HABER Toyota Camry, Avrupa'da Avensis'in yerine geliyor!

Size mantikli gelebilir ama avrupalilara mantikli gelmedigi rav4 hibrit ile ispatlandi :) Avrupayi onemsemiyor dediginiz firma umursamasaydi avrupa pazarinda olmazdi distributorluk, servis, satis sonrasi hizmet logistik, bunlarla bosuna hobi olsun diye ugrasmiyor :) Nitekim lexus yillarca pazara girmekle girmemek arasinda kaldi, avrupa pazari oyle her getirdiginiz araci satabileceginiz bir pazar degil, 2.5 hibrit rav4 kullandim, hizli olsa bile cvt sayesinde hicbir zevki yok, tamamen torpulenmis, yakiti iddia edilenlerle alakasiz duzeyse farkli...

Sonuc olarak avrupada (sevsekte sevmesekte) downsizing tutuyor, turbonun hizlanma hissini hibrit + cvt vermiyor, katalogdaki yakitlari tutturamiyor.

Size toyotadaki mesainizde basarilar diliyorum :)

Teşekkürler Fatih bey. Toyota'dan teklif gelirse değerlendiririm. :D

Fikrimi beyan ettim sadece. Benim mesajım alıntılanmayıp bambaşka mesajlar alıntılanıp benimle dalga geçilmeye çalışılması rahatsız edici bir şey. Burası forum, karşılıklı konuşmak için buradayız. Hee eğer bunu istemiyorsak ya o kişiyi engelleriz yada o kişinin mesajıyla dalga geçer gibi yorumlar yapmayız, haksız mıyım?

Ayrıca, vergi olan yerde bende gidip almam böyle bir araç. Çevremde araç bakan kişilere Auris 1.8 hibrit hakkında olumsuz konuştuğum da oldu özel hayatımda, yeri geldiyse burada da yazmışımdır o tüketim için o MTV'ye katlanılmaz şeklinde. Toyota fanı falan değilim, Japon ve İngilizlere meyilim olduğunu zaman zaman dile getiriyorum ama gözü kör şekilde savunmadığımı düşünüyorum.

Şimdi aklıma geldi, Ka yerine araç bakıyordunuz. O konuda Aygo'dan konuşmuştuk. Car reliability endekslerine baktığımızda Aygo diğer Toyotaların aksine çokta iyi bir yerde durmuyor A sınıfı araçlar içinde. Hazır aklıma gelmişken onu da yazayım, bilginize.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve inzfatih
Teşekkürler Fatih bey. Toyota'dan teklif gelirse değerlendiririm. :D

Fikrimi beyan ettim sadece. Benim mesajım alıntılanmayıp bambaşka mesajlar alıntılanıp benimle dalga geçilmeye çalışılması rahatsız edici bir şey. Burası forum, karşılıklı konuşmak için buradayız. Hee eğer bunu istemiyorsak ya o kişiyi engelleriz yada o kişinin mesajıyla dalga geçer gibi yorumlar yapmayız, haksız mıyım?

Ayrıca, vergi olan yerde bende gidip almam böyle bir araç. Çevremde araç bakan kişilere Auris 1.8 hibrit hakkında olumsuz konuştuğum da oldu özel hayatımda, yeri geldiyse burada da yazmışımdır o tüketim için o MTV'ye katlanılmaz şeklinde. Toyota fanı falan değilim, Japon ve İngilizlere meyilim olduğunu zaman zaman dile getiriyorum ama gözü kör şekilde savunmadığımı düşünüyorum.
Diger arkadaslari bilemeyecem, ben kendi adima dalga gecme amacli bir yazi yazmadim, yanlis anlasildiysam ben ozur dilerim.
Eski V6 camryler gelse de binsek, toyotanin camry modeli gercekten guzel ama su hibrit olayini sevemedim.. umarim sadece 2.5 hibritle gelmezde birkac motor secenegi sunarlar, yoksa camryler aile icin guzel araclar. Sahsen 2.5 hibritin avrupada pek sansi oldugunu sanmiyorum.
 
:)
Riski dağıtmanın ne olduğunu biliyorum, teşekkürler.
Toyota'nın ABD'de fabrikası değil, fabrikaları var. Orada satılan Corolla vs. binek araçlar ve satışlarının hatrı sayılır kısmını tutan SUV ve pick uplar oralarda üretiliyor. Gümrük vergisi etkilemez.
Ayrıca Kuzey Amerika demiştim, sadece Amerika BD değil. Kanada'da da oldukça satıyor. Keza Avustralya, Afrika, Asya gibi kıtalarda da satışları gayet iyi. Avrupa kıtası bir kaç yüz bin satışla devede kulak. Avrupa'ya bel bağlarsa esas hata yapar

Anliyorum da olay sadece vergi sistemi degil. Uretim giderleri artar, iscilerle alakali bir yasa cikar calisma ucreti artar, gelen hammaddeye kota koyulur vs. bir suru risk var. Sadece Abd’de fabrikasinin olmasi yetmez. Ha orada istihdam sagladigi icin tabii ki belli basli destekler verilir. Ama bir marka su pazar benim icin onemsiz veya umursiyorum diyemez, hatta o pazarda nasil satis yapilacaginin yollarini arar. Anlatmak istedigim bu
 
Benim mesajım alıntılanmayıp bambaşka mesajlar alıntılanıp benimle dalga geçilmeye çalışılması rahatsız edici bir şey.
Kesinlikle dalga geçmedim. Sizin mesajınızı okudum ve anlatmak istediğinizi anladım. Sonra arkadaşa " çok dar bir bakış açısı" dedim ne var ki bunda? Sizin cümlenizi farklı kişiye söylediğim için rahatsız oldunuz heralde, kusura bakmayın. Burası tabiki de fikirlerimizi rahatça söyleyebilmemiz için kurulmuş bir platform, yanlış anlaşılmalar olmasın.:);)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Toyotanın 2.0 hybrid performans odaklı geliştirdiği bir makine vardı. Aurisi tanıttıklarında o motorda tanıtılmıştı eğer o makine tork konventörlü bir şanzımanla gelirse Türkiye dışında ki Avrupa ülkelerinde başarılı olabilir bence. Yakıt meselesinde ise adamların hybrid de ki az tecrübelerine rağmen 1.8 motora karşı hyundai nin ioniq modeli tüm testlerde daha başarılı. Verim=cvt olmadığını gördüğü gün japonlar daha iyi yerlere gelecektir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Çok dar bir bakış açısı.


Şuan ki Rav4 2.5 hybrid 155 bg.
0-100'ü 8.3sn.
Şehir içi yakıt tüketimi 5.1lt, şehir dışı 4.9lt.

Vergi dilimi adamların umurunda değil çünkü Türkiye umurlarında değil. Hatta Avrupa'da umurunda değil (bir kaç yüz bin adet yıllık satış). Başta Kuzey Amerika olmak üzere dünya çapında satışlarla liderliğe oynuyorlar zaten.

Açıkcası dar bakış açısı değil 2.5 litre 155 bg olsa bende saçma düşünürdüm ama neyse ki öyle değil. Toyota Camry deki 2.5 litrelik hybrid 208 bg üretiyor. Sizin örnek verdiğiniz Rav4 de 197 bg üretiyor ayrıca gerçekçi karma tüketim de 8-8.5 lt.
 
1.8 motora karşı hyundai nin ioniq modeli tüm testlerde daha başarılı.

Katılmıyorum. Bir kere motor kendini sarj etmekte ciddi başarısız bayideki test aracında arabanın pili bitmişti yolu onu sarj ederek gitti. Bir kere şanzıman olayla alakası yok. Tam elektrikle giderken sollama yapmayı simule etmek için gazı 1 kere kökledim benzinli motor devreye girdi devri ayarladı filan derken 2-3 saniyesini almıştır. Sürüşüm %45 eco %50 normal %5 agresifti (araba kendisi söylüyor) buna rağmen 8.5 ile tamamladık. Aynı gün Chr da kullandık baya düz yol performansına bakmak için gaza da bastım (14 lt gördü ortalama) ama gazı köklediğim de ne gecikme vardı ne de arabanın pili bitti. Sürüşü 6 küsür litre ile tamamladım.
 
Şahsi fikrinizdir veyahut tecrübenizdir ona birşey diyemem ancak benim okuduğum ve de gördüğüm testlerde ioniq daha az tüketime sahipti ve sürmedim. Ancak kuzeni niro yu sürdüm ve şahsım adına amaçlarını da göz önünde bulundurduğumda niro da absürd bir şanzıman gecikmesi veya aşırı bir yakıt tüketimi görmedim. Yakıt ortalamam test bittiğinde 5.7 ydi ve rota ne yazık ki trafik içi bir güzergah değildi. Aracın yol bilgisayarında 6.6-6.9 civarı bir rakam vardı. C-HR ı da aynı otoban güzergahında ve Kia dan daha kısa bir menzilde kullanma şansını yakaladım. 5.9 lt CH-R da gördüm. CH-R da da yine 7 ye yakın bir genel test tüketimi vardı. Bununla beraber burda hiç kimse cvt ye gitmiyor gaza basınca demedi ki. Mesele aracın kuru bağırtı yapması ve alışılanın aksinde bir görüntü sergilemesi. Ve ben yine Hyundai nin tecrümesizliğine rağmen iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum ve Toyota'nın da 2.0 hybrid performans odaklı motorunu büyük merakla bekliyorum. cvt nin hybrid de kanun olmadığını bu işin tork konvertörlüyle de gayet başarılı yapılabildiğini BMW ve Mercedes (7g-tronic te olabilir) gösterdiği kanısındayım. Hı ama bu kadar yazmamın ardından en önemli soru şu hangisini alırsın? Hiç birini almam. Normal kullanımımda F20'nin zaten 5.7 uzun yol tüketimi var :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Şahsi fikrinizdir veyahut tecrübenizdir ona birşey diyemem ancak benim okuduğum ve de gördüğüm testlerde ioniq daha az tüketime sahipti ve sürmedim. Ancak kuzeni niro yu sürdüm ve şahsım adına amaçlarını da göz önünde bulundurduğumda niro da absürd bir şanzıman gecikmesi veya aşırı bir yakıt tüketimi görmedim. Yakıt ortalamam test bittiğinde 5.7 ydi ve rota ne yazık ki trafik içi bir güzergah değildi. Aracın yol bilgisayarında 6.6-6.9 civarı bir rakam vardı. C-HR ı da aynı otoban güzergahında ve Kia dan daha kısa bir menzilde kullanma şansını yakaladım. 5.9 lt CH-R da gördüm. CH-R da da yine 7 ye yakın bir genel test tüketimi vardı. Bununla beraber burda hiç kimse cvt ye gitmiyor gaza basınca demedi ki. Mesele aracın kuru bağırtı yapması ve alışılanın aksinde bir görüntü sergilemesi. Ve ben yine Hyundai nin tecrümesizliğine rağmen iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum ve Toyota'nın da 2.0 hybrid performans odaklı motorunu büyük merakla bekliyorum. cvt nin hybrid de kanun olmadığını bu işin tork konvertörlüyle de gayet başarılı yapılabildiğini BMW ve Mercedes (7g-tronic te olabilir) gösterdiği kanısındayım. Hı ama bu kadar yazmamın ardından en önemli soru şu hangisini alırsın? Hiç birini almam. Normal kullanımımda F20'nin zaten 5.7 uzun yol tüketimi var :)

@Ugur hocamla beraber sürdük ona da sorabilirsiniz şanzıman gecikmesini ve arabanın pilinin bitmesini. Biz de öyle ağır trafiğe sokmadık yakıt büyük olasılık elektrikli motor devreye girmediği için öyle çıktı.
Cvt olay gitmeme filan değil hızlanmaya verdiği tepki, o geçişi daha pürüzsüz ve seri yapması.
Ben ioniq de arka taraftan gelen aşırı lastik sesi(yolcuyken belli ediyor kendini),yalıtımı ve süspansiyonların kolay diplenmesi ile birazcık biz yaptık demek için yapılmış gibi hissettirdi.
 
Açıkcası dar bakış açısı değil 2.5 litre 155 bg olsa bende saçma düşünürdüm ama neyse ki öyle değil. Toyota Camry deki 2.5 litrelik hybrid 208 bg üretiyor. Sizin örnek verdiğiniz Rav4 de 197 bg üretiyor ayrıca gerçekçi karma tüketim de 8-8.5 lt.

Olabilir, 155 olan benzin motoru + elektrik şeklindedir belki.
Gerçekçi tüketim kişiye göre değişiyor, ondan 8-8,5lt'yi referans alamam. Yaris hibritin fabrika verisi 3,3 lt hatırladığım kadarıyla, İstanbul'da 4 lt ile dolaşıyorum diyen çokça mesaj gördüm. Biri çıkmış ben 5.5-6 lt yakıyorum demiş. Şimdi bu kişinin 6 ltsi benim için referans değildir, ben benzinli ile sakin kullandığımda 6.5 seviyesine düşürebiliyorum. Kullanım tarzı, kullanılan yer vs. değişken şeyler. Benim için -marka farketmeksizin- fabrika verisi +1 şeklinde genelde ulaştığım sonuç (bazen +0.x seviyesine düşebiliyor ama +1'i geçmesi normal kullanımımda pek olası değil).

Yeri gelmişken yazayım. Mesela bu araçlardan performans bekleniyor. Bende ki CVT ile aynı karakterde mi bilmiyorum ama benimkinden örnek vereyim. Eco moddayken gazı bıraktığın an araba 1500 devire düşüyor gaza basınca tekrar devir yükseltip hızlanıyor, bu da gecikmeye neden oluyor. Böyle bir şanzımana sahip araçtan performans beklemek baştan yanlış. Yada kendin kulakçıktan kullanacaksın vs.


Anliyorum da olay sadece vergi sistemi degil. Uretim giderleri artar, iscilerle alakali bir yasa cikar calisma ucreti artar, gelen hammaddeye kota koyulur vs. bir suru risk var. Sadece Abd’de fabrikasinin olmasi yetmez. Ha orada istihdam sagladigi icin tabii ki belli basli destekler verilir. Ama bir marka su pazar benim icin onemsiz veya umursiyorum diyemez, hatta o pazarda nasil satis yapilacaginin yollarini arar. Anlatmak istedigim bu

Anlıyorum hocam da bu dedikleriniz ABD'deki diğer markaları da etkilemez mi? Ben başka yerde üretilip getirilen vergilerden etkilenmeyeceğini söylemiştim üstteki mesajda.
Tabii her pazar değerli olmalı markalar için ama yılda 10.5 milyon araç satan bir markadan bahsediyoruz, 200 bin gibi bir şey satıyor Avrupa'da, bu da çok etki edecek bir şey değil. Demek istediğim buydu.
Ki Aygo, Yaris, Auris falan yine satarlar Avrupa'da da. Şuan da onlar satılıyor en fazla bildiğim kadarıyla. Bir de Prius olabilir, ondan emin değilim.
 
Son düzenleme:
hibritler soguk hava kosullarinda benzinli araclardan daha fazla yakiyor, sehir ici normal kullanimdan ve polonya soguklarindan bahsediyorum :) sahsen suan hibrit bir arac alacak olsam plug-in hibrit alirdim, benzini pili sarj etmek icin kullanarak cok ekonomi yapamiyoruz, rampa bayir dag yolumuz da yokki rampa asagi inerken sarj olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve bt
Anlıyorum hocam da bu dedikleriniz ABD'deki diğer markaları da etkilemez mi? Ben başka yerde üretilip getirilen vergilerden etkilenmeyeceğini söylemiştim üstteki mesajda.
Tabii her pazar değerli olmalı markalar için ama yılda 10.5 milyon araç satan bir markadan bahsediyoruz, 200 bin gibi bir şey satıyor Avrupa'da, bu da çok etki edecek bir şey değil. Demek istediğim buydu.
Ki Aygo, Yaris, Auris falan yine satarlar Avrupa'da da. Şuan da onlar satılıyor en fazla bildiğim kadarıyla. Bir de Prius olabilir, ondan emin değilim.

Tabii ki hepsini etkiler. Ben etkilenme konusunu guncel durum icin soylemiyorum. Mesela Trump Alman otomobillerini hedef aldi. Bildigim kadariyla Abd Mercedes’in genel satisinin %15’lik bir bolumunu kapsiyor. Audi’nin %12. Farkli pazarlarda tolore edilebilecek rakamlar. Bundan Toyota etkilenmiyor, cunku Abd’de uretim yapiyor. Yarin bir gun Japonya ile ciddi bir kriz yasandiginda bu delinin Abd’deki Japon markalarina bir yaptirimda bulunmayacagi ne malum ? Olmaz diye bir sey var mi ?
Anlatmak istedigim buydu. Toyota’nin global pazarda Abd’de yuzde kaclik bir satisi var bilmiyorum. Ama bu rakam global satisin 4/1’i dahi olsa bu ciddi miktar. Yani riski dagitmak zorunda, Avrupa’da istedigi gibi satis yapamiyorsa bunun yollarini aramali cozumler uretmeli. Yilda 10.5 milyon araba satiyor ama Avrupa’da bu rakam 200 bin ise ciddi bir sorun. Toyota ozelinde degil her marka icin gecerli
Siz Avrupa pazari onlarin da umurunda degil yazdiginiz icin yazdim. Yoksa Toyota ile bir derdim yok :)
 
@byilmaz aslinda bu uzak dogu markalarinin genel sorunu, cok gelenekseller, kurumsal boyuttalar ama kurumsallasamamislar, muhendislik ar-ge super ama yonetim pazarlama kotu.. bunu bircok uzak dogu firmasinda gorebilirsiniz. Adamlar cok caliskan, mesai saatleri acaip ama gereksiz fazla gururlari var bu yuzden pazarlama kulturunu market arastirmasi, musteriye istedigini verme yada musteriyi bu urunu istedigine ikna etme(pazarlama) konusunda eksikler, gecmise bakarak gene iyiler ama suanki piyasa gecmise gore cok daha acimasiz, bunu daha once uzak doguda kurumsal bir firmada bizzat calismis biri olarak soyluyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve g.c.
Gerçekçi tüketim kişiye göre değişiyor, ondan 8-8,5lt'yi referans alamam. Yaris hibritin fabrika verisi 3,3 lt hatırladığım kadarıyla, İstanbul'da 4 lt ile dolaşıyorum diyen çokça mesaj gördüm. Biri çıkmış ben 5.5-6 lt yakıyorum demiş. Şimdi bu kişinin 6 ltsi benim için referans değildir, ben benzinli ile sakin kullandığımda 6.5 seviyesine düşürebiliyorum.

Ben test edenler için söyledim hatta şehir dışında daha çok yakıyormuş ondan 8 lere çıkıyormuş şehir içi 6 laea kadar düşüyormuş
 
@byilmaz aslinda bu uzak dogu markalarinin genel sorunu, cok gelenekseller, kurumsal boyuttalar ama kurumsallasamamislar, muhendislik ar-ge super ama yonetim pazarlama kotu.. bunu bircok uzak dogu firmasinda gorebilirsiniz. Adamlar cok caliskan, mesai saatleri acaip ama gereksiz fazla gururlari var bu yuzden pazarlama kulturunu market arastirmasi, musteriye istedigini verme yada musteriyi bu urunu istedigine ikna etme(pazarlama) konusunda eksikler, gecmise bakarak gene iyiler ama suanki piyasa gecmise gore cok daha acimasiz, bunu daha once uzak doguda kurumsal bir firmada bizzat calismis biri olarak soyluyorum.
Adamların literatüründe çalışmaktan ölmek diye bir hastalık adı var daha ne olsun :D
Edit: hastalığın adı Karoşi
 
Tabii ki hepsini etkiler. Ben etkilenme konusunu guncel durum icin soylemiyorum. Mesela Trump Alman otomobillerini hedef aldi. Bildigim kadariyla Abd Mercedes’in genel satisinin %15’lik bir bolumunu kapsiyor. Audi’nin %12. Farkli pazarlarda tolore edilebilecek rakamlar. Bundan Toyota etkilenmiyor, cunku Abd’de uretim yapiyor. Yarin bir gun Japonya ile ciddi bir kriz yasandiginda bu delinin Abd’deki Japon markalarina bir yaptirimda bulunmayacagi ne malum ? Olmaz diye bir sey var mi ?
Anlatmak istedigim buydu. Toyota’nin global pazarda Abd’de yuzde kaclik bir satisi var bilmiyorum. Ama bu rakam global satisin 4/1’i dahi olsa bu ciddi miktar. Yani riski dagitmak zorunda, Avrupa’da istedigi gibi satis yapamiyorsa bunun yollarini aramali cozumler uretmeli. Yilda 10.5 milyon araba satiyor ama Avrupa’da bu rakam 200 bin ise ciddi bir sorun. Toyota ozelinde degil her marka icin gecerli
Siz Avrupa pazari onlarin da umurunda degil yazdiginiz icin yazdim. Yoksa Toyota ile bir derdim yok :)

O yazdığım aslında Toyota özelinde değil, genel olarak Japon markaları için geçerli dyebiliriz.

En basitinden Mazda ve Honda'da geçerli. Satışlarda aslan payı Avrupa dışında gerçekleşiyor.


@Garaj TV evet öyle. Hibrit araçların şehir içi tüketimleri daha düşük. Elektrikli araçlar da keza öyle. Zoe testi vardı hatta, youtube'da ararsanız belki bulabilirsiniz. Hız arttıkça daha çok enerji tüketiyor ve menzil kısalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve inzfatih
@Garaj TV evet öyle. Hibrit araçların şehir içi tüketimleri daha düşük. Elektrikli araçlar da keza öyle. Zoe testi vardı hatta, youtube'da ararsanız belki bulabilirsiniz. Hız arttıkça daha çok enerji tüketiyor ve menzil kısalıyor.

Aslında onu da turbo motor ile çözemezler mi
belirli yerlerde araba atmosferik motora dönüyor bu yüzden de o tür durumlarda yakmaya başlıyor. Tabii çalışma prensipi filan bilemem ama Toyota 1.8 motor yerine 1.2 turbo yu hybrid yapsa. O ekstra durumlarda turbo motorun alt devirlerdeki torkunu kullanıp arabayı yürütmek daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum
 
Aslında onu da turbo motor ile çözemezler mi
belirli yerlerde araba atmosferik motora dönüyor bu yüzden de o tür durumlarda yakmaya başlıyor. Tabii çalışma prensipi filan bilemem ama Toyota 1.8 motor yerine 1.2 turbo yu hybrid yapsa. O ekstra durumlarda turbo motorun alt devirlerdeki torkunu kullanıp arabayı yürütmek daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum
vag yapti turbo motorla hibrit araba toyota neden yapmasin ki..
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem