edemediğim için yorum yapamayacağım ama direksiyon,şanzıman,gaz-fren tepkisinden dolayı daha çok konfor odaklı düşünülerek tasarlanmış. Sürüşte en çok beğendiğim şey sürüş pozisyonu ve görüş açıları oldu.
Sürüş pozisyonu harika. Arabanın içine gömülüyorsunuz ve geniş aynalar ve cam yüzeyleri sayesinde kör nokta yok denecek kadar az.
Sonuç:
Bu araba daha önce test ettiğim Kia Cerato ile aynı kaderi paylaşıyor. Yani öyle (en azından ilk sürüşte) öne çıkan bir özelliği yok ama her konuda yeterli hissettiriyor.
Aslında bu arabanın bana verdiği his bakımından rakiplerinden çıkan bir özelliği var o da uzun ömürlülük. Düğmelerin ve trimler çok dayanıklı hissettiriyor ve atmosferik motor zaten turbolu rakipleri gibi sorun çıkarma potansiyeli yok. Cvt şanzıman da sanki tork konvertörlü gibi hiç bozulmayacağım diyor. Daha önce yaptığım otomobillerde sağlamlık araştırmasında Auris modeli C sınıfın en az şikayet alan arabalarından biriydi.
Alınır mı derseniz işin içine fiyat giriyor. Bu arabanın güncel fiyatı (24.02.2018) 110000 tl. Bir de benzer motor-şanzıman-donanım sunan rakiplerine bakalım.
Mazda 3 1.5 Skyactiv 120bg Otomatik Reflex donanımı ile 108000 tl. Donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Teknik veriye bakılırsa performans olarak Auris daha önde
Volkswagen Golf 1.0 Tsi 110bg Dsg Comfortline donanımı ile 117000 tl. Donanım olarak Auris daha önde gözüküyor.
Teknik veriye bakılırsa DSG yardımı ile performans olarak Golf önde.
Fiyatlar genel olarak bu sınıfta böyle. Auris’in yol tutuş performansını test etmeden tam yorum yapmak istemem ama onu da belirli bir seviye de olduğunu kabul edersek. Advance donanımı ile düşünülebilir. En dolu (Premium Navi) 130000 tl açıkcası ona hiç bakmazdım bu fiyat farkına değecek donanım olduğunu düşünmüyorum.
Kaynak: http://garajtv.com/toyota-auris-ilk-sur/
Son düzenleme: