Viraj denge çubuğu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Evet başlıktan anlaşıldığı üzere viraj denge çubuğunun nasıl çalıştığını merak ediyorum ayrıntılı anlatabilirseniz çok iyi olur. İnternetten bulabilirdim belki ama hem forumda içerik olsun hem de soru sorabileceğim birinden öğreneyim diyerek buraya yazmaya karar verdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaansoysal
Valla pek metiyeler dökecek kadar uzun bi şekilde yazamam ama işte arkaya bağlanmasının sebebi, viraj çıkışında merkez kaç kuvvetine karşı gelerek arka tarafın savrulmasını ve salınımı önlüyor diye biliyorum.
 
Valla pek metiyeler dökecek kadar uzun bi şekilde yazamam ama işte arkaya bağlanmasının sebebi, viraj çıkışında merkez kaç kuvvetine karşı gelerek arka tarafın savrulmasını ve salınımı önlüyor diye biliyorum.
Nasıl önlüyor işte onu merak ediyorum :D roll cage gibi rijitlik mi sağlıyor?
 
şöyle ki virajda aracınız bir tarafa yatar ve diğer taraf bu yüzden yere basma kuvvetini kaybeder işte bu çubuk yatan tarafın basma gücünü diğer tarafa aktarıp yükü azalan tekerleğinde yere basmasını sağlayıp tutunma kuvveti oluşturur.
 
Virajlara hızlı girdiğimizde arac döndüğümüz yönün tersine yatmaya başlar denge merkezi kayıp edip takla atmayalım veya spin atıp yoldan çıkmayalım diye varlar.aracın ters tarafındaki lastigine etki eder ve iceri doğru çekmeye çalışır tek parça u biçiminde çeliktendir burulma direncini artırır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Kagan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...