KAPALI Turbo Sizlere Ömür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Evet, şanımı ikiye katlıyorum arkadaşlar ama bu seferki daha bi cünupluk içeriyor. Dün @stan yani Rahmi abi ile körfez pistine girdik, gerçekten çok eğlendim, organizasyon için track turk e teşekkür ederim. Pist organizasyonu dediğin böyle olmalı. Hayatımın en güzel günlerinden biri idi. Zehrimi akıttım. Kazalar oldu, motor kıran oldu ve ben şaşkın bir şekilde çıktım nasıl benim arabama bir şey olmadı diye, derken yola çıkınca turbodan garip bi ses duydum, daha önceden kask olduğu için duymamışım tabi, neyse Ankara’ya gidince bakarım dedim. Demin indim aşağı, hava filtresi ile turbo arasındaki bağlantı hortumunu söktüm ve sorunun sebebini çözdüm ve resimler:

Resim 1. Paller size ömür
705853DE-7CD9-4D37-809C-5B66CAC442C9.jpeg


Resim 2. Önceki sahibi tamir ettirmiş bu hortumu
ED3EF395-39E4-4632-8E97-5E58F60EF376.jpeg


Resim 3. Kopan parça
604ABE03-8198-4337-A135-7B843B1667F1.jpeg


Böyle bir olay olabileceği hiç aklıma gelmemişti, şimdi anlıyorum insanların bu hortumu neden metal tercih ettiği, örnek:

E1046BF9-4F1C-472D-A6EE-697B657B23C0.jpeg


Bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim, benim kiada da aynı hortumu değiştirmiştim, kauçuk parça, ömrü belli, ömrünü tamamlayıp da parça koparsa sonucu benimkisi gibi acı olabilir. Benimkini çok ısınan turbo iyice tetikledi elbette. Şimdi birkaç arkadaşımla konuştum, sağlam öneriler aldım, bu 1-2 ay minimum maliyet ilerlemeliyim, o yüzden şimdilik İstanbul Fe-Ka turboda turbom hibritlenecek, kısmet olursa Eylül ayı ile de arabaya yavaş yavaş girişeceğiz. Canımı hiç sıkmıyorum sadece tatil öncesi böyle bir ekstra maliyetin çıkması kötü oldu, neyse olacağı varmış.
 
Geçmiş olsun diyeyim önelikle hep bi bozuluyor sizin arabanız ama hep sizde olması da sanki biraz sizden kaynaklanıyo gibi civic hb manuel gelecek diyorlardı sizi o paklar herhalde yeterli gücü de var yol tutuşu da en nihayetinde de bir japon bozulma şansı daha düşük diye düşünüyorum.
 
Geçmiş olsun diyeyim önelikle hep bi bozuluyor sizin arabanız ama hep sizde olması da sanki biraz sizden kaynaklanıyo gibi civic hb manuel gelecek diyorlardı sizi o paklar herhalde yeterli gücü de var yol tutuşu da en nihayetinde de bir japon bozulma şansı daha düşük diye düşünüyorum.

valla golf hiç bozulmadı, B'de taş gibi, arabayla ilgili bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Her n13 bozulcak gibide gözükmüyor,Özgür arkadaşımızın arabasında şanssızlıklar üst üste gelmiş moral bozmuş hep arabadan soğutmuş.Yoksa ne coopers s ne rc lemans(en güçlü arabalarım onlardı)yazılımlı 316 dan aldığım zevki vermedi,..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
zannediyorum bu forumda DSG,turbo/kompresor TSI ve N13 hakkında en çok konuşabilecek kişilerdenim diye düşünüyorum. zira işin içinde 4 farklı araba ile tecrübe edişmiş yüzbinlerce km var.

Öncelikle N13 ve DSG dünya üzerinde sorunları bilinen ve sorunlarına çözümleri üretilmiş iki makinadır. 2013 sonrası DSG'nin en sık rastlanan sorunu kavrama iken n13'ün en sık rastlanan sorunları ise; soğutma sıvılarının dolaşımını sağlayan boruların yıpranması, turbo borularının yıpranması ,dumpvalve'in arızalanmasıdır. Piston ve blok sorunları ise daha az rastlanan sorunlardandır. Bu sorunların yaşanmasının en büyük sebebi motorun yüksek ısıda çalışması ve bu ısının zamanla boruları deforma etmesidir. Bu sorunlar stok araçlarda dahi görülebilirken Piston/blok sorunları ise daha ziyade yazılımlı araçlarda görülür.
DSG'nin kavrama sorunu sanayi ve yetkili servislerde rahatlıkla çözülebilir ancak maliyeti değişkendir. Bu konuda artık sanayilerde de çok iyi ustalar bulunabilir. Ücret detayına girmeyeceğim.
n13'ün sorunları da yine sanayide ve yetkili servislerde çözülebilir. sorunların topyekün ortadan kaldırmanın yolu;
1-forged piston
2-büyük intercooler
3-free-flow egzoz sistemi ya da en kötü ihtimalle katsız/spor katlı downpipe
4- yıpranması halinde tüm soğutma ve turbo borularının değişimi

forged piston yapacak bütçe yok ise diğer çözümler ile devam edilebilir

n18de ise sorunlar:
1-water pump
2-timing chain
3-pistons

sorunlar benzer ama ilk çıkan n18 çok daha sorunlu. buraya dikkat!

TSI'da stage2 de daha az masraf edip daha safe ilerleyebiliyorken n13'de ise hem daha çok masraf ediyorsunuz hem de daha istim üstünde oluyorsunuz. maalesef çok nazlı bir motor ve buji bobin bile seçiyor! supercharge TSI bu konuda candır..
hep söylüyorum birilerinin sorun yaşaması diğerlerinin de yaşayacağı anlamına gelmez ancak istisnalar da kaideyi bozmaz. dikkatli ve özenli bir sürücü bu motorları ve şanzımanı (şans farktörleri hariç) çok daha uzun yıllar sağlıklı bir şekilde muhafaza edebilecekken kasap diye tabir ettiğimiz özensiz kişiler ise 2 3 günde herşeyi derdest edebilir. Sorunlarını bildiğimiz ürünleri ya almayacağız ya da aldıysak da dikenine katlanacağız. ya yerden ya serden arkadaşlar.

selamlar.
 
Son düzenleme:
zannediyorum bu forumda DSG,turbo/kompresor TSI ve N13 hakkında en çok konuşabilecek kişilerdenim diye düşünüyorum. zira işin içinde 4 farklı araba ile tecrübe edişmiş yüzbinlerce km var.

Öncelikle N13 ve DSG dünya üzerinde sorunları bilinen ve sorunlarına çözümleri üretilmiş iki makinadır. 2013 sonrası DSG'nin en sık rastlanan sorunu kavrama iken n13'ün en sık rastlanan sorunları ise; soğutma sıvılarının dolaşımını sağlayan boruların yıpranması, turbo borularının yıpranması ,dumpvalve'in arızalanmasıdır. Piston ve blok sorunları ise daha az rastlanan sorunlardandır. Bu sorunların yaşanmasının en büyük sebebi motorun yüksek ısıda çalışması ve bu ısının zamanla boruları deforma etmesidir. Bu sorunlar stok araçlarda dahi görülebilirken Piston/blok sorunları ise daha ziyade yazılımlı araçlarda görülür.
DSG'nin kavrama sorunu sanayi ve yetkili servislerde rahatlıkla çözülebilir ancak maliyeti değişkendir. Bu konuda artık sanayilerde de çok iyi ustalar bulunabilir. Ücret detayına girmeyeceğim.
n13'ün sorunları da yine sanayide ve yetkili servislerde çözülebilir. sorunların topyekün ortadan kaldırmanın yolu;
1-forged piston
2-büyük intercooler
3-free-flow egzoz sistemi ya da en kötü ihtimalle katsız/spor katlı downpipe
4- yıpranması halinde tüm soğutma ve turbo borularının değişimi

forged piston yapacak bütçe yok ise diğer çözümler ile devam edilebilir

n18de ise sorunlar:
1-water pump
2-timing chain
3-pistons

sorunlar benzer ama ilk çıkan n18 çok daha sorunlu. buraya dikkat!

TSI'da stage2 de daha az masraf edip daha safe ilerleyebiliyorken n13'de ise hem daha çok masraf ediyorsunuz hem de daha istim üstünde oluyorsunuz. maalesef çok nazlı bir motor ve buji bobin bile seçiyor! supercharge TSI bu konuda candır..
hep söylüyorum birilerinin sorun yaşaması diğerlerinin de yaşayacağı anlamına gelmez ancak istisnalar da kaideyi bozmaz. dikkatli ve özenli bir sürücü bu motorları ve şanzımanı (şans farktörleri hariç) çok daha uzun yıllar sağlıklı bir şekilde muhafaza edebilecekken kasap diye tabir ettiğimiz özensiz kişiler ise 2 3 günde herşeyi derdest edebilir. Sorunlarını bildiğimiz ürünleri ya almayacağız ya da aldıysak da dikenine katlanacağız. ya yerden ya serden arkadaşlar.

selamlar.
Yipranan borular direk krom yapılsa olmaz mi? Forgedleyecek bütçesi olmayan adam için konuşuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Yipranan borular direk krom yapılsa olmaz mi? Forgedleyecek bütçesi olmayan adam için konuşuyorum
turbo için konuşuyorum, direkt krom kit yapılabilir. zannediyorum soğutma borularında büyük bir maliyet getirir. irili ufaklı birçok borudan bahsediyoruz. Borusan'da 2 sene evvel tüm soğutma borularını 3000tl +- bir maliyetle değiştirdik. araç 2013 model 45000km'de idi. alınca direkt değiştirdik. yıpranmışlardı.
 
turbo için konuşuyorum, direkt krom kit yapılabilir. zannediyorum soğutma borularında büyük bir maliyet getirir. irili ufaklı birçok borudan bahsediyoruz. Borusan'da 2 sene evvel tüm soğutma borularını 3000tl +- bir maliyetle değiştirdik. araç 2013 model 45000km'de idi. alınca direkt değiştirdik. yıpranmışlardı.
Oo maliyetli isler. Yazı için eline sağlık 10 numara açıklayıcı oldu. 1 e 1 tecrübe olduğu icin
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
zannediyorum bu forumda DSG,turbo/kompresor TSI ve N13 hakkında en çok konuşabilecek kişilerdenim diye düşünüyorum. zira işin içinde 4 farklı araba ile tecrübe edişmiş yüzbinlerce km var.

Öncelikle N13 ve DSG dünya üzerinde sorunları bilinen ve sorunlarına çözümleri üretilmiş iki makinadır. 2013 sonrası DSG'nin en sık rastlanan sorunu kavrama iken n13'ün en sık rastlanan sorunları ise; soğutma sıvılarının dolaşımını sağlayan boruların yıpranması, turbo borularının yıpranması ,dumpvalve'in arızalanmasıdır. Piston ve blok sorunları ise daha az rastlanan sorunlardandır. Bu sorunların yaşanmasının en büyük sebebi motorun yüksek ısıda çalışması ve bu ısının zamanla boruları deforma etmesidir. Bu sorunlar stok araçlarda dahi görülebilirken Piston/blok sorunları ise daha ziyade yazılımlı araçlarda görülür.
DSG'nin kavrama sorunu sanayi ve yetkili servislerde rahatlıkla çözülebilir ancak maliyeti değişkendir. Bu konuda artık sanayilerde de çok iyi ustalar bulunabilir. Ücret detayına girmeyeceğim.
n13'ün sorunları da yine sanayide ve yetkili servislerde çözülebilir. sorunların topyekün ortadan kaldırmanın yolu;
1-forged piston
2-büyük intercooler
3-free-flow egzoz sistemi ya da en kötü ihtimalle katsız/spor katlı downpipe
4- yıpranması halinde tüm soğutma ve turbo borularının değişimi

forged piston yapacak bütçe yok ise diğer çözümler ile devam edilebilir

n18de ise sorunlar:
1-water pump
2-timing chain
3-pistons

sorunlar benzer ama ilk çıkan n18 çok daha sorunlu. buraya dikkat!

TSI'da stage2 de daha az masraf edip daha safe ilerleyebiliyorken n13'de ise hem daha çok masraf ediyorsunuz hem de daha istim üstünde oluyorsunuz. maalesef çok nazlı bir motor ve buji bobin bile seçiyor! supercharge TSI bu konuda candır..
hep söylüyorum birilerinin sorun yaşaması diğerlerinin de yaşayacağı anlamına gelmez ancak istisnalar da kaideyi bozmaz. dikkatli ve özenli bir sürücü bu motorları ve şanzımanı (şans farktörleri hariç) çok daha uzun yıllar sağlıklı bir şekilde muhafaza edebilecekken kasap diye tabir ettiğimiz özensiz kişiler ise 2 3 günde herşeyi derdest edebilir. Sorunlarını bildiğimiz ürünleri ya almayacağız ya da aldıysak da dikenine katlanacağız. ya yerden ya serden arkadaşlar.

selamlar.

+47727273, N13 de de water pump sorunları var haberin olsun :D ama güncellenen parça ile çözüldü diye biliyorum, vallahi işte bu sorunlar yazılımla iyice tetikleniyor, ben maddi manevi olarak yoruldum, turbomda aksilik çıkmazsa yarın elimde, full stock takılacağım artık arabamla.
 
+47727273, N13 de de water pump sorunları var haberin olsun :D ama güncellenen parça ile çözüldü diye biliyorum, vallahi işte bu sorunlar yazılımla iyice tetikleniyor, ben maddi manevi olarak yoruldum, turbomda aksilik çıkmazsa yarın elimde, full stock takılacağım artık arabamla.
yanından bir era fişek gibi geçerse kararın değişebilir... :D
 
Amaaa knk allah aşkına bi düşün 136 hp aracı 200 beygir üstüne çıkartıyorsun :D yorulman normal :*

E napim, aracın stock u 150 hp, ben yapmışım egzozdan minimalde olsa destekleyerek 190 hp, örneği var 180-185 hp, yağ soğutucu egzoz ekstralı, bişey olmaz dedik, oldu. Turbo yazılım alakalı değil, sadece dolaylı yoldan kauçuk payı tetikledi, ısın soğu ısın soğu, stock halde bile piste girsem olabilecek bir şeydi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...