HABER Toyota Camry, Avrupa'da Avensis'in yerine geliyor!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Toyota, D sınıfında yer alan modeli Avensis’i Mart ayında düşük satış rakamları nedeniyle üretimden kaldırmıştı. Japon marka, Avrupa pazarında ortaya çıkan boşluğu Toyota Camry ile doldurmaya hazırlanıyor.

Toyota Camry, hibrit olarak Avrupa pazarına dönüyor

2004 yılında Avrupa pazarı için yerini Avensis’e bırakan Camry, yüksek hacimli motor seçenekleri ile Amerika pazarına yoğunlaşmıştı. Son olarak bu yılın ilk yarısında Avensis’in üretimden kaldırılması ile bu segmentte boş kalan Toyota’nın hamlesi merakla bekleniyordu. Alınan son bilgilere göre, geçtiğimiz yıl sekizinci jenerasyonu piyasaya çıkan Toyota Camry, hibrit versiyonuyla Avrupa pazarında markanın yeni temsilcisi olacak.

C-HR, yeni Auris ve Corolla modellerinde de gördüğümüz TNGA platformunda yükselen Camry’nin 2.5 litrelik bir hibrit motor ile gelmesi bekleniyor. 153 beygir güç ve 207 Nm tork üreten bu motor, aynı zamanda mevcut RAV4 modelinde de kullanılıyor. Bu açıdan aracın ülkemizde yüksek vergi dilimine takılacağını şimdiden söylemek yanlış olmaz.

Avrupa donanımına sahip Camry Hybrid’in, 2019’un ilk çeyreğinde satışa sunulması bekleniyor.

1 arasında 25


























Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16, bt ve yaso
2.5 litreden 153 beygircik mi? Hem de baya yüksek vergi dilimi.. Türkiye de tutmaz da diğer ülkeleri bilmiyorum.
 
2.5 litreden 153 beygircik mi? Hem de baya yüksek vergi dilimi.. Türkiye de tutmaz da diğer ülkeleri bilmiyorum.

Çok dar bir bakış açısı.


Şuan ki Rav4 2.5 hybrid 155 bg.
0-100'ü 8.3sn.
Şehir içi yakıt tüketimi 5.1lt, şehir dışı 4.9lt.

Vergi dilimi adamların umurunda değil çünkü Türkiye umurlarında değil. Hatta Avrupa'da umurunda değil (bir kaç yüz bin adet yıllık satış). Başta Kuzey Amerika olmak üzere dünya çapında satışlarla liderliğe oynuyorlar zaten.
 
Araba her şeyiyle harika duruyor da, ön kamerayı son dk. hatırlamışlar. Daha çirkin yapamamışlar mı o kamerayı :(
 
Araba her şeyiyle harika duruyor da, ön kamerayı son dk. hatırlamışlar. Daha çirkin yapamamışlar mı o kamerayı :(

Ben de özellikle ön konsolda ki Y tasarımı çok beğendim ama hakikaten ön kamera nedir öyle, bari 5 cm alta taksaymışlar da siyah zeminde göze batmasaymış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
avrupa pazarinda boslugu doldurmak istiyorsun ve bunu 2.5 hibrit(2.0 ustu motora ekstra vergi uygulayan tek avrupa pazari ulkesi Turkiye degil) 153 beygircik motorunla yapmayi dusunuyorsun :D iyi sanslar diliyorum, avrupali rakipleri avrupa pazarinda bunu herturlu parca tedarigi , servis maliyeti gibi konularda ezdigi gibi performans anlaminda da ezecek, bence hic sansi yok.. hic gelmeseymis olurmus :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve AlperErdem
Şu baştan 4.fotoğrafta gözüken konsolun orta kısmında kullanılan malzemeleri ne zaman değiştirecek bu üreticiler merak ediyorum. Kardeş, daha showroom'da ki arabada deli gibi toz, parmak izi kalıyor ki günlük kullanımda ne olur kestiremiyorum bile. Çok mu zor şuraya adam gibi bir malzeme uydurmak ?
 
avrupa pazarinda boslugu doldurmak istiyorsun ve bunu 2.5 hibrit(2.0 ustu motora ekstra vergi uygulayan tek avrupa pazari ulkesi Turkiye degil) 153 beygircik motorunla yapmayi dusunuyorsun :D iyi sanslar diliyorum, avrupali rakipleri avrupa pazarinda bunu herturlu parca tedarigi , servis maliyeti gibi konularda ezdigi gibi performans anlaminda da ezecek, bence hic sansi yok.. hic gelmeseymis olurmus :)
Çok dar bir bakış açısı. :);)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Vergi dilimi adamların umurunda değil çünkü Türkiye umurlarında değil. Hatta Avrupa'da umurunda değil (bir kaç yüz bin adet yıllık satış). Başta Kuzey Amerika olmak üzere dünya çapında satışlarla liderliğe oynuyorlar zaten.

Riski dagitmak diye bir sey var. Sen sadece Amerika pazarina odaklanirsan, diger pazarlara uygun urun sunmazsan, cironun buyuk bir kismini tek pazardan yaparsan bir gun sari sacli deli bir ABD baskani gelir sana bir yaptirim uygular (vergi vb..) sonra kara kara dusunursun acaba hangi pazara nasil Toyota satariz diye :)
Her marka icin gecerli bu. Cironun %50-%60 kadarini tek pazardan yaparsan bir problem oldugunda batarsin
 
Son düzenleme:
Çok dar bir bakış açısı. :);)
avrupada koydugu hibrit RAV4 satislari ve rakip suv modellerin satislari ortada.. :D 5 sene once SUV'da liderlige oynarken polonya pazarinda simdi nal topluyorlar... eski rav4'lere daha cok ragbet vardi.. 2.5 motor alicaksa adam guc ister :) evet cok dar bir bakis acisi :) avrupalilar japonlar gibi bakamiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Riski dagitmak diye bir sey var. Sen sadece Amerika pazarina odaklanirsan, diger pazarlara uygun urun sunmazsan, cironun buyuk bir kismini tek pazardan yaparsan bir gun sari sacli deli bir ABD baskani gelir sana bir yaptirim uygular (vergi vb..) sonra kara kara dusunursun acaba hangi pazara nasil Toyota satariz diye :)
Her marka icin gecerli bu. Cironun %50-%60 kadarini tek pazardan yaparsan bir problem oldugunda batarsin

:)
Riski dağıtmanın ne olduğunu biliyorum, teşekkürler.
Toyota'nın ABD'de fabrikası değil, fabrikaları var. Orada satılan Corolla vs. binek araçlar ve satışlarının hatrı sayılır kısmını tutan SUV ve pick uplar oralarda üretiliyor. Gümrük vergisi etkilemez.
Ayrıca Kuzey Amerika demiştim, sadece Amerika BD değil. Kanada'da da oldukça satıyor. Keza Avustralya, Afrika, Asya gibi kıtalarda da satışları gayet iyi. Avrupa kıtası bir kaç yüz bin satışla devede kulak. Avrupa'ya bel bağlarsa esas hata yapar.


Çok dar bir bakış açısı. :);)
Dalga geçmeye çalışmışsınız ama, tiye almaya çalıştığınız mesajı tekrar yazarak doğru bir mesaj yazmış oldunuz. Evet öyle dar bir bakış açısı.

Elalemin C sınıfı binek araçlarında 1.4 turbo motorla aldığı egzoz salınım değerini (co2) adamlar 2.5 hibrit 1700 kglık araçtan alıyor.
0-100'ü desek rakibi olmaya aday 1.4 tubolu SUV lerden 1sn daha hızlı (ki hibritler performans odaklı araçlar değildir, en azından Toyota'da öyle değil, bmw i8 örneğine burada gerek yok, alakasız bir kıyas olur).
Tüketimi desek Milletin B sınıfı araçta gördüğü tüketimi bu araçtan çıkarmış.

"2.5 motor 153 beygircik" evet çok dar bir bakış açısı.
Motor büyüklüğüne göre vergi saçmalığı olmayan yerlerde çok mantıklı bir tercih olur.
Hee derseniz ki burada vergi var beni ilgilendirmez, üstteki mesaja geri dönüyoruz: adamlar Türkiye için araba yapmıyor.
 
Son düzenleme:
:)
Riski dağıtmanın ne olduğunu biliyorum, teşekkürler.
Toyota'nın ABD'de fabrikası değil, fabrikaları var. Orada satılan Corolla vs. binek araçlar ve satışlarının hatrı sayılır kısmını tutan SUV ve pick uplar oralarda üretiliyor. Gümrük vergisi etkilemez.
Ayrıca Kuzey Amerika demiştim, sadece Amerika BD değil. Kanada'da da oldukça satıyor. Keza Avustralya, Afrika, Asya gibi kıtalarda da satışları gayet iyi. Avrupa kıtası bir kaç yüz bin satışla devede kulak. Avrupa'ya bel bağlarsa esas hata yapar.



Dalga geçmeye çalışmışsınız ama, tiye almaya çalıştığınız mesajı tekrar yazarak doğru bir mesaj yazmış oldunuz. Evet öyle dar bir bakış açısı.

Elalemin C sınıfı binek araçlarında 1.4 turbo motorla aldığı egzoz salınım değerini (co2) adamlar 2.5 hibrit 1700 kglık araçtan alıyor.
0-100'ü desek rakibi olmaya aday 1.4 tubolu SUV lerden 1sn daha hızlı (ki hibritler performans odaklı araçlar değildir, en azından Toyota'da öyle değil, bmw i8 örneğine burada gerek yok, alakasız bir kıyas olur).
Tüketimi desek Milletin B sınıfı araçta gördüğü tüketimi bu araçtan çıkarmış.

"2.5 motor 153 beygircik" evet çok dar bir bakış açısı.
Motor büyüklüğüne göre vergi saçmalığı olmayan yerlerde çok mantıklı bir tercih olur.
Size mantikli gelebilir ama avrupalilara mantikli gelmedigi rav4 hibrit ile ispatlandi :) Avrupayi onemsemiyor dediginiz firma umursamasaydi avrupa pazarinda olmazdi distributorluk, servis, satis sonrasi hizmet logistik, bunlarla bosuna hobi olsun diye ugrasmiyor :) Nitekim lexus yillarca pazara girmekle girmemek arasinda kaldi, avrupa pazari oyle her getirdiginiz araci satabileceginiz bir pazar degil, 2.5 hibrit rav4 kullandim, hizli olsa bile cvt sayesinde hicbir zevki yok, tamamen torpulenmis, yakiti iddia edilenlerle alakasiz duzeyse farkli...

Sonuc olarak avrupada (sevsekte sevmesekte) downsizing tutuyor, turbonun hizlanma hissini hibrit + cvt vermiyor, katalogdaki yakitlari tutturamiyor.

Size toyotadaki mesainizde basarilar diliyorum :)