Ford Focus ile ortak platform, Fiat 124 spider üretimi ve Toyota Yaris sedan derken bir bakmışsınız herkes Mazda'ya araç ürettirmeye başlamış.
2. Nesil onceki mazda icin gecerliydi o. Skyactive ismi cikti cikali kendi saseleri.Yalnız mazda focus un altyapısını kullanıyordu. Şuanki mazda 3 deki şasinin temeli de focus dan.
Bu yanlis ama. Mazdanin icini al dis tasarimini al alt yapida muhtemelen benzer e ne anlami kaldi kiHerkes içini mazda dan bir modele benzetmişte. Direk mazda 2 desek olmaz mı
Eski mazda 2 fiesta altyapılıydı yenisi toyota ile ortak.
Focus ile ortak platform cok once bitti. Toyota ile anlasmasinin sonucunda mazda da elektrikli motor kazanacak bakalimFord Focus ile ortak platform, Fiat 124 spider üretimi ve Toyota Yaris sedan derken bir bakmışsınız herkes Mazda'ya araç ürettirmeye başlamış.
2. Nesil onceki mazda icin gecerliydi o. Skyactive ismi cikti cikali kendi saseleri.
Yok yok skyactive ile motor sase vs degisti. Tabi fiyatlarida ona gore pahalandi. Ben bu ortakligi pek sevmedim. Toyota amblemi gereksiz olmus vallaYeni şasinin de temeli focus dayanıyor diye okumuştum belki ben yanlış okudum. Eski şaseden %8 daha hafif %30 rijit deniyor.
Yeni şasinin de temeli focus dayanıyor diye okumuştum belki ben yanlış okudum. Eski şaseden %8 daha hafif %30 rijit deniyor.
Önceki kasa mazda 3'de ki gibi direkt bir kullanım söz konusu değil yenilerde. Skyactive teknolojisinde Ford ile olan bağı ise 50 yıllık ortaklıktan gelen tecrübeyle üretilmiş olması. Bugün mazda 3 ve focus diğer rakiplerinden farklı olarak birbirine benzer sürüş zevki sunuyorsa bunun sebebi ortak parça kullanımından ziyade şase ve altyapı üretim tecrübesinde önceden beraber iş yapmış olmalarıdır. O yüzden mazda = ford olarak algılıyorum sürekli. O yüzden mazda'nın sürekli sürüş zevki mottosuyla üretim yapmaya çalışıyor oluşu bana hiç yabancı gelmiyor.2. Nesil onceki mazda icin gecerliydi o. Skyactive ismi cikti cikali kendi saseleri.
Keske biraz rekabetci olsalar yazik turkiyede tutmadi mazdaÖnceki kasa mazda 3'de ki gibi direkt bir kullanım söz konusu değil yenilerde. Skyactive teknolojisinde Ford ile olan bağı ise 50 yıllık ortaklıktan gelen tecrübeyle üretilmiş olması. Bugün mazda 3 ve focus diğer rakiplerinden farklı olarak birbirine benzer sürüş zevki sunuyorsa bunun sebebi ortak parça kullanımından ziyade şase ve altyapı üretim tecrübesinde önceden beraber iş yapmış olmalarından kaynaklı. O yüzden mazda = ford olarak algılıyorum sürekli. O yüzden mazda'nın sürekli sürüş zevki mottosuyla üretim yapmaya çalışıyor oluşu bana hiç yabancı gelmiyor.
Böyle kalması daha hayrına. Mazda şuan araçlarında hem altyapıya hem malzeme kalitesine hem donanıma bu derece kasabiliyorsa üretim adetini diğer markalara göre daha düşük tutuyor olmasından, üretim maliyeti korkusunu daha az yaşıyor olmasından kaynaklı. Diğer markaların zihniyetinde direkt onların satış adetleriyle rekabet içeren bir üretime girmiş olsaydı altyapısal kaliteyi korusa da başka yerlerden kısmak zorunda kalırdı. Böylesi inan daha iyi.Keske biraz rekabetci olsalar yazik turkiyede tutmadi mazda
Yok zaten bu araç aynı L200 ile Fullback gibi rebadged olarak geçen modellerden ama lafım meclisten dışarı bu kadar otomobil tutkunu bir türlü bu durumu anlayamamış sanırım.Amblem dışında mazdadan farklı yanı var mı aracın?
Toyota Aygo vardı C1 ile ortaktı sanırım. Çoğu bunların ortak üretim olduğunu biliyor ama istemiyor. Tamam maliyet kaygısından dolayı bunu yapmaları ticarette normal ama arabalar açısından düşünürsek sokaktaki arabalar hep birbirine benziyor sonra.Yok zaten bu araç aynı L200 ile Fullback gibi rebadged olarak geçen modellerden ama lafım meclisten dışarı bu kadar otomobil tutkunu bir türlü bu durumu anlayamamış sanırım.