HABER UBER kararında geri adım

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Turizmcilerin tepkisi üzerine, turizm yolcu taşıma belgeli taksilere getirilen 7 yolcu sınırı ve 12 saat önceden bildirme şartı kaldırıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) internet üzerinden taşımacılık hizmeti veren UBER’i engellemek için aldığı son karardan geri adım attı.

UKOME son dönemde taksilerle yaşanan gerginlikle gündemden düşmeyen UBER’e ilişkin mayıs ayı sonunda bir dizi karar almıştı. UBER araçlarının kullandığı “Turizm Servis Aracı Güzergâh Kullanım İzin Belgesi” ile korsan taşımacılık yapılmasının önüne geçmek amacıyla alınan kararlardan biri de araçlara getirilen ‘en az 7 yolcu’ sınırlaması olmuştu. Karar, turizm seyahat acenteleri tarafından yanlış bulunup eleştirilmişti. Tartışmaların ardından İBB, 7 yolcu şartı kararından geri adım attı. İBB Meclisi’nin dünkü toplantısında turizmcilerin şikâyetleri gündeme geldi. Toplantıda gündem dışı bir konuşma yapan CHP’li Turizm Komisyonu üyesi Erdal Tüfekçi, turizm belgeli taksiler için getirilen sınırlamaları eleştirerek bu kararların turizmcileri olumsuz etkilediğini belirtti.

Tüfekçi’nin eleştirileri üzerine söz alan AK Partili Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter, UKOME’nin aldığı yeni kararı açıkladı. “Geçen gün yaptığımız gözden geçirme toplantısında, turizm acentelerini rahatlatacak iki kıstası iptal ettik” diyen Yeter, UKOME’nin yeni aldığı bir kararla turizm yolcu taşıma belgeli araçlar için getirilen 7 yolcu şartı ve 12 saat önceden bildirme şartının kaldırıldığını söyledi.

İlgilinizi çektiyse BU haberlere de bakmayı unutmayın!

Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt
simdi ubere devam mi ? bu sartlar kaldirilinca uber calisabiliyor mu yasal olarak ?
 
simdi ubere devam mi ? bu sartlar kaldirilinca uber calisabiliyor mu yasal olarak ?

Uber bitti dendiginde de halen calisiyordu ki :D. Ben de bir ara acaba bitti mi dedim de akabinde kontrol ettim catir catir calisiyordu
Boyle seyler secim yatirimidir. Kendin davet ettigin yabanci sermayeyi gene kendin gonderirsen ulkeye yatirim yapmaya kimse gelmez
Ha bir de kac tane siyasinin, kac tane unlunun veya kac tane is insaninin taksi hatti varsa bir kontrol edilsin. Karin agrisinin sebebini daha net goruruz.
 
Son düzenleme:
Kendin davet ettigin yabanci sermayeyi gene kendin gonderirsen ulkeye yatirim yapmaya kimse gelmez
Uber yabancı yatırımcı mı oluyor hocam bu örnekte? Ne yatırımı varmış ki ülkeye?

Ben de Uber severim, sarı taksiye tercih ederim, daha da güvenli bulurum. Yine de Uber'in gerekli vergileri vermediği çok açık. Bizim ülkemizde bir hizmet veriliyor, bayağı da büyük çaplı bir hizmet, fakat devlet bundan vergi alamıyor. Burada bir sıkıntı var.

Hala yapmadılar fakat yapmaları gereken şey Uber için bir vergi düzenlemesi getirmek. Ayrıca bunun yasal ve vergi mükellefi olduğunu tüm ülkeye duyurmak. Uber'e saldıran sarı taksicileri de anında hapse atmak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Uber ihtiyactan var yoksa kimse ubere tenezzul etmezdi, uberi yasaklamak yerine standartlar getirilmeli, dunyanin bircok yerinde sorunsuz calisiyor bu sistem, Turkiyeye gelince mi sorun oldu ? vergisini istese uber vermeyecek mi ? Ayrica ticari taksilerin de kendine cekiduzen vermesi gerektiginin gostergesidir, bagaja koydugun canta icin ekstra para isteyen mi dersin, bozuk yok diyerek paranin ustune yatan mi dersin , gunduz vakti gece tarifesi acan, kisa mesafe gitmem oraya diyen, her turlusu var, hala kredi karti kabul etmiyor adam, tabiki uberle calisirim...

Bence VIP taksi uygulamasi getirilsin, VIP olabilmek icin cesitli sartlar koyulsun, gecmisinde 5 sene kazaya karismamis taksilere ozel statu verilsin, O zaman boyle agresif arac kullananlar azalir diye dusunuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Uber yabancı yatırımcı mı oluyor hocam bu örnekte? Ne yatırımı varmış ki ülkeye?

Ben de Uber severim, sarı taksiye tercih ederim, daha da güvenli bulurum. Yine de Uber'in gerekli vergileri vermediği çok açık. Bizim ülkemizde bir hizmet veriliyor, bayağı da büyük çaplı bir hizmet, fakat devlet bundan vergi alamıyor. Burada bir sıkıntı var.

Hala yapmadılar fakat yapmaları gereken şey Uber için bir vergi düzenlemesi getirmek. Ayrıca bunun yasal ve vergi mükellefi olduğunu tüm ülkeye duyurmak. Uber'e saldıran sarı taksicileri de anında hapse atmak.
Kredi kartıyla ödeme alınıyor. KDV otomatik olarak oradan alınıyor. Asıl vergi kaçıranlar, yaşadığım 34 yıl boyunca hiç fişini faturasını görmediğim sarı taksiler. Taksiciler bu mevzuda karalamak için UBER vergi kaçırıyor diye bağırıyor ama olayın bilincinde olan (şuursuzlarını ayrı tutuyorum) taksicilerin asıl rahatsız oldukları mesele, taksilerin en başta çok yüksek meblağlarla yapmış oldukları taksi plakası yatırımı. Eğer UBER araçlarını da taksi plakasına tabi tutarlarsa o zaman en kral kaçakçılar sarı taksiler olur =)
 
Kredi kartıyla ödeme alınıyor. KDV otomatik olarak oradan alınıyor. Asıl vergi kaçıranlar, yaşadığım 34 yıl boyunca hiç fişini faturasını görmediğim sarı taksiler. Taksiciler bu mevzuda karalamak için UBER vergi kaçırıyor diye bağırıyor ama olayın bilincinde olan (şuursuzlarını ayrı tutuyorum) taksicilerin asıl rahatsız oldukları mesele, taksilerin en başta çok yüksek meblağlarla yapmış oldukları taksi plakası yatırımı. Eğer UBER araçlarını da taksi plakasına tabi tutarlarsa o zaman en kral kaçakçılar sarı taksiler olur =)
her yatirim birgun patlayabilir, bunun aglanacak tarafi yok, insanlar petrol istasyonu isletiyor ve gun geliyor otoban yapiliyor, o yol kullanilmiyor :) bunun gibi seyler mumkun, bugune kadar yediklerine sayacaklar. :D
 
Uber yabancı yatırımcı mı oluyor hocam bu örnekte? Ne yatırımı varmış ki ülkeye?

Ben de Uber severim, sarı taksiye tercih ederim, daha da güvenli bulurum. Yine de Uber'in gerekli vergileri vermediği çok açık. Bizim ülkemizde bir hizmet veriliyor, bayağı da büyük çaplı bir hizmet, fakat devlet bundan vergi alamıyor. Burada bir sıkıntı var.

Hala yapmadılar fakat yapmaları gereken şey Uber için bir vergi düzenlemesi getirmek. Ayrıca bunun yasal ve vergi mükellefi olduğunu tüm ülkeye duyurmak. Uber'e saldıran sarı taksicileri de anında hapse atmak.

Uber TR'de neden vergi versin ki ? Yani bu bir uygulama, bir teknoloji, belli bir merkezden yönetiliyor. Senin ülkende yatırım yapması için nasıl bir nedeni olabilir ki ? Uber'in sürücüleri hali hazırda vergilerini veriyor. Her yolculuk sonrası sana bir fatura geliyor ve bunun üstünden vergiler kesiliyor. Mevzu ona gelirse Twitter var Facebook var Whatsapp var. Bunların da ülkede bir yatırımı yok, vergi vermiyorlar kapatalım gitsin hepsini. Peki bunlar kapanırsa ne olur ? Twitter ve Facebook aynı zamanda bir reklam platformu. Markalarla tüketicileri buluşturan büyük bir network. Dolaylı ve direk olarak on binlerce insanı etkiler
Uber'in ülke ekonomisine sağladığı katma değere gelelim. Bir kere TR'de sadece Uber XL kullanılıyor. Araçların da büyük bir kısmı VIP. Otomotiv sektöründeki satışlardan tutun, otomotiv yan sanayinin işlemesine kadar bir katma değer yaratıyor. Yarattığı istihdamı saymıyorum
Bir mal veya hizmetten sırf ülkede bir merkez ofisi yok diye vergi alamadığı için onu cezalandırmak dünyanın en sığ düşüncesi. Biz nasıl kendimizi geliştiririz biz nasıl teknolojimizi ileri götürürüz diye düşünmekten ziyade bunlar düşünülüyor. Ama değişimin önüne geçmek maalesef ki mümkün değil. 15 yıl önce adını duymadığımız teknoloji firmaları şu anda dünyanın en zengin ilk 10 firması arasında
Ayrıca zengin iş adamlarının, kulüplerin vs.. silinen vergi borçlarını düşündüğünüzde devletin sadece Uber'in verdiği vergiye takılması ayrı bir komedi..
Yasaları hakkaniyetle tam anlamıyla herkese eşit uyguluyorsan evet katılırım bu "neden vergi vermiyor" düşüncesine..Küçük esnafin %80'i fiş kesse batar, bu kadar net bir tablo var..O yüzden böyle bir ortamda sadece Uber'e tü kaka denilmesi abes
 
Son düzenleme:
Uber ihtiyactan var yoksa kimse ubere tenezzul etmezdi, uberi yasaklamak yerine standartlar getirilmeli, dunyanin bircok yerinde sorunsuz calisiyor bu sistem, Turkiyeye gelince mi sorun oldu ? vergisini istese uber vermeyecek mi ? Ayrica ticari taksilerin de kendine cekiduzen vermesi gerektiginin gostergesidir, bagaja koydugun canta icin ekstra para isteyen mi dersin, bozuk yok diyerek paranin ustune yatan mi dersin , gunduz vakti gece tarifesi acan, kisa mesafe gitmem oraya diyen, her turlusu var, hala kredi karti kabul etmiyor adam, tabiki uberle calisirim...

Bence VIP taksi uygulamasi getirilsin, VIP olabilmek icin cesitli sartlar koyulsun, gecmisinde 5 sene kazaya karismamis taksilere ozel statu verilsin, O zaman boyle agresif arac kullananlar azalir diye dusunuyorum.

Zaten taksicilerin en rahatsız olduğu konu bu. Taksi zorunlu haller haricinde lüks tüketimdir. Uber gibi hizmet kalitesi yüksek ve lüks tüketime çok daha uygun bir uygulama gelince taksicilerin gelirleri yarı yarıya düştü. Ayrıca Uber'in bir noktadan bir noktaya yolcu taşıma maliyeti taksiden daha yüksek. İnsanlar bunu kabul ederek Uber'le seyahat ediyor. Peki neden ?

* Uber çok daha kaliteli bir hizmet veriyor
* Uber'in araçları çok daha kaliteli. Hatta VIP
* Uber'in A noktasından B noktasına gideceği güzergah belli, takside bu durum esnek
* Uber müşteri geri dönüşlerine çok fazla önem veriyor, Uber'de abuk subuk sürücülere denk gelme olasılığınız taksiye kıyasla çok çok düşük
* Uber'in yolcu seçme veya güzergah seçme, seyahatin yapılıp yapılmayacağını buna göre belirleme gibi keyfi bir durumu yok

İnsanlar bunları görünce sarı taksileri anında terk ettiler. Daha iyisini yapamıyorsan kendini geliştirirsin, tutup devlete ağlamazsın
Olmuyorsa da batarsın bu dünyanın her yerinde böyledir..Hizmet sektörü bu sonuçta

Yerli ve milli uygulama dedikleri bitaksi ile seyahat ettim..Yerli ve milli dedikleri de uber'in birebir kopyası yani zihniyet bu
Yarım saat soğukta beklediğim yetmiyormuş gibi uygulama ile çağırdığım iki taksiciden biri "uygulamayı açık unutmuşum gelemem" dedi. Diğeri de "yolcu aldım gelemem" dedi. Zaten o gün son sefer kullanıp uygulamayı kaldırdım
Uber'le bırakın sorun yaşamayı adam kapımın önüne geldiğimde dışarı çıkıyorum
 
Son düzenleme:
Uber bu ülkeye nasıl bir yatırım yaptı tuttuğu ofis dışında yurtdışından bi para girişi yaptı mı (bilmediğimden soruyorum) ?
Uber şu anda aracı konumunda bir nevi komisyoncu. Yani çalışanların kendi yatırımı ve alın teri üzerinden onlara müşteri bularak para kazanıyor ve ülkeden para çıkışına katkıda bulunuyor. Bu şekilde düşünüldüğünde Uber büyüdüğü takdirde ülke çapında 100.000 araca ulaştı diyelim ortalama 100 TL günlük uberin kârı yılda 3.5 milyar tl. Yarattığı istihdam sadece Uber ofislerinde çalışan personellerden ibaret olacak ve bu paranın nerdeyse tamamı yurtdışına çıkacak. Bu durum ülke için pek yararlı görünmüyor alinabilecek önlem nedir yasaklamak mı bence değil. Küresel piyasada yasakçı içine kapanık bir politika izlemek bizim gibi dışa bağımlı bir ülke için son derece yanlış olur. Bana gore çözüm bununla aynı kosullarda rekabet edebilip rekabette kazanacak bir sistem gelistirmekten geçiyor.
Ubere karşı biri değilim lakin uzun vadede zaten sıkıntılı olan ekonomimize daha da zarar verebilecek bir sistem gibi duruyor tamamen kişisel görüşüm
 
Uber'in sürücüleri hali hazırda vergilerini veriyor. Her yolculuk sonrası sana bir fatura geliyor ve bunun üstünden vergiler kesiliyor.
Kredi kartıyla ödeme alınıyor. KDV otomatik olarak oradan alınıyor. Asıl vergi kaçıranlar, yaşadığım 34 yıl boyunca hiç fişini faturasını görmediğim sarı taksiler.
Bizden alınan vergiyle ilgili bir sorun yok zaten. Asıl sorun Uber'in kendi kazandığı gelirlerin vergilerini ödememesi.
Alınan para direkt olarak yurtdışına çıkıyor. Hollanda'da Uber hesabına yatıyor. Türkiye'ye hiç uğramıyor bile.
Mevzu ona gelirse Twitter var Facebook var Whatsapp var. Bunların da ülkede bir yatırımı yok, vergi vermiyorlar kapatalım gitsin hepsini
Dediğiniz şeyi anlıyorum hocam ama bu uygulamalar ile kullanıcılar arasında para alışverişi yok. Mesela Google Türkiye'de reklam vs. için kullanıcılar arasında bir para ilişkisi var ve vergilerini ödüyorlar diye biliyorum.
Otomotiv sektöründeki satışlardan tutun, otomotiv yan sanayinin işlemesine kadar bir katma değer yaratıyor. Yarattığı istihdamı saymıyorum
Buna %100 katılıyorum, kapatılmaması gerektiğine de katılıyorum. Yine de bir düzenleme getirilmesi gerekmez mi?
Ayrıca zengin iş adamlarının, kulüplerin vs.. silinen vergi borçlarını düşündüğünüzde devletin sadece Uber'in verdiği vergiye takılması ayrı bir komedi..
Bu da apayrı bir durum, yine tamamen katılıyorum. Fakat buna rağmen düzenleme gelmesi gerekiyor diye düşünüyorum.
Yasaları hakkaniyetle tam anlamıyla herkese eşit uyguluyorsan evet katılırım bu "neden vergi vermiyor" düşüncesine..Küçük esnafin %80'i fiş kesse batar, bu kadar net bir tablo var..O yüzden böyle bir ortamda sadece Uber'e tü kaka denilmesi abes
Düşüncem direkt olarak bu yönde. Herkes eşit olsun, vergilerini ödesinler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Mustafak
Uber bu ülkeye nasıl bir yatırım yaptı tuttuğu ofis dışında yurtdışından bi para girişi yaptı mı (bilmediğimden soruyorum) ?
Uber şu anda aracı konumunda bir nevi komisyoncu. Yani çalışanların kendi yatırımı ve alın teri üzerinden onlara müşteri bularak para kazanıyor ve ülkeden para çıkışına katkıda bulunuyor. Bu şekilde düşünüldüğünde Uber büyüdüğü takdirde ülke çapında 100.000 araca ulaştı diyelim ortalama 100 TL günlük uberin kârı yılda 3.5 milyar tl. Yarattığı istihdam sadece Uber ofislerinde çalışan personellerden ibaret olacak ve bu paranın nerdeyse tamamı yurtdışına çıkacak. Bu durum ülke için pek yararlı görünmüyor alinabilecek önlem nedir yasaklamak mı bence değil. Küresel piyasada yasakçı içine kapanık bir politika izlemek bizim gibi dışa bağımlı bir ülke için son derece yanlış olur. Bana gore çözüm bununla aynı kosullarda rekabet edebilip rekabette kazanacak bir sistem gelistirmekten geçiyor.
Ubere karşı biri değilim lakin uzun vadede zaten sıkıntılı olan ekonomimize daha da zarar verebilecek bir sistem gibi duruyor tamamen kişisel görüşüm

Uber'in amacı ülkede yatırım yapmak değil ki. Uber global bir komisyoncu. Uber'in %20 komisyon aldığı yerde devlet de %18 KDV alıyor. Adam diyor ki sen şirketi kuracaksın evraklarını tamamlayacaksın bu uygulamayı benim kurallarıma göre kullanacaksın, ben de sana müşteri getireceğim para kazanacaksın, kazandığın paradan da benim komisyonumu vereceksin. Kabul edersen kullanırsın kabul etmezsen kullanmazsın. Sahibinden veya yemeksepeti neyse Uber de o.
Ülkede yolcu taşımacılığı o kadar rezil bir durumda ki Uber gibi çok basit mantıktaki bir sistem bile gelip senin ülkenden milyarlarca lira para kazanıyor. Ayrıca bir çok taşımacılık firması Uber mantığında çalışıyor. Şirketlerin servislerini çeken turizm firmaları da bu mantıkta çalışıyor. Burada sorulması gereken soru biz neden bir Uber yapamadık
 
Takıldığım nokta şu: Benim ülkemin güzel insanları vergi öderken neden Amerika menşeili bir firma ödemesin? İşini doğru düzgün yapan, vergi kaçırmak istemeyen esnafa, işçiye vs. haksızlık değil mi bu?

Bu arada sonuna kadar Türkiye'de Uber olmasını destekliyorum. Taksicilerin yaptığı bütün hareketleri kınıyorum. Fakat bir düzenleme getirilmesi gerekli. Mesela Uber'i yasakladıktan sonra gidip 3.havalimanı taşımacılık ihalesini Uber'e verirseniz yanlış yapmış olursunuz. Düzenleme gelsin, gerisi serbest piyasa. Bu kadar basit. Başka vergi ödemeyenler de mi var? Onlar da ödesin, onlara da düzenleme gelsin. Yeter ki adil olunsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Taksiciler odası diye bir kurum var. Bu kurum UBER ' i tehdit edeceğine gidip taksicilerinin kalitesini artırsın. Teknolojik yatırımlar yapıp uber ile nasıl savaşacağını bulsun. Bu kurum, uber kaldırılmazsa hebele hübele konuşuyorlar. Taksicileri örgütlüyorlar. Diyeceğim şu ki vizyon belli, ne yaparsan boş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan ve bt
Arkadaşlar düzenleme getirilsin de, zorbalık timsali olacak şekilde UBER'in işleyişine değil, halihazırda piyasada dolaşan sarı taksilere bir düzenleme getirilsin. Mevcut taksilerin hizmeti UBER'i zarara sokacak kadar iyi olsun ki, adamlar zarar edecekleri piyasada barınmakta ısrar etmeyip kendileri çekilsin. Bu oyun, ülkemizde de yıllardır iktidarda olan sağ görüşün savunduğu serbest piyasa ekonomisinin kurallarına göre oynansın. Hizmeti kötü olup müşteriyi memnun edemeyen tüccar piyasada barınamasın.
Takıldığım nokta şu: Benim ülkemin güzel insanları vergi öderken neden Amerika menşeili bir firma ödemesin? İşini doğru düzgün yapan, vergi kaçırmak istemeyen esnafa, işçiye vs. haksızlık değil mi bu?

Bu arada sonuna kadar Türkiye'de Uber olmasını destekliyorum. Taksicilerin yaptığı bütün hareketleri kınıyorum. Fakat bir düzenleme getirilmesi gerekli. Mesela Uber'i yasakladıktan sonra gidip 3.havalimanı taşımacılık ihalesini Uber'e verirseniz yanlış yapmış olursunuz. Düzenleme gelsin, gerisi serbest piyasa. Bu kadar basit. Başka vergi ödemeyenler de mi var? Onlar da ödesin, onlara da düzenleme gelsin. Yeter ki adil olunsun.
3. havalimanına gitmeyiz diyenler sarı taksiler. Tam da bu yüzden serbest piyasada bunu söyleyenler silinsin gitsin diyorum. UBER'le yapılan hizmet&para alışverişinden alınan vergi, sarı taksilerden alınan vergiden kat kat fazla.
 
Uber'in amacı ülkede yatırım yapmak değil ki. Uber global bir komisyoncu. Uber'in %20 komisyon aldığı yerde devlet de %18 KDV alıyor. Adam diyor ki sen şirketi kuracaksın evraklarını tamamlayacaksın bu uygulamayı benim kurallarıma göre kullanacaksın, ben de sana müşteri getireceğim para kazanacaksın, kazandığın paradan da benim komisyonumu vereceksin. Kabul edersen kullanırsın kabul etmezsen kullanmazsın. Sahibinden veya yemeksepeti neyse Uber de o.
Ülkede yolcu taşımacılığı o kadar rezil bir durumda ki Uber gibi çok basit mantıktaki bir sistem bile gelip senin ülkenden milyarlarca lira para kazanıyor. Ayrıca bir çok taşımacılık firması Uber mantığında çalışıyor. Şirketlerin servislerini çeken turizm firmaları da bu mantıkta çalışıyor. Burada sorulması gereken soru biz neden bir Uber yapamadık
Aynı şeyden bahsediyoruz hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Takıldığım nokta şu: Benim ülkemin güzel insanları vergi öderken neden Amerika menşeili bir firma ödemesin? İşini doğru düzgün yapan, vergi kaçırmak istemeyen esnafa, işçiye vs. haksızlık değil mi bu?

Bu arada sonuna kadar Türkiye'de Uber olmasını destekliyorum. Taksicilerin yaptığı bütün hareketleri kınıyorum. Fakat bir düzenleme getirilmesi gerekli. Mesela Uber'i yasakladıktan sonra gidip 3.havalimanı taşımacılık ihalesini Uber'e verirseniz yanlış yapmış olursunuz. Düzenleme gelsin, gerisi serbest piyasa. Bu kadar basit. Başka vergi ödemeyenler de mi var? Onlar da ödesin, onlara da düzenleme gelsin. Yeter ki adil olunsun.

Hocam seni anlıyorum, bu konuda da haklısın. Ancak dünya değişiyor buna ayak uyduramıyoruz. Kripto para, whatsapp, uber, booking vs.. derken teknolojiyi iyi kullanan dünyanın zengin firmalarından biri oluyor
Bizde de güzel örnekler var. Mesela sahibinden, mesela yemeksepeti. Yemeksepeti 589 milyon dolara Delivery Hero'ya satıldı. Millet dedi ki ooo Nevzat Aydın zengin oldu. Alakası yok..Nevzat Aydın fikir sahibi ama bu satıştan aldığı para sadece 35 milyon dolar, ne kadar komik değil mi ? General Atlantic diye ABD menşeili bir girişim sermayesi şirketi yemeksepeti'ndeki potansiyeli görüyor ve zamanında 44 milyon dolarlık bir hisse satın alıyor. Ve bu 589 milyon dolarlık satıştan sonra 216 milyon dolar gelir elde ediyor.
Şimdi bu para nereye gitti ? Gene dışarı çıkmadı mı ? Kim kazandı bu satıştan ? Kurucu Nevzat Aydın mı yoksa Amerikalı yatırımcı mı ?
Teşvik olmadığı sürece vergiden gelir gelmesini beklemek ilkel bir davranış. Adamlarda silikon vadisi var dünyanın teknoloji merkezi. Bizim ülkede doğru dürüst uygulama yazacak adam bile yok, olsa da geleceği belli : beyin göçü
Sonra çok ağlarız Uber geldi de vergisini vermiyor diye...
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar düzenleme getirilsin de, zorbalık timsali olacak şekilde UBER'in işleyişine değil, halihazırda piyasada dolaşan sarı taksilere bir düzenleme getirilsin. Mevcut taksilerin hizmeti UBER'i zarara sokacak kadar iyi olsun ki, adamlar zarar edecekleri piyasada barınmakta ısrar etmeyip kendileri çekilsin. Bu oyun, ülkemizde de yıllardır iktidarda olan sağ görüşün savunduğu serbest piyasa ekonomisinin kurallarına göre oynansın. Hizmeti kötü olup müşteriyi memnun edemeyen tüccar piyasada barınamasın.
Kesinlikle katılıyorum. Sarı taksilere de düzenleme getirilsin, öyle iyi olsunlar ki insanlar Uber'e kaçmasın.
UBER'le yapılan hizmet&para alışverişinden alınan vergi, sarı taksilerden alınan vergiden kat kat fazla.
Alıntıdır: Peki neden Maliye'nin bir işlem yapması gerekiyor? Çünkü Uber'in kurduğu sistemde Türkiye'nin vergi kaybı oluyor. Kayıp ise şöyle gerçekleşiyor: Sisteme dahil olan taksiler veya diğer araçlara kredi kartı üzerinden yapılan ödemeler şirketin yurtdışındaki merkezlerine gidiyor. Örneğin Uber'e bağlı bir taksiden 100 liralık kart ödemesi yapıldığında bu para yurtdışındaki bankaya gidiyor. Bu kuruluşlar yüzde 5-7 komisyonla çalışıyor. Bu hesapla Uber 93 lirayı Türkiye'deki taksicinin hesabına geçiyor. Kalan 7 lira Uber'in kazancı oluyor. Üye 2 bin taksiden elde edilecek kazanç nereden baksanız 30 milyon lirayı bulmasına rağmen Maliye'nin burada çifte kaybı oluyor. Ne Katma Değer Vergisi ne de Kurumlar Vergisi'ni yurtdışından bir şirketten isteme yetkisi olmayan Maliye'nin eli kolu bağlanıyor. Türkiye ofisi ise kendilerinin Uber olmadığını ve sadece bu şirkete fatura karşılığı danışmanlık ve sistemi kullanan sürücülere eğitim hizmeti verdiklerini söylüyor. Bu şirket adına mükellefiyeti de bulunmuyor.

Şimdi sarı taksi, rant vs. her şeyden bağımsız olarak konuşuyorum. Onların da düzenlenmesi gerektiğine hemfikirim, yine de burada bir hata yok mu hocam? Buna bir düzenleme getirilmesi sizce de iyi olmaz mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Kesinlikle katılıyorum. Sarı taksilere de düzenleme getirilsin, öyle iyi olsunlar ki insanlar Uber'e kaçmasın.

Alıntıdır: Peki neden Maliye'nin bir işlem yapması gerekiyor? Çünkü Uber'in kurduğu sistemde Türkiye'nin vergi kaybı oluyor. Kayıp ise şöyle gerçekleşiyor: Sisteme dahil olan taksiler veya diğer araçlara kredi kartı üzerinden yapılan ödemeler şirketin yurtdışındaki merkezlerine gidiyor. Örneğin Uber'e bağlı bir taksiden 100 liralık kart ödemesi yapıldığında bu para yurtdışındaki bankaya gidiyor. Bu kuruluşlar yüzde 5-7 komisyonla çalışıyor. Bu hesapla Uber 93 lirayı Türkiye'deki taksicinin hesabına geçiyor. Kalan 7 lira Uber'in kazancı oluyor. Üye 2 bin taksiden elde edilecek kazanç nereden baksanız 30 milyon lirayı bulmasına rağmen Maliye'nin burada çifte kaybı oluyor. Ne Katma Değer Vergisi ne de Kurumlar Vergisi'ni yurtdışından bir şirketten isteme yetkisi olmayan Maliye'nin eli kolu bağlanıyor. Türkiye ofisi ise kendilerinin Uber olmadığını ve sadece bu şirkete fatura karşılığı danışmanlık ve sistemi kullanan sürücülere eğitim hizmeti verdiklerini söylüyor. Bu şirket adına mükellefiyeti de bulunmuyor.

Şimdi sarı taksi, rant vs. her şeyden bağımsız olarak konuşuyorum. Onların da düzenlenmesi gerektiğine hemfikirim, yine de burada bir hata yok mu hocam? Buna bir düzenleme getirilmesi sizce de iyi olmaz mı?
Sürücüler yurt dışı merkezli bir firmada çalışan personel veya çözüm ortağı diyebiliriz. Uber'in 7 liralık kazancı yurt dışı merkezli bir firmanın hizmet bedeli. Buna benzer yığınla kanal var global şekilde para gezmesine izin veren. Özellikle IT sektöründe buna sıkça rastlanıyor. Bazı yazılımları, uygulamaları, hizmetleri direk yurtdışından aracı (voucher) olmadan satın almak mümkün oluyor. Örnek: WinRAR'ı paralı almak istesek, WinAMP'ın amplifier plugin'lerini parayla almak istesek, devlet bunlardan vergi kesebilecek miydi? Burada sorulması gereken soru şu: Biz bu ürünleri/hizmetleri neden yurtdışından almak durumunda kalıyoruz? Neden Türkiye'de üretilmiyor? Devlet akıl erdirip bakıp görebildiğinin önüne durup haraç gibi vergisini kesiyor, kesemedikleri devam ediyor. PayPal'ın ülkede yasaklanma sebebi de benzerdi: Bu kanallarda kullanılan sanal parayı yasaklayarak bu yola taş koymak. Ama bu yolda ısrarcı olunursa sonucun hüsran olacağı aşikar. Tek çaresi daha iyi çözümler sunan yerli ürünleri/hizmetleri piyasaya arz etmek. Bu şekilde tam tersine yurt dışından Türklerin arzlarına bir talep oluşur ve kazanç sağlanır. Böyle saçma sapan engellemelerle olmaz.
 
Kaç tane taksici vergi veriyor ?

Taksi plakası sahipleri ne kadar vergi veriyor ? Veriyor mu ?

Taksi plakasında rant arşa çıktı mı ? Kimler tarafından ? Neden ?

Taksi plakasına zamanında konmuş kaç tane ensesi kalın, mafya, siyasi ve bilumum it kopuk var ?

Taksicilerin geneli vahşi maymunlardan daha tehlikeli mi ? (Namusuyla çalışan küçük azınlığı tenzih ederim.)

Mevcut hükümet neden geri kalmış bireysel ulaşımcıya destek veriyor ?

Bunların cevabı verilip, sorunlar çözüme kavuşturulsun sonrasında Uber' i yasaklamanıza gerek kalmaz; kendi biter zaten.