Türkiye Otomobilleri - Türkiyede üretilen (montajlanan) arabalar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Türkiye'de üretilen (montajlanan) arabaları seviyor musunuz ? hangi modelleri başarılı bulursunuz ?


  • Kullanılan toplam oy
    31

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
diğer ülkeler gibi köklü bir geçmişe sahip değiliz ama bizimde yerli ve milli araç denememiz oldu. belki yerli ve milli otomobil yapmakta başarılı olamadık ama diğer markaların otomobilini üretmekte başarılıyız.

-Türkiye'de üretilen araçlar hakkında neler düşünüyorsunuz ? (sizce basit modelleri mi üretiyoruz yoksa başarılı güzel modeller mi üretiyoruz ?)

-üretimde iyi olduğumuzu düşünüyor musunuz ?

devrim otomobilimiz
1609920_7ef1bf79acfad013512719ff990a5d7b.jpg
Türkiye'nin ilk yerli otomobili! Devrim'in hikayesi - Ekonomi ...


anadol
Örneğin ilk Anadol otomobilin tasarımını İngiliz bir otomobil tasarımcısı yapmıştır. Ayrıca şasi, motor ve şanzımanını da Ford fabrikası üretmiştir. Ancak Anadol, Türkiye'deki fabrikasında seri üretilen ilk Türk otomotiv markasıdır.
anadol-50-yasinda.jpg
anadol-50-yasinda.jpg

anadol-stc-16-2016-izmir-otoshow.jpg
anadol-stc-16-2016-izmir-otoshow.jpg



Türkiye'de üretilen arabalar
(belli başlı otomobilleri paylaşıyorum, aklınıza gelen ve sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz) (ticari araçlar otobüsler vb. araçlarda olabilir)

toyota
sakarya fabrikamızda üretiliyor
toyota corolla sedan
2019-toyota-corolla-hybrid-sedan.jpg
2019-toyota-corolla-hybrid-sedan.jpg
2019-toyota-corolla-hybrid-sedan.jpg

toyota chr
toyota-c-hr-mit-180-ps-hybridantrieb.jpg
toyota-c-hr-mit-180-ps-hybridantrieb.jpg
toyota-c-hr-mit-180-ps-hybridantrieb.jpg


renault
bursa oyak renault fabrikasında üretiliyor
clio
renault-clio-2019.jpg
renault-clio-2019.jpg
renault-clio-2019.jpg

megane sedan
renault-megane-sedan.jpg
renault-megane-sedan.jpg
renault-megane-sedan.jpg


honda
Gebze honda Türkiye Fabrikası üretiliyor
civic sedan
2018-honda-civic-sedan-i-dtec.jpg
honda-civic-1-5-elegance-manuel-neden-almali.jpg
2018-honda-civic-sedan-i-dtec.jpg


ısuzu
anadolu ısuzu fabrikasında(şekerpınar) üretiliyor
d-max
yeni-isuzu-d-max-pick-up.jpg
yeni-isuzu-d-max-pick-up.jpg
yeni-isuzu-d-max-pick-up.jpg


fiat
Bursa’daki Tofaş fabrikasında üretiliyor
egea
sedan
fiat-egea-sedan-16-e-torq-lounge-plus-neden-almali.jpg
fiat-egea-sedan-16-e-torq-lounge-plus-neden-almali.jpg
fiat-egea-sedan-16-e-torq-lounge-plus-neden-almali.jpg

hatchback
fiat-egea-hb.jpg
Fiat Egea ailesine sportif donanımlar geldi

station wagon
fiat-egea-sw-2.jpg
fiat-egea-sw-3.jpg
fiat-egea-sw-1.jpg


hyundai
izmit'teki hyundai Assan fabrikada üretiliyor
i10
2020-hyndai-i10.jpg
2020-hyndai-i10.jpg
2020-hyndai-i10.jpg

i20
hyundai-i20-neden-almali.jpg
hyundai-i20-neden-almali.jpg
hyundai-i20-neden-almali.jpg


TİCARİ ARAÇLAR

ford
Gölcük'teki Ford fabrikasında
Tourneo Custom / Transit Custom
Ford Tourneo Courier Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com

Ford Tourneo Courier / Transit Courier
2018-ford-tourneo-custom-2-0-ecoblue-titanium-plus-neden-almali.jpg
2018-ford-tourneo-custom-2-0-ecoblue-titanium-plus-neden-almali.jpg


çekici
Eskişehir'de üretiliyor
f-max
ford-trucksin-yeni-cekicisi-f-max-hannoverda-odul-aldi.jpg


fiat
bursa fabrikası
doblo
2018-fiat-doblo-combi-1-6-multijet-premio-neden-almali.jpg
2018-fiat-doblo-combi-1-6-multijet-premio-neden-almali.jpg
2018-fiat-doblo-combi-1-6-multijet-premio-neden-almali.jpg

fiorino
Fiat ticari modellerine ödül
fiat-ticari-modellerine-odul.jpg


mercedes-benz
mersedes-benz Türk aksaray üretiliyor
actros
yerli-uretim-mercedes-benz-actros-turkiye-de.jpg
yerli-uretim-mercedes-benz-actros-turkiye-de.jpg

mersedes-benz Türk hoşdere otobüs fabrikasında üretiliyor
tourismo
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg

2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg
2017-mercedes-tourismo-rhd.jpg


bmc
tuğra
bmcnin-yeni-kamyon-ailesi-tugra.jpg


otokar
Sakarya Arifiye tesislerinde üretiliyor
atlas
atlas_1420x700.jpg
atlas-kasali-796-650.jpg
atlas-su-kamyonu-796-650.jpg
atlas_dashboard.jpg


karsan
Bursa Hasanağa'daki fabrikasında üretiliyor
karsan-jest-.jpg
karsan-jest-.jpg
karsan-jest-.jpg
 
Son düzenleme:
Sevgi konusu göreceli, anketteki araçların hepsi ülkemizde bulundukları sınıflarda başarılı olmuş araçlar.

Marka oluşturmak, katma değerli mal üretmek başka şey tabii ama böyle firmaların gelip fabrika kurması da değerli bir şey (GM-Opel gibi destekler için gelip ilk fırsatta gidenleri de gördük). Ancak konuda sorulan "bu araçları ve markaları içselleştirmek" ise o bir yere kadar olur, hiçbiri -popüler tabirle- yerli ve milli değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Ankara Man ve Aksaray Mercedes fabrikalarını da eklemek lazım. Yerliyim diyen üreticilerden daha yüksek yerli muhteva oranları var. Yerlilik bence üretimden çok ar-ge ile alakalı. Fmax bunun en güzel örneği, ciddi anlamda yerli denebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96 ve gokglsy
Heves ettik yazalım bari :), gerçekten yerli ve milli araçlarımız bir elin parmağını geçmiyor dolayısıyla Bursa TOFAŞ’tan ve Oyak-Renault’dan hatta diğer üretimi TR de olan araçları da örneklendirerek biraz açıklamak istiyorum.(Yani üretimi TR de olmuş ya da olmaya devam eden araçlardan bahsedeceğim genellikle binek otomobilleri biliyorum yani binek otomobilleri açıklayacağım)

Sonuçta biz beğensek de beğenmesek de ortak olarak kültür edindiğimiz bir Toros bir Serçe gibi bir gerçeğimiz var yani :)

Genel konuşacak olursam TR deki otomobiller sayesinde çoğumuz araçlara binebildik, babalarımız dedelerimiz otomobil sahibi oldular.İlk ehliyetlerini aldıkları, ilk sahipleri oldukları otomobiller bunlar oldular.İyisiyle kötüsüyle halen daha arabalık yapmaya devam ediyorlar ben Türk halkı onlara çok şey borçlu.

Kendilerine göre bir takım argeleri de var mesela Şahin/Doğan’lardaki önden çeker uyumlu Tempra motorunu arkadan tahrik temelli 131 şasili Regata kepli araca sığdıramamışlar pekii ne yapmışlar, hop motoru yatıralım yatık bir şekilde oturtalım demişler ve yatık tempra motorlu Şahin/Doğanlar çıkmış.Dünya üzerinde yatık(çap) motor konumu çok fazla araçta yok bunu kıvrak zekamıza borçluyuz :)

Türkiye’de üretilen otomobiller genellikle Latin Amerika pazarına sunulanlarla benzerdi, yıllardan beri hem Fiat hem de Renault Latin Amerika’ya uğraştığı gibi ülkemizde de çok fazla uğraştılar.

Hatta ülkemizde tarihsel olarak binek otomobil anlamında en çok uğraşan iki marka diyebilirim.

Çoğu zaman ülkelerin stratejik olarak pazar arayışları sonucu 3.Dünya ülkesi gözüyle görüldük ve ticari harici pek kıymet görmedik yıllarca taa ki 90 larda Toyota-Opel ve Ford’un bazı güncel Avrupa binek otomobillerini ülkemizde üretmesiyle daha önceden olan Fiat/Renault’lara çeşitlilik ve yeni kalite kıstasları eklenmiş oldu.

Yıllarca Tofaş, Regata kepli(kupalı) 70’li yılların 131’ini yeni Şahin/Doğan diye pazarlandı.Bu sebepten dolayı TOFAŞ’ın o dönemde yaptığı bu stratejiyi Türk tüketicisine değer vermemek olarak düşünüyorum.(sadece o dönem için düşündüğüm bir durum)

Halbuki aynı yıllarda Oyak-Renault 1982 de Avrupa’da yılın otomobili seçilmiş, çok daha yeni teknolojili ve 131’den çok daha genç Renault 9/11 i Türk insanına sunuyordu.Bu bahsettiğim 80-90 lı yıllar için Türk tüketicisine şüphesiz fazla değeri veren bence Oyak-Renault idi.(tartışılır, benim fikrimce böyle).


Peki ben neyi seviyorum? Halkımıza değer veren Avrupa pazarıyla eş zamanlı ve Avrupa standartlarında, Avrupa pazarına da sunulan, ülkemiz insanına değer veren yerli otomobilleri seviyorum.(bkz. i10/i20-Corolla Sedanlar -Civic Sedanlar-Megane Sedanlar -Clio Hb-Escort Sedan-Vectra A/B-Astra F Sedan-R19-Murat 124/131, Renault 12 vs...)

Fakat avrupa pazarının kalıntısı haline gelmiş çoktan güncelliğini kaybetmiş fakat daha hala alın size araba çok konuşmayın binin mantığıyla üretilmiş, ülkemiz haricinde Avrupa’da güncel olarak bir temsili olmayan yıllarca üretim bandında kalarak ülkemiz insanına siz arabadan anlamazsınız imajı veren otomobilleri de pek sevmiyorum.(bkz. Yeni kasa Şahin/Doğan, Toros, Serçe, Yeni kasa R9, Symbol, Albea, Taunus vs...)

Dönelim günümüze, Honda TR’nin çekilmesi çok üzücü, öte yandan VW den haber beklemekten ciğerimiz soldu, dileğim şudur, umarım canım ülkeme sadece ticari ya da 3.Dünya ülkesi gözüyle bakılmaktan vazgeçilir(kısmi olarak vazgeçen markaları kastetmiyorum, onlara teşekkür ediyorum) ve umarım Avrupa pazarında yer edinmiş güncel araçların fabrikalarını daha çok görürüz.

Tabii bir de yerli araç beklentimiz de mevcut :).
 
Son düzenleme:
Travego ve Tourismo tam bir gurur zaten,öte yandan Couier,I20 ve Corollanın ülkemizde üretilmesi de çok hoş,herhangi bir kalitesizlik ya da olumsuzluk yok.