Merhaba, görüşlerinizi alıp bilgi edinmek ve fikir alışverişi yapmak için sizlere sormak istedim.Aracım 2010 model Chevrolet Cruze Manuel 97.000 kilometrede ve brc lpg sistemi takılı.Aracı dört sene önce 86.000 km de satın aldım ancak bu süreçte çok az kullanıldı ve iki senede sadece 10.000 kilometre yaptım.Daha sonra araç tamda benim işsiz kaldığım ve zor bir süreçten geçtiğim bir dönemde arızalandı.Arızalandıktan sonra hiçbir ustaya göstermedim, arızası tam olarak nedir bilmiyorum.Zaten gösterecek maddi durumumda yoktu o anda.Asgari ücretle anca yürütürken işsiz kalınca hiç ilgilenemedim.O günden sonra bir kenara çektim ve bir daha aracı kullanmadım.Sonuç olarak araç iki yıldır yatıyor.
Sokakta yattığı için araç perişan halde.Park halindeyken vurup kaçanlar yüzünden oluşan ufak tefek göçük ve çizikler, mahallenin çocukları yüzünden kırılan farı ve çatlayan camı saymazsak araç toz ve kir kaplı, tekerleri inik bir vaziyette öylece duruyor.Bütün bunlar yetmezmiş gibi birde akü bittiği için araç kilitli kaldı.Elektrikle çalışan kilit motoru akü bittiği için kapıları açmaya gücü yetmiyor, anahtarı sokunca anahtarda dönmüyor.Mecburen bir tamirci çağırıp kapıyı kanırtıp tel vasıtası ile içeriden kapıyı açmaya çalışacağım.Daha öncede aynısı oldu ve ancak bu şekilde açabildik kapıyı.
Akü bitmesin diye arada sırada aracı çalıştırmak istesemde, ön havalandırma panelinden içeriye benzin kokusu geldiği için araç yanar felan diye korkup çalıştıramıyorum.Araç ilk arıza verdiğinde yani iki sene önce, sadece yola çıkalı beş dakika olmuştu ki bir ara sokakta dururken aniden dumanlar yükselmeye başladı.Aracın kaputunu açtığımda tam göremesemde ön kısımdaki yağ filtresinin ve yağ soğutucusunun bulunduğu parçanın arka kısmından bir yerden yoğun bir şekilde yağ aktığını ve akan yağın motor bloğuna değip yanarak çıkardığı dumanın heryeri kapladığını gördüm ama o kadar yağ akarken, araç hiçbir uyarı vermedi ve harareti normal seviyedeydi.Zaten eve yakın olduğum için kapının önüne çektim ve aracı o şekilde bir daha hiç kullanmadım.Sadece akü bitmesin diye bir kez çalıştırayım dedim ve ondada havalandırmayı açtığımda aracın içine benzin kokusu dolunca kapattım.Birde termostat arızalı muhtemelen, çünkü aracın harareti sürekli düşüyordu otoyolda giderken ve sadece şehir içine girince hararet yeniden normal seviyeye geliyordu ve geç ısınıyordu.
Maddi sıkıntılar yüzünden tamir ettiremedim ve arızalı olduğu için araç uzun süre yattı, şimdi yaptırmak istiyorum fakat ne kadar masraf çıkar kestiremiyorum ve işe nereden başlasam bilmiyorum.Uzun süredir yattığı için iki üç senedir muayenesi yok ve sigortası yapılmadı.Triger kayışının değişmesi lazım, yağının suyunun değişmesi lazım.Stop lambası alınacak, kaporta işi var ufak tefek.Ama beni korkutan motorda ki sorun asıl.Tüm bunları hesaba katarsak maksimum tahmini ne kadar masraf çıkar merak ediyorum ve sanayide mi yoksa opel yetkili servisinde mi yaptırmalıyım hangisi daha doğru ve garanti olur bilmiyorum bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum.
Sanayi de tanıdık bir usta olmadığı için çekiniyorum, yetkili serviste daha pahalıya yapıyor ama kurumsal bir firma olduğu ve fatura kestiği için en azından biraz güven veriyor.Nereden başlasam nerede yaptırsam bilemedim.Tavsiyelerinize ve görüşlerinize açığım ayrıca bu uzun yazıya katlandığınız için sağolun.
Sokakta yattığı için araç perişan halde.Park halindeyken vurup kaçanlar yüzünden oluşan ufak tefek göçük ve çizikler, mahallenin çocukları yüzünden kırılan farı ve çatlayan camı saymazsak araç toz ve kir kaplı, tekerleri inik bir vaziyette öylece duruyor.Bütün bunlar yetmezmiş gibi birde akü bittiği için araç kilitli kaldı.Elektrikle çalışan kilit motoru akü bittiği için kapıları açmaya gücü yetmiyor, anahtarı sokunca anahtarda dönmüyor.Mecburen bir tamirci çağırıp kapıyı kanırtıp tel vasıtası ile içeriden kapıyı açmaya çalışacağım.Daha öncede aynısı oldu ve ancak bu şekilde açabildik kapıyı.
Akü bitmesin diye arada sırada aracı çalıştırmak istesemde, ön havalandırma panelinden içeriye benzin kokusu geldiği için araç yanar felan diye korkup çalıştıramıyorum.Araç ilk arıza verdiğinde yani iki sene önce, sadece yola çıkalı beş dakika olmuştu ki bir ara sokakta dururken aniden dumanlar yükselmeye başladı.Aracın kaputunu açtığımda tam göremesemde ön kısımdaki yağ filtresinin ve yağ soğutucusunun bulunduğu parçanın arka kısmından bir yerden yoğun bir şekilde yağ aktığını ve akan yağın motor bloğuna değip yanarak çıkardığı dumanın heryeri kapladığını gördüm ama o kadar yağ akarken, araç hiçbir uyarı vermedi ve harareti normal seviyedeydi.Zaten eve yakın olduğum için kapının önüne çektim ve aracı o şekilde bir daha hiç kullanmadım.Sadece akü bitmesin diye bir kez çalıştırayım dedim ve ondada havalandırmayı açtığımda aracın içine benzin kokusu dolunca kapattım.Birde termostat arızalı muhtemelen, çünkü aracın harareti sürekli düşüyordu otoyolda giderken ve sadece şehir içine girince hararet yeniden normal seviyeye geliyordu ve geç ısınıyordu.
Maddi sıkıntılar yüzünden tamir ettiremedim ve arızalı olduğu için araç uzun süre yattı, şimdi yaptırmak istiyorum fakat ne kadar masraf çıkar kestiremiyorum ve işe nereden başlasam bilmiyorum.Uzun süredir yattığı için iki üç senedir muayenesi yok ve sigortası yapılmadı.Triger kayışının değişmesi lazım, yağının suyunun değişmesi lazım.Stop lambası alınacak, kaporta işi var ufak tefek.Ama beni korkutan motorda ki sorun asıl.Tüm bunları hesaba katarsak maksimum tahmini ne kadar masraf çıkar merak ediyorum ve sanayide mi yoksa opel yetkili servisinde mi yaptırmalıyım hangisi daha doğru ve garanti olur bilmiyorum bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum.
Sanayi de tanıdık bir usta olmadığı için çekiniyorum, yetkili serviste daha pahalıya yapıyor ama kurumsal bir firma olduğu ve fatura kestiği için en azından biraz güven veriyor.Nereden başlasam nerede yaptırsam bilemedim.Tavsiyelerinize ve görüşlerinize açığım ayrıca bu uzun yazıya katlandığınız için sağolun.