KAPALI Turbo Sizlere Ömür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Evet, şanımı ikiye katlıyorum arkadaşlar ama bu seferki daha bi cünupluk içeriyor. Dün @stan yani Rahmi abi ile körfez pistine girdik, gerçekten çok eğlendim, organizasyon için track turk e teşekkür ederim. Pist organizasyonu dediğin böyle olmalı. Hayatımın en güzel günlerinden biri idi. Zehrimi akıttım. Kazalar oldu, motor kıran oldu ve ben şaşkın bir şekilde çıktım nasıl benim arabama bir şey olmadı diye, derken yola çıkınca turbodan garip bi ses duydum, daha önceden kask olduğu için duymamışım tabi, neyse Ankara’ya gidince bakarım dedim. Demin indim aşağı, hava filtresi ile turbo arasındaki bağlantı hortumunu söktüm ve sorunun sebebini çözdüm ve resimler:

Resim 1. Paller size ömür
705853DE-7CD9-4D37-809C-5B66CAC442C9.jpeg


Resim 2. Önceki sahibi tamir ettirmiş bu hortumu
ED3EF395-39E4-4632-8E97-5E58F60EF376.jpeg


Resim 3. Kopan parça
604ABE03-8198-4337-A135-7B843B1667F1.jpeg


Böyle bir olay olabileceği hiç aklıma gelmemişti, şimdi anlıyorum insanların bu hortumu neden metal tercih ettiği, örnek:

E1046BF9-4F1C-472D-A6EE-697B657B23C0.jpeg


Bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim, benim kiada da aynı hortumu değiştirmiştim, kauçuk parça, ömrü belli, ömrünü tamamlayıp da parça koparsa sonucu benimkisi gibi acı olabilir. Benimkini çok ısınan turbo iyice tetikledi elbette. Şimdi birkaç arkadaşımla konuştum, sağlam öneriler aldım, bu 1-2 ay minimum maliyet ilerlemeliyim, o yüzden şimdilik İstanbul Fe-Ka turboda turbom hibritlenecek, kısmet olursa Eylül ayı ile de arabaya yavaş yavaş girişeceğiz. Canımı hiç sıkmıyorum sadece tatil öncesi böyle bir ekstra maliyetin çıkması kötü oldu, neyse olacağı varmış.
 
Şimdi panpalar, artık güncel sloganım şu:
Kenarı sıkışmış paranız mı var, aksiyon mu istiyorsunuz?
Takılın bana, sizi piste götüreyim, tüm dertlerinizi unutursunuz :)
Yeni dert edinme konusunda garanti veremiyorum ama :P

Herşeyden önce, yine efsane bir gündü. Ben de bir iki ufak tefek olay atlattım ama sıkıntısız bitirdim günü. Videoyu hazırlayınca detaylı yazarım zaten.

Ama bu sefer Özgür'ün başına gelen getçekten talihsizlik. Belki bir iki tur daha az atılsa, sorun olmazdı diyicem ama, o borunun gideceği varmış yani, bugün olmasa, yarın olurdu.

İnş, buradaki ekipçe daha kalabalık olacağımız etkinlikler de nasip olur diyim. Benim detaylar bir iki güne gelir...
 
Geçmiş olsun, benzer bir olay yanlış hatırlamıyorsam 2009 yılında başıma gelmişti
Sakarya üniv'de okurken babamın arabasıyla sınava gittiğim bir gün araca fazla yüklendiğimden turbo hortumu yerinden fırlamıştı..Klima açık bir şekilde 175 km/h yapmıştım bir süre, baktım araç sikorsky sesi çıkarıyor arabaya da fazla güvenmediğimden daha basmadım. Ki aracın fabrika verisi olarak yazan max. sürati 145 veya 155 km/h gibi bir şey :D
Araçta yazılım yoktu.
 
Şöyle bir karar verdim biraz düşündükten sonra, aksine biri beni ikna etmedikçe, şimdi ben yağ soğutucu olmadığı için bu arabadan çok çektim, canımı sıktı, yağ soğutucunun etkisi bence gerçekten çok büyük, pistteki gözlemlerim bu yöndeydi, ben yağ soğutucu olmayan arabayı yüklemem, takma işlemi hakkında yeterli bilgiye erişemiyorum. Bu yüzden orijinal ebadlarda pal taktırırım, yazılımı silip silmeme konusuna turboya gerçekten bir şey mi çarpmış yoksa sıcaktan mı olmuş konusuna göre karar vereceğim, yazılım kalsa bile artık uzun süreli sıkmalar için değil, gündelik kullanımdaki konforu arttırmak için kullanacağım. Şu an birde 40-50 hp ye veda etmek istemiyorum açıkçası, kia’da çok pişman olmuştum.
 
Şöyle bir karar verdim biraz düşündükten sonra, aksine biri beni ikna etmedikçe, şimdi ben yağ soğutucu olmadığı için bu arabadan çok çektim, canımı sıktı, yağ soğutucunun etkisi bence gerçekten çok büyük, pistteki gözlemlerim bu yöndeydi, ben yağ soğutucu olmayan arabayı yüklemem, takma işlemi hakkında yeterli bilgiye erişemiyorum. Bu yüzden orijinal ebadlarda pal taktırırım, yazılımı silip silmeme konusuna turboya gerçekten bir şey mi çarpmış yoksa sıcaktan mı olmuş konusuna göre karar vereceğim, yazılım kalsa bile artık uzun süreli sıkmalar için değil, gündelik kullanımdaki konforu arttırmak için kullanacağım. Şu an birde 40-50 hp ye veda etmek istemiyorum açıkçası, kia’da çok pişman olmuştum.

Bence yağ soğutucuyu hallet. Herkese öncülük yapmak senin işin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Porsche
Şöyle bir karar verdim biraz düşündükten sonra, aksine biri beni ikna etmedikçe, şimdi ben yağ soğutucu olmadığı için bu arabadan çok çektim, canımı sıktı, yağ soğutucunun etkisi bence gerçekten çok büyük, pistteki gözlemlerim bu yöndeydi, ben yağ soğutucu olmayan arabayı yüklemem, takma işlemi hakkında yeterli bilgiye erişemiyorum. Bu yüzden orijinal ebadlarda pal taktırırım, yazılımı silip silmeme konusuna turboya gerçekten bir şey mi çarpmış yoksa sıcaktan mı olmuş konusuna göre karar vereceğim, yazılım kalsa bile artık uzun süreli sıkmalar için değil, gündelik kullanımdaki konforu arttırmak için kullanacağım. Şu an birde 40-50 hp ye veda etmek istemiyorum açıkçası, kia’da çok pişman olmuştum.
Özgür o hortumun basınç ortamında oradan kopması normal. Çünkü hortum rezonansı emmek için esnek fakat o elektrik soketinin orada rijit olmak zorunda. Bu sefer o rezonansı Soket ve çevresi sönümleyemediği için oradan ayrılma yapıyor. Sorunun kendisi o hortum zaten :D Birde Özgür araç kendini korumaya aldı mı yağ sıcaklığından dolayı? Ve hidden menu açık gittiysen yağ ve su sıcaklığı en çok kaç gördün?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Valla bu olay yazılımla ilgili değil, şans, olacağı varmış oldu, şu an arabayı komple orijinale döndürmeyi planlıyorum açıkçası, sonra da B nin yerine 320i ed alayım stok stok binerim diyorum.
2014 öncesi modellerde kaput altı plastik parçalarda çatlama kırılma çok oluyormuş, benim 1'i yazılımlarken adamla konuştuğumda söylemişti, hatta çatlama/kırılma yerlerini de bir bir göstermişti. Bu da onlardan biri. Hem söylediğine hem duyduklarıma göre stock 116i'lerde bile görülebilen şeylermiş zaman zaman. Yavaş yavaş revize edilerek son seri, yani Temmuz 14 sonrasında o parçalardaki sorunları çok çok büyük ölçüde düzelttiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
agaaaaaa fabrikanın standart değerlerde ürettiği motorlara bu kadar yüklenmeyin, yüklenmek için başka araç alın hakkıyla yüklenin
yazılım kalır sakin sakin sürersin okey sorun olmazda gerçekten arabanı ARABA gibi bir yere seyahat etmek için kullanırken bir sıkıntı açarsa? bu işler bu araçlarla olmaz maalesef yüklenmek için çok güzel arabalar var onu alın ayı gibi yükleyin bozulsa da koymaz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...