Toyota Rav4 2.0 Multidrive S 2013

MertEren

Panpa
1,216
26
Merhaba forum ahalisi, uzun zamandır aktif değildim. An itibariyle tekrar eskisi gibi aktif olmaya ilk adımı atıyorum. Garaj bölümünde arkadaşların araçlarını görünce neden benim arabam da olmasın dedim. O zaman anlatmaya başlayayım.

Öncelikle bu arabayı nasıl aldığımızı anlatayım. Ben henüz daha 16 yaşında bir gençken, annemin araba kullanmayı öğrenmesi için 2014 yılında babamın arkadaşı vasıtasıyla 2005 model 2. seri bir Rav4 aldık. Kafamızda olan bir model hiç değildi. Hatchback bir araç bakıyorken babamın arkadaşının tanıdığının sattığını ve temiz olduğunu görünce bir anda zaten eski, bir şey olsa dert değil diyerek anneme almış bulunduk. Tabiki annem kullanmadı ve gençlik heyecanıyla benim gezdiğim bir araç oldu. Sonra babamın eski otomobillere karşı takıntısı olduğu için yeni model bir SUV arayışına girdik. Rav4 yine kafamızda yoktu. Fakat ilanları kurcalarken piyasadan ciddi anlamda uyguna hatasız bir Rav4 bulunca çok ani bir kararla tekrar Rav4 sahibi olduk. 2016'nın mart ayının sonunda doğum günümden 2 gün önce 4. nesliyle bir Rav4 daha hayatımıza girmiş bulundu. Üniversite sınavına gireceğim için yazın girmek durumunda kaldığım ehliyet sınavımda 15 temmuz olayından sonra ağustosa ertelenince Rav4 alındığı vakitten itibaren 6 ayda çoğunluğu bana ait olmak üzere 1000 km yaptı. Babam B8 Passat'ıyla mutlu olduğu için Rav4'ün yüzüne bakmadı. Haliyle annemde bu araba büyük diye kullanmadı. Ehliyetimi aldıktan sonra aktif olarak Rav4'ü kullanmaya başladım ve 3.5 yılda 35000 kmye yakın yolu Rav4 ile kat etmiş bulundum. Türkiye'de tutulmamış bir arabayı neden almış olduğumuzu anlattığıma göre bu süreçteki tecrübelerimi artık anlatmaya başlayabilirim.

Performans-Tüketim-Şanzıman:oops:
Burada öncelikle aracın teknik özelliklerinden başlayayım. Toyota'nın 3ZR-FAE kodlu 2.0 Valvematic 151 bg güç ve 195 nm tork üreten atmosferik motoruyla, gücünü yere 4WD 4 tekerlekten çekiş sistemi ve baş belası CVT şanzımanıyla aktaramayan bir araçtır kendisi. Bu güce sahip olmasına rağmen çok komik olan 10.7 sn 0-100 verisine de sahip. Ağırlığı ise 1560 kg yani bence cüssesine göre çok da ağır bir araç değil. Bu verilerle kendi yorumuma gelecek olursam maalesef 1.6 dizeller bile benden daha iyi yürüyor. 2.0 olmasına rağmen yoldaki rakipleri 1.0 ve 1.2 TSI gibi motoru olan otomobiller. Maalesef CVT gibi bir beladan dolayı son hızı 185 km/h hızla sınırlandırılmış. Tabi ben ESP kapalı Sport modunda yokuş aşağı 200'ü (198 falanda 200 diyelim :)) kadranda gördüm. Açıkçası tatmin edici herhangi bir performans başarısına sahip değil. Buradaki tek eğlenceli yanı araç durur haldeyken parkta ve boşta kesiciye girebilmesi ve cold start halinde hacmin etkisiyle egzozun gürlemesi ile beraber motorun yüksek devirde çalışırken çıkardığı ses diyebilirim. Yani özetle durağan haldeyken yola çıkana kadar kendisini çok güçlü bir otomobilmiş gibi hissettirmesinden başka bir özelliği yok. Hareket etmediği sürece mutlu edebiliyor :). Tüketime gelirsek İstanbul'da karma 11.2 litre gibi bir tüketim değeri var. Tam depoyla şehir içi yaklaşık 460-470 km civarı gidebiliyorum. Uzun yolda ise 7 litreye kadar düşebiliyor. Ekonomi ve konfor odaklı bir CVT şanzımana sahip olmasına rağmen tüketime bir faydası yok. Ek olarak şanzımanın manuel olarak kullanılması için 7 sanal vites oranı eklenmiş.

Konfor-Yalıtım:confused:
Açıkçası burada da hareket etmediğiniz sürece yüksekten her yere hakim olmanız dışında başka tatmin edici bir yönü konfor yok. Karşınıza çıkan ilk tümsek veya çukurda 18 inç jantla beraber 55 yanaklı lastiklerin bir konfor sağlamasını beklerken, sevgili Toyota mühendislerinin koymayı unuttuğunu düşündüğüm bence orada olmayan süspansiyonlarından dolayı herhangi bir sönümle tepkisi göstermemekte. Açıkçası arazi aracı olduğu için belki bu kadar sert olabilir ama son yıllarda SUV'lerin daha çok şehir odaklı yapıldığını ve bu aracın 4x2 modelleri olduğunu da düşünürsek bence daha konfor odaklı olması lazımdı. Yalıtım kısmında ise lastiklerinden gelen yol sesi ve cüssesinden dolayı 110 km/h civarlarında almaya başladığı rüzgar sesi dolayısıyla burada da sevgili aracım yine başarısız. Maalesef burada iyi bir şeyler söyleyemiyorum.

Yol Tutuş:)
Sert olmasının verdiği avantajla koca cüssesiyle yatmalarının fazla olmasına rağmen bazı virajları şaşırtıcı derecede güzel dönebilme yetisine sahip. Tabi burada en önemli oyunculardan bir tanesi her tekere ihtiyacına göre gücü aktaran 4WD sistemi. Kesinlikle yol tutuşu çok iyi demiyorum ama şu ana kadar kötü saydıklarımın yanında tatmin edici derecede iyi diyebilirim. Ayrıca diferansiyel kilidi açtığımızda 40 km/h hıza kadar tüm gücü arka tekerlere aktarıyor. Maalesef alt devirde tork olmadığı için asfalt zeminde ve kuru toprakta hiçbir yanlama belirtisi gösteremiyor. Bir tek kar yağdığında ve ıslak toprakta ESP'yi kapatıp biraz dönebiliyorsunuz. Fakat 40 km/h hızda kilit kapandığı için ESP kapalı kalmasına rağmen 4 çekerin devreye girmesiyle ESP girmiş gibi bir etki oluyor ve eğlence kesiliyor. Yani burada bazen eğlenceli olabilen ama genellikle olmayan sıradan bir otomobil diyebilirim.

İç Mekan-Donanım:cool:
İç mekanda dokunduğunuz her plastik aksam ön göğüs ve kapı üstleri dahil sert plastik. Kapı içlerindeki kol dayama yerleri ve ön göğüste bir kısım koltuklarda kullanılan muşamba gibi hissettiren deriyle kaplanmış. Neden muşamba gibi dediğime gelirsem gerçekten dokunduğunuzda aldığınız hissiyat bundan başka bir şey değil. Yani herhangi malzeme kalitesinden bahsedemem ve yaklaşık 50000 kilometreden beri gelen trim sesleri aşırı rahatsız edici olmaya başladı. Burada Toyota mühendislerinin hakkını vermeliyim ki bence arabanın en güzel özelliği olan kaliteli olduğunu düşündüğüm ses sistemi sayesinde müzik açıp bu sesleri duymaktan kurtulabiliyorum. Burada eleştirmek istediğim bir başka nokta ise kadranın ortasında bulunan tost makinesi çözünürlüğü piksel piksel mavi renkli küçük yol bilgisayarı ekranı. Gerçekten çok işlevsiz neden böyle ekran koyma zahmetinde bulunmuşlar çok merak ediyorum. Sürekli yüksek olan yakıt tüketimi ve full depoyla 450 km'den fazla olamayan menzili göstermekten başka yararlı bir iş yapmıyor. Tabi burada hakkını yiyemeyeceğim güzel donanımlara değinmemem olmaz. Ön 2 koltuk ısıtması, USB-AUX-Bluetooth destekli 6.5 inçlik basmatik multimedya ekranı, geri görüş kamerası, sunroofu, elektrikli katlanır aynası, elektrikli bagaj kapağı, maalesef hiçbir zaman işe yaradıklarını göremediğim Eco Mode ve Sport sürüş modlarının en azından var olması, direksiyondaki F1 kulakçıkları, hız sabitleme sistemi ve sonradan after market LED projeme dahil edebildiğim özünde halojen mercekli farları ve tamamen elektrikli ve bel destekli sürücü koltuğu bana arabayı sevmek için sebep veren özellikleri. Birde özellikle eklemem gereken içinin gerçekten tüm rakiplerinden çok daha geniş olması. Tabi buna rağmen kol dayamanın arka kısmında herhangi bir hava çıkışı ve 12V soket olmaması neden olmadığını çözemediğim saçma eksikliklerden. Yine sürücü camı hariç neden tüm camların tek tuşla açılıp kapanma özelliği olmadığı da büyük bir soru işareti. Ayrıca çok güzel çalışan anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de bulunmasına rağmen(karanlık ortamlarda araca yaklaşınca iç ışıklarını bile yakıyor), araç hareket edince kapıları otomatik olarak kilitleme özelliği de yok. Çok güzel donanım listesinin yanında bu tarz özelliklerin eksik olması çok can sıkıcı detaylar diyebilirim. Fakat genel hatlarıyla baktığımızda iyi denilebilecek donanımlara sahip.

Açıkçası aracım hakkında çoğunlukla güzel şeyler söylememiş olsam da benim aracım hakkında diyebileceklerim bunlar. Kendi malım diye yüceltmeme gerek olduğunu düşünmüyorum. Umarım beğenmişsinizdir ve faydalı olmuştur. Son olarak da belirtmeliyim ki tasarımı ve boyutları bana kendisini heybetli hissettiriyor ve hoşuma gidiyor. Bence Toyota'nın en iyi hamlelerinden bir tanesi olan sedefli tonlardaki inci beyazı rengi de aracı temizlediğim vakit öne çıkaran en sevdiğim yanlarından. Fotoğraflarını aşağıya bırakayım:)

Not: Profil fotoğrafımda bulunan Passat, Rav4 park halindeyken taksinin çarpması sonucu Rav4'ün serviste olduğu süreçte kaskodan aldığım ikame araç. Benim değil yani yanlış anlaşılma olmasın. Sevgiler :)

WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.24 (3).jpeg WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.25 (3).jpeg WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.25 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.24.jpeg WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.25 (1).jpeg WhatsApp Image 2020-04-17 at 02.08.25 (4).jpeg
 
Son düzenleme:
Hocam merhabalar. Forumda daha önce konusu geçmişti. Bu araba hakkımda D segmenti olduğunu söyleyenler var. Siz ne düşünüyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Hocam merhabalar. Forumda daha önce konusu geçmişti. Bu araba hakkımda D segmenti olduğunu söyleyenler var. Siz ne düşünüyorsunuz.

SUV konusu açılınca segmentler çok karışık. Çok alakasız araçlar segmente göre rakip gözüküyor. Şimdi Rav4 ODD sitesinde D segment olarak geçiyor. Fakat ODD sitesinde otomobilleri aks, uzunluk, bagaj hacmi ve koltuklar yatık şeklindeki boyut ve hacimlerle karşılaştırdığımda çok fazla tutarsızlıklar silsilesi var. Rav4 için işi ince eleyip sıkı dokuyarak araştırdım.

Bulduklarıma geleyim, boyutları bakımından D segmenti rakiplerinden küçük. C segmentine baktığımızda ise onlardan da bir hayli büyük. Aks mesafesi olarak baktığımda benim araba C segmentleri arasında ama yeni kasası C lerin hepsinden daha büyük aks mesafesine sahip. Bu sefer yeni kasa için D lere bakıyorsun D lerin başlangıç seviyesinde bir ölçüsü var. Uzunluk olarak bakınca C lerin hepsinden büyük ama D lerden kısa. İç hacim olarak bakıyorum bu sefer C lerden daha fazla ama D lerin hepsinden ciddi anlamda daha az.

Buradaki kanaatim Forester ve Crv ile karşılaştırınca bu arabalar uzunluk ve iç hacim olarak benzer durumdalar. Japonların, Amerika pazarı odaklı otomobiller ürettiğini düşününce ve Amerikanların büyük araba sevdasını göz önünde bulundurduğumuzda aslında bunlar büyük C segmenti SUV'ler diyebiliriz. Veya D görünümlü C. İsteyen melez de diyebilir. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
SUV konusu açılınca segmentler çok karışık. Çok alakasız araçlar segmente göre rakip gözüküyor. Şimdi Rav4 ODD sitesinde D segment olarak geçiyor. Fakat ODD sitesinde otomobilleri aks, uzunluk, bagaj hacmi ve koltuklar yatık şeklindeki boyut ve hacimlerle karşılaştırdığımda çok fazla tutarsızlıklar silsilesi var. Rav4 için işi ince eleyip sıkı dokuyarak araştırdım.

Bulduklarıma geleyim, boyutları bakımından D segmenti rakiplerinden küçük. C segmentine baktığımızda ise onlardan da bir hayli büyük. Aks mesafesi olarak baktığımda benim araba C segmentleri arasında ama yeni kasası C lerin hepsinden daha büyük aks mesafesine sahip. Bu sefer yeni kasa için D lere bakıyorsun D lerin başlangıç seviyesinde bir ölçüsü var. Uzunluk olarak bakınca C lerin hepsinden büyük ama D lerden kısa. İç hacim olarak bakıyorum bu sefer C lerden daha fazla ama D lerin hepsinden ciddi anlamda daha az.

Buradaki kanaatim Forester ve Crv ile karşılaştırınca bu arabalar uzunluk ve iç hacim olarak benzer durumdalar. Japonların, Amerika pazarı odaklı otomobiller ürettiğini düşününce ve Amerikanların büyük araba sevdasını göz önünde bulundurduğumuzda aslında bunlar büyük C segmenti SUV'ler diyebiliriz. Veya D görünümlü C. İsteyen melez de diyebilir. :)

Segmenti boyuta göre değilde yalıtım,iç malzeme kalitesi,kullanılan süspansiyon kalitesi (bakın süspansiyon sistemi demiyorum çünkü insanların gözünü boyamak için gidip bağımsız sistem koyup maliyet için kalitesiz süspansiyon koyuyorlar.) Bence bunlara göre belirlemek lazım olduğunu düşünüyorum. Yazın için teşekkür ederim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Segmenti boyuta göre değilde yalıtım,iç malzeme kalitesi,kullanılan süspansiyon kalitesi (bakın süspansiyon sistemi demiyorum çünkü insanların gözünü boyamak için gidip bağımsız sistem koyup maliyet için kalitesiz süspansiyon koyuyorlar.) Bence bunlara göre belirlemek lazım olduğunu düşünüyorum. Yazın için teşekkür ederim :)
Kalite olarak bakarsak dünya tersine döner :), Rica ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
MOTOR ŞANZIMAN VE YÜRÜYEN ŞİİR GİBİ DAHA İYİSİ BELKİ TOKYO MÜZESİNDE 151 HP GÜÇ HEDİYESİ DAHA NELERİ VAR NELERİ DÜŞÜNDÜĞÜNDEN ÇOK DAHA İYİ KARAKTERİSTİK VE DİPLOMATİK; RAV 4 YA EN İYİSİNE SAHİP OL YA DA YOK OL

O; SUV ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRİRKEN OTOMOBİL İLE İNSAN ARASINDAKİ ÇEKİMİN CANLI ÖRNEĞİ VAHŞİ BAKIŞLARI SIRA DIŞI TASARIMI VE TARZI İLE FARKLI OLMANIN TEK ADRESİ O; ŞEHRİN DEĞİL KASABANIN DA EFENDİSİ O; SEN İSTEDİĞİNDE BİR DAĞ KEDİSİ CANIN İSTERSE BİR ÇÖL DEVESİ AMA 151 HP GÜCÜ İLE ASLA BİR ŞEHİR FARESİ DEĞİL

MOTORU SENFONİ ORKESTRASINI KISKANDIRACAK KADAR GÜZEL ADETA 4 SİLİNDİRLİ BİR BATERİ; ORKESTRA ŞEFİ OLMAYA VAR MISINIZ?
ONU ASFALTTA KULLANMAK BİR DAĞ ASLANINI HAYVANAT BAHÇESİNE KAPAMAKLA EŞDEĞER. HAYAT SİZİ ESİR ALMASIN SİZ HAYATI KENDİNİZE UYDURUN HER GÜN ÖZGÜRLÜĞÜN TANIMINA BİR YENİSİNİ EKLEYİN SİZİN İÇİN ÖZGÜRLÜK KALDIRIMA PARK ETMEKSE BU SİZİN ARACINIZ DEĞİL


650 MM SUYA GİRİP YOLA DEVAM EDEBİLİN; 4 ÇEKERİ İLE DÜZ DUVARA TIRMANIN VE HİÇ BİR ŞEY YAŞAMAMIŞ GİBİ ŞEHRE İNİN 151 HP GÜÇ İLE ASFALTI TİTRETİN HAYAT NE KADAR ZEVKLİYMİŞ BİRDE YUKARIDAN KEŞFEDİN


DÜNYANIN EN PRESTİJLİ MARKASININ BU KARİZMATİK SERİSİ KUSURSUZ JAPON TEKNOLOJİ ESERİ HAVASI BÜYÜLEYİCİ

O; BİR JAPON DESTROYER GEMİSİ O; TANKIN TAKIM ELBİSE GİYDİRİLMİŞ HALİ O; BİR GÜZELLİK ABİDESİ O; GENİŞ BİR ATMOSFER SUNARKEN DURUŞU İLE SİZİ ŞIMARTIP ARAP ŞEYHİ TADINDA DOLAŞTIRAN BİR BAŞ YAPIT O'NUN YAPABİLECEKLERİ İSE SADECE HAYAL GÜCÜNÜZ İLE SINIRLI


BAZEN SİZİN FAZLASINI YAPMANIZA GEREK KALMAZ;

ALET İŞLER SİZ ÖVÜNÜRSÜNÜZ

SİZ SÜRÜCÜ KOLTUĞUNA GEÇİN VE DİKKAT ÇEKİN

TEKNOLOJİSİ BAŞINIZI DÖNDÜRECEK KARİZMASI SİZİ ARAP ŞEYHİ HAVASINA SOKACAK

BÜYÜK DÜŞÜNENLERİN ARACI


OTOMATİK KARAKTERİSTİK KARİZMATİK EKONOMİK

YOLUN BİTTİĞİ YERDE HAYAT DEVAM EDİYOR KATILMAK İSTERSEN RAV 4 SENİ BEKLİYOR

BU OTOMOBİLİN SİZE KATACAĞI SÜKSEYİ VERECEĞİ HEYECANI BAŞKA BİR OTOMOBİLDE YAKALAMAK MI ŞAKA YAPIYOR OLMALISINIZ ÇOK CİDDİ BİR PARAYA İHTİYAÇ DUYACAKSINIZ

HEM DAĞ GİBİ HEM OTOMATİK OLSUN KATANA GİBİ KESKİN OLSUN KARİZMA EŞANTİYON OLSUN YOK ARTIK DER GİBİYSENİZ E DAHA NE OLSUN GÖNLÜNÜZE BİR JAPON KONSUN PRESTİJ SAHİBİ OLMAK KOLAY OLMASA GEREK TOYOTA İLE BU STANDART HALE GELECEK GÖZLER ÜZERİNİZDE KİLİTLENECEK

DOĞAYA TARZINIZI YANSITIRKEN EGZOTİK JAPON TEKNOLOJİSİ SİZİ ŞIMARTSIN SİZ YOLUNUZA BAKARKEN ÇEVRENİZ SİZE BAKSIN
HİÇ ŞÜPHESİZ SAĞLAM TEREDDÜTSÜZ MODERN VE HEPSİNDEN ÖTESİ SIRA DIŞI VE ETKİLEYİCİ TAMAMEN BÜYÜLEYİCİ
 
Son düzenleme:
MOTOR ŞANZIMAN VE YÜRÜYEN ŞİİR GİBİ DAHA İYİSİ BELKİ TOKYO MÜZESİNDE 151 HP GÜÇ HEDİYESİ DAHA NELERİ VAR NELERİ DÜŞÜNDÜĞÜNDEN ÇOK DAHA İYİ KARAKTERİSTİK VE DİPLOMATİK; RAV 4 YA EN İYİSİNE SAHİP OL YA DA YOK OL

O; SUV ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRİRKEN OTOMOBİL İLE İNSAN ARASINDAKİ ÇEKİMİN CANLI ÖRNEĞİ VAHŞİ BAKIŞLARI SIRA DIŞI TASARIMI VE TARZI İLE FARKLI OLMANIN TEK ADRESİ O; ŞEHRİN DEĞİL KASABANIN DA EFENDİSİ O; SEN İSTEDİĞİNDE BİR DAĞ KEDİSİ CANIN İSTERSE BİR ÇÖL DEVESİ AMA 151 HP GÜCÜ İLE ASLA BİR ŞEHİR FARESİ DEĞİL

MOTORU SENFONİ ORKESTRASINI KISKANDIRACAK KADAR GÜZEL ADETA 4 SİLİNDİRLİ BİR BATERİ; ORKESTRA ŞEFİ OLMAYA VAR MISINIZ?
ONU ASFALTTA KULLANMAK BİR DAĞ ASLANINI HAYVANAT BAHÇESİNE KAPAMAKLA EŞDEĞER. HAYAT SİZİ ESİR ALMASIN SİZ HAYATI KENDİNİZE UYDURUN HER GÜN ÖZGÜRLÜĞÜN TANIMINA BİR YENİSİNİ EKLEYİN SİZİN İÇİN ÖZGÜRLÜK KALDIRIMA PARK ETMEKSE BU SİZİN ARACINIZ DEĞİL


650 MM SUYA GİRİP YOLA DEVAM EDEBİLİN; 4 ÇEKERİ İLE DÜZ DUVARA TIRMANIN VE HİÇ BİR ŞEY YAŞAMAMIŞ GİBİ ŞEHRE İNİN 151 HP GÜÇ İLE ASFALTI TİTRETİN HAYAT NE KADAR ZEVKLİYMİŞ BİRDE YUKARIDAN KEŞFEDİN


DÜNYANIN EN PRESTİJLİ MARKASININ BU KARİZMATİK SERİSİ KUSURSUZ JAPON TEKNOLOJİ ESERİ HAVASI BÜYÜLEYİCİ

O; BİR JAPON DESTROYER GEMİSİ O; TANKIN TAKIM ELBİSE GİYDİRİLMİŞ HALİ O; BİR GÜZELLİK ABİDESİ O; GENİŞ BİR ATMOSFER SUNARKEN DURUŞU İLE SİZİ ŞIMARTIP ARAP ŞEYHİ TADINDA DOLAŞTIRAN BİR BAŞ YAPIT O'NUN YAPABİLECEKLERİ İSE SADECE HAYAL GÜCÜNÜZ İLE SINIRLI


BAZEN SİZİN FAZLASINI YAPMANIZA GEREK KALMAZ;

ALET İŞLER SİZ ÖVÜNÜRSÜNÜZ

SİZ SÜRÜCÜ KOLTUĞUNA GEÇİN VE DİKKAT ÇEKİN

TEKNOLOJİSİ BAŞINIZI DÖNDÜRECEK KARİZMASI SİZİ ARAP ŞEYHİ HAVASINA SOKACAK

BÜYÜK DÜŞÜNENLERİN ARACI


OTOMATİK KARAKTERİSTİK KARİZMATİK EKONOMİK

YOLUN BİTTİĞİ YERDE HAYAT DEVAM EDİYOR KATILMAK İSTERSEN RAV 4 SENİ BEKLİYOR

BU OTOMOBİLİN SİZE KATACAĞI SÜKSEYİ VERECEĞİ HEYECANI BAŞKA BİR OTOMOBİLDE YAKALAMAK MI ŞAKA YAPIYOR OLMALISINIZ ÇOK CİDDİ BİR PARAYA İHTİYAÇ DUYACAKSINIZ

HEM DAĞ GİBİ HEM OTOMATİK OLSUN KATANA GİBİ KESKİN OLSUN KARİZMA EŞANTİYON OLSUN YOK ARTIK DER GİBİYSENİZ E DAHA NE OLSUN GÖNLÜNÜZE BİR JAPON KONSUN PRESTİJ SAHİBİ OLMAK KOLAY OLMASA GEREK TOYOTA İLE BU STANDART HALE GELECEK GÖZLER ÜZERİNİZDE KİLİTLENECEK

DOĞAYA TARZINIZI YANSITIRKEN EGZOTİK JAPON TEKNOLOJİSİ SİZİ ŞIMARTSIN SİZ YOLUNUZA BAKARKEN ÇEVRENİZ SİZE BAKSIN
HİÇ ŞÜPHESİZ SAĞLAM TEREDDÜTSÜZ MODERN VE HEPSİNDEN ÖTESİ SIRA DIŞI VE ETKİLEYİCİ TAMAMEN BÜYÜLEYİCİ
Bu arkadaş troll galiba :D
 
  • Haha
Tepkiler: kenblock
MOTOR ŞANZIMAN VE YÜRÜYEN ŞİİR GİBİ DAHA İYİSİ BELKİ TOKYO MÜZESİNDE 151 HP GÜÇ HEDİYESİ DAHA NELERİ VAR NELERİ DÜŞÜNDÜĞÜNDEN ÇOK DAHA İYİ KARAKTERİSTİK VE DİPLOMATİK; RAV 4 YA EN İYİSİNE SAHİP OL YA DA YOK OL

O; SUV ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRİRKEN OTOMOBİL İLE İNSAN ARASINDAKİ ÇEKİMİN CANLI ÖRNEĞİ VAHŞİ BAKIŞLARI SIRA DIŞI TASARIMI VE TARZI İLE FARKLI OLMANIN TEK ADRESİ O; ŞEHRİN DEĞİL KASABANIN DA EFENDİSİ O; SEN İSTEDİĞİNDE BİR DAĞ KEDİSİ CANIN İSTERSE BİR ÇÖL DEVESİ AMA 151 HP GÜCÜ İLE ASLA BİR ŞEHİR FARESİ DEĞİL

MOTORU SENFONİ ORKESTRASINI KISKANDIRACAK KADAR GÜZEL ADETA 4 SİLİNDİRLİ BİR BATERİ; ORKESTRA ŞEFİ OLMAYA VAR MISINIZ?
ONU ASFALTTA KULLANMAK BİR DAĞ ASLANINI HAYVANAT BAHÇESİNE KAPAMAKLA EŞDEĞER. HAYAT SİZİ ESİR ALMASIN SİZ HAYATI KENDİNİZE UYDURUN HER GÜN ÖZGÜRLÜĞÜN TANIMINA BİR YENİSİNİ EKLEYİN SİZİN İÇİN ÖZGÜRLÜK KALDIRIMA PARK ETMEKSE BU SİZİN ARACINIZ DEĞİL


650 MM SUYA GİRİP YOLA DEVAM EDEBİLİN; 4 ÇEKERİ İLE DÜZ DUVARA TIRMANIN VE HİÇ BİR ŞEY YAŞAMAMIŞ GİBİ ŞEHRE İNİN 151 HP GÜÇ İLE ASFALTI TİTRETİN HAYAT NE KADAR ZEVKLİYMİŞ BİRDE YUKARIDAN KEŞFEDİN


DÜNYANIN EN PRESTİJLİ MARKASININ BU KARİZMATİK SERİSİ KUSURSUZ JAPON TEKNOLOJİ ESERİ HAVASI BÜYÜLEYİCİ

O; BİR JAPON DESTROYER GEMİSİ O; TANKIN TAKIM ELBİSE GİYDİRİLMİŞ HALİ O; BİR GÜZELLİK ABİDESİ O; GENİŞ BİR ATMOSFER SUNARKEN DURUŞU İLE SİZİ ŞIMARTIP ARAP ŞEYHİ TADINDA DOLAŞTIRAN BİR BAŞ YAPIT O'NUN YAPABİLECEKLERİ İSE SADECE HAYAL GÜCÜNÜZ İLE SINIRLI


BAZEN SİZİN FAZLASINI YAPMANIZA GEREK KALMAZ;

ALET İŞLER SİZ ÖVÜNÜRSÜNÜZ

SİZ SÜRÜCÜ KOLTUĞUNA GEÇİN VE DİKKAT ÇEKİN

TEKNOLOJİSİ BAŞINIZI DÖNDÜRECEK KARİZMASI SİZİ ARAP ŞEYHİ HAVASINA SOKACAK

BÜYÜK DÜŞÜNENLERİN ARACI


OTOMATİK KARAKTERİSTİK KARİZMATİK EKONOMİK

YOLUN BİTTİĞİ YERDE HAYAT DEVAM EDİYOR KATILMAK İSTERSEN RAV 4 SENİ BEKLİYOR

BU OTOMOBİLİN SİZE KATACAĞI SÜKSEYİ VERECEĞİ HEYECANI BAŞKA BİR OTOMOBİLDE YAKALAMAK MI ŞAKA YAPIYOR OLMALISINIZ ÇOK CİDDİ BİR PARAYA İHTİYAÇ DUYACAKSINIZ

HEM DAĞ GİBİ HEM OTOMATİK OLSUN KATANA GİBİ KESKİN OLSUN KARİZMA EŞANTİYON OLSUN YOK ARTIK DER GİBİYSENİZ E DAHA NE OLSUN GÖNLÜNÜZE BİR JAPON KONSUN PRESTİJ SAHİBİ OLMAK KOLAY OLMASA GEREK TOYOTA İLE BU STANDART HALE GELECEK GÖZLER ÜZERİNİZDE KİLİTLENECEK

DOĞAYA TARZINIZI YANSITIRKEN EGZOTİK JAPON TEKNOLOJİSİ SİZİ ŞIMARTSIN SİZ YOLUNUZA BAKARKEN ÇEVRENİZ SİZE BAKSIN
HİÇ ŞÜPHESİZ SAĞLAM TEREDDÜTSÜZ MODERN VE HEPSİNDEN ÖTESİ SIRA DIŞI VE ETKİLEYİCİ TAMAMEN BÜYÜLEYİCİ

Bursa'daki, bir tane galerinin ilan açıklamasına benziyor. Onlarda böyle destan yazıyorlardı.
 
MOTOR ŞANZIMAN VE YÜRÜYEN ŞİİR GİBİ DAHA İYİSİ BELKİ TOKYO MÜZESİNDE 151 HP GÜÇ HEDİYESİ DAHA NELERİ VAR NELERİ DÜŞÜNDÜĞÜNDEN ÇOK DAHA İYİ KARAKTERİSTİK VE DİPLOMATİK; RAV 4 YA EN İYİSİNE SAHİP OL YA DA YOK OL

O; SUV ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRİRKEN OTOMOBİL İLE İNSAN ARASINDAKİ ÇEKİMİN CANLI ÖRNEĞİ VAHŞİ BAKIŞLARI SIRA DIŞI TASARIMI VE TARZI İLE FARKLI OLMANIN TEK ADRESİ O; ŞEHRİN DEĞİL KASABANIN DA EFENDİSİ O; SEN İSTEDİĞİNDE BİR DAĞ KEDİSİ CANIN İSTERSE BİR ÇÖL DEVESİ AMA 151 HP GÜCÜ İLE ASLA BİR ŞEHİR FARESİ DEĞİL

MOTORU SENFONİ ORKESTRASINI KISKANDIRACAK KADAR GÜZEL ADETA 4 SİLİNDİRLİ BİR BATERİ; ORKESTRA ŞEFİ OLMAYA VAR MISINIZ?
ONU ASFALTTA KULLANMAK BİR DAĞ ASLANINI HAYVANAT BAHÇESİNE KAPAMAKLA EŞDEĞER. HAYAT SİZİ ESİR ALMASIN SİZ HAYATI KENDİNİZE UYDURUN HER GÜN ÖZGÜRLÜĞÜN TANIMINA BİR YENİSİNİ EKLEYİN SİZİN İÇİN ÖZGÜRLÜK KALDIRIMA PARK ETMEKSE BU SİZİN ARACINIZ DEĞİL


650 MM SUYA GİRİP YOLA DEVAM EDEBİLİN; 4 ÇEKERİ İLE DÜZ DUVARA TIRMANIN VE HİÇ BİR ŞEY YAŞAMAMIŞ GİBİ ŞEHRE İNİN 151 HP GÜÇ İLE ASFALTI TİTRETİN HAYAT NE KADAR ZEVKLİYMİŞ BİRDE YUKARIDAN KEŞFEDİN


DÜNYANIN EN PRESTİJLİ MARKASININ BU KARİZMATİK SERİSİ KUSURSUZ JAPON TEKNOLOJİ ESERİ HAVASI BÜYÜLEYİCİ

O; BİR JAPON DESTROYER GEMİSİ O; TANKIN TAKIM ELBİSE GİYDİRİLMİŞ HALİ O; BİR GÜZELLİK ABİDESİ O; GENİŞ BİR ATMOSFER SUNARKEN DURUŞU İLE SİZİ ŞIMARTIP ARAP ŞEYHİ TADINDA DOLAŞTIRAN BİR BAŞ YAPIT O'NUN YAPABİLECEKLERİ İSE SADECE HAYAL GÜCÜNÜZ İLE SINIRLI


BAZEN SİZİN FAZLASINI YAPMANIZA GEREK KALMAZ;

ALET İŞLER SİZ ÖVÜNÜRSÜNÜZ

SİZ SÜRÜCÜ KOLTUĞUNA GEÇİN VE DİKKAT ÇEKİN

TEKNOLOJİSİ BAŞINIZI DÖNDÜRECEK KARİZMASI SİZİ ARAP ŞEYHİ HAVASINA SOKACAK

BÜYÜK DÜŞÜNENLERİN ARACI


OTOMATİK KARAKTERİSTİK KARİZMATİK EKONOMİK

YOLUN BİTTİĞİ YERDE HAYAT DEVAM EDİYOR KATILMAK İSTERSEN RAV 4 SENİ BEKLİYOR

BU OTOMOBİLİN SİZE KATACAĞI SÜKSEYİ VERECEĞİ HEYECANI BAŞKA BİR OTOMOBİLDE YAKALAMAK MI ŞAKA YAPIYOR OLMALISINIZ ÇOK CİDDİ BİR PARAYA İHTİYAÇ DUYACAKSINIZ

HEM DAĞ GİBİ HEM OTOMATİK OLSUN KATANA GİBİ KESKİN OLSUN KARİZMA EŞANTİYON OLSUN YOK ARTIK DER GİBİYSENİZ E DAHA NE OLSUN GÖNLÜNÜZE BİR JAPON KONSUN PRESTİJ SAHİBİ OLMAK KOLAY OLMASA GEREK TOYOTA İLE BU STANDART HALE GELECEK GÖZLER ÜZERİNİZDE KİLİTLENECEK

DOĞAYA TARZINIZI YANSITIRKEN EGZOTİK JAPON TEKNOLOJİSİ SİZİ ŞIMARTSIN SİZ YOLUNUZA BAKARKEN ÇEVRENİZ SİZE BAKSIN
HİÇ ŞÜPHESİZ SAĞLAM TEREDDÜTSÜZ MODERN VE HEPSİNDEN ÖTESİ SIRA DIŞI VE ETKİLEYİCİ TAMAMEN BÜYÜLEYİCİ
Sanırsın Land Cruiser tarifliyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34