V kayışı ne zaman değişmeli?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan erkal99
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

erkal99

Erkal
Profesör
506
Merhaba, arkadaşlar bugün aracımın kaputunu silecek suyu eklemek için açtım ve v kayışının yıpranmış olduğu farkettim kayışın üstünde çatlaklar ve kopuk iplikler mevcut, aracım 46k kmde bu yıpranma normalmidir? ne zaman değiştirmeliyim veya acilen değişmesi gerekirmi ? aşağıya fotoğrafını koyuyorum, yardımcı olursanız çok sevinirim.
WhatsApp Image 2018-10-04 at 12.42.35.jpeg
 
Değişimi gerekli bence.Genelde V kayışıyla trigeri aynı anda değiştirirler sanayide vs. Ancak ustalardan ve babamdan edindiğim; ses yaptığında veya gözle görülür çatlak yıpranmalarda 50-60 bin km de bir değiştirilir.Masrafı çok olmamakla birlikte Mitsubishi,Continental,Badno,Dayco V kayışlarıyla değiştirmekte fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve erkal99
Değişimi gerekli bence.Genelde V kayışıyla trigeri aynı anda değiştirirler sanayide vs. Ancak ustalardan ve babamdan edindiğim; ses yaptığında veya gözle görülür çatlak yıpranmalarda 50-60 bin km de bir değiştirilir.Masrafı çok olmamakla birlikte Mitsubishi,Continental,Badno,Dayco V kayışlarıyla değiştirmekte fayda var.
arabam şuanda garanti kapsamında hyundai servisine gidip garantiden değişim talep etmeyi düşünüyorum, eğer garantiden değişmezlerse sanayide hyundai özel servisinde yaptırmayı düşünüyorum, sizce garantiden değişirmi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
arabam şuanda garanti kapsamında hyundai servisine gidip garantiden değişim talep etmeyi düşünüyorum, eğer garantiden değişmezlerse sanayide hyundai özel servisinde yaptırmayı düşünüyorum, sizce garantiden değişirmi?
Sarf malzemesi garantiden değişeceğini sanmam.Garantiden değişmeyeceklerse sanayide yaptırırdım ya da 19 luk anahtarım varsa kendim de yapabilirim diye yolunu arardım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve erkal99
arabam şuanda garanti kapsamında hyundai servisine gidip garantiden değişim talep etmeyi düşünüyorum, eğer garantiden değişmezlerse sanayide hyundai özel servisinde yaptırmayı düşünüyorum, sizce garantiden değişirmi?

O kayış geçen sene 450 lira idi. Şimdide olmuştur 700 tl. Not internette 119 euro görünüyor.
1,2 otomatikler çok sıklıkla kayış parçalıyor. Bu km de kayışı patlayan tek sen değilsin. Garantiden yaptırmaya çalış.
https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Hyundai-I10-2017-Drive-Belt-2521203050/2282983527

Malesef 1,0 motorun kayışı ile 1,2 kayışı farklı. 1,0 olanın kayışı çok ucuz. ama nedense 1,2 olanların kayışları fena pahalı . 1,0 kayış en son 80 lira idi.
 
Son düzenleme:
O kayış geçen sene 450 lira idi. Şimdide olmuştur 700 tl. Not internette 119 euro görünüyor.
1,2 otomatikler çok sıklıkla kayış parçalıyor. Bu km de kayışı patlayan tek sen değilsin. Garantiden yaptırmaya çalış.
https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Hyundai-I10-2017-Drive-Belt-2521203050/2282983527

Malesef 1,0 motorun kayışı ile 1,2 kayışı farklı. 1,0 olanın kayışı çok ucuz. ama nedense 1,2 olanların kayışları fena pahalı . 1,0 kayış en son 80 lira idi.
Dediğin gibi abi geçen sene 450 tl olan kayış bu sene 700tl olma ihtimali yüksek, sebebi ne acaba erken kayışın parçalamasının? 700 tl derlerse garantiden değişmezlerse sanayi yolu gözüktü bana :(
 
Dediğin gibi abi geçen sene 450 tl olan kayış bu sene 700tl olma ihtimali yüksek, sebebi ne acaba erken kayışın parçalamasının? 700 tl derlerse garantiden değişmezlerse sanayi yolu gözüktü bana :(

sen önce bu kayışı yetkili servise arayıp sorman lazım. belki ben yanılıyorum. yada daha ucuz bir kayış modeli çıkmış olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
Kayışın değişim zamanı çoktan gelmiş. Bir an önce değiştirin. Km olarak öngörülen ömrünü doldurmamışsa gergi kasnağında da sıkıntı olabilir, onun da kontrol edilmesinde fayda var. Koparsa elektriksizlikten çok temiz yolda kalırsınız, üstüne bir de akü masrafınız olur.
 
Kayışın değişim zamanı çoktan gelmiş. Bir an önce değiştirin. Km olarak öngörülen ömrünü doldurmamışsa gergi kasnağında da sıkıntı olabilir, onun da kontrol edilmesinde fayda var. Koparsa elektriksizlikten çok temiz yolda kalırsınız, üstüne bir de akü masrafınız olur.
En yakın zamanda servise gideceğim yukarıda belirtiğim gibi ilk önce garantiden değişim olup olmayacağına bakacağım, gergi kasnağı ihtimalini belirtiğiniz için teşekkür ederim, onuda bi kontrol ettireyim bu arada arabam hyundai i10 1.2 2013 aralık ayında satın almıştım şuanda 46k da kmsi
 
En yakın zamanda servise gideceğim yukarıda belirtiğim gibi ilk önce garantiden değişim olup olmayacağına bakacağım, gergi kasnağı ihtimalini belirtiğiniz için teşekkür ederim, onuda bi kontrol ettireyim bu arada arabam hyundai i10 1.2 2013 aralık ayında satın almıştım şuanda 46k da kmsi

Senesi dolmuş hocam değiştirin kafanız rahat etsin yolda bırakmasın sizi :)
2-3 senede bir değişmekte fayda var çünkü iklim şartları vb. olaylardan en çok etkilenen şeylerden birisi V kayışı :) Ben DAYCO kullanıyorum tabi aracım farklı ama kaliteli tavsiye ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
Beyler yetkili servis v kayışı için 300tl istedi koparsa sorumluluk kabul etmeyeceklerini belirtiyorlar, sizce 300tl kayış için çokmu?
Güncelleme: v kayışı değişimi için onay verdim, bu arada diğer bi şikayetim ise hava yastığı arıza lambası yanıp sönüyordu hava yastığı sargısı arızalanmış o ise garantiden değişecek.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Beyler yetkili servis v kayışı için 300tl istedi koparsa sorumluluk kabul etmeyeceklerini belirtiyorlar, sizce 300tl kayış için çokmu?
Güncelleme: v kayışı değişimi için onay verdim, bu arada diğer bi şikayetim ise hava yastığı arıza lambası yanıp sönüyordu hava yastığı sargısı arızalanmış o ise garantiden değişecek.
Normal hocam. Yetkili serviste fahiş işçilik de eklenir. Ayrıca değişmesi gereken başka yerler varsa onlar da muayene edilir. Bu konuda herhangi bir ihmalleri olursa da kendi hataları olur. Aslında o fiyat bunun maliyeti için :)
 
Normal hocam. Yetkili serviste fahiş işçilik de eklenir. Ayrıca değişmesi gereken başka yerler varsa onlar da muayene edilir. Bu konuda herhangi bir ihmalleri olursa da kendi hataları olur. Aslında o fiyat bunun maliyeti için :)
Parçalar izmitteki fabrikadan sipariş edildi pazartesi takılacakmış, büyük ihtimal pazartesi teslim alırım, bu arada haklısınız gerçekten yetkili serviste işçilik fiyatları çok yüksek sırf sanayiye götürürken kopup daha fazla masraf çıkartır diye yetkilide yaptırmaya karar verdim çünkü şanssız bir insanım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
normalde bakarak pek anlamayabilirsiniz diyecektim ki,resimde koptu kopacak duruyor.dolayısıyla acilen değiştirilmeli.normalde,triger ile beraber değiştirilir diye biliyorum.ama aracın daha 46k km olmasına rağmen kayışın bu halde olması düşündürücü.Araç kaç model acaba ?
 
Son düzenleme:
normalde bakarak pek anlamayabilirsiniz diyecektim ki,resimde koptu kopacak duruyor.dolayısıyla acilen değiştirilmeli.normalde,triger ile beraber değiştirilir diye biliyorum.ama aracın daha 46k km olmasına rağmen kayışın bu halde olması düşündürücü.Araç kaç model acaba ?
Arabam 2013 model sıfır olarak almıştım, bugün servise bıraktım parçalar pazartesi günü gelecek ve takılacak, tesadüfen fark etmiştim kayışın yıprandığını demekki farketmesem yolda kalacakmışım.
 
2013 model aracın v kayışına serviste 300tl fiyat gayet iyi bence. 99 passata parçaya 35tl işçiliğe 150tl vermiştik geçen yıl
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
Beyler yetkili servis v kayışı için 300tl istedi koparsa sorumluluk kabul etmeyeceklerini belirtiyorlar, sizce 300tl kayış için çokmu?
Güncelleme: v kayışı değişimi için onay verdim, bu arada diğer bi şikayetim ise hava yastığı arıza lambası yanıp sönüyordu hava yastığı sargısı arızalanmış o ise garantiden değişecek.

Hangi servise yaptırıyorsun ?
 
Çoşkun pahalı bir yer değil, esasnde işcilikleri iyi deniyor. umarım sorunun çıkmaz.
İnşallah sorun çözülür, benim anlamadığım geçen yılda hava yastığı sargısı bozulmuştu benim arabanın garantiden değişmişti,tekrar aynı parça bozulmuş yeniden garantiden değişecek.