Türkiye’nin Yerli Otomobili resmi olarak tanıtıldı

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) 2022 yılında üretimine başlayacağı, geliştirme süreci devam eden C-SUV modelinin ön gösterim versiyonunu tanıttı. Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde gerçekleşen Yeniliğe Yolculuk Buluşmasında C-SUV modeliyle birlikte bir de C- Sedan konsepti gösterildi.
Türkiye’nin Otomobili sonunda tanıtıldı. Resmi kuruluşu 28 Haziran 2018’de gerçekleşen ve kuruluşundan 18 ay sonra tasarım ve mühendislik çalışmalarının geldiği noktayı gösteren ilk ön gösterim aracını ve Sedan konseptini gün ışığına çıkaran TOGG, Türk Otomotiv endüstrisinin kalbi olan Marmara Bölgesi’nde kurulacak fabrikasının temelini 2020 yılında atacak. 2030 yılına kadar ise fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen kendisine ait bir ortak e-platform üzerinde 5 farklı model üretecek.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı Mustafa Şentop, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Cumhurbaşkanlığı...

Okumaya devam et...
 
Son düzenleme:
Rabbim utandırmasın bir içten yanmalı araç tasarımı olarak değil elektrikli araç tasarımı olarak baktığımızda gayet asil bir tasarımı var ben en çok iç tasarımını beğendim
 
Bence tasarımı çok güzel, bir arabanın diğer arabaya benzemesi gayet doğal, sonuçta bizim insanımız çoğu yeni aracı Egea’ya benzetti artık alıştık :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Bence tasarımı çok güzel, bir arabanın diğer arabaya benzemesi gayet doğal, sonuçta bizim insanımız çoğu yeni aracı Egea’ya benzetti artık alıştık :d
Benzemiyor birebir aynı yukarıdaki posta paylaştığım almanca haberi okursanız fotolara bakarsanız anlarsınız hatta teknik verileri bile aynı.
 
Benzemiyor birebir aynı yukarıdaki posta paylaştığım almanca haberi okursanız fotolara bakarsanız anlarsınız hatta teknik verileri bile aynı.
Aracın sadece beygir ve 0-100 değeri paylaşıldı, ağırlığı falan daha duyurulmadı çünkü daha prototip.
 
Screenshot_20191227_165444.jpg.c21b2e38d41a88e184ff8dfd8912a574.jpg

Ozellikle bu forumda ki uyeler dahil otomobil sektorunde ki urunlerin gelisimini, hangi fiyat araliginda neyin ne kadar sunuldugunu takip eden, iyi bilen otomobil severler su gorselden daha iyi anlayacaktir ki boyle bir aracin ic pazarda uygun fiyattan satilma ihtimali gercekten dusuk.

Ozellikle arka kismi paylastim ki c liginde arka yasam alani, on tarafta sunulan kaliteli malzeme, donanim ve tasarimlarin pek devam etmedigi bir segmenttir. Bu aracta gorsellerden anlasildigi uzere oyle bir yol izlenmemis. C segmentten cok bir ust segment algisi mevcut.

Arac henuz prototip oldugundan yagdirmis olabilirler. Lakin son urun buna benzer cikarsa ic pazardan ziyade ihracat hedefi dusunulerek uretildigini soyleyebiliriz. Vergi avantajindan dolayi zaten pahali olan rakiplerinden her turlu uygun olacaktir ama nihai fiyatta halkin hangi tabaninin bu araca sahip olabilecegini tahmin etmek pek zor degil.

Bu arada sedani cidden guzel gorunuyor.
 
Ekli dosyayı görüntüle 22880
Ozellikle bu forumda ki uyeler dahil otomobil sektorunde ki urunlerin gelisimini, hangi fiyat araliginda neyin ne kadar sunuldugunu takip eden, iyi bilen otomobil severler su gorselden daha iyi anlayacaktir ki boyle bir aracin ic pazarda uygun fiyattan satilma ihtimali gercekten dusuk.

Ozellikle arka kismi paylastim ki c liginde arka yasam alani, on tarafta sunulan kaliteli malzeme, donanim ve tasarimlarin pek devam etmedigi bir segmenttir. Bu aracta gorsellerden anlasildigi uzere oyle bir yol izlenmemis. C segmentten cok bir ust segment algisi mevcut.

Arac henuz prototip oldugundan yagdirmis olabilirler. Lakin son urun buna benzer cikarsa ic pazardan ziyade ihracat hedefi dusunulerek uretildigini soyleyebiliriz. Vergi avantajindan dolayi zaten pahali olan rakiplerinden her turlu uygun olacaktir ama nihai fiyatta halkin hangi tabaninin bu araca sahip olabilecegini tahmin etmek pek zor degil.

Bu arada sedani cidden guzel gorunuyor.

Benim düşüncem şu an dış pazara yönelik üretilip yeter ki satılsın ve bir başarı yakalasın ileriki dönemlerde daha uygun modeller muhakkak olacaktır. Bunun dışında opsiyon seçenekleri de olacaktır muhtemelen, belki de bu en dolu paket gibi olur
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ben şimdi bu aracın dolar cinsinden maliyetini bilmiyorum ve o konulara da pek hakim değilim ama, örnek üzerinden gideyim.
Sıfır km 2019 focus en dolusu, dizel otomatiği.
200bin TL OLSUN.
Eminim ki bunun 80-100 bin TL’si vergi, bizim ürettiğimiz de ise vergiden muaf olucaz, yani sadece maliyet+kâr olucak, bence ucuz olabilir, bize fazla kaliteli ve iddialı gelebilir, ki öyle bence, yalan yok şu araba Talisman’dan Passat’tan daha albenili duruyor.
Ama marka imajı yapmak için maliyeti artırıp, kâr oranını düşürüp, ucuzdan satmaları gerek, yanlış mı biliyorum ? Volkswagen öyle yapmadı mı ? Ben dâhil herkes bu araba nasıl 120-150bin TL bandında olucak diyor, buna inanmamızın sebebide vergiler zaten, bindiğimiz araçların net fiyatlarının çoğu 100bin TL altında, hatta hepsi öyle.
 
Benim düşüncem şu an dış pazara yönelik üretilip yeter ki satılsın ve bir başarı yakalasın ileriki dönemlerde daha uygun modeller muhakkak olacaktır. Bunun dışında opsiyon seçenekleri de olacaktır muhtemelen, belki de bu en dolu paket gibi olur
İhracat geliri çok önemli. Hatta ürün devamlılığı açısından en önemlisi bunu kabul ediyorum. Ama Avrupalı bir vatandaş olsan yurt dışından gelmiş, vergisi bilmem nesi olan, henüz ilk defa üretilmiş ve potansiyel sorunlarının neler olabileceği, nasıl çözülebileceği hakkında hiç bir bilgin olmayan aracı rakiplerinin yerine seçer miydin ? Neticede marka bilinirliği, prestiji diye bir şey de var. Misal öyle olduğu için F-Max tamamen Türk mühendisliği bir araç olmasına rağmen Ford ismi altında pazara girdi. Eğer böyle bir bilinirliğin yoksa normalde aracı çıkarırsın, önce iç pazarda bir başarı, tecrübe yakalarsın. Eksikleri giderir, geliştirmeleri yapar ondan sonra ihracatı direkt hedefe koyarsın.
 
Benim düşüncem şu an dış pazara yönelik üretilip yeter ki satılsın ve bir başarı yakalasın ileriki dönemlerde daha uygun modeller muhakkak olacaktır. Bunun dışında opsiyon seçenekleri de olacaktır muhtemelen, belki de bu en dolu paket gibi olur
Yok hocam ben öyle düşünmüyorum, önce Türk milleti alıp kullansın kronik sorunları vs. Ortaya çıksın bi otursun piyasaya sonra yurtdışına satışı artabilir, kimse tanımadığı yeni çıkan yabancı bir araç almaz bence, @Cenk ’e katılıyorum.
İnşallah, ucuz olur da alırız, o kadar almak istiyorum ki :D eğer satmak istiyorlarsa kâr payından kısıp ucuza vermek zorundalar, belli bir süre sonra zaten pahalı olsa da belli bir kesim hep alıcaktır.
Passat mesela ne kadar kötü olursa olsun o’nu alacak bir kesim hep var, olucak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis
Arkadaşlar ben şimdi bu aracın dolar cinsinden maliyetini bilmiyorum ve o konulara da pek hakim değilim ama, örnek üzerinden gideyim.
Sıfır km 2019 focus en dolusu, dizel otomatiği.
200bin TL OLSUN.
Eminim ki bunun 80-100 bin TL’si vergi, bizim ürettiğimiz de ise vergiden muaf olucaz, yani sadece maliyet+kâr olucak, bence ucuz olabilir,
bize fazla kaliteli ve iddialı gelebilir, ki öyle bence, yalan yok şu araba Talisman’dan Passat’tan daha albenili duruyor.
Ama marka imajı yapmak için maliyeti artırıp, kâr oranını düşürüp, ucuzdan satmaları gerek, yanlış mı biliyorum ? Volkswagen öyle yapmadı mı ? Ben dâhil herkes bu araba nasıl 120-150bin TL bandında olucak diyor, buna inanmamızın sebebide vergiler zaten, bindiğimiz araçların net fiyatlarının çoğu 100bin TL altında, hatta hepsi öyle.

Böyle birşey yapamazlar.

Haberlerde gördüğünüz muafiyetler üreticiler için, onlara destek amaçlı. Ülkeye yatırım yapanlara bu tip muafiyetler, ayrıcalıklar tanınır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Ben çok beğendim ya. Hele sedan tasarım olarak A sedan, CLA, Yeni Octavia ne bileyim bilumum C sedanların çok daha üzerinde bir tasarım. Bence en iyisi. Murat Günak'ın tasarımın başında olması çok mutluluk verici. Çok başarılı bir tasarımcı ve Eos, Scirocco, CC, lincoln un bir önce ki jenerasyonları, bir dönem mercedes tasarımları gibi bir çok başarılı işin altında imzası var bildiğim kadarıyla.
Tasarım bu işin çok küçük, aynı zamanda olmazsa olmaz kısmı. Benim gözümden testi olabilecek en iyi şekilde geçti.
Üretim konusunda da ülkemiz otomotiv sanayisinde çok iyi konumda başarılabileceğine inanıyorum. Daha kritik kısmı satış pazarlama servis yedek parça. Bunlar başarılırsa bu marka olur. Sedanı alırım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Benzer bir arac 200 bine satılırken bu aracın 100e satılmasını beklemesin bence kimse. Gerçi benzer araç yok su an piyasada ama. Araçların fiyatlarının yüksek olmasının en büyük sebebi ötv degip mi. Ötv muafiyet veya indirim yapamazsin ama bence, sonuçta serbest piyasa denen bir şey var. O yuzden diyeceğim o ki bizim olsun da benzerleriyle aynı para olsun gene alırım
 
Böyle birşey yapamazlar.

Haberlerde gördüğünüz muafiyetler üreticiler için, onlara destek amaçlı. Ülkeye yatırım yapanlara bu tip muafiyetler, ayrıcalıklar tanınır.
Hocam %100 vergi indirimi deniyor, eğer 250bin gibi rakamlara satılacaksa zaten araç falan satamaz Türkiye’de.
 
Ekli dosyayı görüntüle 22884Vergilerle ilgili bilgiler burda yazıyor. 200 bini geçeceğini zannetmiyorum.
Bende vergi alınmayacak diye biliyorum ama galiba gümrük birliği kanunu falan varmış, resmi olarak şuan mümkün değil diye duydum ama devlet %100 elektrikli araçlardan vergi almazsa en azından az bir miktar alırsa hem TOGG hemde diğer elektrikli araçların satışı artabilir, gayet de güzel olur.
 
Ülkemize Hayırlı Olsun Otomobilin Yerlilik Oranı Artıktıkça Fiyatının Düşeceğine İnanıyorum Önemli Olan Bizimde Bir Markamızın Olması Ve Siyasi Olarak Bakmamak Devrim Arabalarını Araştırmıştım Zamanında Lütfen TOGG,un Arkasında Duralım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis