HABER Toyota Yaris Sedan, New York öncesinde ortaya çıktı

Ford Focus ile ortak platform, Fiat 124 spider üretimi ve Toyota Yaris sedan derken bir bakmışsınız herkes Mazda'ya araç ürettirmeye başlamış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Herkes içini mazda dan bir modele benzetmişte. Direk mazda 2 desek olmaz mı :D
Eski mazda 2 fiesta altyapılıydı yenisi toyota ile ortak.
1ffba00b8be0ba28f1ca359947605eeb.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Mazda 2 Sedan güzel olmuş. Ben beğendim.Bir tek CD-Rom'un vitesin önünde olması ve P (park) konumundayken kullanılamaması bence kötü olmuş. Ama olması da bir artı tabi ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ford Focus ile ortak platform, Fiat 124 spider üretimi ve Toyota Yaris sedan derken bir bakmışsınız herkes Mazda'ya araç ürettirmeye başlamış.
Focus ile ortak platform cok once bitti. Toyota ile anlasmasinin sonucunda mazda da elektrikli motor kazanacak bakalim
 
Yeni şasinin de temeli focus dayanıyor diye okumuştum belki ben yanlış okudum. Eski şaseden %8 daha hafif %30 rijit deniyor.
Yok yok skyactive ile motor sase vs degisti. Tabi fiyatlarida ona gore pahalandi. Ben bu ortakligi pek sevmedim. Toyota amblemi gereksiz olmus valla
 
Yeni şasinin de temeli focus dayanıyor diye okumuştum belki ben yanlış okudum. Eski şaseden %8 daha hafif %30 rijit deniyor.
2. Nesil onceki mazda icin gecerliydi o. Skyactive ismi cikti cikali kendi saseleri.
Önceki kasa mazda 3'de ki gibi direkt bir kullanım söz konusu değil yenilerde. Skyactive teknolojisinde Ford ile olan bağı ise 50 yıllık ortaklıktan gelen tecrübeyle üretilmiş olması. Bugün mazda 3 ve focus diğer rakiplerinden farklı olarak birbirine benzer sürüş zevki sunuyorsa bunun sebebi ortak parça kullanımından ziyade şase ve altyapı üretim tecrübesinde önceden beraber iş yapmış olmalarıdır. O yüzden mazda = ford olarak algılıyorum sürekli. O yüzden mazda'nın sürekli sürüş zevki mottosuyla üretim yapmaya çalışıyor oluşu bana hiç yabancı gelmiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Sailor
Önceki kasa mazda 3'de ki gibi direkt bir kullanım söz konusu değil yenilerde. Skyactive teknolojisinde Ford ile olan bağı ise 50 yıllık ortaklıktan gelen tecrübeyle üretilmiş olması. Bugün mazda 3 ve focus diğer rakiplerinden farklı olarak birbirine benzer sürüş zevki sunuyorsa bunun sebebi ortak parça kullanımından ziyade şase ve altyapı üretim tecrübesinde önceden beraber iş yapmış olmalarından kaynaklı. O yüzden mazda = ford olarak algılıyorum sürekli. O yüzden mazda'nın sürekli sürüş zevki mottosuyla üretim yapmaya çalışıyor oluşu bana hiç yabancı gelmiyor.
Keske biraz rekabetci olsalar yazik turkiyede tutmadi mazda
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Keske biraz rekabetci olsalar yazik turkiyede tutmadi mazda
Böyle kalması daha hayrına. Mazda şuan araçlarında hem altyapıya hem malzeme kalitesine hem donanıma bu derece kasabiliyorsa üretim adetini diğer markalara göre daha düşük tutuyor olmasından, üretim maliyeti korkusunu daha az yaşıyor olmasından kaynaklı. Diğer markaların zihniyetinde direkt onların satış adetleriyle rekabet içeren bir üretime girmiş olsaydı altyapısal kaliteyi korusa da başka yerlerden kısmak zorunda kalırdı. Böylesi inan daha iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Türkiye'ye gelmesi durumunda mevcut vergilerin üzerine gümrük anlaşması olmaması dolayısıyla %10 daha vergi yiyecek.Uzaktan bakmaya devam
 
Genelde B sedanlar aşırı biçimsiz oluyor, arka tarafları sanki emaneten eklenmiş gibi ama bunun tasarımı çok iyi. Gerçi biraz Mazda'dan bozma bir Toyota olmuş o_O
 
Hık demiş burnundan düşmüş mazdadan sanırım. Multimedya sistemi sonradan çıkma gibi olmuş. İçi yinede güzel.
 
Yok zaten bu araç aynı L200 ile Fullback gibi rebadged olarak geçen modellerden ama lafım meclisten dışarı bu kadar otomobil tutkunu bir türlü bu durumu anlayamamış sanırım.
Toyota Aygo vardı C1 ile ortaktı sanırım. Çoğu bunların ortak üretim olduğunu biliyor ama istemiyor. Tamam maliyet kaygısından dolayı bunu yapmaları ticarette normal ama arabalar açısından düşünürsek sokaktaki arabalar hep birbirine benziyor sonra.