HABER Türkiye'nin ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüsü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan aliserdar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
u%C3%A7anlar.jpg
şu yerli uçak konusunda günahlarını almayalım şimdi yolcu uçağı olmasa da, 35500 ft yüksekliğe çıkan bi eğitim uçağı yapıldı -Hürkuş- ve cayır cayır sipariş aldılar. 35500 ft yüksekliğe çıkan eğitim uçağı büyük başarıdır ve her eğitim uçağı kolay kolay çıkamaz o kadar yükseğe. O konuda takdiri hak ediyolar :D
Üretilecek denen yerli yolcu uçağı hakkında da şöyle bir bilgi vereyim;
Yerli uçak olarak bahsedilen uçak, Dornier markasının artık üretimini durdurduğu bir modelin, Türkiye'den bi şirketin patent haklarını satın alarak, tekrar üretime geçirmek istemeleridir. Yani yerli değil, sadece patent hakları satın alınıp tekrar üretilecek.
 
şu yerli uçak konusunda günahlarını almayalım şimdi yolcu uçağı olmasa da, 35500 ft yüksekliğe çıkan bi eğitim uçağı yapıldı -Hürkuş- ve cayır cayır sipariş aldılar. 35500 ft yüksekliğe çıkan eğitim uçağı büyük başarıdır ve her eğitim uçağı kolay kolay çıkamaz o kadar yükseğe. O konuda takdiri hak ediyolar :D
Üretilecek denen yerli yolcu uçağı hakkında da şöyle bir bilgi vereyim;
Yerli uçak olarak bahsedilen uçak, Dornier markasının artık üretimini durdurduğu bir modelin, Türkiye'den bi şirketin patent haklarını satın alarak, tekrar üretime geçirmek istemeleridir. Yani yerli değil, sadece patent hakları satın alınıp tekrar üretilecek.
Yeni Fiat Regata - Tofaş Kuş serisi operasyonu diyorsun? :)
 
Elektrikli otomobili muhtemelen ancak lunaparklara yapıyoruzdur. :) Uçakta da @maximaorhan ın anlattıkları ve diğer paylaşılanlara bakılırsa durum pek parlak değil. Ama otomotivin otobüs tarafı öyle değil. Yıllardır yabancı markaların ticari araçlarını üreterek çok ciddi bir deneyim kazandı Türkiye. Gerek tasarım, gerek tedarikçi yan sanayi firmaları çok ilerledi. Otobüs konusunda gerçekten daha da ileri gidebilecek durumdayız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: maximaorhan
şu yerli uçak konusunda günahlarını almayalım şimdi yolcu uçağı olmasa da, 35500 ft yüksekliğe çıkan bi eğitim uçağı yapıldı -Hürkuş- ve cayır cayır sipariş aldılar. 35500 ft yüksekliğe çıkan eğitim uçağı büyük başarıdır ve her eğitim uçağı kolay kolay çıkamaz o kadar yükseğe. O konuda takdiri hak ediyolar :D
Üretilecek denen yerli yolcu uçağı hakkında da şöyle bir bilgi vereyim;
Yerli uçak olarak bahsedilen uçak, Dornier markasının artık üretimini durdurduğu bir modelin, Türkiye'den bi şirketin patent haklarını satın alarak, tekrar üretime geçirmek istemeleridir. Yani yerli değil, sadece patent hakları satın alınıp tekrar üretilecek.
Hep muhalefet olmaz biraz da takdir etmek lazım :D
 
Hakikaten öyleymiş. İyi bilgi, teşekkürler. :)
İkisi de karoser firması zaten. İçlerine farklı dönemlerde farklı markalardan motorlar konuyor. Man'ın Neoplan'ı aldığını bilmiyordum. Geriye büyük dediklerimden sadece Alman üretimi Setra kaldı o zaman :)
Setra'da Daimler gurubunda yani Mercedes'in olduğu gurup. Ülkemizde pek fazla tercih edilmiyor bence. Hep Travego :)
 
Setra'da Daimler gurubunda yani Mercedes'in olduğu gurup. Ülkemizde pek fazla tercih edilmiyor bence. Hep Travego :)
Çünkü yerli, yan sanayi denecek yedek parçası da burada üretiliyor. Bir de son bıraktığımda (geçen yıl) Mercedes motorları ilginç şekilde hala 10numara motor yağına dayanıklıydı :) . Tüm bunların yanında, kötü otobüsler de değil. Neden tercih edilmesin ki =)
 
Çünkü yerli, yan sanayi denecek yedek parçası da burada üretiliyor. Bir de son bıraktığımda (geçen yıl) Mercedes motorları ilginç şekilde hala 10numara motor yağına dayanıklıydı :) . Tüm bunların yanında, kötü otobüsler de değil. Neden tercih edilmesin ki =)
Parça konusunda katılıyorum ve Travego zaten bencede güzel bir otobüs ve kullanışlı ama Setra'da bir başka bence :)
 
setranın tercih edilmeme sebebi pahalılığı ve ülkemizin yol koşullarına uyum sağlamaması :) ikisi de mercedes benz motoru kullanıyor o konuda aynılar fakat travegolar hem sanayi alanında her türlü imkana sahip hem de pazarı çok kuvvetli. ne zaman almanya otobanlarına benzer yollarımız olur o zaman setralar daha çok tercih edilir :)

dipçe olarak söyleyeyim de en son kasa değil bir önceki kasa setralar V8 olarak üretiliyorlardı yakıtları da doğal olarak fazlaydı. bu da travego karşısında elini zayıflattı. ama setra ayrı bir aşktır ne olursa olsun gönlümüzün lideridir :)
 
setranın tercih edilmeme sebebi pahalılığı ve ülkemizin yol koşullarına uyum sağlamaması :) ikisi de mercedes benz motoru kullanıyor o konuda aynılar fakat travegolar hem sanayi alanında her türlü imkana sahip hem de pazarı çok kuvvetli. ne zaman almanya otobanlarına benzer yollarımız olur o zaman setralar daha çok tercih edilir :)

dipçe olarak söyleyeyim de en son kasa değil bir önceki kasa setralar V8 olarak üretiliyorlardı yakıtları da doğal olarak fazlaydı. bu da travego karşısında elini zayıflattı. ama setra ayrı bir aşktır ne olursa olsun gönlümüzün lideridir :)
Hepsinin yeri ayrı tabi ama Travego ve Setra başka. Çift katlıları bir başka :)
 
Hepsinin yeri ayrı tabi ama Travego ve Setra başka. Çift katlıları bir başka :)
zamanında varan firması getiriyordu setraları. 1-2 tane S431dt getirdiler ama arabada bagaj yok :) Türk insanı otobüste ev taşıyacak potansiyelde olduğu için verim alınamadı. bir kaç sene turizm bölgelerinde çalıştırdılar sonra ne oldu bilmiyorum :) şimdiki setralar biraz daha iyi o konuda. 500 serisinden bahsediyorum
 
zamanında varan firması getiriyordu setraları. 1-2 tane S431dt getirdiler ama arabada bagaj yok :) Türk insanı otobüste ev taşıyacak potansiyelde olduğu için verim alınamadı. bir kaç sene turizm bölgelerinde çalıştırdılar sonra ne oldu bilmiyorum :) şimdiki setralar biraz daha iyi o konuda. 500 serisinden bahsediyorum
500 serisi güzel. Bildiğim kadarı ile Varan firmasını Ulusoy firması satın aldı.