KAPALI Turbo Sizlere Ömür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Evet, şanımı ikiye katlıyorum arkadaşlar ama bu seferki daha bi cünupluk içeriyor. Dün @stan yani Rahmi abi ile körfez pistine girdik, gerçekten çok eğlendim, organizasyon için track turk e teşekkür ederim. Pist organizasyonu dediğin böyle olmalı. Hayatımın en güzel günlerinden biri idi. Zehrimi akıttım. Kazalar oldu, motor kıran oldu ve ben şaşkın bir şekilde çıktım nasıl benim arabama bir şey olmadı diye, derken yola çıkınca turbodan garip bi ses duydum, daha önceden kask olduğu için duymamışım tabi, neyse Ankara’ya gidince bakarım dedim. Demin indim aşağı, hava filtresi ile turbo arasındaki bağlantı hortumunu söktüm ve sorunun sebebini çözdüm ve resimler:

Resim 1. Paller size ömür
705853DE-7CD9-4D37-809C-5B66CAC442C9.jpeg


Resim 2. Önceki sahibi tamir ettirmiş bu hortumu
ED3EF395-39E4-4632-8E97-5E58F60EF376.jpeg


Resim 3. Kopan parça
604ABE03-8198-4337-A135-7B843B1667F1.jpeg


Böyle bir olay olabileceği hiç aklıma gelmemişti, şimdi anlıyorum insanların bu hortumu neden metal tercih ettiği, örnek:

E1046BF9-4F1C-472D-A6EE-697B657B23C0.jpeg


Bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim, benim kiada da aynı hortumu değiştirmiştim, kauçuk parça, ömrü belli, ömrünü tamamlayıp da parça koparsa sonucu benimkisi gibi acı olabilir. Benimkini çok ısınan turbo iyice tetikledi elbette. Şimdi birkaç arkadaşımla konuştum, sağlam öneriler aldım, bu 1-2 ay minimum maliyet ilerlemeliyim, o yüzden şimdilik İstanbul Fe-Ka turboda turbom hibritlenecek, kısmet olursa Eylül ayı ile de arabaya yavaş yavaş girişeceğiz. Canımı hiç sıkmıyorum sadece tatil öncesi böyle bir ekstra maliyetin çıkması kötü oldu, neyse olacağı varmış.
 
İşin içine biraz fizik girecek ama aşırı sıcak hava da yetersiz yoğunluk dolayısıyla oksijen az olduğundan verimi artırmak için fazla yakıt veriyor sanırım ECU. Ama dediğimiz gibi yeterli hava olmadığından ne kadar fazla yakıt verirsek verelim, verim istenilen düzeye ulaşır mı?:rolleyes: Fazla yakıt ,havanın kayıp ettiği verim oranını telafi eder mi? Sanırım mekanik ve detailing dışında arabalarda kendimi geliştirmek istediğim bir dal daha oluştu; yazılım ve kodlama işleri :D
 
İşin içine biraz fizik girecek ama aşırı sıcak hava da yetersiz yoğunluk dolayısıyla oksijen az olduğundan verimi artırmak için fazla yakıt veriyor sanırım ECU. Ama dediğimiz gibi yeterli hava olmadığından ne kadar fazla yakıt verirsek verelim, verim istenilen düzeye ulaşır mı?:rolleyes: Fazla yakıt ,havanın kayıp ettiği verim oranını telafi eder mi? Sanırım mekanik ve detailing dışında arabalarda kendimi geliştirmek istediğim bir dal daha oluştu; yazılım ve kodlama işleri :D
1. tam tersi yakıtı kısıyor yani gücü kısıyor :D düz yolda sabit gazda yani güç istenmeyen yerde yakıt tasarrufu olur fakat güç istenen yerde yakıt sarfiyatı olur :D
2. sorunuza gelirsek belli bir miktarda güç artışı olur ama istenilen düzeye ulaşmaz. Kısaca yanmayan yakıt :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Bilal
1. tam tersi yakıtı kısıyor yani gücü kısıyor :D düz yolda sabit gazda yani güç istenmeyen yerde yakıt tasarrufu olur fakat güç istenen yerde yakıt sarfiyatı olur :D
2. sorunuza gelirsek belli bir miktarda güç artışı olur ama istenilen düzeye ulaşmaz. Kısaca yanmayan yakıt :D
Yanlış anlaşılma oldu belli ki. ECU 42 mg yerine 82 mg yakıt veriyor lafına istinaden yakıtı artırdığını sandım ,bahsettiğimiz mg miligram değil mi :oops:Eğer değilse daha alacağım çok yol var demektir

2. Aynen Zaten fazla yakıtın az oksijenle yanmayacağını(yada daha az verimle yanacağını) bildiğim için aklım karışmıştı bir önceki postta o yüzden sordum ekstra yakıt, havanın düşürdüğü verimi normal düzeyde karşılar mı diye :)
 
anlış anlaşılma oldu belli ki. ECU 42 mg yerine 82 mg yakıt veriyor lafına istinaden yakıtı artırdığını sandım ,bahsettiğimiz mg miligram değil mi :oops:Eğer değilse daha alacağım çok yol var demektir
miligram tabi ki :D biraz daha açıklayıcı yapayım hemen.

Orijinal romlu accent era 42mg yakıt veriyordu. Yazılımla 82mga çıkardım nerdeyse 2 katı :D tabi bu kadar fazla yakıt artışı olduğu için kara duman atması gerekiyor ki atıyor da :D fakat IAT yükselince yakıtı kıstığı için kara duman olmuyor. Onu demiştim, selamlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
miligram tabi ki :D biraz daha açıklayıcı yapayım hemen.

Orijinal romlu accent era 42mg yakıt veriyordu. Yazılımla 82mga çıkardım nerdeyse 2 katı :D tabi bu kadar fazla yakıt artışı olduğu için kara duman atması gerekiyor ki atıyor da :D fakat IAT yükselince yakıtı kıstığı için kara duman olmuyor. Onu demiştim, selamlar :D
Şimdi anladım teşekkürler :) Yalnız birşeyi merak ettim normalinde 42 mg enjekte edilen boşluğa 2 katı yakıt vermek mekanik açıdan zararlı değil mi? Bilmediğimden soruyorum belki de stage 1 adlandırılan yazılımlarda 2 katından fazla veriliyor bile olabilir :D Gerçi bu durumda yakıt azalmaz artardı ? Kafam biraz karıştı açıkcası yapılan remap işlemlerinde (stage 1 için ele alalım) sadece basınç mı açılıyor yoksa yakıt oranında da değişim oluyor mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Şimdi anladım teşekkürler :) Yalnız birşeyi merak ettim normalinde 42 mg enjekte edilen boşluğa 2 katı yakıt vermek mekanik açıdan zararlı değil mi? Bilmediğimden soruyorum belki de stage 1 adlandırılan yazılımlarda 2 katından fazla veriliyor bile olabilir :D Gerçi bu durumda yakıt azalmaz artardı ? Kafam biraz karıştı açıkcası yapılan remap işlemlerinde (stage 1 için ele alalım) sadece basınç mı açılıyor yoksa yakıt oranında da değişim oluyor mu?
yok stage1de en fazla 5-10mg fazla yakıt verilir. Kurcalıyoruz işte :D

Normalde aracın maksimum torku verdiği devir 2.000 diyelim. 2.000 devirde 42mg yakıt verdiğini düşün. 42mg ile 235nm tork veriyor benim motor "2.000 devirde ama". Bu yakıtı 4.000 devirde de verirsen yani 235 nm tork üretecek o devirde.
4.000x235 / 7120 = 132 hp yani stage 1 :D

Bazı stage 1 gibi gözüken remaplarde basıncı açıyorlar. Onu da şöyle açıklayayım;
Bir yazılım firması yazılımla 130hp vereceğini iddia ediyor, diğeri ise 140hp :D Sence basınç açılmış mıdır açılmamış mıdır? :D
140hp veren 0.1-0.15 arası fazladan basınç veriyor. 130hp olan vermiyor, sadece 2.000 devirdeki basıncı 4.000 devire çekiyor :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Bilal
Beyler, şimdi Erhan Booster Performance’a bıraktım arabayı, turboyu hemen söküp gönderdiler, duruma göre tamir paketlerinden birini seçicem :) Hortumun montajı yanlış yapıldığı için o kauçuk içeri kaçmış, artık ben mi yaptım başka biri mi yaptı hatırlamıyorum, kısmet böyleymiş, arabayı komple stocka da çevircek Erhan abi.

6A30742B-7328-450A-A4E9-8A626E594BBD.jpeg
 
Son düzenleme:
yok stage1de en fazla 5-10mg fazla yakıt verilir. Kurcalıyoruz işte :D

Normalde aracın maksimum torku verdiği devir 2.000 diyelim. 2.000 devirde 42mg yakıt verdiğini düşün. 42mg ile 235nm tork veriyor benim motor "2.000 devirde ama". Bu yakıtı 4.000 devirde de verirsen yani 235 nm tork üretecek o devirde.
4.000x235 / 7120 = 132 hp yani stage 1 :D

Bazı stage 1 gibi gözüken remaplarde basıncı açıyorlar. Onu da şöyle açıklayayım;
Bir yazılım firması yazılımla 130hp vereceğini iddia ediyor, diğeri ise 140hp :D Sence basınç açılmış mıdır açılmamış mıdır? :D
140hp veren 0.1-0.15 arası fazladan basınç veriyor. 130hp olan vermiyor, sadece 2.000 devirdeki basıncı 4.000 devire çekiyor :)
Sabır ve anlayış gösterip sorularıma cevap verdiğiniz için teşekkürler hocam.Güzel bilgiler için de ayrıca teşekkürler.Birkaç bilgi ve fazlaca merakla başladık güne bakalım bu konu hakkında daha neler öğreneceğim hadi hayırlısı . Selamlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Ulan hani belki uygun olur diye turbonun sıfır fiyatını sordum, 13500₺ dediler aq, ON ÜÇ BİN BEŞ YÜÜÜÜZ, yuh ebesinin nikahı
knk sıfır orta göbek al, bir de intercoolerı temizlettiriyo musun yoksa büyütüyo musun artık sana kalmış :D yazılımı da kıs öyle bin :) yoksa çok masraf açar böyle.
Sabır ve anlayış gösterip sorularıma cevap verdiğiniz için teşekkürler hocam.Güzel bilgiler için de ayrıca teşekkürler.Birkaç bilgi ve fazlaca merakla başladık güne bakalım bu konu hakkında daha neler öğreneceğim hadi hayırlısı . Selamlar :D
ne demek aklınıza takılan soru olunca mesaj atabilirsiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Uzun vadeli kullanmayı düşündüğüm bir aracı en az maliyet ve en az sorunlu tercih etmek isterim.

Öncelikle atmosferik ve benzinli.

Hele atmosferiğin sesi :rolleyes:

Geçmiş olsun
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@DouglasAdams ayıpsın, nerden başlayayım bilemedim :) Yıl 2015, ilk arabam, o zamanlar daha pimpirikli ve tutumluyum, Paşaoğlu yazılımlı olarak Pro Ceed 1.6 CRDI almıştım, şahsıma ait ilk arabamdı neyse, bir gün çevre yoluna çıktım, top speed denemek istedim, masum bir istek idi, çok ısınmış turbo, mil ve pallerde sorun çıktı, ben bu süreçte epey gel-git yaşadım, neyse yapıldı falan, tabi ben stock a döndüm, 6 sonra yine turbo ötmeye başladı, eee bende başlarım böyle işe diyerek sahibine turbonun durumunu anlatarak sattım, zaten kendisi 1.7 DTI cı idi, bozulursa hibritlerim sıkıntı yok diyerek aldı, 25 bin km sorunsuz bindi ve pert etti.
 
@DouglasAdams ayıpsın, nerden başlayayım bilemedim :) Yıl 2015, ilk arabam, o zamanlar daha pimpirikli ve tutumluyum, Paşaoğlu yazılımlı olarak Pro Ceed 1.6 CRDI almıştım, şahsıma ait ilk arabamdı neyse, bir gün çevre yoluna çıktım, top speed denemek istedim, masum bir istek idi, çok ısınmış turbo, mil ve pallerde sorun çıktı, ben bu süreçte epey gel-git yaşadım, neyse yapıldı falan, tabi ben stock a döndüm, 6 sonra yine turbo ötmeye başladı, eee bende başlarım böyle işe diyerek sahibine turbonun durumunu anlatarak sattım, zaten kendisi 1.7 DTI cı idi, bozulursa hibritlerim sıkıntı yok diyerek aldı, 25 bin km sorunsuz bindi ve pert etti.
Hibrit turbo dışın aynı kalıp içerdeki hareketli parçaların degismesi mi oluyor?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...