KAPALI Vernik Atması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Samed M.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Samed M.

Panpa
1,347
24
Marka
Hyundai
Vernik atmaya başladı, araç beyaz olduğu için uzaktan çok belli olmasa da yaklaşınca göze batıyor. Bel üzerinden yavaş yavaş aşağıya doğru gidiyor açılmalar, hastalık gibi yayılıyor. Tazyikle yıkıyorum, uzaktan tutmaya dikkat etsem bile her yıkamada ufak ufak açılma yapıyor.

Tek çözümün boya olduğu yazılmış genelde. Bildiğiniz başka bir çözüm yolu var mı ?

Boya işi eskiden para değildi boyatır geçerdik ama şimdi ciddi rakamlar isteniyor. Böyle devam etse paslanma yapar mı ?

2006 model Antalya arabası, on üç senede yediği güneşin haddi hesabı yok yine iyi dayandı bence. Boya yaptırdık diyelim bir on üç sene daha gider mi ?

Satacağız diyelim; boyayı yaptırıp satmak mı mantıklı, yoksa boya parasını düşüp satmak mı ?

IMG_20191129_122254.jpgIMG_20191129_122305.jpg
IMG_20191129_122314.jpgIMG_20191129_122332.jpg
 
Son düzenleme:
Bu ülkede aracın her yeri güneş yanığı olsun sırf boyasız diye orijinal olduğu için alacak hastalar var. sakın boyatmayın satarkende fiyat kırmanıza gerek yok çünkü boyasız olsun gerisi önemli değil kafa bu şekilde
 
Benim aracım da benden önce 4,5 yıl antalya güneşinde yatmış araba, 6 yıldır da bende. Bu konuda kendisinden edindiğim tecrübelerle cvplamaya çalışayım:

Başka çözümü var mı bilmiyorum ama boyatmak en temiz çözüm o kesin.

Aracın sacı galvanizli ise bırak verniği, boyası bitse bile darbe görüp yara almadıkça paslanmaz. Kendi arabamdan biliyorum. Paslanma yapan yerler hep önceden macunlu işlemli bölgeler.

13 sene daha gider mi sorusunun cevabı fabrika kalitesinde boya yapılıp yapılmadığına bağlı. Orijinali kadar kaliteli yapan bir yer olursa 13 sene daha gider. Yoksa 3-4 seneye kadar hayal kırıklıkları olasıdır.

Maalesef bu piyasada boya masrafını düşüp boyatmadan satmak daha mantıklı. Ölücülere aracın fotoğraflarını filan da gösterip bakım amaçlı boyatıldığını ne kadar anlatsan da ahlaksızlığa devam ederler.
 
Aracı satacaksanız boyatmanıza gerek yok, boyasız diye daha fazla talep olacaktır.Binecekseniz göz zevkinizi bozuyorsa boyatınız.

Çürümeden endişelenmenize gerek yok 13 yıllık bir araç eğer açık yarası yoksa korktuğunuz yerlerden kolay kolay paslanmaz.
 
Orjinal olup olmadığını bilmiyorum. Bayağı bir tramer var ama toplayan çok iyi toplamış, ne parçaların renk tonlarına ne de çizgilerine bakınca bir şey belli olmuyor. Öyle arabalar gördüm ki içine ekmek hamuru basıp dışına sprey sıkmışlar gibiydi, bunun eli ayağı ilginç şekilde düzgün dışarıdan ne yapıldığı anlaşılmıyor. Expertiz yaptırıp, yapılan işlemlere göre bir yol haritası çizmeli miyim ? Kısaca önceden boyandıysa yine boyatalım mı ?

Değer mevzusunda bir şey söyleyemiyorum, bolca tramer ve ağır hasar kaydı var; her halükarda karşı taraf fiyatı öldürmek için elinden geleni yapacak. Ne kadar az kazıklanırsak o kadar iyi. :(
 
Son düzenleme:
Orjinal olup olmadığını bilmiyorum. Bayağı bir tramer var ama toplayan çok iyi toplamış, ne parçaların renk tonlarına ne de çizgilerine bakınca bir şey belli olmuyor. Öyle arabalar gördüm ki içine ekmek hamuru basıp dışına sprey sıkmışlar gibiydi, bunun eli ayağı ilginç şekilde düzgün dışarıdan ne yapıldığı anlaşılmıyor. Expertiz yaptırıp, yapılan işlemlere göre bir yol haritası çizmeli miyim ? Kısaca önceden boyandıysa yine boyatalım mı ?

Değer mevzusunda bir şey söyleyemiyorum, bolca tramer ve ağır hasar kaydı var; her halükarda karşı taraf fiyatı öldürmek için elinden geleni yapacak. Ne kadar az kazıklanırsak o kadar iyi. :(
O zaman şöyle söyleyeyim: Böyle kullanmak içine sinmiyorsa ve bütçen elveriyorsa ikinci el değerini düşünme boyat. Veya araca ruhsatta işlem gerektirmeyecek beyaz tonlarında güzel bir folyo kaplama düşün. O da iyi bir koruma yöntemi.
 
Orjinal olup olmadığını bilmiyorum. Bayağı bir tramer var ama toplayan çok iyi toplamış, ne parçaların renk tonlarına ne de çizgilerine bakınca bir şey belli olmuyor. Öyle arabalar gördüm ki içine ekmek hamuru basıp dışına sprey sıkmışlar gibiydi, bunun eli ayağı ilginç şekilde düzgün dışarıdan ne yapıldığı anlaşılmıyor. Expertiz yaptırıp, yapılan işlemlere göre bir yol haritası çizmeli miyim ? Kısaca önceden boyandıysa yine boyatalım mı ?

Değer mevzusunda bir şey söyleyemiyorum, bolca tramer ve ağır hasar kaydı var; her halükarda karşı taraf fiyatı öldürmek için elinden geleni yapacak. Ne kadar az kazıklanırsak o kadar iyi. :(
Eğer üstünde ağır hasar kaydı vesaire varsa ben o araca daha fazla yatırım yapmazdım, satmaya çalışır alan böyle alıyorsa alsın almıyorsa satana kadar binmeye devam derdim. :) Kaportacıya-Sanayiye yolunuz düşünce bir ara girince boyasını ölçtürün derim, bence orijinaldir.
 
Vernik atmaya başladı, araç beyaz olduğu için uzaktan çok belli olmasa da yaklaşınca göze batıyor. Bel üzerinden yavaş yavaş aşağıya doğru gidiyor açılmalar, hastalık gibi yayılıyor. Tazyikle yıkıyorum, uzaktan tutmaya dikkat etsem bile her yıkamada ufak ufak açılma yapıyor.

Tek çözümün boya olduğu yazılmış genelde. Bildiğiniz başka bir çözüm yolu var mı ?

Boya işi eskiden para değildi boyatır geçerdik ama şimdi ciddi rakamlar isteniyor. Böyle devam etse paslanma yapar mı ?

2006 model Antalya arabası, on üç senede yediği güneşin haddi hesabı yok yine iyi dayandı bence. Boya yaptırdık diyelim bir on üç sene daha gider mi ?

Satacağız diyelim; boyayı yaptırıp satmak mı mantıklı, yoksa boya parasını düşüp satmak mı ?

Ekli dosyayı görüntüle 22813Ekli dosyayı görüntüle 22814
Ekli dosyayı görüntüle 22815Ekli dosyayı görüntüle 22816
Sanırım aynı araçtan bahsediyoruz. Bendekinin arka camın hemen üstünde başladı. Boyatmayı düşünmüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...