Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili belli oldu

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
2019 yılı için Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili açıklandı. Buna göre Yüzde 15,9’luk pazar payıyla 2019 yılında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının lideri Fiat oldu.
Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili Fiat Egea ise 2015 yılından bu yana devam eden liderlik başarısını dördüncü yılında da sürdürdü. Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “2015 yılından beri bizleri gururlandıran Fiat Egea Ailesi’nin satışa ilk sunulduğu günden bugüne kadarki satış adedi 183 bini geçti. Fiat Egea, 2019 yılında toplam 55 bin 430 adetlik satış başarısına imza attı ve bu yıl da liderliğini sürdürdü. Fiat Professional markası, hafif ticari araç pazarında yılı ikinci sırada tamamlarken pazarın önemli bölümünü oluşturan minivan sınıfında Doblo ve Fiorino modellerimiz ile liderliğimiz devam...

Okumaya devam et...


 
en çok kullanılan suv da peugeot suvlarıdır herhalde etarımdaki çoğu kişi peugeot suvları tercih ediyor çünkü gerek ticarette olsun gerek ailesi için olsun
 
ya şu fiat 500 falan niye satmıyor anlamış değilim ,tam istanbul arabası ama pek denk gelinmiyor yinede yollarda
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Pahalı, motoru çağ dışı ve şanzımanı kötü. Küçük olması ve tasarımının hoş olması dışında hiç artısı yok.
her araç pahallı şuan ona yorum yapamam ama şanzımanı tek kavrama yarı otomatik şanzıman kötü bir şanzıman değil bence ,hatta çift kavramalı şanzımanlardan daha iyidir maliyet konusunda, robotize manuel olduğu için dsg gibi arıza verdiğinde değişecek parçası veya bakımı çok daha ucuz.
 
her araç pahallı şuan ona yorum yapamam ama şanzımanı tek kavrama yarı otomatik şanzıman kötü bir şanzıman değil bence ,hatta çift kavramalı şanzımanlardan daha iyidir maliyet konusunda, robotize manuel olduğu için dsg gibi arıza verdiğinde değişecek parçası veya bakımı çok daha ucuz.
Sizce iyi bir şanzıman olabilir ama İstanbul'da yokuşta kaydıran hiçbir şanzıman aracın hedef kitlesini mutlu etmez. Ayrıca şehir içinde çok kararsız kalıyor, manuele çekmeden kendine gelemiyor.
 
ya şu fiat 500 falan niye satmıyor anlamış değilim ,tam istanbul arabası ama pek denk gelinmiyor yinede yollarda

Benim düşünceme göre tamamıyla ülkedeki bakış açısı nedeniyle, gelişmemişlik seviyesiyle alâkalı. Malıyla, malın büyüklüğüyle vs. prestij kazanıldığı zanneden geri kafalı toplum anlayışı nedeniyle.
A ve B sınıflarını "kadın arabası" olarak gören azımsanmayacak bir kitle de var. Tek yaşayan kişi bile olsa C, D sınıfı araba bakıyor (aracın limitleri vs. nedeniyle değil dışarıdan insanların bakış açısı nedeniyle). O nedenle şehiriçinde yaygın olması gereken, hem kullanıcıya hem şehir trafiğine olumlu etkisi olacak, rahatlık sağlayacak küçük araçlar tercih edilmiyor.

Büyük aileler veya hacim ihtiyacı olan kişiler bu mesajın dışında kalıyor tabii.
 
İstanbul'da yokuşta kaydıran hiçbir şanzıman
O değil de şunu okuyunca yaşadıklarım aklıma geldi. İstanbul'da bir gün dik bir yokuşta trafikte kaldım. Araçta yokuş destek sistemi de var. Frenden çektim ayağımı destek sistemi sayesinde geriye kaymadı ama araç bir türlü kavrama yapmadı, her yeri balata kokusu sardı. Robotize şanzımanlarda dik yokuşta rahat kalkmak isteniyorsa yokuş destek sistemi yahut el freni kullanımı şart. Bununla beraber şanzımanı manuel moda alıp dengeli ve hafif gazla kalkış yapmak gerek. Yoksa kavramayı bir türlü yapamıyor ve debriyaj balatasının canına okuyor.
 
O değil de şunu okuyunca yaşadıklarım aklıma geldi. İstanbul'da bir gün dik bir yokuşta trafikte kaldım. Araçta yokuş destek sistemi de var. Frenden çektim ayağımı destek sistemi sayesinde geriye kaymadı ama araç bir türlü kavrama yapmadı, her yeri balata kokusu sardı. Robotize şanzımanlarda dik yokuşta rahat kalkmak isteniyorsa yokuş destek sistemi yahut el freni kullanımı şart. Bununla beraber şanzımanı manuel moda alıp dengeli ve hafif gazla kalkış yapmak gerek. Yoksa kavramayı bir türlü yapamıyor ve debriyaj balatasının canına okuyor.
Hele yerler ıslaksa geçmiş olsun. Yarı otomatikleri kullanmak için tecrübe kazanmak gerekiyor, o kadar tecrübe kazanınca da niye bununla uğraşayım düz vites daha kullanışlı diyor insan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Munferit
Pahalı, motoru çağ dışı ve şanzımanı kötü. Küçük olması ve tasarımının hoş olması dışında hiç artısı yok.

Şanzıman konusunda söylediklerinize katılsam da ülke sınırlarımız içerisinde tercih edilmeme sebebinin bununla uzaktan yakından alakalı olduğunu düşünmüyorum. Bizler gibi bir otomobili bu kadar irdeleyen kesim taş çatlasın %3 falandır. Yoksa çoğu kesim için sadece otomatik ve manuel ayrımı var. Detaylar, teknik kısımlar yok. Yarı otomatik kelimesini bile "yine elle değiştiricem ama vitesi sadece ileri geri yapıcam" diye bilen yığınla insan var.
Burada tercih edilmemesi sebeplerinde @sputnik 'e katılıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve kaanc5
Şanzıman konusunda söylediklerinize katılsam da ülke sınırlarımız içerisinde tercih edilmeme sebebinin bununla uzaktan yakından alakalı olduğunu düşünmüyorum. Bizler gibi bir otomobili bu kadar irdeleyen kesim taş çatlasın %3 falandır. Yoksa çoğu kesim için sadece otomatik ve manuel ayrımı var. Detaylar, teknik kısımlar yok. Yarı otomatik kelimesini bile "yine elle değiştiricem ama vitesi sadece ileri geri yapıcam" diye bilen yığınla insan var.
Burada tercih edilmemesi sebeplerinde @sputnik 'e katılıyorum.
Doğrudur, @sputnik 'in tespitlerine ben de katılıyorum ama Fiat 500 özelinde şöyle bir faktör var, sahipleri gördüğüm ve tanıdığım kadarıyla %90 kadın 🤷‍♂️
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Hele yerler ıslaksa geçmiş olsun. Yarı otomatikleri kullanmak için tecrübe kazanmak gerekiyor, o kadar tecrübe kazanınca da niye bununla uğraşayım düz vites daha kullanışlı diyor insan.
Şanzıman konusunda söylediklerinize katılsam da ülke sınırlarımız içerisinde tercih edilmeme sebebinin bununla uzaktan yakından alakalı olduğunu düşünmüyorum. Bizler gibi bir otomobili bu kadar irdeleyen kesim taş çatlasın %3 falandır. Yoksa çoğu kesim için sadece otomatik ve manuel ayrımı var. Detaylar, teknik kısımlar yok. Yarı otomatik kelimesini bile "yine elle değiştiricem ama vitesi sadece ileri geri yapıcam" diye bilen yığınla insan var.
Burada tercih edilmemesi sebeplerinde @sputnik 'e katılıyorum.
Robotize şanzımanlar hakkında hiç bir teknik detayı bilmeyen, ilgisi olmayan birisinin bile dediği ilk şey vites geçişlerinde sarsıntı oluyormuş, kararsız kalıyormuş gibi kullanım tecrübesi üstüne söylenebilecek şeyler. Genelde bu kitle bu yorumu yaparken DSG gibi pürüzsüz geçişleri yokmuş diye de ekliyor. İşin içine girip detaylı kullananlar, başka otomatik şanzımanları çokça tecrübe edenler kullanıcı tecrübesi dediğimiz diğer eksiklerini görebiliyor ama hiç kullanmayan birinin fikri bile ilk cümlemde söylediğim gibi. O sebeple bu şanzımanın seveni az olur. Seven kesimin de en büyük iki kriteri debriyaj kullanmak zorunda kalmayayım, bozulmasın düşüncesidir. İşin içine başka beklentiler girince de bu şanzıman sevilmiyor genelde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Munferit
Robotize şanzımanlar hakkında hiç bir teknik detayı bilmeyen, ilgisi olmayan birisinin bile dediği ilk şey vites geçişlerinde sarsıntı oluyormuş, kararsız kalıyormuş gibi kullanım tecrübesi üstüne söylenebilecek şeyler. Genelde bu kitle bu yorumu yaparken DSG gibi pürüzsüz geçişleri yokmuş diye de ekliyor. İşin içine girip detaylı kullananlar, başka otomatik şanzımanları çokça tecrübe edenler kullanıcı tecrübesi dediğimiz diğer eksiklerini görebiliyor ama hiç kullanmayan birinin fikri bile ilk cümlemde söylediğim gibi. O sebeple bu şanzımanın seveni az olur. Seven kesimin de en büyük iki kriteri debriyaj kullanmak zorunda kalmayayım, bozulmasın düşüncesidir. İşin içine başka beklentiler girince de bu şanzıman sevilmiyor genelde.
Kesinlikle hemfikirim. Dualogic'in sevilecek herhangi bir yanı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kesinlikle hemfikirim. Dualogic'in sevilecek herhangi bir yanı yok.
Aynen öyle. Ben benzeri olan mcp'yi kullanıp araçtan indikten sonra zf şanzımanı kullanıyorum ve araçtan soğuyorum. Sonra diyorum ki kendime piyasanın en iyi şanzımanıyla kıyaslıyorsun kendine gel deyip kendime bahaneler üretiyorum. Sonra bilmem kaç yıllık tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç kullanıyorum ve ona binince de yine kendi aracımın şanzımanından soğuyorum. Netice itibariyle hiç bir şey değişmiyor. Otomatikleştirilmiş şanzımandan bir insanı soğutmayacak tek şanzıman, yine rakiplerinden birinin kullandığı otomatikleştirilmiş şanzımandır. 4 ileri eski nesil tk'lar bile geçişlerindeki sarsıntısız yapısıyla, daha kararlı düşük vites seçimleriyle daha kullanılası bir noktada.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
2019 da clio kaç adet satmış bunu gerçekten merak ediyorum.baya kampanya yaptılar.temmuzda 65 bine satıp 60 sıfır faizli kampanya sonrası araç bulunamadı.gören olursa bilgilendirirse sevinirim malum odd artık model başı 100 liranın üstünde para istiyor
 
2019 da clio kaç adet satmış bunu gerçekten merak ediyorum.baya kampanya yaptılar.temmuzda 65 bine satıp 60 sıfır faizli kampanya sonrası araç bulunamadı.gören olursa bilgilendirirse sevinirim malum odd artık model başı 100 liranın üstünde para istiyor
2019 yılında Türkiye'nin en çok satılan ilk 3 modelinden 2'si Renault markasına ait. Türkiye'nin en çok tercih edilen modelleri sıralamasında Oyak Renault fabrikalarında üretilen Clio HB 2. sırada, Megane Sedan ise 3. sırada yer aldı.

Clio HB, 2019 yılında kaydettiği 24 bin 213 adet satış rakamı ile B HB segmentinin açık ara lideri oldu. Clio HB, segmentinden aldığı yüzde 46 pay ile en yakın rakibinden yaklaşık 4 kat (en yakın rakip satış adedi 6 bin 593 adet) fazla satış rakamına imza attı.
 
robotize şanzıman denilince aklıma kavrama geliyor, mekatronik geliyor, arıza geliyor, 10 bin lira geliyor. tork konvertörünün canını yiyim
 
  • Beğeni
Tepkiler: ciftvanoss
Benim düşünceme göre tamamıyla ülkedeki bakış açısı nedeniyle, gelişmemişlik seviyesiyle alâkalı. Malıyla, malın büyüklüğüyle vs. prestij kazanıldığı zanneden geri kafalı toplum anlayışı nedeniyle.
A ve B sınıflarını "kadın arabası" olarak gören azımsanmayacak bir kitle de var. Tek yaşayan kişi bile olsa C, D sınıfı araba bakıyor (aracın limitleri vs. nedeniyle değil dışarıdan insanların bakış açısı nedeniyle). O nedenle şehiriçinde yaygın olması gereken, hem kullanıcıya hem şehir trafiğine olumlu etkisi olacak, rahatlık sağlayacak küçük araçlar tercih edilmiyor.

Büyük aileler veya hacim ihtiyacı olan kişiler bu mesajın dışında kalıyor tabii.
Bence fiat 500 boyutunda ,elektrikli bir araç satışa çıkarması lazım togg un, fiyatı da uygun olacak ,minimum menzili de istanbul içi günlük yeterlilikte tutulursa yayılabilir bu tür araçlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan